Stel hier je vraag aan een medeforummer

13-01-2008 17:12 164 berichten
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar soms wil ik weleens iets vragen aan een forummer omdat ik bijvoorbeeld weet dat diegene in een bepaald vakgebied werkt, over een persoonlijke situatie, een bepaald recept, maar kan dat niet in een topic zonder compleet off-topic te gaan. En een anoniem e-mailaccount aanmaken vind ik teveel moeite...

Ik zal dus beginnen met een vraag aan Dhelia; heb jij misschien nog raio-tips voor mij?!

Andere vragen zijn natuurlijk hartstikke welkom! Wellicht kunnen we ook forummers voor elkaar opsporen als er hier aan hen een vraag wordt gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Laten we er in het openbaar maar niet meer over hebben, dat lijkt me het verstandigst.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 15 januari 2008 @ 00:24:

Laten we er in het openbaar maar niet meer over hebben, dat lijkt me het verstandigst.

Vind ik ook. Ik wil alleen dat ze weet dat als ze wel behoefte heeft om te praten, we er voor haar zijn.Dat we het niet doodzwijgen.

( fuuuuuuck, wat klink ik nu psychologerig)
diKKe kus , Diitalis
Wat is er eigenlijk gebeurd dan?

(Compli)
quote:yasmijn schreef op 14 januari 2008 @ 14:26:

[...]

Hans66 is een doorgoeie vent, ik ken hem IRL. Hij ging vroeger ook meer naar forummeetings.

Hij is licht autistisch en heeft PDD/NOS en daar doet ie niet moeilijk over om dat bekend te maken.

Je moet er rekening mee houden dat ie anders reageren kan omdat ie veel dingen zwart/wit ziet en dingen te letterlijk neemt.

Dat is alles.

Ik wens geen kritiek aan het adres van Hans!Ik eigenlijk ook niet, want mijn zoon heeft ook PDD-NOS en kan net als Hans anders dan anders uit de hoek komen. Heb Hans ook een keer ontmoet op een meeting en is gewoon een rustige aardige kerel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Digitalis schreef op 14 januari 2008 @ 22:39:

Ik ben wel ernstig bezig met puinruimen en heb me onder deze nick weer aangemeld, maar geloof me, zulke ontzettend beschamende acties (ook al was ik onder invloed van een hoop chemische rotzooi die me totaal mesjogge maakte en waarvan ik 98% niet meer kan herinneren) komen niet meer voor. Schaam je maar niet meer. Je zat blijkbaar even heel diep. Is mij ook gebeurd, alleen niet hier. Ik heb daarna ook een nieuwe en betere start gemaakt. Het blijft niet makkelijk maar het kan wel en soms gaat het ook gewoon helemaal goed. Gaat jou ook lukken, al ken ik je verder nauwelijks. We zijn elkaar niet zo vaak gekruist op dit forum maar wilde je dit toch even meegeven.
quote:Digitalis schreef op 15 januari 2008 @ 00:12:

Dit is een nieuwe start, een nieuwe naam die niks te maken heeft met mythologie en een wat positievere naam met bijpassend lief bloemeke

Wel een giftig bloemeke!

Fijn dat je er weer bent! En ik had meteen heel positieve associaties bij jouw nick, dus dat komt goed.

Antonio, dank voor je antwoord, ik zal even kijken.
.
quote:shining schreef op 15 januari 2008 @ 00:22:

Natuurlijk krijgt Digitalis een tweede kans. En desnoods een derde of vierde kans. Hallooohhoooo. Fouten maakt iedereen en zéker als je diep in de shit zit. Je kunt trouwens niet eens van fouten spreken, aangezien je die dingen niet expres hebt gedaan Digitalis. Al ga je nog een keer de fout in en nog een keer en nog een keer, je doet het niet expres en je krijgt nieuwe kansen. PUNT.

Laten we 'vergeten' wat er is gebeurd de afgelopen maand en gewoon weer verder gaan waar we waren gebleven. Tenzij je zelf wilt dat 'we' het er over hebben, want ik weet zeker dat iedereen dan voor je klaar staat.Dankje Lieffie. en nee, ik wil het er echt absoluut niet meer overhebben, het is een afgesloten hoofdstuk, het is nog even een zootje om heeeeel veel mensen, zeker prive, om mijn daden te verantwoorden. Maar ik zal geen zielige topics meer openen, want dat pas niet meer bij mij. En gelukkig maar
quote:lindy schreef op 15 januari 2008 @ 11:39:

Ik wil niet vervelend doen, Digitalis, maar je was al vanaf posting 1 ofzo herkenbaar.

Maar goed, ik hoop dat het beter met je gaat, en dat je bepaalde gedragingen voortaan achterwege laat op een openbaar forum.Lin, ik weet dat je mij bedoelde met je post dat je iemand herkend had en die weer door de mand ging vallen. Maar geloof me, ik was ernstig onder invloed en zag het net op tijd in. Ik voel me beter sinds ik gestopt ben mezelf als patiente te zien en met alle rommel (die k al drie jaar nam) gestopt. Dus ik ben Digitalis, geen Griekse godinnetjes meer voor mij.
.
Ha Digitalis, spot ik je ook weer eens hier, leuk!

Wilde je al een mail sturen dat het over je ging hier, maar je hebt jezelf al bekend gemaakt.

Nieuwe ronde, welkom terug!
quote:Digitalis schreef op 15 januari 2008 @ 11:40:

[...]

Dankje Lieffie. en nee, ik wil het er echt absoluut niet meer overhebben, het is een afgesloten hoofdstuk, het is nog even een zootje om heeeeel veel mensen, zeker prive, om mijn daden te verantwoorden. Maar ik zal geen zielige topics meer openen, want dat pas niet meer bij mij. En gelukkig maar

Oke, dan is dat duidelijk. Ik zal er niet meer over beginnen en ik hoop dat de rest dat ook respecteert. Maar dat denk ik wel.

(f)
Ach, erover beginnen wil ik toch nog wel even. Omdat een aantal dingen toch wel triggeren om niet onmiddellijk te geloven wat je zegt Digitalis. Gisteren zei je dat je een beetje dronken was terwijl je typte. Dat klinkt mij niet alsof je alles onder controle hebt.

Daarbij geloof ik niet in spontane genezingen op zo'n korte termijn.

Daarom een welgemeend avies: Hou jezelf goed in de gaten en niet voor de gek.

Ik hoop heel erg dat het inderdaad goed met je gaat. Succes.
Bij gebrek aan een andere plek:

Digitalis, lekker wijf, ik sla even virtueel mijn armen om je heen.

Welkom terug!
quote:Evidenza schreef op 15 januari 2008 @ 12:42:

Ach, erover beginnen wil ik toch nog wel even. Omdat een aantal dingen toch wel triggeren om niet onmiddellijk te geloven wat je zegt Digitalis. Gisteren zei je dat je een beetje dronken was terwijl je typte. Dat klinkt mij niet alsof je alles onder controle hebt.

Daarbij geloof ik niet in spontane genezingen op zo'n korte termijn.

Daarom een welgemeend avies: Hou jezelf goed in de gaten en niet voor de gek.

Ik hoop heel erg dat het inderdaad goed met je gaat. Succes.Toch jammer, want ik -en vele mensen met mij- willen helemaal dit soort gedoe niet meer oprakelen. Nog een keer: ik werd erg ziek van bepaalde medicatie, erg, erg, ziek, want uitmondde in nou ja, je weet het wel. Ik ga niet zeggen dat ik een perfect mens ben, daar heb ik op werk&studie iets over geopend, over faalangst mbt studie. Intussen heb ik al een hoop bereikt met een no-nonsense strategie, waarbij ik me prettiger voel dan zogenaamd patient zijn. Dat ik weleens wat wijn drink en een beetje aanscghoten was op een zeker moment, wil niet zeggen dat ik vol zit met pscyhische problemen. Integendeel, ik voel me goed, met uitzondering van schaamtegevoelens vanwege hetgeen is gebeurd en ik sla mezelf voor de kop dat ik ooit aan medicatie begonnen ben en me heb neer laten zetten als patient. Zoals elke begin twintiger was ik even stuurloos, sindsdien ging het bergafwaarts door medicatie. Verzin ik niet, artsen hebben toegegeven fouten te hebben gemaakt. Ik vind het niet zo netjes om er weer over te beginnen, omdat het voor mij case closed was, het in dit topic er helemaal niet over ging (de vraag was alleen waar ik was). Het is niet denderend motiverend om dit te zeggen en het valt me een beetje tegen van je.
Evidenza, jij heilige, jij drinkt zeker nooit een glaasje?
Geen bijzonderheden
Digitalis jij hebt ook al behoorlijk wat nick's verzameld...
En jij behoorlijk wat aveters Festen.

Is geen leuke opmerking die je maakt.
IK wil er nog één miniklein dingetje over zeggen Digi:

Ik geloof dat je van medicatie inderdaad alleen maar zieker kunt worden i.p.v. beter. Daarnaast, als iedereen je ziek praat ( artsen) dan vóel je je ook ziek. Dan ga je je zo gedragen. Dan weet je op een gegeven moment niet beter of je bent ziek. Dat is dan je wereld. En wie kan dan raden dat dat door de medicatie komt? Je vertrouwt er opd at de artsen je beter willen maken en je gelooft dat de medicatie die zij voorschrijven goed zijn.

Begrijpelijk dus.

Zo, dat was het laatste wat ik erover zei.
quote:shining schreef op 15 januari 2008 @ 13:06:

En jij behoorlijk wat aveters Festen.

Is geen leuke opmerking die je maakt.tis avatArs Shi!
Yasmijn, in dat opzicht ben ik inderdaad een heilige. Ik drink nooit alcohol.

Ik snap eerlijk gezegd niet, Digitalis, waarom het jou tegenvalt wat ik zeg. De diepte waarin jij zat is met een paar weken van wat dan ook niet op te lossen. Ik kijk er volgens mij gewoon heel realistisch naar.

Ik rakel helemaal niks op trouwens, ik reageer alleen maar op wat jij hier nu schrijft, zonder te refereren naar "vroeger".

Maar ik hoop echt dat je de knop gevonden hebt en dat het goed met je gaat.
Van de ene op de andere dag 'genezen' terwijl je jaren hebt toegewerkt naar de afgrond, nee daar geloof ik ook niet in. Maar ik geloof wel in een nieuwe start, in weer een betere toekomst zien, weer positief of positiever zijn. En dat gaat met vallen en opstaan.

Overigens geloof ik wel in medicatie. Maar niet van alles door elkaar en daarmee lekker zelf experimenteren. Drank erbij, blow erbij. Nee, dat maakt je zieker en medicatie blijven slikken waarvan je binnen een paar weken nog geen resultaat hebt, schiet ook niet op.
quote:Festen schreef op 15 januari 2008 @ 13:04:

Digitalis jij hebt ook al behoorlijk wat nick's verzameld... Maar jij spant de kroon, daar kan geen forummer tegenop.
Geen bijzonderheden
Ik zat al op mijn handen omdat wat ik denk zo negatief lijkt (maar het niet is) maar nu Evidenza schrijft wat ik dacht moet er mij toch nóg iets van het hart.

Jij hebt jezelf helemaal nooit als patiënt gezien, dat was nu juist één van je problemen: je was sterk en hard, een overlever. Nou, viel toch tegen he. En na slechts enkele weken (opname, hoop ik) ben je alweer jezelf een rad voor ogen aan het draaien over hoe geweldig het gaat... in combinatie met alcohol. Tsja. Niemand wil je neerhalen (komt ie:) maar je kan niet vermijden dat een heleboel mensen hier zich ernstig zorgen om je hebben gemaakt en nog altijd maken. Positieve bevestigingen is wat jij nodig hebt nu en dit is er helaas geen omdat er tekenen zijn die twijfel in de harten zaait.

Hou jezelf heel scherp in de gaten zonder dat je daarvoor moet gaan zitten piekeren en wees vooral eerlijk tegenover jezelf. Je hebt vooral een helder hoofd nodig dus laat die sigaretten, laat de alcohol en laat die andere troep minstens tot je je jaar geslaagd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven