Amsterdam, a.s. zondag.
donderdag 19 mei 2011 om 08:28
Het is voor velen misschien niet echt reizen, maar voor mij toch wel een beetje (vind het maar spannend, zo met al die trams en mensenmassa's).
Aanstaande zondag gaan wij (man en ik) naar A'dam op bezoek bij zeer knorrige oudoom (waarom? omdat mijn man zich heeft laten overhalen en ik de goede man pas één keer heb gezien heb 10 jaar een relatie).
Wij hadden het idee om naar Artis te gaan, maar dat werd finaal afgekraakt, want véél te druk.(klopt dat?)
Nou ja, dan naar een museum? Nee, dat is niet te doen op zondag.
Oké wat kunnen we wél doen. De man is 80, goed ter been, zeer nors. We willen liever niet de hele middag bij hem op de bank zitten en zijn geklaag over alles en iedereen de hele tijd aanhoren.
We hebben een auto, dus kunnen ook de stad uit.
Wie heeft een idee?
Aanstaande zondag gaan wij (man en ik) naar A'dam op bezoek bij zeer knorrige oudoom (waarom? omdat mijn man zich heeft laten overhalen en ik de goede man pas één keer heb gezien heb 10 jaar een relatie).
Wij hadden het idee om naar Artis te gaan, maar dat werd finaal afgekraakt, want véél te druk.(klopt dat?)
Nou ja, dan naar een museum? Nee, dat is niet te doen op zondag.
Oké wat kunnen we wél doen. De man is 80, goed ter been, zeer nors. We willen liever niet de hele middag bij hem op de bank zitten en zijn geklaag over alles en iedereen de hele tijd aanhoren.
We hebben een auto, dus kunnen ook de stad uit.
Wie heeft een idee?
donderdag 19 mei 2011 om 11:17
donderdag 19 mei 2011 om 11:21
quote:borderwalk schreef op 19 mei 2011 @ 11:14:
[...]
Denk je? De helden van het verzet, terwijl hij als terugkerende gevangene uit het jappenkamp na de oorlog geen geld/aandacht/hulp kreeg. Had mijn opa denk ik niet zo leuk gevonden.
Zie voor meer info http://nos.nl/artikel/975 ... oor-indische-kwestie.html
Ja, die geschiedenis wordt vaak een beetje vergeten.
Ik wist er ook niet veel van, totdat ik met mijn man een relatie kreeg en zijn oma er ineens iets over zei (tussen neus en lippen door). Heb van haar alle oude fotoboeken mogen bekijken met brieven, kaarten, telegrammen en foto's van toen. Heel heftig allemaal.
[...]
Denk je? De helden van het verzet, terwijl hij als terugkerende gevangene uit het jappenkamp na de oorlog geen geld/aandacht/hulp kreeg. Had mijn opa denk ik niet zo leuk gevonden.
Zie voor meer info http://nos.nl/artikel/975 ... oor-indische-kwestie.html
Ja, die geschiedenis wordt vaak een beetje vergeten.
Ik wist er ook niet veel van, totdat ik met mijn man een relatie kreeg en zijn oma er ineens iets over zei (tussen neus en lippen door). Heb van haar alle oude fotoboeken mogen bekijken met brieven, kaarten, telegrammen en foto's van toen. Heel heftig allemaal.
donderdag 19 mei 2011 om 11:59
Maak er een leuke dag van! En als je iets wilt eten: in de plantagebuurt zitten placius (uitgebreid), burgermeester (heerlijk, verse hamburgers van alle soorten en maten) en een aantal gewone cafetjes, zoals Koosje en Smit&Voogt waar je kan eten. In de Linnaeusstraat (nóg dichter bij Tropenmuseum) zitten Spargo, Boom en Milo als leuke eetdingen (ga niet naar East of Eden, echt slecht).
donderdag 19 mei 2011 om 12:25
quote:Supersoulfighter schreef op 19 mei 2011 @ 11:59:
Maak er een leuke dag van! En als je iets wilt eten: in de plantagebuurt zitten placius (uitgebreid), burgermeester (heerlijk, verse hamburgers van alle soorten en maten) en een aantal gewone cafetjes, zoals Koosje en Smit&Voogt waar je kan eten. In de Linnaeusstraat (nóg dichter bij Tropenmuseum) zitten Spargo, Boom en Milo als leuke eetdingen (ga niet naar East of Eden, echt slecht).Ga er zeker een leuke dag van maken, bedankt voor de lunchtips. Ga het als überproviciaal gewoon op de net uitgeprinte omgevingskaart aanstrepen. Ben de sites aan het bekijken.
Maak er een leuke dag van! En als je iets wilt eten: in de plantagebuurt zitten placius (uitgebreid), burgermeester (heerlijk, verse hamburgers van alle soorten en maten) en een aantal gewone cafetjes, zoals Koosje en Smit&Voogt waar je kan eten. In de Linnaeusstraat (nóg dichter bij Tropenmuseum) zitten Spargo, Boom en Milo als leuke eetdingen (ga niet naar East of Eden, echt slecht).Ga er zeker een leuke dag van maken, bedankt voor de lunchtips. Ga het als überproviciaal gewoon op de net uitgeprinte omgevingskaart aanstrepen. Ben de sites aan het bekijken.
vrijdag 20 mei 2011 om 14:19
vrijdag 20 mei 2011 om 23:18
We hebben hem aan de telefoon gehad. Hij wil dus naar Artis, maar toch ook niet omdat het te druk is. Het voorstel om naar het tropenmuseum te gaan viel gelukkig wél goed (heb een beetje gebluft dat het daar niet druk zou zijn).
Maar dan natuurlijk het parkeerprobleem! Goh, je kunt ook overal een probleem in zien!! We gaan het gewoon proberen.
Heb net van de site van het tropenmuseum wat lesmateriaal uitgeprint, leuk om me beetje voor te bereiden.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Maar dan natuurlijk het parkeerprobleem! Goh, je kunt ook overal een probleem in zien!! We gaan het gewoon proberen.
Heb net van de site van het tropenmuseum wat lesmateriaal uitgeprint, leuk om me beetje voor te bereiden.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
zaterdag 21 mei 2011 om 00:31
Wat enorm lief dat je zo je best doet. Ik hoop dat hij het Tropenmuseum leuk vindt, ik ben antropoloog, dus ik vind het vanzelfsprekend leuk, haha.. Tenzij er opeens een padvindersvereniging uit Grubberkutterven is, zal het niet druk zijn hoor. Veel plezier en ook een beetje sterkte
Oja, parkeren is niet heel makkelijk, maar ook niet heel moeilijk, te doen zeg maar. Wel duur (2/3 euro per uur), maar goed, da's bijna overal in A'dam.
maandag 23 mei 2011 om 09:17
Bedankt voor al jullie tips en adviezen. We hebben een heel leuke dag gehad. Zijn naar het Tropenmuseum geweest, (slechts één etage gedaan, want oudoom was toch niet zo goed ter been als we gedacht hadden).
Hij heeft ontzettend veel vertelt over zijn tijd in NL Indie (bij de video's), erg interessant. Na het museum wilde hij graag een stukje rijden. We hebben half A'dam doorgereden! We zijn gestopt bij het Kalfje om daar nog een drankje te doen. Erg mooi daar aan de Amstel.
Prachtige boerderijen daar zeg, wat een ander Amsterdam.
Parkeren was toch wat lastig dus zijn oom en ik bij het museum uitgestapt en is man naar een plekje gaan zoeken! Uiteindelijk alles gelukt.
Ik heb echt een leuke dag gehad (zag er een beetje tegen op) dankzij jullie leuke tips kreeg ik er gelukkig ook wel meer zin in!
Hij heeft ontzettend veel vertelt over zijn tijd in NL Indie (bij de video's), erg interessant. Na het museum wilde hij graag een stukje rijden. We hebben half A'dam doorgereden! We zijn gestopt bij het Kalfje om daar nog een drankje te doen. Erg mooi daar aan de Amstel.
Prachtige boerderijen daar zeg, wat een ander Amsterdam.
Parkeren was toch wat lastig dus zijn oom en ik bij het museum uitgestapt en is man naar een plekje gaan zoeken! Uiteindelijk alles gelukt.
Ik heb echt een leuke dag gehad (zag er een beetje tegen op) dankzij jullie leuke tips kreeg ik er gelukkig ook wel meer zin in!