Amsterdam, a.s. zondag.

19-05-2011 08:28 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voor velen misschien niet echt reizen, maar voor mij toch wel een beetje (vind het maar spannend, zo met al die trams en mensenmassa's).

Aanstaande zondag gaan wij (man en ik) naar A'dam op bezoek bij zeer knorrige oudoom (waarom? omdat mijn man zich heeft laten overhalen en ik de goede man pas één keer heb gezien heb 10 jaar een relatie).

Wij hadden het idee om naar Artis te gaan, maar dat werd finaal afgekraakt, want véél te druk.(klopt dat?)

Nou ja, dan naar een museum? Nee, dat is niet te doen op zondag.

Oké wat kunnen we wél doen. De man is 80, goed ter been, zeer nors. We willen liever niet de hele middag bij hem op de bank zitten en zijn geklaag over alles en iedereen de hele tijd aanhoren.

We hebben een auto, dus kunnen ook de stad uit.

Wie heeft een idee?
park?
High tea ergens op een leuke lokatie?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Maakt toch niet uit dat Artis druk is? Hoor je ook minder (0;
Het wordt mooi weer zaterdag, dus zal inderdaad aardig druk zijn in Artis.

Is een rondvaart geen leuk idee? Dan ga je daarvoor of erna nog ergens koffie drinken.

Een stadsstrand is ook leuk, maar weet niet of je oom daar ook voor in is.
picknick in het park, maar dan moet je wel stoeltjes en tafeltje meenemen. Misschien auto dichtbij park parkeren?
Of een bootje/sloepje huren, wat lekkere dingen mee en varen over de grachten.
Of gewoon even een bakkie halen bij de beste man, een paar uur doorbijten en dan een gezellig dagje amsterdam doen met zn tweetjes.
Ga je nou zaterdag of zondag? Je kan ook met de auto naar Amsteramse bos rijden.
Richting zee? Wandelen op het strand en dan ergens koffie drinken? Of is dat te ver voor jullie? Parnassia bij Bloemendaal is in ieder geval een aanrader. Ligt prachtig in een natuurgebied (je betaalt wel een par euro toegang) in de duinen, vooral families, rustige sfeer.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ja heel rustig als het lekker weer is en weekend...
*Ja rondvaart, dacht ik ook meteen aan.

*Madame Tussaud is ook altijd leuk.

*Boerderij Meerkamp (pannenkoekenhuis) in het A'damse Bos heeft een heerlijk groot terras, makkelijk te bereiken met de auto.

* Zandvoort aan zee op een (overdekt) terras aan het strand? (niet als 't heel warm is, dan is 't weer veel te druk)
Musea zijn een stuk minder druk als het mooi weer is (ik weet er alles van, werk in een museum), dus misschien toch proberen? Waar houd de beste man eigenlijk van? Stel dat je hem meesleept naar het Stedelijk museum en hij walgt van moderne kunst. Dan heb je pas echt een oude brompot bij je...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Dejavu schreef op 19 mei 2011 @ 08:39:

Richting zee? Wandelen op het strand en dan ergens koffie drinken? Of is dat te ver voor jullie? Parnassia bij Bloemendaal is in ieder geval een aanrader. Ligt prachtig in een natuurgebied (je betaalt wel een par euro toegang) in de duinen, vooral families, rustige sfeer.Zou ik niet zo snel doen, met na deze regen voor zaterdag een mooie dag voorspeld. File gegarandeerd.
Of een paar opties verzinnen en hem zelf laten kiezen.
Ook als het lekker weer is en weekend vind ik het op Parnassia rustig, zeker als je de duinen inloopt of wat verder het strand op.

Maar goed, als het lekker weer is moet je juist naar een museum. Die zijn dan heel rustig aangezien iedereen dan liever buiten in de zon wat doet.

Artis in de regen is vast ook niet druk
Oh, we gaan zondag. Sloepje huren is misschien geen goed idee. Hebben we alldrie geen ervaring mee.

High tea is misschien wel leuk.

Amsterdamse bos, heb je daar ook leuke terrassen? Staat dat aangegeven op de borden?

snap wel dat artis druk is, maar begrijp niet helemaal waarom het dan verschrikkelijk zou zijn. Je staat toch niet in de rij voor attracties, je wandelt toch gewoon een beetje rond? Of is het zoooo druk dat je geen kant op kunt?
quote:Hasse88 schreef op 19 mei 2011 @ 08:42:

Musea zijn een stuk minder druk als het mooi weer is (ik weet er alles van, werk in een museum), dus misschien toch proberen? Waar houd de beste man eigenlijk van? Stel dat je hem meesleept naar het Stedelijk museum en hij walgt van moderne kunst. Dan heb je pas echt een oude brompot bij je...

Niet van bloemen, niet van bonbons, niet van buitenlanders, niet van nederlanders, niet van ouderen, niet van de jeugd van tegenwoordig, niet van mensen die te laat komen, niet van mensen die te vroeg komen, niet van kinderen, niet van de computer, niet van het grootste gedeelte van de familie en ga zo maar door.

Qua kunt heb ik geen idee, dacht zelf aan de Hermitage (omdat ik daar zelf graag naartoe wil).
Waar woont hij in Amsterdam, kunnen we gerichtere tips geven? Ook niet fijn als je de halve stad doormoet met de tram voor je ergens bent en met de auto zou ik je dat zeker niet aanraden (in het centrum betaal je ook op zondag een hoop parkeergeld)
Ga je nou zaterdag of zondag?
Dit lijkt me leuk:

Met een boswachter aan het roer zijn er van mei t/m september 2011 rondvaarten door de kronkelige wateren van het Amsterdamse Bos. Een tocht duurt anderhalf uur en voert langs vol begroeide oevers, lommerrijke boszomen en verborgen weitjes. De boswachter vertelt ondertussen over de watervogels, zeldzame orchideeën en de bijzondere geschiedenis van het gebied. De Engelse landschapsstijl maakt het Amsterdamse Bos spannend en verrassend en is vanaf het water nog mooier, waardoor je je waant in het Amazonegebied
quote:heleen1234 schreef op 19 mei 2011 @ 08:48:

[...]

Niet van bloemen, niet van bonbons, niet van buitenlanders, niet van nederlanders, niet van ouderen, niet van de jeugd van tegenwoordig, niet van mensen die te laat komen, niet van mensen die te vroeg komen, niet van kinderen, niet van de computer, niet van het grootste gedeelte van de familie en ga zo maar door.

Qua kunt heb ik geen idee, dacht zelf aan de Hermitage (omdat ik daar zelf graag naartoe wil).Daar heb ik een tijd geleden echt uren in de rij gestaan, in de volle zon... Schijnbaar goede marketing want het was loeidruk! Ik geloof dat je kaarten van te voren kunt bestellen, dan hoef je niet zo lang in de rij te staan...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
als hij niet van kinderen houdt zou ik vooral niet naar boerderij meerzicht in het amsterdamse bos gaan, daar stikt het van de kinderen..

Als hij zo ontzettend nergens geen zin in heeft, waarom neem je de man dan op sleeptouw? Ga in zijn buurt met hem ergens koffie en gebak drinken, zet hem weer thuis af en ga samen met je man wat leuks doen!
quote:ramiaatje schreef op 19 mei 2011 @ 08:33:

Het wordt mooi weer zaterdag, dus zal inderdaad aardig druk zijn in Artis.

Is een rondvaart geen leuk idee? Dan ga je daarvoor of erna nog ergens koffie drinken.

Een stadsstrand is ook leuk, maar weet niet of je oom daar ook voor in is.Dat wilde ik net typen, dat is leuk een rondvaart, en je hebt ook rondvaarten waar je kan dineren (lunch weet ik niet eigenlijk). Maar ik vond dat wel heel leuk, heb het een keer gedaan met diner.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn pc is echt te langzaam.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven