mis mijn zoon

22-05-2011 06:24 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog vaders,die hun zoon missen.

Ben weekend vader,zie mijn zoon van bijna 4 alleen eens in de 2 weken.Ik ga daar kapot aan.

Ook als ik hem terug breng naar het weekend dan ben ik emotioneel gebroken.Word er mee wakker en ga er mee slapen,het gemis van mijn zoon beinvloed mijn hele dag.
Nog niet alles gelezen, dus mss enorm mosterd, maar wat een bullshit allemaal!

Ik heb een ex, die is precies hetzelfde.

Werkt enomr veel, moet daardoor vaak de 'weekendregeling' afzeggen, en mist onze Snaak enorm. Dit laat ie af en toe eens weten in een krabbel op haar Hyves. Hij mist haar blijkbaar toch niet zoveel om haar eens een extra dag op te halen, om eens te bellen hoe het gaat of eens mee te kijken tijdens een musical van school of etc.

Als je je zoon echt zo erg mist als jij zegt dat je dat doet, dan doe je er alles aan om hem eens extra te zien. Dit moet heus te regelen zijn met de moeder!
Ja, ik denk ook dat het beter is dat we er nu gewoon vanuit gaan dat de jongen in deze kwestie zijn vader vaker moet zien dan eens per twee weken. Dat is belangrijker dan al die gegeven financiële zaken. Dan maar een broek minder in de maand, zou ik zeggen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:baco36 schreef op 22 mei 2011 @ 07:52:

Hij woont 20 kilometer van me vandaan,door de weeks is het voor mijn bijna onmogelijk hem te zien.

invb met mijn werk.

Co ouderschap is geen optie om meerdere redenen,valt voor mijn niet te combineren invb met werk.

Zelfwerk ik 30 kilometer vanaf mijn woonplaats en mijn zoon woont vanuit mijn woonplaats weer 20 kilometer de andere kant op.

Bel regelmatig zeker.

Ook heb ik hem niet erkend om 2 redenen eerste moeder wou dat toen liever niet,en ten 2 zij had heeft een mega schuld.

ik zorg wel voor hem spaarrek koop zijn kleren kapper enzv.

Als ik hem nu zou erkenen gaat het geld niet naar hem.

Zij zit namelijk ook nog is nu in de bijstand.

Van de schuld wist ik niks van 3 mnden voordat hij geboren werd vertelde ze me dat pas.

Wat mij opvalt is dat je moeilijk doet over het feit dat hij 20 km van je vandaan woont.

TWINTIG kilometer!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry, hoor, dat heb je zo overbrugd met je auto.

Ook al zie je hem dan maar een uurtje, dat heb je er toch wel voor over >?????

Je zoon zit nog niet op school dus zijn er zat momenten waarop je even naar hem toekunt.

Of vind je dat zonde van je benzine???

Sorry hoor, het gros van de mensen moet die afstand rijden naar het werk, en jij loopt te mekkeren over de afstand.
Ik denk dat het hier helemaal niet om het kind gaat.

Meer een kwestie van schaars goed is extra gewild, en een manier om zich slachtoffer te voelen door hoe ex het geregeld heeft.
quote:Lyndah schreef op 22 mei 2011 @ 09:12:

[...]

Maar als ze dan kiest om het kind te houden moet ze ook geen aanspraak willen maken op iets.

Als je geslachtsgemeenschap hebt met een vrouw dan weet je als man welk risico je neemt. Je weet dat zij zwanger kan raken en je weet dat je geen beslissing voor haar kunt nemen wat abortus betreft. Je kunt je zo goed mogelijk beschermen en hopen dat zij dat ook doet. Maar je kunt NIET na de daad zeggen dat je niet op de hoogte was van dit risico. Je wist waar je aan begon en je deed het maar al te graag.
quote:shahla schreef op 22 mei 2011 @ 09:22:

[...]

Deze optie had ik erbuiten gehouden omdat ik zelf niet zo in elkaar steek. Dan ga ik niet direct denken dat dit hier eventueel aan de hand is. En dan nog. Als die man echt geen kind wil, had hij niet op haar woord moeten geloven en gewoon een condoom gebruiken. Dan was hij veel meer zeker geweest dat daar niks uit voort zou komen. Dat is dan weer wel wat ik bedoel met de verantwoordelijkheid van de man in deze!

Zelf zou het ook niet in mijn hoofd komen om zonder medeweten van een man zwanger te worden, maar goed, die vrouwen bestaan wel. En als een vrouw aan de pil is dan vind ik wel dat een man ervan uit mag gaan dat zij die ook trouw slikt.

Maar goed, een ongeluk zit in een klein hoekje en dat onslaat iemand niet van zijn verantwoordelijkheden.

En als een man dan persé abortus wil en een vrouw voor het kind kiest dan is het de keus van de vader om wel of niet vader voor het kind te willen zijn. Vind het niet netjes als dat niet het geval is, maar zoals ik al schreef, je kan een man niet dwingen.

Maar wat ik niet begrijp, als je een relatie hebt dan is het toch niet meer dan normaal dat je met elkaar bespreekt hoe je erin staat mocht anti-conceptie niet zijn werk doen? Ben er altijd zelf erg duidelijk in geweest en mannen wisten dus waar ze aantoe waren. Maar gelukkig heb ik nooit voor een situatie als deze gestaan.
quote:JohnnyCake schreef op 22 mei 2011 @ 09:28:

[...]

Als je geslachtsgemeenschap hebt met een vrouw dan weet je als man welk risico je neemt. Je weet dat zij zwanger kan raken en je weet dat je geen beslissing voor haar kunt nemen wat abortus betreft. Je kunt je zo goed mogelijk beschermen en hopen dat zij dat ook doet. Maar je kunt NIET na de daad zeggen dat je niet op de hoogte was van dit risico. Je wist waar je aan begon en je deed het maar al te graag.Dit dus.
quote:Kikkerrr schreef op 22 mei 2011 @ 09:30:

[...]

Dit dus.En dan draag je dus de bijbehorende verantwoordelijkheid, en die bestaat niet alleen uit eens een paar kleren kopen en de voetbal betalen
quote:pearle schreef op 22 mei 2011 @ 09:25:

[...]

Wat mij opvalt is dat je moeilijk doet over het feit dat hij 20 km van je vandaan woont.

TWINTIG kilometer!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry, hoor, dat heb je zo overbrugd met je auto.

Ook al zie je hem dan maar een uurtje, dat heb je er toch wel voor over >?????

Je zoon zit nog niet op school dus zijn er zat momenten waarop je even naar hem toekunt.

Of vind je dat zonde van je benzine???

Sorry hoor, het gros van de mensen moet die afstand rijden naar het werk, en jij loopt te mekkeren over de afstand.

Misschien moet je even wat beter lezen.

Het is 50 kilometer vanaf het werk van vader. En wie zegt dat het kind niet naar bed moet als hij aankomt?
TO:

- kun je niet doordeweeks een keer bij je ex gaan eten en de kleine man op bed leggen?

- wanneer gaat je ex zelf werken?

- is het een overweging om een goedkopere auto aan te schaffen of goedkoper te gaan wonen?

- kun je niet - is al eerder gezegd - elke dag iets langer werken of een pauze overslaan waardoor je op een andere dag eerder naar huis kan?

Verder denk ik te begrijpen waarom het voor de kleine (financieel) beter is om hem nu niet te erkennen, als hij het moet hebben van de bijstand en jouw alimentatie is hij een stuk slechter af en misschien ben jij bang dat hij er dan niet meer bij kan lopen in leuke kleding en op de sportvereniging kan blijven?

Hoe ga je verder om met zijn moeder, is die relatie goed en vriendschappelijk?
quote:maroon5 schreef op 22 mei 2011 @ 09:25:

Nog niet alles gelezen, dus mss enorm mosterd, maar wat een bullshit allemaal!

Ik heb een ex, die is precies hetzelfde.

Werkt enomr veel, moet daardoor vaak de 'weekendregeling' afzeggen, en mist onze Snaak enorm. Dit laat ie af en toe eens weten in een krabbel op haar Hyves. Hij mist haar blijkbaar toch niet zoveel om haar eens een extra dag op te halen, om eens te bellen hoe het gaat of eens mee te kijken tijdens een musical van school of etc.

Als je je zoon echt zo erg mist als jij zegt dat je dat doet, dan doe je er alles aan om hem eens extra te zien. Dit moet heus te regelen zijn met de moeder!

TO is hetzelfde als jouw ex? Het moet te regelen zijn met moeder?

Dat weten we toch helemaal niet?
quote:Bianca40 schreef op 22 mei 2011 @ 09:39:

TO:

- kun je niet doordeweeks een keer bij je ex gaan eten en de kleine man op bed leggen?

- is het een overweging om een goedkopere auto aan te schaffen of goedkoper te gaan wonen?

- kun je niet - is al eerder gezegd - elke dag iets langer werken of een pauze overslaan waardoor je op een andere dag eerder naar huis kan?

Verder denk ik te begrijpen waarom het voor de kleine (financieel) beter is om hem nu niet te erkennen, als hij het moet hebben van de bijstand en jouw alimentatie is hij een stuk slechter af en misschien ben jij bang dat hij er dan niet meer bij kan lopen in leuke kleding en op de sportvereniging kan blijven?

Dat bedoel ik!

Goeie vragen Bianca!
Klopt, we weten niet hoe de moeder erin staat. Misschien dat TO daar iets meer over kan vertellen. Krijg je een beetje medewerking om je zoon vaker te zien?
quote:batwom schreef op 22 mei 2011 @ 09:39:

[...]

TO is hetzelfde als jouw ex? Het moet te regelen zijn met moeder?

Dat weten we toch helemaal niet?To kan toch het kindje op een vrijdagmiddag nog eens zien, of hem naar bed brengen, of weet ik veel wat. Als ie gewoon samen met moeder om de tafel gaat wie weet water dan allemaal kan. Dat weten wij idd niet, maar dat komt ook doordat TO het daar helemaal niet over heeft. Hij heeft het over de financieen, en die doen hier niet zoveel toe denk ik
quote:Bianca40 schreef op 22 mei 2011 @ 09:39:

TO:

Mee eens.

Of neem bv. de woensmiddag vrij, vanaf je werk is het 50 km., maar als je hem terug moet brengen is het maar 20 toch?

En tijdens de vakanties van je zoontje kun je toch ook wat vrije dagen regelen?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:maroon5 schreef op 22 mei 2011 @ 09:44:

[...]

To kan toch het kindje op een vrijdagmiddag nog eens zien, of hem naar bed brengen, of weet ik veel wat. Als ie gewoon samen met moeder om de tafel gaat wie weet water dan allemaal kan. Dat weten wij idd niet, maar dat komt ook doordat TO het daar helemaal niet over heeft. Hij heeft het over de financieen, en die doen hier niet zoveel toe denk ik

Als de moeder hieraan mee wil werken dan is het inderdaad een optie. Een paar uurtjes minder werken zou denk ik al veel mogelijkheden scheppen om zijn kind vaker te kunnen zien.

En misschien hebben wij ongevraagd advies gegeven m.b.t. de financieen, maar dat kwam ter sprake omdat het ook over erkenning van het kind ging. En erken je een kind dat is het ook niet meer dan normaal je dan ook financieel verantwoordelijk te voelen voor het kind.
Hij voelt zich toch financieel verantwoordelijk voor het kind Kikkerrr? Waarom denk jij van niet?
quote:Bianca40 schreef op 22 mei 2011 @ 09:50:

Hij voelt zich toch financieel verantwoordelijk voor het kind Kikkerrr? Waarom denk jij van niet?Ik vind alleen een sportschool en zo nodig kleding kopen niet te vergelijken met een vast bedrag per maand aan levensonderhoud meebetalen.
Ik denk dat een sportschool en leuke kleding de eerste dingen zijn die afvallen als hij het 'alleen' nog van de bijstand moet hebben. En het zijn toch heel belangrijke dingen voor een kind (naast liefde, aandacht etc natuurlijk, maar dat kost geen geld).

Ik weet trouwens niet of de te betalen alimentatie van de bijstand afgetrokken wordt of houdt zn ex dat dan echt extra over?

Ik zou dan wel graag willen weten of hij bang is dat zn ex de alimentatie voor andere dingen gaat gebruiken dan voor de opvoeding/sporten/kleding van zn zoon, want dan kan ik me goed voorstellen dat hij dit liever zelf regelt.
quote:Kikkerrr schreef op 22 mei 2011 @ 09:52:

[...]

Ik vind alleen een sportschool en zo nodig kleding kopen niet te vergelijken met een vast bedrag per maand aan levensonderhoud meebetalen.Ach jij wil hem gewoon graag veroordelen. Dat wordt met je reacties wel duidelijk.

@TO sterkte.
Baco, laten we dan eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Je wilt je verantwoordelijkheid als vader nemen, klopt dat? Dan moeten we kijken welke rechten en plichten dat met zich meebrengt. Hoe is de communicatie met de moeder? Zou ze akkoord gaan met co-ouderschap of een ruimere omgangsregeling? Hebben jullie hier al eens over gesproken? Staat ze er nu wel positief tegenover als je je zoon zou erkennen?

Verder is er de vraag hoe je je prioriteiten stelt. Zoals ik het uit je postings afleid, zijn je werk, je auto en je financien ook belangrijk. De eerste vraag die jezelf moet stellen, is of je bereid bent daarop concessies te doen om je zoon vaker te kunnen zien. Je zal nl. wat veranderingen moeten doorvoeren. Er zijn hier al wat suggesties gedaan waar je bezwaren tegen aanvoerde. Waarom niet eerst alle opties in kaart brengen en de meest haalbare doorrekenen? Uiteindelijk is het vooral een financiele kwestie, zo te horen. Misschien zijn sommige opties wel veel aantrekkelijker dan je denkt.
Ga in therapie!
En vergeet niet... moeder krijgt kinderkorting, kinderbijslag etc. etc... met dat bedrag kun je prima met zn tweetjes leven en hoef je echt niet naar de voedselbank.

De extra's van vader schelen moeder dan toch ook in haar portomonnee waardoor zij meer geld over heeft voor zn levensonderhoud? Dus ik snap het probleem niet zo, wat maakt het uit of hij rechtstreeks naar haar stort of dingen voor zn zoon koopt en betaalt.
Ik hoop niet dat Baco uitslaapt tot een uur of 12 want dan is hij een volle middag bezig om alle vragen te beantwoorden

Wakker worden Baco!! Forummen is hard werken!!
@Bianca

TO erkent zijn zoon niet om financiele verplichtingen uit de weg te gaan, en dat is schadelijk voor zijn kind.

Bovendien wil hij die financiele verplichtingen nu niet omdat de bijstand voor zijn kind betaalt. Dat is immoreel.
quote:dubiootje schreef op 22 mei 2011 @ 09:56:

Baco, laten we dan eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Je wilt je verantwoordelijkheid als vader nemen, klopt dat? Dan moeten we kijken welke rechten en plichten dat met zich meebrengt. Hoe is de communicatie met de moeder? Zou ze akkoord gaan met co-ouderschap of een ruimere omgangsregeling? Hebben jullie hier al eens over gesproken? Staat ze er nu wel positief tegenover als je je zoon zou erkennen?

Verder is er de vraag hoe je je prioriteiten stelt. Zoals ik het uit je postings afleid, zijn je werk, je auto en je financien ook belangrijk. De eerste vraag die jezelf moet stellen, is of je bereid bent daarop concessies te doen om je zoon vaker te kunnen zien. Je zal nl. wat veranderingen moeten doorvoeren. Er zijn hier al wat suggesties gedaan waar je bezwaren tegen aanvoerde. Waarom niet eerst alle opties in kaart brengen en de meest haalbare doorrekenen? Uiteindelijk is het vooral een financiele kwestie, zo te horen. Misschien zijn sommige opties wel veel aantrekkelijker dan je denkt.

En of het mogelijk is daar consessies te doen.

Het is niet altijd mogelijk deze dingen te veranderen al heb je het er nog zo voor over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven