opeens een blauwe plek (groot)
donderdag 19 mei 2011 om 20:02
Ik ben zo stom geweest te gaan googlen ('heb je een loopneus? Je bent zwanger en hebt vermoedelijk óók nog een terminale aandoening!') en nu heb ik een soort hypochondrie-aanval, dus even - hopelijk- ter relativering een vraagje... ik heb sinds een paar dagen op mijn ribbenkast klein blauw plekje, maar die hele ribbenkast doet aan één kant ontzettend veel pijn. Vandaag was het blauwe plekje opeens een soort bloeduitstorting (het ziet eruit als een fikse blauwe plek, maar dan groter dan je krijgt als je je ergens hard aan stoot) en zitten er nog meer bloeduitstortingen naast. Om zoiets te produceren zou je je je neem ik aan keihard moeten stoten, maar ik weet zéker dat ik dat niet heb gedaan. Ik ben ook niet dronken geweest (en nu ben ik ook niet dronken, alleen licht hysterisch
).
Mweeeh (ende auw!), wat is er aan de hand? Ik heb trouwens al een afspraak met de huisarts gemaakt, voor iets heel anders, maar uiteraard zal ik 'm dit euvel ook even voorleggen...en datis pas maandag dus nu ga ik een heel weekend stressen.
Mweeeh (ende auw!), wat is er aan de hand? Ik heb trouwens al een afspraak met de huisarts gemaakt, voor iets heel anders, maar uiteraard zal ik 'm dit euvel ook even voorleggen...en datis pas maandag dus nu ga ik een heel weekend stressen.
donderdag 19 mei 2011 om 20:40
En er is echt echt geen kans dat je je gestoten kan hebben en dat niet gemerkt? in je slaap bijvoorbeeld, of ben je misschien half slapend naar het toilet geweest? Anders zou ik toch de huisarts nog eens bellen, misschien een klein beetje overdrijven en misschien kun je dan toch morgen terecht.
Erger u niet, verwonder u slechts!
donderdag 19 mei 2011 om 20:46
Belbe, dank voor 't antwoord ten eerste, maar nee, ik denk niet dat ik me gestoten heb. Het is echt een absurd grote plek (plekken, eigenlijk) en dat moet écht veel pijn gedaan hebben dan...het ziet eruit alsof ik mishandeld ben, beetje tragisch.
Ik zal morgenochtend eens kijken hoe ik erbij lig, als het heel gek is bel ik nog maar eens. Ik heb alleen een dag met allemaal Belangrijke Dingen Waar Ik Echt Bij Moet Zijn enzo (mweh) (misschien heb ik stress-blauwe plekken. Bestaat dat? Ik vind dat ze bestaan...)
Ik zal morgenochtend eens kijken hoe ik erbij lig, als het heel gek is bel ik nog maar eens. Ik heb alleen een dag met allemaal Belangrijke Dingen Waar Ik Echt Bij Moet Zijn enzo (mweh) (misschien heb ik stress-blauwe plekken. Bestaat dat? Ik vind dat ze bestaan...)
vrijdag 20 mei 2011 om 15:08
Misschien even vragen of ze je bloed willen prikken (voor je INR-waarde..)
Als je veel vitamin K (toch?) eet is je INR-waarde hoger waardoor je bloed 'dunner' is. Vitamine K zit vooral in groenten als kool, broccoli e.d.
Enne....... zou het misschien kunnen zijn dat je knellende kleding (of bh) hebt gedragen????
Mijn INR-waarde is erg hoog (door medicatie van de trombosedienst) en als ik knellende kleding e.d. draag ben ik ook 'blauw' (zonder te zuipen hihi). Heb soms op de meest stomme plaatsen een bloeduitstorting (laatst bovenop mijn rechterbil.....)
Als je veel vitamin K (toch?) eet is je INR-waarde hoger waardoor je bloed 'dunner' is. Vitamine K zit vooral in groenten als kool, broccoli e.d.
Enne....... zou het misschien kunnen zijn dat je knellende kleding (of bh) hebt gedragen????
Mijn INR-waarde is erg hoog (door medicatie van de trombosedienst) en als ik knellende kleding e.d. draag ben ik ook 'blauw' (zonder te zuipen hihi). Heb soms op de meest stomme plaatsen een bloeduitstorting (laatst bovenop mijn rechterbil.....)
maandag 23 mei 2011 om 15:58
En al bij de huisarts geweest? Ik had laatst ook heel erg last van mijn ribben, als ik erover heen wreef. Maar dat was een dagje en daarna weer over!
Ik krijg ook weleens blauwe plekken van het krabben. Laatst had ik zo'n gigantische jeuk op mijn dijbeen en toen ben ik heel hard gaan wrijven, de volgende dag zat me er een enorme blauwe plek!! Dus... had je misschien jeuk?
Ik krijg ook weleens blauwe plekken van het krabben. Laatst had ik zo'n gigantische jeuk op mijn dijbeen en toen ben ik heel hard gaan wrijven, de volgende dag zat me er een enorme blauwe plek!! Dus... had je misschien jeuk?