Geld & Recht alle pijlers

incidenten register, werk?

19-05-2011 12:22 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb antwoord gekregen op mijn vragen.

Bedankt!
Ik geloof je gewoon niet uniekaas. zoals jij het schetst zou je die problemen niet hebben, er moet meer aan de hand zijn.
quote:Loco schreef op 19 mei 2011 @ 13:39:

Het is wel waar. Google maar eens op incidentenregister. Misschien verwar je het met het bkr

Klopt overal staat dat het mogelijk is.

Het leger des heils heeft zelfs samen met het nvb het couvenant opgesteld.

Hun staan overal groot vermeld maar ook hun kunnen niet helpen omdat ik geen crisis opvang nodig heb.

Dat is dan toch vreemd?

Ik heb het idee dat ik eerst op straat moet komen te staan voordat ik geholpen kan worden
Ik geloof het ook echt niet. Ik heb nog nooit een kopie van mijn bankpas laten zien en daarnaast blijkt dat je gewoon wel je salaris op een andere rekening kan laten storten.

En eens met Jojanneke.
quote:Loco schreef op 19 mei 2011 @ 13:39:

Het is wel waar. Google maar eens op incidentenregister. Misschien verwar je het met het bkr

nee hoor niet waar, ze registeren niet alleen in het eigen systeem anders heeft het natuurlijk weinig effect.

­Incidentenwaarschuwingssysteem EVA

Wat is het?

Sinds 1997 is het incidentenwaarschuwingssysteem EVA operationeel. Banken en financieringsmaatschappijen hebben dit systeem opgezet om (pogingen tot) fraudes en andere criminele bedreigingen te voorkomen. Via een elektronisch raadpleegsysteem kunnen financiële instellingen toetsen of bepaalde (rechts)personen bij de eigen instelling dan wel collega-instellingen hebben gefraudeerd dan wel pogingen tot fraudes hebben ondernomen of anderszins een criminaliteitsrisico vormen. Het gaat hierbij om activiteiten die een bedreiging vormen voor de continuïteit en de integriteit van de instellingen, de financiële belangen van de cliënten en/ of de instelling zelf. Alle deelnemers aan het incidentenwaarschuwingssysteem hebben hun register aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Het incidentenwaarschuwingssysteem is door het CBP rechtmatig bevonden. Alleen financiële instellingen die lid zijn van de brancheorganisatie NVB en/ of VFN hebben toegang.

Wat zijn de criteria voor opname?
quote:Loco schreef op 19 mei 2011 @ 13:43:

Ik geloof je gewoon niet uniekaas. zoals jij het schetst zou je die problemen niet hebben, er moet meer aan de hand zijn.

Ik vraag ook niet of jullie me willen geloven.

Ik vraag ook niet of jullie me kunnen helpen met het openen van een bankrekening.

Dat was gewoon een korte uitleg, zodat jullie weten waarom ik werk zoek wat contant uitbetaald word.

Ik vroeg naar werk en mogelijkheden tot werk zonder bankpas.
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 13:47:

[...]

Ik vraag ook niet of jullie me kunnen helpen met het openen van een bankrekening.

Dat was gewoon een korte uitleg, zodat jullie weten waarom ik werk zoek wat contant uitbetaald word.

Maar ik heb toch sterk het gevoel dat je iets weg laat(met alle respect uiteraard).

Wat heeft je ex nog meer uitgespookt. Heeft hij vaker gefraudeerf of is hij in verband gebracht met andere criminele activiteiten?

Hoe lang zijn jullie bij elkaar geweest?
quote:ardni schreef op 19 mei 2011 @ 13:49:

[...]

Maar ik heb toch sterk het gevoel dat je iets weg laat(met alle respect uiteraard).

Wat heeft je ex nog meer uitgespookt. Heeft hij vaker gefraudeerf of is hij in verband gebracht met andere criminele activiteiten?

Hoe lang zijn jullie bij elkaar geweest?

Ja ik heb niet het hele verhaal hier neergezet omdat ik alleen vragen had mbt werk.

Toen ik aangifte deed op het politie bureau bleek dat er al 1 aangifte tegen hem liep ivm criminele activiteiten. ( ze mochten mij er niet veel over zeggen ) Ik heb overigens nooit gemerkt dat hij een ''foute'' jongen zou zijn. Ik was zelf natuurlijk ook pas 16 jaar toen ik hem leerde kennen.
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 13:47:

[...]

Tja, feit is nu eenmaal dat het merendeel van de bedrijven tegenwoordig via de bank uitbetalen, tenzij je zwart gaat werken in de huishouding.

Trouwens, hoe wil je dat gaan doen, NU werken? helemaal als je aangeeft dat je op het einde van je zwangerschap loopt.

En voor het werken zonder bankpas: daar heb ik in mijn vorige reactie al iets over geschreven.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Het is dus waarschijnlijk doorsluis geld geweest wat hun weer gepikt hebben van andere mensen.
quote:jojanneke66 schreef op 19 mei 2011 @ 13:54:

[...]

Trouwens, hoe wil je dat gaan doen, NU werken? helemaal als je aangeeft dat je op het einde van je zwangerschap loopt.

En voor het werken zonder bankpas: daar heb ik in mijn vorige reactie al iets over geschreven.

NU werken gaat natuurlijk niet.

Maar ik had gehoopt op wat tips.

Zodat ik daar weer mee aan de slag kan gaan en na mijn bevalling weer parttime kan gaan werken.

Ach ik weet ook eigenlijk helemaal niet waarom ik dit topic geopend heb.

Ik hoopte gewoon op ervaringen denk ik.

Hoewel ik hoop dat niemand in het zelfde schuitje zit of heeft gezeten als ik.
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 13:12:

Om mezelf bezig te houden doe ik aan vrijwilligerswerk.

Ook hun weten van het hele gebeuren maar kunnen me helaas geen betaalde baan aanbieden.

Ik vraag ook niet om medeleven etc.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is.

Tegenwoordig zie je niet anders dan '' leen je pinpas niet uit aan een ander ''

Nu vraag ik mijzelf wel af wie zijn pasje niet even snel meegeeft aan partner voor bijvoorbeeld boodschappen, maar goed dat ter zijde.

Ik was gewoon benieuwd of iemand wist welke bedrijven er contant uitbetalen of salaris storten op rekening vriend of moeder.

Aangezien ik die 3 jaar echt heel hard bezig ben om werk te vinden.

Horeca die contant uitbetaald heb ik ook nog niet gevonden.Ook als je 16 bent leen je je pinpas niet uit aan je "partner" van dat moment.
Maar ik zal de tuinbouw, horeca en huishouding(nooit aan gedacht!) in mijn achterhoofd houden.

Bedankt in ieder geval!
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 14:00:

[...]

Zodat ik daar weer mee aan de slag kan gaan en na mijn bevalling weer parttime kan gaan werken.

Ach ik weet ook eigenlijk helemaal niet waarom ik dit topic geopend heb.

Ik hoopte gewoon op ervaringen denk ik.

Hoewel ik hoop dat niemand in het zelfde schuitje zit of heeft gezeten als ik.

Iemand anders gaf het al;

Solliciteren en geld op de rekening van je vriend laten storten, contact opnemen met maatschappelijk werk en misschien zelfs met de gemeentelijke kredietbank, volgens mij helpen zij ook mensen in de schuldsanering(maar dat weet ik dus echt niet zeker)!

Ik vind het heel erg vervelend voor je!
quote:feeks schreef op 19 mei 2011 @ 14:05:

[...]

Ook als je 16 bent leen je je pinpas niet uit aan je "partner" van dat moment.

Ja maar dat is dus geen discussie punt meer want dat heb ik dus wel gedaan.

Het is een harde maar wijze les.
quote:feeks schreef op 19 mei 2011 @ 14:05:

[...]

Ook als je 16 bent leen je je pinpas niet uit aan je "partner" van dat moment.

Ja ik vind het ook niet raar hoor mijn vriend en ik doen het al jaren pinpassen creditcards etc.

Zelfs toen ik in een studentenhuis woonde haalden we weleens eens boodschappen voor een ander, we betaalden dan met de bankpas van die persoon.
quote:ardni schreef op 19 mei 2011 @ 14:07:

[...]

Iemand anders gaf het al;

Solliciteren en geld op de rekening van je vriend laten storten, contact opnemen met maatschappelijk werk en misschien zelfs met de gemeentelijke kredietbank, volgens mij helpen zij ook mensen in de schuldsanering(maar dat weet ik dus echt niet zeker)!

Ik vind het heel erg vervelend voor je!

Dankjewel:)

Ik blijf het zeker proberen.

En zal alles nog een keer nagaan.
quote:ardni schreef op 19 mei 2011 @ 14:10:

[...]

Ja ik vind het ook niet raar hoor mijn vriend en ik doen het al jaren pinpassen creditcards etc.

Zelfs toen ik in een studentenhuis woonde haalden we weleens eens boodschappen voor een ander, we betaalden dan met de bankpas van die persoon.

ja, maar toen was je geen 16 en leende je je pas uit aan t scharreltje van dat moment, op je 16e kun je niet serieus spreken van een partner.

in t studentenhuis zou ik al een risico vinden.
quote:feeks schreef op 19 mei 2011 @ 14:11:

[...]

ja, maar toen was je geen 16 en leende je je pas uit aan t scharreltje van dat moment, op je 16e kun je niet serieus spreken van een partner.

in t studentenhuis zou ik al een risico vinden.

Grappig ik wilde mijn reactie net wijzigen. Op mijn 16e deed ik dat niet. Mijn ouders hadden mijn rekening in beheer en ik kreeg mijn bankpas mee als ik een uistapje maakte met vrienden en in het weekeinde.

We hadden een hecht groepje en dan gebeurde dat weleens, niet iedereen in huis maakte deel uit van het hechte groepje, overigens.
Hoe kan ik dit topic verwijderen?

Ik heb de antwoorden die ik zocht.
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 14:00:

[...]

Dit lijkt me toch een hele duidelijke tip:

quote:jojanneke66 schreef op 19 mei 2011 @ 13:42:

[...]

Je begint gewoon met solliciteren, en als je aangenomen wordt overleg je met personeelszaken wat zij nodig hebben om het mogelijk te maken dat je loon op rekening van je vriend te zetten.

.Waarom ga je daar niet op in? Waarom energie stoppen in datgene waarvan je overtuigd bent wat niet kan? Lijkt het je niet zinvoller om energie te stoppen in datgene wat wel kan?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Topic verwijderen? dat kan volgens mij niet zomaar hoor!
quote:uniekaas schreef op 19 mei 2011 @ 13:53:

[...]

Ja ik heb niet het hele verhaal hier neergezet omdat ik alleen vragen had mbt werk.

En nou haal je zeker zo de OP weg?
O, ik loop een beetje achter, de OP is al weg!
quote:jojanneke66 schreef op 19 mei 2011 @ 14:19:

[...]

Dit lijkt me toch een hele duidelijke tip:

[...]

Waarom ga je daar niet op in? Waarom energie stoppen in datgene waarvan je overtuigd bent wat niet kan? Lijkt het je niet zinvoller om energie te stoppen in datgene wat wel kan?

Dat heb ik uiteraard al gedaan.

En elke keer vragen ze om een kopie van mijn bankpas.

Maar ik zal blijven solliciteren.
Ja ik heb mijn OP verwijderd.

Aangezien ik alle antwoorden al heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven