mis mijn zoon

22-05-2011 06:24 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook nog vaders,die hun zoon missen.

Ben weekend vader,zie mijn zoon van bijna 4 alleen eens in de 2 weken.Ik ga daar kapot aan.

Ook als ik hem terug breng naar het weekend dan ben ik emotioneel gebroken.Word er mee wakker en ga er mee slapen,het gemis van mijn zoon beinvloed mijn hele dag.
Ik heb niet alle posts gelezen dus sorry als ik mosterd na de maaltijd serveer.

Toen men begon te scheiden in NL was de normale omgangsregeling 12-2 dagen voor moeder < > vader. Dat is daarna op de schop gegaan om allerlei redenen. We zien steeds vaker dat het (bijna) 50-50 is. (zo doen ex en ik het ook). Toch lees ik geregeld dat die frequente wisselingen best onrust geven, eigenlijk merken wij dat ook. Binnenkort gesprek hoe dat anders te kunnen gaan doen.

Dat je niet minder kunt gaan werken vind ik persoonlijk grote onzin, hoe doen die gescheiden moeders dat dan? Die werken meestal ook niet fulltime!

Als je wat wilt (en dat is logisch en goed om te lezen), zul je daar toch voor moeten investeren. Minder inkomen, klopt, maar daar krijg je wat voor terug. en dat is toch wat je wilt? Je kunt niet alles krijgen, zeker niet als er kinderen zijn, dan moet je soms dingen opgeven.

Partneralimentatie wordt wel in minder gebracht op allerlei zaken, geldt niet voor de kinderalimentatie. Maar ik denk dat jij bang bent dat ze jouw geld besteedt aan zichzelf, toch?

Misschien niet ondenkbaar. Maar daarmee doe je je kind wel tekort. Probeer meer in natura te betalen. KLeren, eten kopen, betaal de sportvereniging, de sportspullen, zwemles, etc. Misschien een kleine vakantie die je betaalt.

Als je hem meer wilt zien, zul je daar iets ook voor moeten doen, tenzij de moeder heel hard tegenwerkt, ik geloof dat dat soms vechten tegen de bierkaai is. Maar het kan haar ook adem~en geldruimte geven, mocht dat een argument zijn om te gebruiken.

Probeer het verschil te maken door energie en moeite erin te steken.
Je bent zelf een theepot
quote:_yellowlove_ schreef op 22 mei 2011 @ 21:25:

Iry, ik heb toch het idee dat je dit topic teveel op je eigen verhaal betrekt. Jouw situatie is schrijnend, maar daarvan weet jij wel alle feiten, dat is toch anders....

Ondanks dat je dochter volwassen is, is zij toch ook opgegroeid met de vader van Frum? (ik heb wel begrepen dat hij in de andere kinderen 'geen zin/behoefte' meer heeft) Kun je dit dan niet beter met anderen bespreken?

Misschien heb je gelijk Yellow, en trek ik het mij teveel aan.

Zal proberen het meer van aan afstand te volgen.

Ik bespreek overigens inmiddels niet meer met haar dan nodig.

Maar goed, een kind van 21 praat zelf , dan komen er gesprekken los zeg maar.

Ik hoop niet dat ik hier het beeld schets dat ik elke zucht met haar bespreek, daar heb ik hele lieve vriendinnen voor waar ik eindeloos tegen aan kan klagen.

Maar het gebeurt soms idd wel dat ook mijn dochter en ik tot een gesprek komen.

Dat is onvermijdelijk als ze op een leeftijd zijn waarop ze zelf ook een mening hebben.
Ok, Iry, duidelijk Ik vind wel ook dat je dit soort dingen beter niet met je dochter kan bespreken, ook al is ze dan volwassen.

Wat vaderliefde betreft, mijn ex beklaagde zich recent nog tegen iemand dat hij zijn kinderen maar 8 uur in de week ziet. Maar zegt wel 4 van de afgelopen 5 weken af en die vijfde keer houdt hij het na 6 uur voor gezien.

Wat is dat? Ik weet dat hij van zijn kinderen houdt en geloof ook dat hij ze mist. Heel betrokken en geinteresseerd is hij nooit geweest, maar gevoel voor hen heeft hij wel. Dus waarom laat hij dat niet in zijn gedrag zien? Waarom zegt hij af om onbelangrijke redenen als hij zijn kinderen zo graag wil zien? Het is zo verdrietig voor ze.

Een serieuze vraag. Misschien kan jij er licht op werpen, Baco? Hoe kan het zijn dat je je kinderen oprecht mist maar je toch keuzes maakt waardoor je ze niet vaker kan zien? Is het een soort zelfbescherming, je gevoel niet te veel willen toelaten omdat het te veel pijn doet? Is het het idee dat je kind beter af is bij zijn moeder, angst om te kort te schieten misschien? Is het trots, niet willen toegeven dat je ex meer macht heeft in dezen? Is het onwil om bepaalde zekerheden op te geven die je overeind houden? Of is het, zoals sommigen hier denken, gewoon egoisme?
Ga in therapie!
Als hij de kleren meegeeft naar zijn ex, helpt hij haar toch? of stel ik nu een hele domme vraag? (dit is niet cynisch bedoeld)
quote:dubiootje schreef op 22 mei 2011 @ 21:55:

Ok, Iry, duidelijk Ik vind wel ook dat je dit soort dingen beter niet met je dochter kan bespreken, ook al is ze dan volwassen.

Wat vaderliefde betreft, mijn ex beklaagde zich recent nog tegen iemand dat hij zijn kinderen maar 8 uur in de week ziet. Maar zegt wel 4 van de afgelopen 5 weken af en die vijfde keer houdt hij het na 6 uur voor gezien.

Wat is dat? Ik weet dat hij van zijn kinderen houdt en geloof ook dat hij ze mist. Heel betrokken en geinteresseerd is hij nooit geweest, maar gevoel voor hen heeft hij wel. Dus waarom laat hij dat niet in zijn gedrag zien? Waarom zegt hij af om onbelangrijke redenen als hij zijn kinderen zo graag wil zien? Het is zo verdrietig voor ze.

Een serieuze vraag. Misschien kan jij er licht op werpen, Baco? Hoe kan het zijn dat je je kinderen oprecht mist maar je toch keuzes maakt waardoor je ze niet vaker kan zien? Is het een soort zelfbescherming, je gevoel niet te veel willen toelaten omdat het te veel pijn doet? Is het het idee dat je kind beter af is bij zijn moeder, angst om te kort te schieten misschien? Is het trots, niet willen toegeven dat je ex meer macht heeft in dezen? Is het onwil om bepaalde zekerheden op te geven die je overeind houden? Of is het, zoals sommigen hier denken, gewoon egoisme?

Of kan het op het moment gewoon even niet anders? Of ligt moeder dwars? Of loop je tegen een muur van tegenwerking op? Of heeft moeder een nieuwe vriend en wil jou liever buitensluiten?

Ik roep ook maar wat mogelijkheden.
Ik zal jullie mening meenemen
De mogelijkheden die hier geopperd worden (dingen die TO ervan zouden kunnen weerhouden om proactief iets aan zijn situatie te veranderen) lijken me factoren van voldoende belang om, indien van toepassing, door TO al in een vroeg stadium hier te zijn genoemd. Zo'n hoge pet heb ik dan nog wel van hem op.
We weten idd niet welke redenen er zwaarwegend zijn batwom.

Vooralsnog blijf ik mij afvragen waarom hij zich niet meer inspant.

Nergens lees ik dat zijn ex de boel frustreert, ik ga er dan vanuit dat er mogeijkheden zijn.
Ik denk dat TO niet meer terug komt dus het blijft raden.

Het kan alle kanten op.
Natuurlijk zijn er ook externe redenen mogelijk, maar die voert Baco niet aan. Ik vraag me af waarom hij het zo moeilijk vindt om andere keuzes te maken. Of is dat een foute aanname van mij?
Ga in therapie!
Ik heb echt geen idee dubio.

De vraag van TO was of er meer mannen het met het gevoel zitten van een kind te missen. Misschien moet hij een ander forum zoeken. Ik denk niet dat er hier veel "weekendvaders" zitten.

De rest van het topic gaat over, verhuizen, meer moeite doen, geld, minder gaan werken, gaan ontbijten met kind enz enz.

Alles waar TO in te kort zou schieten.

Kan zijn, kan niet zijn. Ik weet net zo weinig als de rest.
Mijn vraag was meer voor Baco bedoeld, jij kan er natuurlijk ook niets over zeggen ik zou echt nog graag antwoord van hem willen op mijn vragen. Ik denk nl. dat er zeker mogelijkheden zijn.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 22 mei 2011 @ 22:51:

Mijn vraag was meer voor Baco bedoeld, jij kan er natuurlijk ook niets over zeggen ik zou echt nog graag antwoord van hem willen op mijn vragen. Ik denk nl. dat er zeker mogelijkheden zijn.

Oke, ik las het verkeerd omdat je hem bij naam noemde.

Dan heb ik niks gezegd
Allerlei voordeeltjes van de twijfel vallen TO hier toe, juist doordat hij schittert door afwezigheid en dus geen info geeft.

Het lijkt me af en toe wel zo verrekte makkelijk om een man te zijn: je zwijgt gewoon in alle talen of drukt je snor, en vrouwen redden vanzelf je ass wel.

Nou, voor mij betekent TO's inmiddels chronische afwezigheid op zijn eigen pasgestarte topic het dikke vette nadeel van het beetje twijfel dat ik nog had. Een minuut om even tussendoor te melden dat je geen tijd hebt, heeft iedereen.

Nee hoor, hij leunt gewoon achterover en wacht totdat er vrouwen volautomatisch zijn ass hebben gered. Ik zal het niet zijn.
Was ook onduidelijk, het was meer een overpeinzing :-)
Ga in therapie!
quote:Frankie33 schreef op 22 mei 2011 @ 23:01:

Allerlei voordeeltjes van de twijfel vallen TO hier toe, juist doordat hij schittert door afwezigheid en dus geen info geeft.

Het lijkt me af en toe wel zo verrekte makkelijk om een man te zijn: je zwijgt gewoon in alle talen of drukt je snor, en vrouwen redden vanzelf je ass wel.

Nou, voor mij betekent TO's inmiddels chronische afwezigheid op zijn eigen pasgestarte topic het dikke vette nadeel van het beetje twijfel dat ik nog had. Een minuut om even tussendoor te melden dat je geen tijd hebt, heeft iedereen.

Nee hoor, hij leunt gewoon achterover en wacht totdat er vrouwen volautomatisch zijn ass hebben gered. Ik zal het niet zijn.Of hij zocht echt een lotgenoot en heeft geen zin zich paaaagina's lang te moeten verdedigen. Kan ook nog.
@Frankie Daarom wacht ik met suggesties ook tot Baco terugkomt en aangeeft wat hij wil.
Ga in therapie!
Ik denk...

Dat To gewoon een passief iemand is en hij zijn verdriet hem wel laat bevallen.

Het kost een hoop kracht en een lange adem om iets te herstellen wat er vanaf het begin niet was.

Het kost ook een stuk zelfreflectie,kritisch naar de situatie kijken.

Hoe is deze ontstaan en waar ging het mis, en wat was mijn rol daarin.

Voor sommige mensen is het dan toch een bewuste keuze om het verdriet maar te nemen omdat het minder zwaar is dan de pittige taak tot verandering te komen.

triest gegeven is alleen dat je een kind meesleurt en het uiteindelijk toch op je bord krijgt.

"wat men zaait zal men oogsten"
Je zit weer lekker te projecteren Iry!

Ik denk dat TO naar de verjaardag is van zijn grootmoeder, die hij nog heeft , ze werd vandaag 100. Die verjaardag was aan de andere kant van het land, en attent als hij was, ging hij daarna bij zijn moeder slapen omdat hij op maandag altijd zijn zieke moeder helpt met boodschappen doen. Daarna rijdt hij in 1x door naar zijn werk in de fabriek (unox rookworst maken ze daar) om daar de hele dag te gaan werken. Uit zijn werk rijdt hij naar huis , waar hij een magnetronmaaltijd opwarmt, en dan zijn oude computer (Intel Pentium 1 processor) opstart, duurt ongeveer 20 minuten. En dan komt hij terug om een antwoord te geven.
Dat moet het haast wel zijn Yellow!
Nou ja, of zijn ex is nu echt doorgeslagen met die uienringen ,en haar huis ligt vol met die rottende ringen.

De buren hebben de gemeentelijke reinigsdienst gebeld, en hem (hij woonde daar ook voordat hij op 3 hoog achter op een flat werd geknald door zijn ex, dus hij kent de buren nog) dat het uit de hand liep. Hij is er toen heen gegaan om de boel te sussen, en staat nu uienringen te scheppen uit de slaapkamer.
Ja, nou breng je me weer aan het twijfelen

Was net zo blij dat we eruit waren.
quote:batwom schreef op 23 mei 2011 @ 00:53:

Je zit weer lekker te projecteren Iry!

Eh......

Misschien het eerste gedeelte.

Maar wat ik daarvoor schrijf is niet van toepassing op mijn ex.

Die heeft een te groot ego om uberhaupt een fout te zien, dus valt er in zijn ogen ook niets te herstellen.

Of hij verdriet heeft?

Geen idee, hij is een grandioze toneelspeler in alles, dus overal staan vraagtekens bij.
Nou, persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat dit topic zo mysterieus is, dat het wel met de AIVD te maken MOET hebben. TO kan niet geheel uitwijden over alles, omdat anders de landsveiligheid niet gewaarborgd kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven