Werk & Studie alle pijlers

Vraagje over studiefinanciering

20-05-2011 00:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Even een vraag. Ik heb een HBO opleiding gevolgd waarbij ik in drie jaar mijn diploma heb behaald. Daarna ben ik nog een nieuwe bachelor studie aan de uni gaan volgen. Met deze studie ga ik echter stoppen (verkeerde keuze, ga een andere studie beginnen komend schooljaar), nu vroeg ik mij af dat ene studiejaar een schuld is geworden, aangezien ik overal lees dat elke student vier jaar recht op studiefinanciering heeft. Heb overigens wel een brief gekregen na mijn hbo opleiding dat die drie jaar sowieso een gift zijn geworden.

Alvast bedankt!
Ja het is een studiejaar en de stufi die je krijgt mag je houden, maar dan zit je al wel aan je 4 jaar.

Je kunt de handel ook terugbetalen (alle stufie dus) en dan dat jaar bij je nieuwe studie opmaken
Maar alleen als je binnen 10 jaar een diploma op dat niveau haalt... dus als je een nieuwe studie gaat doen telt het gewoon voor een jaar, mocht je echt stoppen en geen diploma halen, dan is het een lening.
Ik zou even met de IB-groep DUO bellen. Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.

Ik zou verwachten dat als je een 3 jarige HBO opleiding hebt gedaan je ook 3 jaar recht hebt op studiefinanciering, als je nu een tweede opleiding gaat doen heb je niet opnieuw recht op studiefinanciering. Hou je er trouwens ook rekening mee dat je het instellingstarief aan collegegeld moet gaan betalen, dat is aanzienlijk meer dan het reguliere collegegeld.
Ja het is een schuld, want je hebt geen diploma gehaald van de opleiding waarvoor je stufi kreeg, dus je zal het terug moeten betalen.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 20 mei 2011 @ 09:29:

Ik zou even met de IB-groep DUO bellen. Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.

Ik zou verwachten dat als je een 3 jarige HBO opleiding hebt gedaan je ook 3 jaar recht hebt op studiefinanciering, als je nu een tweede opleiding gaat doen heb je niet opnieuw recht op studiefinanciering. Hou je er trouwens ook rekening mee dat je het instellingstarief aan collegegeld moet gaan betalen, dat is aanzienlijk meer dan het reguliere collegegeld.Dank voor je reactie (alle anderen ook bedankt trouwens). Wat bedoel je precies met instellingstarief aan collegeld? Ik heb het collegegeld in een keer betaald voordat ik aan de opleiding begon van het eerste jaar. Is dit nog een ander bedrag? (help...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven