Poes is weg :(

10-05-2011 14:31 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond is 1 van onze poezen weg. Ze komt sinds 1.5 maand buiten, maar is nog nooit in t donker weggeweest. We zitten aardig in de stress. Ze is gesteriliseerd maar begreep dat ze dan evengoed nog met krolse katers mee kunnen gaan.. We hadden in eerste instantie de hoop dat ze bij de buren zat (deed ze wel vaker), maar dat is niet het geval. Briefjes zijn al in de brievenbussen (en supermarkt), amivedi/dierenambulance en dierenarts op de hoogte, op t digitale prikbord van onze provincie, zelfs een berichtje op facebook. Enerzijds voelt het wat drastisch, anderzijds heb ik dit nog nooit meegemaakt en wil ik zo snel mogelijk de hulptroepen erbij. We wilden haar binnenkort laten chippen. Haar zus lijkt zich niet echt druk te maken..

Bah :(
We hebben ook in de bomen gekeken inderdaad.. Op de site van Amivedi is het gelukkig weer hersteld. Morgen is ze alweer een week weg. We beginnen ons aardig voor te bereiden op een leventje met z'n 3en.. (ik, vriend en andere poes)
quote:Waldorf114 schreef op 15 mei 2011 @ 18:56:

We hebben ook in de bomen gekeken inderdaad.. Op de site van Amivedi is het gelukkig weer hersteld. Morgen is ze alweer een week weg. We beginnen ons aardig voor te bereiden op een leventje met z'n 3en.. (ik, vriend en andere poes)

Laat de moed niet zakken Waldorf, die van mij is een keer 4 weken weg geweest.

Mijn allereerste poes is eens 5 weken weggeweest.

Volgens mij hebben ze beiden opgesloten gezeten, ze waren erg mager.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik hoor dat van meerdere mensen, bijna van iedereen eigenlijk, en ik zou het graag geloven, maar ze is echt nog klein. Ze komt pas sinds 1,5 maand buiten en is niks gewend. Ze is geen stoere die op jacht gaat of ver van huis gaat. Ze vangt niet eens muizen of vogels. Als je een balletje gooit kijkt ze er naar en dan loopt ze de andere kant uit. Ze is verder wel gezond dus ze zou wel overleven, maar ik zie haar als een klein kind (figuurlijk dan) dat nu de weg kwijt is. Dus dat alles bij elkaar maakt het zo ondenkbaar dat ze in de grote boze buitenwereld kan overleven.. En daarbij, hoe lang moet ik mezelf nou nog voorhouden dat ze terugkomt? Ben bang dat ik dan later alsnog een klap krijg...
Mijn andere katten misten de poes ook niet.

Moet er wel bij zeggen dat het een poes betreft die al 17 jaar chronisch chagrijnig is.

Na 2 weken ben ik er wel vanuit gegaan dat ze niet meer terug zou komen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nog geen nieuws dus? Bah!
Jeetje, wat zielig...

Zou trouwens niet op teveel sites zetten dat 'ie vermist is. Ik heb jaren geleden een keer m'n cavia erop gezet die was weggelopen, maar die advertentie kan ik niet meer weghalen. Vervolgens werd ik zo'n 2 jaar later gebeld met dat ze m'n cavia gevonden hadden en dat ik 'm op kon halen voor 20 euro, anders kwam 'ie op de barbecue. Zulke dingen..

Hoop dat je haar snel weer vind!!
quote:kiddootje schreef op 13 mei 2011 @ 15:06:

[...]

Het is maar wat je onder zeikerds verstaat.

Ik versta onder zeikerds,mensen die de godganse dag gaan lopen klagen,over van alles en nog wat.Er zijn hier ook wel mensen in de straat,die zelf geen katten hebben of allergish,of honden die niet zo van andermans katten houden(heb ik).Maar dan is het nog maar net hoe je er mee omgaat.Je kan je daar verschrikkelijk over gaan opwinden,of kat huis uitzetten.

En het is echt niet zo,dat er de hele dag(of elke dag) andermans katten hier rondlopen of die van mij elke dag ergens in huis.

Er zijn inderdaad mensen die zeiken om niks. MAar waar ligt die grens? Stel dat mensen een gefundeerde reden hebben om ergens over te zeiken, en dan bagatelliseert iemand anders het als zeiken?

Ook niet helemaal eerlijk.

Ik ben nu een paar dagen weggeweest. Ik had verwacht dat de kat van Waldorf nu wel een keer terug zou zijn.

Ik zit ook te denken dat hij meegenomen moet zijn. Maar dat is wel een hele misselijke streek.

Men kan immers overal leuke kleine katjes overal gratis ergens vandaan halen bij mensen dier er van af willen. WAarom nu een kat jatten die al een tehuis heeft en waar iemand om geeft????? Wat onbedachtzaam!

Heb je al een affiche met foto gehangen in de naburige supermarkt?
Kwam even kijken of er al nieuws was, maar nee...
Geen nieuws nog???

ik blijf voor jullie duimen waldorf...........
Hoi allemaal!

Zag ineens dat mijn topic weer ge-upt is. Wat lief dat jullie er nog aan denken :-)

Maar het klopt, nog steeds geen spoor.. We hebben ons voorgenomen om geen scenario's meer te bedenken over wat er gebeurd kan zijn. Het ging van kwaad tot erger met als gevolg dat we steeds verdrietiger werden en haar uiteindelijk er niet mee terug kregen.

We hebben inderdaad al affiches opgehangen in de supermarkten. Ook marktplaats, Zeelandnet, Amivedi, dierenmeldpunt, etc. etc. en natuurlijk door de buurt verspreid. Wat dat betreft hebben we alles gedaan wat we konden. Het wordt nu met de dag een beetje draaglijker...

Gister hebben we een nieuw katje voor mijn schoonouders opgehaald. In eerste instantie wilde mn schoonmoeder niet (de afspraak stond al een aantal weken), omdat ze erg veel moeite heeft het met missen van onze poes. Maar ja, het leven gaat door dus wij hebben gezegd dat ze gewoon moest gaan. En wij zijn meegegaan. Dan maar gelijk een confrontatie. Het is een lieverd!

Ik zal jullie op de hoogte houden mocht er nieuws zijn :-)

Sorry voor de lange post en eigenlijks niks boeiends
Pff die onzekerheid, weet hoe je je voelt! Die van mij presteerde het om gewoon doodleuk binnen te komen lopen na 2,5 week weg te zijn geweest.. Het blijven rare beesten! Hoop dat die van jou snel terug komt, je kan nu niet meer doen dan hopen..
Nog nieuws over de poes?
Hoi allemaal,

Ik ben maar weer eens opzoek gegaan naar mijn topic. We hebben tot op de dag van vandaag niets meer van onze poes vernomen. Zoals ik al eerder ergens schreef had haar zusje er weinig last van. De afgelopen tijd bleek ze toch wat eenzaam te worden en was ze erg gefixeerd op ons. Dat uitte zich in extreem veel mauwen. Met de dierenarts besproken en die adviseerde ons toch een nieuwe kitten te overwegen.

We hebben het advies ter harte genomen en sinds 3 dagen hebben we er een frummeltje bij. We hebben hem gehaald bij de dierenbescherming waar hij groot gebracht is door een surrogaat moederpoes. Zelf komt ie uit een nestje gedumpte kittens.. Hij is bijna 9 weken en kerngezond (meerdere malen gezien door een dierenarts) en ligt de hele dag op m'n borst te slapen (ook als ik rechtop zit). De grote poes vindt het even wennen, maar de nieuwe is totaal niet bang dus langzaam maar zeker zoeken ze elkaar op.

Dat wilde ik toch even laten weten aangezien iedereen hier zo meegeleeft heeft en waar ik echt veel aan gehad heb! :-)
Wat jammer dat je uiteindelijk je poes niet hebt gevonden Waldorf :( hopelijk is de poes in de kattenhemel waar zij op jullie en de nieuwe kitten neer kijkt.

Wat leuk dat jullie er een nieuwe kitten bij hebben genomen. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het frummeltje!
Fijn dat je een update komt geven waldorf.

Maar heel naar dat je nooit meer wat van je peozenkind hebt gehoord misschien dat je nieuwe kitten het verdriet een beetje kan verzachten.

geniet ervan.......
Wat vreselijk dat je katje niet meer terug is gekomen TO.

Ikzelf heb mijn poes een paar dagen geleden gevonden, doodgereden op straat. Ze was pas 1 nacht weg. We wonen in een echte kattenbuurt, bomen, mooie bosjes. Maar dan die ene weg. Met een hek van 2 meter hoog er tussen. Natuurlijk steekt ze daar niet over dachten we. Toen ze na een nacht buiten niet thuis kwam liepen we er toch maar even langs voor de zekerheid, dan weten we iig dat ze daar niet ligt, was de gedachtengang...

De dierenambulance kon haar niet eens weghalen van straat.

Ik moet nog iedere dag huilen. Ik hou mezelf voor dat het beter is dat we zeker weten dat ze dood is omdat ik anders net als jij ieder nacht door de buurt zou dralen met snoepjes en altijd zou hopen dat ze weer aan zou komen lopen.

Maar natuurlijk had ik liever dat de kans nog bestond dat ze bij iemand anders een nieuw huis had gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven