Geld & Recht alle pijlers

meeruren versus min-max contract

21-05-2011 12:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Op dit moment heb ik een 24 uurs contract voor onbepaalde tijd. Ik werk al enkele maanden minstens 36 uur per week. De extra uren worden uitbetaald als meeruren. Nu vraag ik me af hoe het zit met pensioen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering, uren bij ziekte etc. Wordt dit over de meeruren meegerekend?

En wat is het verschil met een min-max contract en een 36-uurs contract?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik kom er niet uit met de antwoorden van de salaris administratie.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Bij ons is het zo geregeld dat je pensioen opbouwt over alle uren die voor een voltijdscontract geen overuren zouden zijn, dus alles tot 40 uur per week.

Min-max contract heb ik geen verstand van.

Als je wilt kun je contractuitbreiding vragen. Wettelijk gezien mogen ze dat niet weigeren als je een aantal maanden structureel die extra uren maakt.
Hou je er rekening mee dat je nu recht hebt op een contract van 36 uur? Als je gemiddelde over 13 weken 36 uur is heb je ook bij ziekte en vakantie recht op 36 uur! Kun je dus gewoon aangeven bij de salarisadmin.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
http://www.rijksoverheid. ... als-ik-veel-overwerk.html

Je hebt recht op aanpassing van je contract. Hierdoor veranderen ook het aantal vakantiedagen en geld.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat zijn min max contracten?
Min-max contracten komen vaak voor bij uitzendwerk.

BV 24-36 uur

BV 12-36 uur

BV 20-30 uur

enz

Je hebt bij een min-max-contract van 24-36 uur een garantie van minimaal 24 uur per week. Bij drukte kun je voor meer uren per week worden ingezet. Bv 28 uur. Je kunt maximaal 36 uur per week worden opgeroepen.
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik inmiddels recht heb op meer. Maar ik weet ook dat er geen ruimte is voor een groter vast contract. Is er iemand die weet of ik nu minder rechten heb dan iemand met een min-max contract of vast contract (afgezien van de verzekering op 36 uur werk).
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:VivaFleur schreef op 22 mei 2011 @ 10:06:

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik inmiddels recht heb op meer. Maar ik weet ook dat er geen ruimte is voor een groter vast contract. Is er iemand die weet of ik nu minder rechten heb dan iemand met een min-max contract of vast contract (afgezien van de verzekering op 36 uur werk).

Bij een min-max contract heb je recht op uitbetaling van het minimaal afgepsroken uren.

Bij een 36 uur contract is het 36 uur.

Ik begrijp niet dat er geen ruimte is voor een "groter" contract als je de uren nu toch al werkt.

Misschien kun je het opschroeven naar 32 uur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven