Wijnbar in Amsterdam

19-05-2011 16:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd heel erg lastig om ergens lekker een wijntje te drinken in Amsterdam. Er zijn genoeg kroegen en barren met bier of een standaard wijntje, maar als ik een lekkerder wijntje wil drinken of met vrienden een flesje wijn, dan wordt het al snel lastig.

De enige wijnbar die ik ken is Vyne op de prinsengracht, maar die is vrij prijzig en vaak niet zo gezellig op zondagmiddag.

Wie kent er wel een leuke wijnbar of een cafe waar ze meerder wijnen per glas schenken in Amsterdam??
wijnbar in de pijp

http://www.wijnbar.nl/overons.html
En in de jordaan zit wijnbar divino.
Bij de oude kerk bij de Dam zit een wijnproeverij. Je kan er evt. ook hapjes bij krijgen. Is dat wat? Als je wilt dan zoek ik even in mijn email de naam ervan op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vinomio, op de Keizersgracht. Probeer vooral de Raboso eens, héérlijke rode wijn!
wijnproeverij, ook leuk MV!

Chabrol wines doet dit regelmatig.
divino in de jordaan inderdaad! die's leuk!
Mylene_Valerie, klinkt leuk een proeverij! Laat maar weten die naam, kan altijd van pas komen.

Dus nu al drie leuke wijnbars ontdekt: Divino (jordaan), vinonimo (keizersgracht) en boelen & boelen (pijp).

Nog meer suggesties, er moeten er toch meer zitten in de stad. Maar deze tips zijn al super, ga ze allemaal proberen! jammer dat Boelen en Boelen pas om zes uur open gaat. Op zaterdag of zondag voor het diner een drankje doen is ook lekker!
quote:Julia_Jes schreef op 20 mei 2011 @ 11:13:

Mylene_Valerie, klinkt leuk een proeverij! Laat maar weten die naam, kan altijd van pas komen.

Ik heb het adres uit mijn hotmail, moet je even googlen naar hun website;

WIJNHUIS BELGERETTE

Wine-cellar Nieuwezijds Voorburgwal 137 Amsterdam

Tel: 0294 254093 Fax: 0294 254894 Mobiel tel: 06 54712201
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh stond eronder;

E-mail belgerette@wanadoo.nl

www.belgerettewines.eu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven