'cadeautjes' van kat

20-05-2011 14:31 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo katten bezitters.

Hebben jullie er dit voorjaar ook zon last van, meegebrachte dieren van kat?

Sinds kort is het hier feest wat dat betreft. Wij wonen in een oude wijk met veel natuur waar het stikt van de konijnen en nu dus ook nestjes konijnen.

Zo is de kat al aantal keren binnen gekomen met konijntje. Als ze nog levend genoeg waren zette ik ze uit, om ze even later toch dood te vinden. Nadat het een tijdje rustig is heweest was het Vanochtend weer een baby konijn die vocht voor z'n leventje. Heb hem zelf maar uit lijden verlost met een schop (leuk is anders).

De een zegt: laat gaan het is de natuur, de ander zegt: binnenhouden die kat. Pff ik hoop dat de konijnen snel groot genoeg zijn zodat hij ze niet meer kan vangen.

Maken jullie dit ook mee?
Onze kat kwam vorige week met een enorme rat in de bek binnen. Inclusief dikke vieze staart, brrrrr
Ja leuk.....de kat van de buren heeft laatst een (nog net levend...) konijntje voor mij meegebracht....dat hij het dan naar zijn baasje brengt maar nee, fijn bij mij voor de deur. Bah!

Ik vind het niet erg dat ze steeds bij mij in de tuin zitten maar dit soort taferelen vind ik toch echt iets minder leuk!
quote:Metal2 schreef op 20 mei 2011 @ 15:03:

Een kattenbelletje omdoen met flink wat geluid? Dan kunnen de konijnen en vogels hem horen aankomen...

Arme konijntjes

Een kat of hond kan een volwassen en gezond konijn NOOIT te pakken krijgen. Die zijn ze altijd te snel af. MAar jonge konijntjes zijn gewoon nog te traag en daar verandert een belletje niets aan.

Weet je wat ik zo raar vind? Als een hond dieren opjaagt en vangt schreeuwt iedereen moord en brand maar katten mogen het wel. Wat is het verschil? In beide gevallen "is het gewoon de natuur".
Mijn kat is niet zo'n held. Die kwam altijd met dode blaadjes binnen. Heb 1x een muis op het pad zien liggen, maar ik blijf het idee houden dat het niet mijn kat geweest is hahaha.

Zelf heb ik een vijvertje in de tuin, maar zelfs daar heeft hij de vissen niet uitgeplukt...

Een vriendin is zich ooit eens wakker geschrokken, want er zat een eend in haar slaapkamer te kwaken...ook door het kattenluik getrokken. Hoe?

Mijn kat jaagt wel op zijn speelgoedbeestjes, zijn pluchen kreeft, krab en octopus, en voor de rest...ja dooie blaadjes.

We sneu voor de knijntjes.
Ik had vroeger een kat, Fritsie. Had totaal geen killerinstinct. Die heb je er gewoon bij zitten, zowel onder katten als honden. Ze zullen echt geen dieren doodbijten, nooit.
Mijn kat naait er nog wel eens uit (binnenkat normaal) en heeft een keer een duif van het dak getrokken. Nu woon ik op drie hoog dus ik was wel onder de indruk.

Ook heb ik een keer zwaluwen op zolder gehad (was nog niet geïsoleerd) De kat zat er wel achteraan tot de zwaluw naast hem ging zitten. Zo hebben ze een tijdje gezeten en toen vond mijn kat het niet meer leuk. Beide zwaluwen veilig en wel weer naar buiten gebracht

Verder komen hier alleen alleen muggen, vliegen en spinnen om. Dat vind ik wel fijn van mijn katten
bij ons zijn het de zwaluwen die de muggen en vliegen vangen in de stal. Dat is wel handig. Vooral voor mijn pony Coco die er veel moet vertoeven vanwege de eczeem.
quote:iones schreef op 22 mei 2011 @ 13:10:

Ik had vroeger een kat, Fritsie. Had totaal geen killerinstinct. Die heb je er gewoon bij zitten, zowel onder katten als honden. Ze zullen echt geen dieren doodbijten, nooit.

Ik had tot afgelopen Januari ook zo een kat.

Hij vinf wel het één en ander en nam het mee naar huis, maar als ik hem riep, dan keek hij op, en was de prooi pleite. (meestal muisjes).
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een eend? Serieus? M'n andere kat deed het ook niet. Deze is een zwerver geweest misschien daardoor dat hij het doet. Nu gelukkig weer rustig wat betreft beestjes.
Hahaha, wat erg die eend!!
Mijn kat moet aanbellen om binnen te mogen. Nou ja, hij moet miauwen voor het raam en dan doe ik open. Eerder niet. Pas als hij miauwt weet ik dat hij niks in zijn bek heeft. Ik heb ook wel eens meegenomen dieren moeten afmaken en inderdaad dat is geen lolletje. Daarom deze oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven