Amsterdam, a.s. zondag.

19-05-2011 08:28 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voor velen misschien niet echt reizen, maar voor mij toch wel een beetje (vind het maar spannend, zo met al die trams en mensenmassa's).

Aanstaande zondag gaan wij (man en ik) naar A'dam op bezoek bij zeer knorrige oudoom (waarom? omdat mijn man zich heeft laten overhalen en ik de goede man pas één keer heb gezien heb 10 jaar een relatie).

Wij hadden het idee om naar Artis te gaan, maar dat werd finaal afgekraakt, want véél te druk.(klopt dat?)

Nou ja, dan naar een museum? Nee, dat is niet te doen op zondag.

Oké wat kunnen we wél doen. De man is 80, goed ter been, zeer nors. We willen liever niet de hele middag bij hem op de bank zitten en zijn geklaag over alles en iedereen de hele tijd aanhoren.

We hebben een auto, dus kunnen ook de stad uit.

Wie heeft een idee?
Oom woont op de Hellenburg.
lunchen bij het rosarium.
quote:ramiaatje schreef op 19 mei 2011 @ 08:51:

als hij niet van kinderen houdt zou ik vooral niet naar boerderij meerzicht in het amsterdamse bos gaan, daar stikt het van de kinderen..

Als hij zo ontzettend nergens geen zin in heeft, waarom neem je de man dan op sleeptouw? Ga in zijn buurt met hem ergens koffie en gebak drinken, zet hem weer thuis af en ga samen met je man wat leuks doen!

Omdat hij gewoon overal over wil zeuren. Achteraf vindt hij het best leuk, belt dan zijn zus en vertelt in geuren en kleuren.

Hij komt uit Indie (heeft een zwaar leven gehad, jappenkamp, oorlog, vrouw vroeg overleden etc.) Hij ziet het allemaal niet zo zonnig in. Het 'grumpy' is denk ik een manier om zichzelf te beschermen (als je niks verwacht kan het ook niet tegenvallen).

Als je je aan niemand hecht, kun je ook niemand gaan missen.
Helen, je zegt dat je high tea misschien wel leuk vindt, ik heb het vaker op verschillende plekken in Amsterdam gedaan maar bij het American hotel (bij Leidseplein) was super, leuke lokatie en veel te zien, vraag een tafeltje aan het raam als je reserveert. Beetje luxe.

Ik heb het ook een keer gedaan bij Metz en Co, daar bovenin, dus kan je over heel Amsterdam uitkijken. Wel prijzig nu dacht ik.

En wat ik niet zelf heb gedaan maar goede dingen over gehoord is bij het Amstel hotel.

Is er niet iets leuks in Carre of iets met klassieke muziek?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Stukje lopen langs de Amstel en wat drinken bij het Kalfje?
Inderdaad Bergamot, langs de Amstel is het mooi.

nabijgelegen Amstelpark is ook heel rustig (als je de speeltuin aan de noordkant vermijdt tenminste), in het park ligt ook het Rosarium waar Ramiaatje het overheeft.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Rondvaart lijkt mij nog de beste optie. Of je gaat een stukje toeren via Durgerdam naar marken, prachtig ritje alleen marken zelf is ook heel druk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb even gekeken waar je oom woomt (buitenveldert), dus het amsterdamse bos is wel lekker dichtbij, mocht je daar heen willen. eigenlijk kan ik niet heel veel anders bedenken dan wat al genoemd is, misschien vind hij het leuk om ergens een borreltje te gaan drinken, "net als vroeger" (heeft hij toen hij jonger was meer in de stad gewoond dan nu, vond hij dat leuk?). Buitenveldert is nl. niet echt sprankelend ;)
Voortbordurend op MV, er is in het Concertgebouw een vioolconcert van 11:00-12:00 & 2 kaartjes halen, 1 betalen.
Of je gaat met hem naar de Zaanse Schans, de goede oude tijd.
quote:zusenzoo schreef op 19 mei 2011 @ 09:36:

Of je gaat met hem naar de Zaanse Schans, de goede oude tijd.Ook zo lekker rustig
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh geen goed idee btw, daar komen veel Japanners, sorry!!
quote:zusenzoo schreef op 19 mei 2011 @ 09:53:

quote:zusenzoo schreef op 19 mei 2011 @ 09:53:

o wat erg, ik moest hier toch even om lachen...

als je oom het interessant vindt: tropenmuseum, nooit echt druk en dit weekend ivm mooi weer al helemaal niet denk ik. er zijn daar best veel dingen over Indonesië, maar miss vind hij dat wel helemaal niks en wil hij er niet aan herinnert worden..
quote:bergamot schreef op 19 mei 2011 @ 09:33:

Voortbordurend op MV, er is in het Concertgebouw een vioolconcert van 11:00-12:00 & 2 kaartjes halen, 1 betalen.Dat bedoelde ik maar ik kwam er niet op de naam. Dank je.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 mei 2011 @ 09:57:

[...]

Dat bedoelde ik maar ik kwam er niet op de naam. Dank je.Ook leuk! en dan kun je daarna ergens gaan lunchen.
Tropenmuseum lijkt me leuk, zit nu even op hun site te kijken. Goed idee, zelf was ik daar niet op gekomen. Dat is een goede optie.

Vioolconcert gaat het niet worden. Hou ik niet van (man ook niet). Tropenmuseum en dan ergens lunchen lijkt me wel wat. High tea vond ik online niet echt iets wat me direct aansprak om met twee mannen te gaan doen.
Ik denk dat de rijen wel mee zullen vallen voor de hermitage. De tentoonstelling over Alexander is niet meer nieuw. Ik heb er igg helemaal niet voor in de rij gestaan (weekdag). Ik vond de tentoonstelling echter niet zo heel bijzonder, maar dat kan aan mij liggen.
quote:heleen1234 schreef op 19 mei 2011 @ 08:57:

[...]

Omdat hij gewoon overal over wil zeuren. Achteraf vindt hij het best leuk, belt dan zijn zus en vertelt in geuren en kleuren.

Hij komt uit Indie (heeft een zwaar leven gehad, jappenkamp, oorlog, vrouw vroeg overleden etc.) Hij ziet het allemaal niet zo zonnig in. Het 'grumpy' is denk ik een manier om zichzelf te beschermen (als je niks verwacht kan het ook niet tegenvallen).

Als je je aan niemand hecht, kun je ook niemand gaan missen.Je beschrijft trouwens net mijn opa. Waar je hem blij mee kon maken: het circus, klassieke muziek en lekker (echt indisch) eten.
quote:heleen1234 schreef op 19 mei 2011 @ 08:44:

Amsterdamse bos, heb je daar ook leuke terrassen? Staat dat aangegeven op de borden?

Je hebt de terrassen van Boerderij Meerzicht (pannenkoekenhuis). Middenin het bos (route op de site).

En het terras Grand Café de Bosbaan. Mooi langs de bosbaan (route op de site).
Het Muiderslot is misschien ook leuk.

Of Volendam.
Verzetsmuseum zit tegenover de ingang van Artis, kun je ook nog naartoe gaan mocht je Artis echt te druk vinden. En is mischien ook iets interessanter voor een 80-jarige.
quote:heleen1234 schreef op 19 mei 2011 @ 08:48:

Niet van bloemen, niet van bonbons, niet van buitenlanders, niet van nederlanders, niet van ouderen, niet van de jeugd van tegenwoordig, niet van mensen die te laat komen, niet van mensen die te vroeg komen, niet van kinderen, niet van de computer, niet van het grootste gedeelte van de familie en ga zo maar door.

De schietbaan?

Painballen?

Karten?

Het sexmuseum?
quote:gember999 schreef op 19 mei 2011 @ 11:01:

Verzetsmuseum zit tegenover de ingang van Artis, kun je ook nog naartoe gaan mocht je Artis echt te druk vinden. En is mischien ook iets interessanter voor een 80-jarige.

Hij heeft in de oorlog zoveel narigheid meegemaakt, dat is niet voor te stellen. In Indië is het er gruwelijk aan toegegaan. Ik heb brieven gelezen, over en weer naar Nederland (waar zijn broer woonde), brieven van het Rode Kruis etc.

Ik denk niet dan het verzetsmuseum direct interessanter is voor hem dan naar Artis gaan.

Maar ik ben er uit. Mijn voorkeur heeft het tropenmuseum. Interessante dingen daar. Met de auto moet het maar te doen zijn, één parkeerplekje is voldoende

Anders het Amsterdamse Bos, wandelen en een terrasje proberen te pakken.
quote:gember999 schreef op 19 mei 2011 @ 11:01:

Denk je? De helden van het verzet, terwijl hij als terugkerende gevangene uit het jappenkamp na de oorlog geen geld/aandacht/hulp kreeg. Had mijn opa denk ik niet zo leuk gevonden.

Zie voor meer info http://nos.nl/artikel/975 ... oor-indische-kwestie.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven