Lastige situatie...

20-05-2011 20:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik zit in een lastige situatie en wil graag jullie oordeel. Ik werk al een jaar bij een heel leuk bedrijf met hele leuke collega's de ene leuker dan de ander. Met enkele collega's werk ik vaker samen dan met anderen. I'll get to the point.

We gingen laatst stappen met een aantal collega's, een gezellige avond. Met z'n vieren werden we de kroeg uitgeveegd we zouden nog wat drinken bij mij thuis, maar twee gingen friet halen. Maar goed, die ene collega ging mee en de rest zou later nog komen. Not. We hebben de hele nacht gezellig gepraat en een fles wijn soldaat gemaakt. Hij was aangeschoten, meer niet.

Toen hij wegging probeerde hij me te zoenen en verklaarde zijn liefde. Ik schrok me rot. Hij heeft al vijf jaar een vriendin. Het is een hele nette jongen die nooit echt flirt en heel lief en interessant is. Ik heb hem verteld dat ik ervan schrok en dat het wel klikt, maar hij toch een vriendin heeft? Hij verontschuldigde zich en zei dat het gevoel pas twee weken gaande was.

De volgende dag heeft hij me gebeld en hebben we het erover gehad. Hij zei dat ie het tegen zn vriendin had verteld, niet dat ik het was, want ze kent me ook van een paar ontmoetingen. Ik wil dat wat we hadden op het werk niet veranderd. We zijn, in gezelschap met collega's nog twee keer naar de film geweest. Ook dat was gezellig, maar een beetje raar gevoel was het wel.

Ik kan nog steeds heel leuk met hem praten, en die nacht was eerlijk gezegd ook wel gezellig. Hij heeft me nog meegevraagd voor een kop koffie, maar dat leek me geen goed idee. Wat moet ik doen? Het klikt heel goed en ik wil het contact niet kwijt. Moet ik contact opnemen, of moet ik afstand houden hem bewust uit de weg gaan en hem alleen op het werk zien. Kijken wat er met hem en zijn relatie gebeurt...

Ik hoop op jullie advies.
Ik zou zorgen dat ik niet meer in één op één situaties met hem beland.

En misschien ook iets vaker stappen met " gewone " vrienden ipv met collega's, die je toch al 5 dagen in de week ziet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebonden man = afblijven. Klaar. Begin je er wel mee, dan is het vroeg of laat gedonder, en dat wil je niet.

Als hij echt geintereseerd is, dan zou ik wachten tot het moment daar is.
Quote: Moet ik contact opnemen, Waarom in vredesnaam? Om zijn verl;iefdheid lekker nog wat aan te wakkeren? Om hem te laten zien wat hij niet krijgen kan? Om hem in de war te brengen? Om de kat op het spek te binden? Om te kijken of hij zich vaker slecht beheersen kan? Om het tot in den treure uit te kauwen?

. Kijken wat er met hem en zijn relatie gebeurt... Huh?
Als hij (en jij) serieus wil uitvinden wat 'het' is tussen jullie moet hij zijn relatie eerst beeindigen.

Vind je niet?

Als je gewoon collega's wil blijven zonder verdere problemen zou ik afstand nemen.

Dus alleen in groepen afspreken en hem niet te veel persoonlijke aandacht geven. En al helemaal niet hem na het stappen mee naar huis nemen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2011 @ 20:22:

Quote: Moet ik contact opnemen, Waarom in vredesnaam? Om zijn verl;iefdheid lekker nog wat aan te wakkeren? Om hem te laten zien wat hij niet krijgen kan? Om hem in de war te brengen? Om de kat op het spek te binden? Om te kijken of hij zich vaker slecht beheersen kan? Om het tot in den treure uit te kauwen?

. Kijken wat er met hem en zijn relatie gebeurt... Huh? ja... hûh????
quote:liselore schreef op 20 mei 2011 @ 20:25:

[...]

ja... hûh????Afwachten tot en of de relatie overgaat en dan pas weer toenadering zoeken.
volgens mij klopt er iets niet, je schrijft heel luchtig en ineens maak je je zorgen en 'wilt het contact niet kwijt' terwijl ik niet lees dat verliefd bent oid??

ben jij niet gewoon jannesgerard van het topic 'verliefd op een ander' van 19-5-11

????????????????????????????

en dan onder een andere nick wel te verstaan...............
Ik vind het altijd zo vreemd wanneer iemand zijn liefde verklaart de ander ineens met andere ogen naar zo'n iemand gaat kijken.

Heb jij eerder met andere ogen naar hem gekeken TO, of is dat pas gekomen na zijn liefdesverklaring?

En verder eens met de anderen; van een bezette man blijf je af, punt.
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:29:

[...]

Afwachten tot en of de relatie overgaat en dan pas weer toenadering zoeken.Wat voor soort toenadering dan?
MEIDEN:

TO hierboven is denk ik die man van het dat oude topic 'verliefd op een ander?' van 19-5-11 (alleen toen was het ene jannesgerard) - - - is precies dezelfde situatie namelijk, alleen nu schrijft hij onder een andere nick !!!???? Vandaarrrrrr jullie verwarring!!!

lees maar s terug
toenadering in het algemeen, vriendschappelijk.
Wat je moet doen?

Misschien werk en privé wat meer gescheiden houden.

Klooien met gebonden mannen is nooit handig.

Klooien met een gebonden collega is nog onhandiger.
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:40:

toenadering in het algemeen, vriendschappelijk.Zocht je die toenadering vroeger ook dan? Of wil je die nu ineens gaan zoeken, na zijn bekentenis?
quote:panter308 schreef op 20 mei 2011 @ 20:40:

- - is precies dezelfde situatie namelijk,

Ja? En? Dus?

Dit is nou niet bepaald een situatie waarvan ik denk " goh, jeetje, dat heb ik nou nog noooooooooooooooooooooooooooooooit gehoord ". Lijkt me iets wat nogal vaak voor komt.
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:40:

toenadering in het algemeen, vriendschappelijk.Als je werkelijk vrienden wilt zijn, wat ik betwijfel gezien je topic en de verwoording aan het eind, zou ik ook even wat meer afstand houden om het deze, vriend niet nog lastiger te maken dan het al is.
quote:panter308 schreef op 20 mei 2011 @ 20:40:

MEIDEN:

TO hierboven is denk ik die man van het dat oude topic 'verliefd op een ander?' van 19-5-11 (alleen toen was het ene jannesgerard) - - - is precies dezelfde situatie namelijk, alleen nu schrijft hij onder een andere nick !!!???? Vandaarrrrrr jullie verwarring!!!

lees maar s terug Betrapt. Sorry dat ik jullie bij de neus heb genomen. Heb geen grip meer op de zaak dus probeer zoveel mogelijk van de situatie te begrijpen. Je bent academicus of niet... :'(.
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:46:

[...]

Betrapt. Sorry dat ik jullie bij de neus heb genomen. Heb geen grip meer op de zaak dus probeer zoveel mogelijk van de situatie te begrijpen. Je bent academicus of niet... :'(.Hoezo heb je geen grip meer?
" Het is een hele nette jongen die nooit echt flirt en heel lief en interessant is." .......... goh, dat jij weet hoe ze jou vindt. Of dat je jezelf zo omschrijft. Apart.
Ik ben bang dat er door mijn bekentenissen aan beide vrouwen (collega en daarna vriendin) twee dingen kapotgaan een vrienschap en een goede stabiele relatie. Eigen schuld dikke bult. damn
.
anoniem_118677 wijzigde dit bericht op 20-05-2011 21:15
Reden: voegt niets toe....weg ermee
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2011 @ 20:44:

[...]

Ja? En? Dus?

Dit is nou niet bepaald een situatie waarvan ik denk " goh, jeetje, dat heb ik nou nog noooooooooooooooooooooooooooooooit gehoord ". Lijkt me iets wat nogal vaak voor komt.He he natuurlijk komt dit zo vaak voor, maarja lees anders ns dat oude tpoic terug... :)" En zie de overeenkomst......
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:46:

[...]

Betrapt. Sorry dat ik jullie bij de neus heb genomen. Heb geen grip meer op de zaak dus probeer zoveel mogelijk van de situatie te begrijpen. Je bent academicus of niet... :'(.Hahaha lees het nu, ik heb je dus toch betrapt!!!!! Ok dan kunnen we weer verder.
Wat heb je er nu aan om je voor te doen als degene op wie je een oogje hebt? Op een fake-bericht komt advies dat niet op jouw situatie van toepassing is. Heb je niets aan.

En oja, het komt niet erg sympathiek over. Een beetje treurig zelfs.

Waar wil je nou advies over?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:floorflora schreef op 20 mei 2011 @ 20:54:

Ik ben bang dat er door mijn bekentenissen aan beide vrouwen (collega en daarna vriendin) twee dingen kapotgaanTja, dat is de logische consequentie, lijkt me. Maar er valt ook veel te winnen: voor je vriendin, die opeens kan kiezen of ze wel met iemand als jij haar leven wil delen, voor je collega, die ook jou als ongebonden man kan afwijzen en voor jou, over wat je eigenlijk wil in het leven.quote:een vrienschapEen collegiale band. Ze is geen vriendin, ze is je collega.quote:en een goede stabiele relatie.

Nou, sorry hoor, maar als dat een goede stabiele relatie moet voorstellen, geef mijn portie maar aan Fikkie!

JIJ staat al met 1 been buiten deze relatie, dus het is niet erg goed. Stabiel is het vooral omdat je het lekker makkelijk vindt, en al die rompslomp van het weggaan enzo.

Man, grow some balls!

quote:Eigen schuld dikke bult. damn

Dat ook, maar bekijk het van de goede kant. Nieuwe mogelijkheden zullen zich aandien, voor jullie alle drie.

Medelijden heb ik niet met je. Je wilt zonder enige aarzeling en zonder er zelfs maar moeite voor te doen je relatie opzij zetten, maar dan wel als je zeker weet dat je in een gespreid bedje terecht komt. Ik gun je, dat je op je neus gaat, alleen komt te staan en veel gaat leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven