Verzenden / afhalen Marktplaats
zaterdag 21 mei 2011 om 20:26
Ik ben van plan om voor het eerst iets op marktplaats te verkopen.
Alleen loop ik nu tegen de manier van verkopen aan.
Men mag het produkt bij me afhalen, maar ik wil het ook best verzenden. Alleen heb ik geen idee hoe dat moet.
Het gaat hier om wat kleding, laarzen en een ring.
Ik heb al op marktplaats gekeken of er iets staat uitgelegd maar ik kan er niets over vinden.
Wil iemand deze nitwit hoe verzenden in zijn werk gaat?
En hebben jullie misschien wat persoonlijke tips hoe ik het het beste allemaal kan afhandelen.
Alvast bedankt
Alleen loop ik nu tegen de manier van verkopen aan.
Men mag het produkt bij me afhalen, maar ik wil het ook best verzenden. Alleen heb ik geen idee hoe dat moet.
Het gaat hier om wat kleding, laarzen en een ring.
Ik heb al op marktplaats gekeken of er iets staat uitgelegd maar ik kan er niets over vinden.
Wil iemand deze nitwit hoe verzenden in zijn werk gaat?
En hebben jullie misschien wat persoonlijke tips hoe ik het het beste allemaal kan afhandelen.
Alvast bedankt
Ik heb geen motto.

zaterdag 21 mei 2011 om 20:36
zaterdag 21 mei 2011 om 20:58
quote:plops schreef op 21 mei 2011 @ 20:27:
Huh? Je weet toch wel hoe je een pakketje met de post moet verzenden?
Je wacht tot je het geld voor het product binnen hebt (incl verzendkosten) en daarna stuur je het gewoon op. Niks moeilijks aan Ik heb nog nooit iets per pakje gestuurd. Echt!!!
Huh? Je weet toch wel hoe je een pakketje met de post moet verzenden?
Je wacht tot je het geld voor het product binnen hebt (incl verzendkosten) en daarna stuur je het gewoon op. Niks moeilijks aan Ik heb nog nooit iets per pakje gestuurd. Echt!!!
Ik heb geen motto.
zaterdag 21 mei 2011 om 21:00
quote:lotje13 schreef op 21 mei 2011 @ 20:36:
De persoon die de spullen van je koopt stuur je een mail met jouw rekeningnr. en de naam die bij de rekening hoort.
Je vraagt zijn adres, dan wacht je tot het op je rekening staat en stuur je het daarna pas naar hem op.
Vergeet de verzendkosten niet bij het te innen bedrag te rekenen
Maar hoe weet ik wat het bedrag van de verzendkosten zijn?
Laarzen zijn een stuk groter dan bv een broek.
De persoon die de spullen van je koopt stuur je een mail met jouw rekeningnr. en de naam die bij de rekening hoort.
Je vraagt zijn adres, dan wacht je tot het op je rekening staat en stuur je het daarna pas naar hem op.
Vergeet de verzendkosten niet bij het te innen bedrag te rekenen
Ik heb geen motto.

zaterdag 21 mei 2011 om 21:02
quote:Begentle schreef op 21 mei 2011 @ 20:58:
[...]
Ik heb nog nooit iets per pakje gestuurd. Echt!!!
Serieus??
Misschien even op www.tnt.nl gaan kijken. Daar staat alles over het verzenden van pakjes.
[...]
Ik heb nog nooit iets per pakje gestuurd. Echt!!!
Serieus??
Misschien even op www.tnt.nl gaan kijken. Daar staat alles over het verzenden van pakjes.
zaterdag 21 mei 2011 om 21:02
quote:Popje1975 schreef op 21 mei 2011 @ 20:53:
En denk goed na over of je afhalen wil doen. Allerlei gespuis om de deur, brrr, ik doe er niet aan.
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen.
Gelukkig is het niet zoveel wat ik wil verkopen.
Broek
Jas
3 paar leren laarzen.
En denk goed na over of je afhalen wil doen. Allerlei gespuis om de deur, brrr, ik doe er niet aan.
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen.
Gelukkig is het niet zoveel wat ik wil verkopen.
Broek
Jas
3 paar leren laarzen.
Ik heb geen motto.

zaterdag 21 mei 2011 om 21:03
quote:Begentle schreef op 21 mei 2011 @ 21:00:
[...]
Alles tot 10kg is 6,75. Mits het niet buitenproportionele maten heeft, maar met laarzen en een broek is dat niet het geval.
Een broek zou je zelfs via brievenbuspost kunnen verzenden.
[...]
Alles tot 10kg is 6,75. Mits het niet buitenproportionele maten heeft, maar met laarzen en een broek is dat niet het geval.
Een broek zou je zelfs via brievenbuspost kunnen verzenden.
zaterdag 21 mei 2011 om 21:06
zaterdag 21 mei 2011 om 21:08
Als je je advertentie plaatst kun je aanvinken of je wil dat ze het komen ophalen of dat je het wil verzenden of beiden. Als je verzenden ( of beiden) aanklikt kun je het gewicht selecteren en dan komen automatisch de verzendkosten bij je advertentie te staan. Dit is wel het tarief voor standaard verzenden ( dus niet aangetekend).
Tegenwoordig kun je online op de site van TNTPost je pakketzegel aanmaken/ printen.
Ik heb toevallig van de week iets verzonden dat ik via MP had verkocht en heb toen gewacht tot ik het bedrag op mijn rekening had en het toen verzonden. De koper heb ik toen de track&trace code gemaild, zodat hij het pakket kon volgen.
Succes met de verkoop.
Tegenwoordig kun je online op de site van TNTPost je pakketzegel aanmaken/ printen.
Ik heb toevallig van de week iets verzonden dat ik via MP had verkocht en heb toen gewacht tot ik het bedrag op mijn rekening had en het toen verzonden. De koper heb ik toen de track&trace code gemaild, zodat hij het pakket kon volgen.
Succes met de verkoop.
zaterdag 21 mei 2011 om 21:11
quote:Visje28 schreef op 21 mei 2011 @ 21:08:
Als je je advertentie plaatst kun je aanvinken of je wil dat ze het komen ophalen of dat je het wil verzenden of beiden. Als je verzenden ( of beiden) aanklikt kun je het gewicht selecteren en dan komen automatisch de verzendkosten bij je advertentie te staan. Dit is wel het tarief voor standaard verzenden ( dus niet aangetekend).
Succes met de verkoop.
Krijg je altijd een track@trace nr ?
Dank je.
Succes met de verkoop.
Krijg je altijd een track@trace nr ?
Dank je.
Ik heb geen motto.

zaterdag 21 mei 2011 om 21:14
zaterdag 21 mei 2011 om 21:18
quote:Jorina schreef op 21 mei 2011 @ 21:06:
Een broek zou ik idd ook proberen in een envelop te doen, hij moet alleen wel door een brievenbus passen. Ik heb me laten vertellen dat enkele jaren geleden de regels voor postbezorgers zijn aangescherpt, en dat er niet meer 'gepropt' mag worden met briefpost door de brievenbus.
Is dat zo? Kreeg een week of 2 mijn asos bestelling door de brievenbus en die was er echt doorheen gepropt.
Je hebt van de TNT ook speciale dozen voor pakketjes maar ik zou eerst kijken of je zelf nog een doos hebt of bijvoorbeeld even bij de supermarkt als ze daar een bak met dozen hebben tenminste. Scheelt ook weer in de kosten. Het maakt namelijk niet uit hoe je het verstuurd zolang het maar ingepakt is en er een adres op staat.
Een broek zou ik idd ook proberen in een envelop te doen, hij moet alleen wel door een brievenbus passen. Ik heb me laten vertellen dat enkele jaren geleden de regels voor postbezorgers zijn aangescherpt, en dat er niet meer 'gepropt' mag worden met briefpost door de brievenbus.
Is dat zo? Kreeg een week of 2 mijn asos bestelling door de brievenbus en die was er echt doorheen gepropt.
Je hebt van de TNT ook speciale dozen voor pakketjes maar ik zou eerst kijken of je zelf nog een doos hebt of bijvoorbeeld even bij de supermarkt als ze daar een bak met dozen hebben tenminste. Scheelt ook weer in de kosten. Het maakt namelijk niet uit hoe je het verstuurd zolang het maar ingepakt is en er een adres op staat.
zaterdag 21 mei 2011 om 21:21
Ik vertel trouwens wel altijd dat verzenden op risico van de koper is. Vooral bij brievenbuspost. Omdat je dat gewoon op de bus doet en je daar dus geen track&trace code van krijgt. Willen kopers per se een track& trace code, zelfs als het door de brievenbust past, dan geef ik aan dat het dan duurder wordt omdat het dan als pakketpost verstuurd moet worden, al dan niet aangetekend.