Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

dinsdag 17 mei 2011 om 13:20
Volgende week op vakantie. Gisteren bij de bieb geweest. Moet nog wel sommige boeken van tevoren even verlengen, maar de volgende stapel ligt klaar om mee te nemen:
Het Lot van de Familie Meijer - Charles Lewinsky
Mama Tandoori - Ernest van der Kwast
Norwegian Wood - Haruki Murakami
Springstof - Liza Marklund
Zaterdag - Ian McEwan
De Erfenis van de Tempeliers - Steve Berry
Ander Licht - Rosita Steenbeek
Ik hoop dat ik het daarmee red.
Het Lot van de Familie Meijer - Charles Lewinsky
Mama Tandoori - Ernest van der Kwast
Norwegian Wood - Haruki Murakami
Springstof - Liza Marklund
Zaterdag - Ian McEwan
De Erfenis van de Tempeliers - Steve Berry
Ander Licht - Rosita Steenbeek
Ik hoop dat ik het daarmee red.
dinsdag 17 mei 2011 om 17:34
Van het weekend uitgelezen Heleen v Rooijen (dun boekje met 3 verhalen,geen reet aan),gisteren uitgelezen Verdoofd van Elle van den Boogaard(is een jeugdboek,wel ok) en heb nu nog liggen Reckless van Cornelia Funke,Zwart water + Keukenmeidenroman.
Verder ligt deel 1 van Stieg Larsson hier ook al een jaar in de kast net als eenzaamheid van de priemgetallen en het verslag van Brodeck en Sonny Boy,om de een of andere reden kom ik er niet toe om eraan te beginnen...
Verder ligt deel 1 van Stieg Larsson hier ook al een jaar in de kast net als eenzaamheid van de priemgetallen en het verslag van Brodeck en Sonny Boy,om de een of andere reden kom ik er niet toe om eraan te beginnen...
woensdag 18 mei 2011 om 08:31
Ik zie nu pas dat er een heel boekentopic is. Ga ik eens doorspitten voor goede tips.
Ik merk dat ik zelf steeds in het zelfde genre blijf hangen, Saskia Noort, Esther Verhoef, en andere nederlandse thrillerschrijfers en bijv. Karin Slaugter en Karin Fossum. Voor de aanstaande vakantie staat het oeuvre van Camilla Lackberg op de planning. Maar ik wil wel eens iets anders.
Laatste boeken die ik gelezen heb zijn '19 minuten' en 'Het verdwenen meisje' beide van Jodi Picoult. Wel mooi, maar de boeken zijn onnodig erg dik. Vind dat de schrijfster nogal uitgebreid dezelfde dingen steeds weer beschrijft.
quote:Baileyyy schreef op 16 mei 2011 @ 13:51:
Ik lees hier ook even mee voor leuke boekentips. Liep gister in de bieb en ik wist gewoon niet wat ik mee moest nemen.
Heb net Jetset van Marion Pauw uit. Wel leuk, maar niet spectaculair vond ik.
Hmmm, deze heb ik net gisteren gekocht, samen met De verloren zoon van Lieneke Dijkzeul en Zeemeermin van Camilla Lackberg. Actie was 3 literaire thrillers voor de prijs van 2.
Afgelopen koninginnedag heb ik veel boeken verkocht op de vrijmarkt en had ik me voorgenomen niet zo veel boeken meer te kopen, maar of een E reader aan te schaffen of lid te worden van de bieb, maar als ik een boekwinkel inloop kan ik me toch niet inhouden
Ik merk dat ik zelf steeds in het zelfde genre blijf hangen, Saskia Noort, Esther Verhoef, en andere nederlandse thrillerschrijfers en bijv. Karin Slaugter en Karin Fossum. Voor de aanstaande vakantie staat het oeuvre van Camilla Lackberg op de planning. Maar ik wil wel eens iets anders.
Laatste boeken die ik gelezen heb zijn '19 minuten' en 'Het verdwenen meisje' beide van Jodi Picoult. Wel mooi, maar de boeken zijn onnodig erg dik. Vind dat de schrijfster nogal uitgebreid dezelfde dingen steeds weer beschrijft.
quote:Baileyyy schreef op 16 mei 2011 @ 13:51:
Ik lees hier ook even mee voor leuke boekentips. Liep gister in de bieb en ik wist gewoon niet wat ik mee moest nemen.
Heb net Jetset van Marion Pauw uit. Wel leuk, maar niet spectaculair vond ik.
Hmmm, deze heb ik net gisteren gekocht, samen met De verloren zoon van Lieneke Dijkzeul en Zeemeermin van Camilla Lackberg. Actie was 3 literaire thrillers voor de prijs van 2.
Afgelopen koninginnedag heb ik veel boeken verkocht op de vrijmarkt en had ik me voorgenomen niet zo veel boeken meer te kopen, maar of een E reader aan te schaffen of lid te worden van de bieb, maar als ik een boekwinkel inloop kan ik me toch niet inhouden

woensdag 18 mei 2011 om 08:41
Ik ga iets langer dan 3 weken, Fiorah.
Bedenk me trouwens nu dat er nog wat bookazines liggen die ik nog niet heb gelezen. Ik denk dat ik die ook nog meeneem.
Stuk - Judith Visser
Heb Mij Lief - Josie Lloyd & Emily Rees
Teerbemind - Gillian Flynn
10 boeken voor 3 weken... Ben benieuwd hoe ver ik kom.
Bedenk me trouwens nu dat er nog wat bookazines liggen die ik nog niet heb gelezen. Ik denk dat ik die ook nog meeneem.
Stuk - Judith Visser
Heb Mij Lief - Josie Lloyd & Emily Rees
Teerbemind - Gillian Flynn
10 boeken voor 3 weken... Ben benieuwd hoe ver ik kom.
donderdag 19 mei 2011 om 22:11
Ik ben alweer bijna door een boek van Karin Giphart heen waarvan ik nu even niet op de titel kan komen.
Ik heb besloten dat ik voor de zomervakantie een nieuwe (surrealistische) Murakami wil. Kafka op het strand vond ik prachtig, Ten Zuiden van de Grens en Sputnik Liefde heb ik al. Welke zijn nou echt surrealistisch en toch mooi?
Ik heb besloten dat ik voor de zomervakantie een nieuwe (surrealistische) Murakami wil. Kafka op het strand vond ik prachtig, Ten Zuiden van de Grens en Sputnik Liefde heb ik al. Welke zijn nou echt surrealistisch en toch mooi?
donderdag 19 mei 2011 om 22:20
Ik ben nu ook bezig in een boek van Lloyd & Rees, titel is me even ontschoten. Over ingesneeuwde familiekerst. Wel aardig, maar ik heb toch het gevoel dat ik iets mis omdat ik de vertaling lees. Zal wel tussen de oren zitten.
Hierna wil ik Dus ik ben van Stine Jensen gaan lezen.
Hierna wil ik Dus ik ben van Stine Jensen gaan lezen.
This is an unacceptable timeline
zondag 22 mei 2011 om 12:57
Ik heb pas weer een paar boeken gekocht.
Pas uitgelezen: alleen maar nette mensen en taal is zeg maar echt mijn ding. Best wel leuke boeken om even tussendoor te lezen.
Nog 2 chicklits: hij is van mij en Chanel chic. Ben nu chanel chic aan het lezen, wel grappig
Gisteren nog Under the Dome gekocht van Stephen King. Ben benieuwd, vind zijn boeken altijd wel goed.
Probleem is dat ik geen tijd neem om te lezen, toch maar eens gaan doen. Er staan nog meer ongelezen boeken in de kast.
Pas uitgelezen: alleen maar nette mensen en taal is zeg maar echt mijn ding. Best wel leuke boeken om even tussendoor te lezen.
Nog 2 chicklits: hij is van mij en Chanel chic. Ben nu chanel chic aan het lezen, wel grappig
Gisteren nog Under the Dome gekocht van Stephen King. Ben benieuwd, vind zijn boeken altijd wel goed.
Probleem is dat ik geen tijd neem om te lezen, toch maar eens gaan doen. Er staan nog meer ongelezen boeken in de kast.

zondag 22 mei 2011 om 13:03
Wilde niet aan iets van mijn stapel beginnen en omdat ik naar Italië ga heb ik daarom om in de stemming te komen Schimmenrijk van Rosita Steenbeek herlezen. Het was al lang geleden dat ik het had gelezen, dus ik wist het toch niet meer zo precies. Ik vond het weer mooi en interessant.
Morgen weg. Alleen morgen nog even mijn boeken verlengen.
Morgen weg. Alleen morgen nog even mijn boeken verlengen.
zondag 22 mei 2011 om 13:36
Ben nu halverwege Ritueel, maar het is wel een soort van doorzetten. Het pakt me niet en het is een beetje hakkerig geschreven. Personages blijven ook heel oppervlakkig en omdat het al lang geleden is dat ik Vogelman en Behandeling heb gelezen, zegt me de mannelijke hoofdpersoon ook niet meer zoveel.
Under the dome van S.K. vond ik echt super! Had hem vrij snel uit, omdat hij zo lekker weglas en superspannend was.
Van het Boekenfestijn heb ik Aardedonker zonder sterren meegenomen. Ben daar ook wel benieuwd naar.
Kleine noot: superspannend was het boek ook weer niet, bedacht ik me net. Het was spannend, maar The Shining vond ik veel spannender. Ik wilde tijdens het lezen heel graag weten hoe het verder zou gaan, het boek pakte me heel erg.
Under the dome van S.K. vond ik echt super! Had hem vrij snel uit, omdat hij zo lekker weglas en superspannend was.
Van het Boekenfestijn heb ik Aardedonker zonder sterren meegenomen. Ben daar ook wel benieuwd naar.
Kleine noot: superspannend was het boek ook weer niet, bedacht ik me net. Het was spannend, maar The Shining vond ik veel spannender. Ik wilde tijdens het lezen heel graag weten hoe het verder zou gaan, het boek pakte me heel erg.
zondag 22 mei 2011 om 19:27
Ik had het zo'n beetje alle boeken van Camilla Lackberg klaar liggen om over ongeveer een week mee te nemen op vakantie,maar afgelopen vrijdag kon ik me toch niet inhouden en ben ik alvast begonnen in de eerste. IJsprinses, tja en toen kon ik het niet meer wegleggen. Ik vind haar haar een prettige schrijfstijl hebben, niet te wollig, maar wel een goed uitgewerkt verhaal met af en toe een een vleugje humor in hoe bepaalde zaken beschreven werden. En ik vond het spannender dat menig thriller van Nederlandse schrijfster. Heb het boek dus vrijdag bijna in 1 ruk uitgelezen en gisteren Predikant uitgelezen, deze vond ik nog niet iets beter.

zondag 22 mei 2011 om 19:43
Leuk, een boekentopic! ik lees hem nu pas.
GB, mooie lijst voor op vakantie. Heb de familie meyer en norwegian woord gelezen, allebei heel leuk en mooi (en erg verschillend)
Fiora, Norwegian Wood vond ik erg leuk, maar schijnt het meest realistisch boek van Murakami te zijn...dus misschien niet echt wat je zoekt.
Ben zelf nu bezig in Congo van David Reybrouck. Zeg maar, Geert Mak in de tropen. Erg leuk boek. Het is non-fictie maar leest als een roman (wel een bloedrige, trouwens).
GB, mooie lijst voor op vakantie. Heb de familie meyer en norwegian woord gelezen, allebei heel leuk en mooi (en erg verschillend)
Fiora, Norwegian Wood vond ik erg leuk, maar schijnt het meest realistisch boek van Murakami te zijn...dus misschien niet echt wat je zoekt.
Ben zelf nu bezig in Congo van David Reybrouck. Zeg maar, Geert Mak in de tropen. Erg leuk boek. Het is non-fictie maar leest als een roman (wel een bloedrige, trouwens).
zondag 22 mei 2011 om 21:05
quote:Fiorah schreef op 19 mei 2011 @ 22:11:
Ik ben alweer bijna door een boek van Karin Giphart heen waarvan ik nu even niet op de titel kan komen.
Ik heb besloten dat ik voor de zomervakantie een nieuwe (surrealistische) Murakami wil. Kafka op het strand vond ik prachtig, Ten Zuiden van de Grens en Sputnik Liefde heb ik al. Welke zijn nou echt surrealistisch en toch mooi?Fiorah, misschien is 'De Opwindvogelkronieken' iets voor je. Bij tijd en wijle zeer surrealistisch.
Ik heb besloten dat ik voor de zomervakantie een nieuwe (surrealistische) Murakami wil. Kafka op het strand vond ik prachtig, Ten Zuiden van de Grens en Sputnik Liefde heb ik al. Welke zijn nou echt surrealistisch en toch mooi?Fiorah, misschien is 'De Opwindvogelkronieken' iets voor je. Bij tijd en wijle zeer surrealistisch.
zondag 22 mei 2011 om 21:20
dinsdag 24 mei 2011 om 16:05