Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Net terug van een heerlijk en ooral gezellig etentje bij Miss.

Zat al te gapen op de bank, dus maar snel mijn bedje in.....
kom ik thuis, is man niet eens hier! Babyfoon bij buren en hij de hort op, nou jaaaaah...

Maar het was wel gezellig! (en heerlijk gegeten!)
echt waar blondies? tss! had ie daar niks over gezegd? veel plezier het weekend met je familie!

ziss: jij ook veel plezier je weekendje!

ik vond het ook erg gezellig dames, was ook erg blij dat ik gezelschap had, was anders een somber avondje geworden vrees ik. Net een grote huilbui gehad (nadat ik lekker had uitgeslapen hoor, zo erg was het ook weer niet) en mezelf even heel zielig gevonde. ga nu maar even douchen en dan het lekkere weer in, de zon maakt ook wel veel weer goed.

(voor de rest die geen idee heeft waar ik het nu over heb: ik zal het zo even op hyves zetten)

en snel maar weer eens een meet afspreken, jullie zijn een stel toffe meiden!
Fijn dat de mini meet geslaagd was. Zal zo even op Hyves gaan lezen dan.... Ik ga straks ook maar even naar buiten toe. Nu wordt voor het eerst sinds een paar weken weer lekker ons huisje schoongemaakt. Ik had zelf een keer afgebeld en daarna werd de schoonmaakster ziek. Wel lief, ze maakt ook bij mijn zus schoon en hoorde dat ik al bijna ben uitgerekend, dus gaf ze ons huis prioriteit. Maar alles nog rustig hoor...
Niet zo gek dus om geen slaapzak meer aan te doen? Uk deed ze nu ook steeds vaker zelf uit, net als haar broeken. Hebben uk en jouw meisje dat soms afgesproken of is het een nieuwe rage?

Enne balpen, bedankt voor ale tips voor kado's. Inderdaad als we jou toch niet hadden!

En nu snel naar hyves voor het verhaal van Miss
Jeetje meiden, wat was het gezellig gisteren!!! Bedankt voor de heerlijke avond!
nou, heb even aan emo-shoppen gedaan en mezelf twee jurkjes cadeau gedaan (een voor de bruiloft van mijn zus en een 'zomaar'). direct lekker koken voor mezelf en de oudste twee en dan wachten tot mijn ukkies weer thuis komen (o wat zal ik ze plat knuffelen zo!)

wb slaapzakjes: daar ben ik ook steeds mee gestopt toen ze in een groter bed gingen. de zomer is ook een mooie periode om er mee op te houden denk ik.

CD: heb je nog leuke dag vandaag? afspraak kunnen maken? wel doen hoor!

samzoen: ik vond het ook erg gezellig, gaan we vaker doen!
.
.
* gaapt en rekt zich eens goed uit * Lag pas om 1u in bed na etentje met manliefs collega's en ben nu alweer terug van een ritje Schiphol om zwager weg te brengen (die gisteren op onze kinderen paste toen wij gingen eten, dus was mooie diensten-ruil!). Oja, en straks na de balletles gaan we nog een dagje door Artis sjouwen. Pffft. Wederom, lang leve de koffie en de dextro energy. Rest van het huis nog wel in diepe rust, ook wel eens heerlijk.

Sebas, ik bedoel idd zo'n tweewieler loopfiets. Maar jouw driewieler ziet er wel heel gaaf uit! Zoonlief fietst hier met zo'n plastic driewieler de straat door, maar prefereert toch meestal zijn big bobby car met aanhanger als hij iets mag uitkiezen in de schuur. Een echt jongetje wat dat betreft, en de aanhanger wordt helemaal volgeladen met steentjes, zand etc.

Sebas, ga je nu dit weekend al weg richting de zon? Oh ik zou ook al wel willen! Nog 6 weken en dan zijn wij nu ook heerlijk onderweg, ik kan bijna niet wachten!!!

Miss, zo eens even naar hyves toe om te kijken wat er loos is. Fijn dat er in ieder geval een paar hele lieve meiden bij je waren donderdagavond! Volgende keer wil ik ook echt weer eens aansluiten hoor, het is alweer een jaar geleden dat ik jullie gezien heb tijdens onze geweldige boerenlunch. Was wel een toplocatie om nog eens met onze kinderen af te spreken, die kunnen daar helemaal los nu! (ik zie zoonlief daar vorig jaar nog telkens van het kleed afkruipen, en nu lopen en rennen ze allemaal!)

Op het werk gaat het heel aardig. Ze zeiden blij verrast te zijn, met mijn tempo van inwerken en meewerken. Altijd leuk om te horen, en fijne bevestiging dat ik goed bezig ben. Alleen nog wat onduidelijkheid of ik in het najaar kan meeverhuizen naar de nieuwe locatie, dat is nog even spannend dus. Veel onrust daarover ook op de afdeling, dat is wel jammer. Maar ik leer daardoor wel meteen veel van de onderlinge verhoudingen en spanningen.

Verder is bij zoonlief de rust in zijn lijfje weer redelijk teruggekeerd. Na vorige week was ik toch wel weer onzeker geworden over de keus voor de antibiotica enzo, maar nu zijn we weer op de goede weg. Maandag weer naar de kinderarts, ik ben benieuwd of mijn gevoel klopt en of het dus echt goed gaat. En of hij wel weer goed gegroeid is, want hij groeit wel in de lengte maar is verder zo'n spriet aan het worden. Hoewel hij wel goed eet doorgaans gelukkig.

Slaapzak had trouwens niet geholpen hoor die nacht. Alleen hadden manlief en ik weer even afgesproken om door te pakken en hem niet meer in bed te nemen. Een nacht afzien maar vannacht ging het al weer een stuk beter, maar een keer eruit en na een aai over zijn bol sliep hij weer verder. Hopelijk gaan de nachten dus ook weer beter vanaf nu.

Ik ga er even een paar wakker maken! Wil zoonlief halverwege de ochtend in bed kieperen zodat hij vanmiddag gezellig is in de dierentuin, maar ja dan moet hij niet gaan uitslapen. Hij gaat dadelijk maar mee boodschappen doen, wordt 'ie wel lekker moe van.

Fijn weekend iedereen en ik ga nog even verder lezen op hyves. Liefs!!!
Sebas, fijne vakantie (toch?)

Balpen, fijn dat ze op het werk tevreden zijn. Jij ook? En veel plezier in Artis. Hopelijk vindt de arts ook dat het goed gaat met zoon.

Hier heeft Hansje nadat hij iets na zevenen wakker werd, tot half 9 in ons bed doorgeslapen. Heerlijk.

Dit weekend lekker weinig in de planning. Morgen komt er een vriendin lunchen, verder niks. En qua babykamer e.d. hoeft er ook eigenlijk niks te gebeuren. Even in de relaxstand.
Sebas: fijne vakantie!

LB: lekker genieten van je rust dan maar (of mooi moment om te bevallen natuurlijk)

Balpen: succes vandaag, klinkt als een vermoeiend dagje. Veel plezier in Artis!

Wicki: hoe gaat het eigenlijk nu met je?

Miss:

Blondieszz: ik heb een vraag voor je op hyves gezet bij het recepten topic, zou je even willen kijken?
Balpen (en Sebas), zag net bij de Bijenkorf dat zowel de driewieler van Sebas en de loopfiets was afgeprijsd. Maar op de doos van de loopfiets stond dat het vanaf 3 jaar was... toen stond ik weer te twijfelen... maar het kan dus echt al wel?
Ik meld me maar even; fijne zondag!
Lekker beval-weertje LB, niet zo warm als het de komende dagen gaat worden, dus ik zou zeggen: grijp die kans!

Bleh hier zo'n hangdagje. Manlief is (wéér) dagje met vrienden de hort op. Vind ik normaal helemaal niet erg en leuk voor hem, maar het is nu wel een beetje teveel van het goede met alle drukke dagen, elke avond zit hij te werken en dan bijna elk weekend een dagje voor zichzelf in plannen. En dan voor hij weggaat wel lang blijven liggen en niks voor de kinderen doen en als hij opstaat meteen naar boven om nog snel een uurtje te werken. Nou ja, heb het wel even duidelijk uitgesproken vanmorgen dat ik dit niet waardeer en boodschap was wel overgekomen, alleen jammer dat de weekenden tot de zomervakantie weinig ruimte bieden voor meer rust.....

Verder ben ik gewoon té moe en kan dan ook minder hebben, dat speelt ook wel mee hoor.

Ik kruidvatfolder van komende week staat een loopfiets voor 30 euro, zien er leuk uit dus wie weet tip voor iemand?

Verder voor meisjes is de eerste prinsessenjurk ook wel leuk, die staat ook in de folder. Weet alleen niet welke maat, maar dochterlief heeft wel verkleedkleertjes die ze al aankon toen ze twee was.
Vervelend Balpen, klinkt inderdaad niet leuk (ook als je niet moe bent). Goed dat je het uitgesproken hebt. Hopelijk houdt hij er wat meer rekening mee. Ik ben ook nog steeds zo moe, en ik snap het eigenlijk niet, want ukkie meldt zich ' s nachts maar 1x voor een fles. Misschien is het wel psychisch of zou het toch aan het weer liggen?
Balpen, klinkt inderdaad niet leuk zo met man.

En CD, vind het niet zo gek dat je toch moe bent. Lichamelijk ben je natuurlijk nog lang niet de oude en ook al is ukkie best makkelijk, ze vraagt natuurlijk toch best aandacht.

Ik heb vandaag heerlijk gelunched en bijgekletst met een vriendin. Morgenavond nog even met vriend uit eten, nu het nog kan....

Nog even over verlanglijstje: zijn er al spelletje die vanaf 2 of 2,5 jaar leuk zijn? Zoiets als memory ofzo?
Even een snelle zwaai van mij. Ben weer terug van een heerlijk paardrijweekend. Wat was het leuk! Lekker de hele dag buiten met een leuke groep mensen, kan er weer helemaal tegen. Ben alleen wel kapot nu en duik dus lekker mijn bedje in...

Persoonlijk vind ik de loopfiets ook meer voor een 3e verjaardag. De driewieler was hier ook een succes.
ook even snelle zwaai van mij (kwam even kijken of LB al bevallen was)

heb gelukkig fijn weekend gehad. gisteren mijn kleintjes weer de hele dag om me heen gehad (heeeeeeerlijk!) en 'savonds erg erg erg gezellig mer vriendin op het terras gezeten en gegeten, vandaag met mijn ouders en schoonouders en de kinderen naar het openluchtmuseum geweest. kleintjes weer met schoonouders mee (zucht en slik)

hoorde dat ijsland weer een vulkaaruitbarsting heeft gehad, maar even afwachten of vriendlief op tijd terug kan (planning is dinsdag)

morgen weer werk en daar heb ik nog helemaal GEEEEEEEEN zin in.. bah!

maar goed, het is even niet anders. eerst lekker slapen hoop ik en dan maar zien wat morgen mij weer brengt..
Wat betreft kado voor mini zijn we er wel uit. We gaan voor het keukentje. Maar pff ik vind het nog best duur voor een beetje hout etc.

Best begrijpelijk dat je nog zo moe bent CD. Toch even met alles..

Je klinkt steeds relaxter LB.. Goed om te lezen. Hopelijk blijft het slapen van je zoon zo goed gaan (dat helpt vaak ook wel)

Hoera voor Balpen haar tips... Haha ik ben altijd blij dat je het ook even voor ons in de gaten houdt.

Vervelend dat jij ook zo moe bent. Vergeet niet dat een nieuwe baan ook altijd veel energie kost.

Ziss klinkt goed even een weekendje weg. Je had er ook goed weer bij, toch?

Miss hoe gaat het met jou? Zie je op tegen een nieuwe werkweek?

Pada van harte gefeliciteerd.

Lief dat je nog even vraagt.

Het gaat. Opzich ben ik verstandelijk wel al zo ver dat ik weet dat het niet goed was en dat het daarom beter is, maar af en toe voel ik me toch best verdrietig.
ah cross met Miss. Je ziet dus tegen de werkweek op...erg begrijpelijk.

Sterkte morgen
ben ik weer even, geen nieuws...
Ziss, klinkt goed je weekendje weg!

Miss, logisch dat je opziet tegen werk

lb, nog niets gaande dus? Je klinkt inderdaad wel relaxed.

Hiet alles zijn gangetje. Vandaag iets minder moe, ondanks de vroege start. Had net even de schrik van mijn leven. Ik wilde met uk en ukkie naar beneden gaan. Ik had ukkie vast en wilde voor uk uit naar beneden lopen, maar zij dacht daar anders over en schoot voorlangs. En toen stapte ze mis en viel over de kop van de trap, waarna ze halverwege bleef hangen. Wat voel je je dan machteloos, as ls je je kind niet kunt opvangen, omdat je je andere kind vast hebt. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden en waren we beiden alleen geschrokken.
hallo dames, ondanks niet zwanger meld ik me toch maar even officieel op dit nieuwe topic! haha

Zie dat Maria nog geen nieuws heeft, spannend hoor!

CD das schrikken zeg pff even bijkomen zeker?

Heb net dus weer van ongeveer 2 weken bijgelezen en nu met de nieuwe nicknames is het er niet gemakkelijker op geworden op iedereen te reageren!

Anyway, ik zit hier met zieke peuter. Flink hoge koorts, lusteloos en niet eten. Gelukkig wel af en toe wat drinken. Vanochtend bij dokter geweest en t blijkt een keelontsteking te zijn. Niet helemaal vreemd want ik heb ook flink last van mijn keel. Antibioticakuurtje gehad. Anyway het slaapzakkenverhaal houdt mij nu ook bezig. Hij slaapt nu voor t eerst zonder slaapzak omdat ie t zo verschrikkelijk heet heeft. Maar goed wel bij ons in bed wat ie nog nooit gedaan heeft. Vraag die ik me nu stel is of ik m idd ook voortaan maar zonder slaapzak op bed ga leggen. heb nu niet eens een deken in het ledikant, moet ik dan wel gaan doen. Mogen ze nu wel onder een dekbedje of een deken met hoes eromheen?
wicki volgens mij moet ik even verder teruglezen want heb t idee dat er bij jou minder goed nieuws was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven