Geld & Recht alle pijlers

overkapping plaatsen

19-05-2011 07:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag dit?

Onze buren gaan een overkapping plaatsen, een van drie meter, en de zijmuur waar wij tegenaan gaan kijken wordt drie meter hoog.. daar zijn wij niet helamaal blij mee, onze tuin is niet heel groot zeg maar.. Mag dit zomaar?
ws hebben ze een vergunning gekregen waar tegen jij bezwaar kon indienen.

Hebben ze dit niet, dan moet je jouw gemeente even raadplegen voor hun regels.
Zijn er geen vaste afmetingen hoe hoog zulke dingen mogen zijn? (kun je nagaan bij je gemeente) En waarom ben je niet blij mee? In welk opzicht heb je last van?
Een vergunning, natuurlijk. Schuttingen mogen niet boven een bepaalde lengte, dat is dit natuurlijk niet :-)
Niet zomaar... Met vergunning wel.
Als het de achterkant van hun huis is, mag het best hoor. De eerste 2,5m achter het huis mag gewoon gebouwd worden tot een hoogte van 4m (of de hoogte van de 1e verdiepingsvloer +30cm), na die 2,5m mag het niet hoger dan 2,5m. Dus als het hún achtertuin is, dan mag het sinds 1 januari gewoon. Zo niet, dan hadden jullie tijdens de ter visie legging van de vergunning bezwaar in moeten dienen.

Kijk anders hier even: http://www.rijksoverheid. ... -carports-serres-etc.html In het pdf document staat het allemaal uitgelegd.
Typisch gevalletje van slechte communicatie? Vind het altijd zo typisch dat mensen vaak pas van hun buren te horen krijgen dat er een overkapping komt, op het moment dat de vergunning al verleend is. Je tuurlijk kan je het in het plaatselijke krantje lezen, maar niemand die die dingen helemaal uitpluist.
quote:tjukkie schreef op 19 mei 2011 @ 07:56:

Mag dit?

Onze buren gaan een overkapping plaatsen, een van drie meter, en de zijmuur waar wij tegenaan gaan kijken wordt drie meter hoog.. daar zijn wij niet helamaal blij mee, onze tuin is niet heel groot zeg maar.. Mag dit zomaar?

Ik zou, maar goed dat ben ik, de muur op de rooilijn laten zetten.

Op deze manier kun jij, of de volgende bewoner ook gebruik maken van de muur.

Misschien wil je later toch een overkapping, dat scheelt je dan weer een muur.

Als je de buren de muur op hun eigen grond laat plaatsen mag je helemaal niets doen met de muur. Ook niet als je later toch een overkapping of uitbouw zou willen.

Ik zou wel even aangeven bij je buren dat het prettiger was geweest als ze jullie in hadden ingelicht over de uitbouw.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ja dat hebben ze ook wel gedaan, ik dacht ook dat er geen vergunning nodig was hiervoor. Nu hebben wij een bepaalde steen en helaas is die niet meer leverbaar en nu kijken wij dus tegen een ander soort steen aan drie meter hoog, dus het is echt voor het oog. Gelukkig neemt het onze zon niet weg in de tuin.

Het is dus wel in overleg gegaan, alleen nu blijkt dat het aanzicht voor ons helemaal anders is dan in eerste instantie afgesproken was. Het wordt gebouwd op hun eigen grond, op de grens hebben we al een muurtje staan van de schutting.

ik baal er gewoon van...
Zet er een klimplant tegenaan dan zie je er niks meer van
Wat zou je willen?
ik denk dat ik niet zoveel te willen heb... net gemeente gebeld en ze hebben geen vergunning nodig..duss, ik denk dat er verder niet veel mee te doen valt..:-(
Tjukkie dan haal je de bestaande schutting weg en heb je iets meer ruimte (al is t maar 10cm) en je kan die muur gebruiken door er leuke dingen aan te hangen. Bloemen , planten , grote poster e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven