Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Nou Scuba, begin wel een beetje te twijfelen de laatste tijd. Het is natuurlijk wel zo dat J inmiddels al erg gewend is aan een paar kindjes en die echt al een beetje zijn vriendjes zijn, dus om hem weer naar iets vreemds te brengen...tsja.

En of het er beter op wordt, dat is natuurlijk geen garantie. Maar toch maar eens om mij heen kijken, kan natuurlijk geen kwaad.

Wat je zegt van een extra dag, dat is inderdaad nooit een probleem.
Scuba, bij ons kdv is het zelfs zo dat je een vakantiedag niet mag ruilen. Dus ik heb vorig jaar gewoon gezegd dat we pas later gingen en die dag dat we al weg waren geruild tegen een dag dat we nog thuis waren. Maar het valt mij ook op dat een extra dag betalen vaak wel kan en een dag ruilen niet. Sowieso nogal chaotische administratie volgens mij. Vandaag nog gebeld om te informeren of de donderdag eindelijk eens beschikbaar komt. Eerste jaar nog niet! En dat terwijl ik zelf voor baby nog op wachtlijst bleek te staan van 2e en 3e keus kdv, terwijl 1e keus was toegewezen. Tja, nogal vervuiling dan he?
Dat meen je niet LB wat een eikels dat dat niet eens mag. Ik betaal er toch verdorie voor of niet soms. Moet niet gekker worden hoor.

Samzoen: Ik zou toch om me heen gaan kijken hoor als je het nare gevoel blijft houden. Nu zijn ze nog niet zo heel oud en zal een wisseling vervelend zijn maar niet onontkoombaar. Vraag maar aan Gaudi die heeft er toch ervaring mee? Leuk is anders dat snap ik maar als jij geen goed gevoel hebt en je er aan irriteert is dat ook erg belangrijk. Kinderen hebben behoefte aan een bepaalde zekerheid en betrouwbaarheid maar aan de andere kant zijn ze ook best flexibel op zon leeftijd. Hou ouder ze worden hoe meer ze echt beseffen en hoe lastiger het volgens mij wordt.
Ik denk dat je gelijk hebt Scuba...

Ik ga het hier maar eens in " de groep" gooien..
Stokje, wat naar dat snoet zo ziek is. Is altijd zo zielig. Wat betreft je vrije dagen, voor dit soort dingwn kun je onbetasld zorgverlof opnemen he? Dat is wettelijk geregeld. Ik heb dat op een gegeven moment ook gedaan toen uk vaak achter elkaar ziek was en mijn vrije dagen wel heel hard op gingen.

Geen oppas hebben is voor ons ook heel herkenbaar. Mijn schoonouders kunnen momenteel niet oppassen en voor de rest woont er niemand in de buurt, dus komt uk er niet zo vaak.

Ook de verhalen over kdv zijn herkenbaar. Hier ook vaak lastig om te ruilen, maar dag extra eigenlijk ook wel. We hebben wel al bevestiging dat ukkie de dagen die we aangevraagd hebben, terecht kan.
Goed nieuws! Zoals jullie gemerkt hebben, heeft één dame hier zich vandaag nog niet gemeld en met reden: Little Beetle is vannacht bevallen van een prachtige dochter. Verdere details schrijf ik even op hyves ivm privacy.

LB, van harte gefeliciteerd!
Yes!!!!!! Little Beetle en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!!!

Ik ga zo nog even snel langs hyves.

Mijn liefste vriendinnetje is ook vannacht bevallen, van een gezonde zoon! Dus ik zit hier ook helemaal in stuitermodus.......
Super leuk LB van harte gefeliciteerd!!!!!!! Wow! Wat leuk, een meisje! Heb de naam ook al even gespot.. Gaaf!

Bedankt voor het nieuws CD

O ja BMS ook gefeliciteerd met je vriendinnetje!!
Waaahhhh in deze PC stond nog de verkeerde inlog ingesteld....
BMS, ook jij van harte gefeliciteerd!
Jaaaaaaa Gefeliciteerd.

Ze is geboooooren. Van Harte LB en de allermooiste naam van de wereld hebben jullie gekozen Ik ga snel even naar de Hyves voor meer details.
jaaaaaa!!!! en wat een prachtige naaam!!!
quote:Youk79 schreef op 16 mei 2011 @ 10:04:

Olifantje in het bos

laat je mama toch niet los

anders raak je de weg nog kwijt

en dan krijg je later spijt

olifantje in het bos

laat je mama toch niet los

Of, zoals mijn dochter zingt:

Olifantje oppe bos

Mama trap niet hondepoep
Welkom lief Beetle-tje! LB gefeliciteerd. Heerlijk gaan genieten nu!!!!
zo, wat heerlijk! weekend (werkweek overleefd dus) en net lekker mijn lieve kleine ukkies in bad gestopt. Hummel ligt te slapen nu en jongste zoon (vanaf nu G) staat zijn blote buik te bewonderen. wat is het toch een heerlijk mannetje de laatste tijd.. hij is zo gezellig en grappig en leuk aan het kletsen enzo...

vriendlief is middelste (J) aan het halen van de derde avond avond4daagse. zal blij zijn als dat ook weer klaar is..Morgen de intocht, eerst nog even morgen op zoek naar kleine cadeautjes..
Ook hier even van harte met jullie dochter LB!!! Jee, nog snel gegaan! Geniet ervan en laat je maar goed verwennen.

BMS, jij ook gefeliciteerd!
Zo ook nog evens namens Samzoen gefeliciteerd aan LB!!!!!

hihi

Heerlijk weekend!!! Jammer dat het er zo dreigend uit ziet mbt het weer! Maar goed.

Morgen komt mijn vriendinnetje BBQen mt vriend, maar denk dat het maar gourmet wordt.
Bedankt voor de felicitaties. Ik heb een kort verslagje op hyves gezet
Hmmm....ik heb echt al 2 keer een reactie geplaatst die er niet staat. 3 x scheepsrecht hoop ik dan maar.

LB, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Van je verhaaltje op hyves (wat snel!) begrijp ik dat je lekker rustig aan het genieten bent. Goed zo! Zo lang mogelijk volhouden!

Blog, een dikke knuffel! Hoop je snel weer hier te zien met goed nieuws! En inderdaad voor Wicki ook een dikke knuffel!

Miss, wat lekker dat G zo gezellig is. Blijkt toch maar weer gewoon dat het allemaal fasseeeeeeesssssssss zijn.

En hoe is het met vriend? Wanneer moet hij weer weg of is hij nu klaar?

Hier op het kdv kan er best vaak geruild worden. In principe alleen voor dagen in een zelfde week. Maar op de groep waar N zit zijn ze best soepel en maken ze daar wel eens een uitzondering. Ze hanteren natuurlijk wel het maximale aantal kinderen. Jaren geleden is hier een kdv gesloten omdat er herhaaldelijk te veel kinderen op een groep waren.

Vandaag geholpen op school met de sportdag. Lachen man! N was er ook bij en gedroeg zich als een volwaardige kleuter :-)
inderdaad heel snel LB, je verhaal, maar wel fijn om te horen dat alles goed gaat! blijf lekker genieten! (wil nog wel foto's en ook nog een keer op kraamvisite komen... maar dat komt allemaal nog wel!)

ziss: haha, sportdag! goed hoor.. ik druk me altijd een beetje voor die dingen, ben wel lid van de MR en wordt vanuit de schooldirectie regelmatig gevraagd om hun brieven richting ouders te reviewen. (en is gedragen als een kleuter goed of niet?)

wicky: hoe is het met je? heb je het nog moeilijk?

G vandaag weer wat buien helaas.. (zou het met vriend samenhangen??), maar over het algemeen gezellig. S was dramaqueen vandaag.. niet slapen, wel moe.. geen goede combinatie!

J en L nu hun laatste kilometers aan het lopen. ik vind ze wel stoer hoor, zonder enig gezeur elke avond aan de slag. gisteravond had L ruim 13 kilometer gelopen (!), was pas om kwart voor 10 thuis.. ze zullen wel moe zijn, maar morgen moet er weer getraind worden (J) en heeft L ook nog een scoutingkamp komend weekend.
Hier ook nog even gefeliciteerd LB! Je klinkt erg relaxt op hyves, houden zo!

Moet even wennen aan al die letters hoor Miss. Ben al zo gewend aan hummel, middelste en jongste enz. Nog nieuwe ontwikkelingen op werkgebied? Kan je het een beetje van je afzetten.

Blog: voor jou, denk dat iedereen je wel snapt.

Hier druk aan het voorbereiden, dinsdag gaan we op vakantie. Maandagavond al naar Schiphol, maandagochtend nog even werken en dan de laatste spullen inpakken, kindjes halen bij oma en vertrekken. Heb er zin in!
Ohhh Pada, heerlijk waar gaan jullie heen??

Iedereen fijn weekend!
Zo lekker rustig hier! Zo ook hier thuis, vandaag alleen thuis met de kinderen en besloten om me nergens druk om te maken qua troep en ze gewoon hun gang te laten gaan, kost me enige moeite maar heb bedacht dat als manlief weer thuis is vanavond, hij best kan helpen met puinruimen. Ging even mis toen zoonlief met watervaste stift op muur, twee deuren en beetje vloerbedekking kladderde, maar crisis redelijk bezworen en meeste weer weggepoetst. Alleen het muurtje moet even opnieuw getext, maar dat was daar sowieso al wel een beetje nodig.

Pada doen jullie meteen familiebezoekje tijdens jullie vakatnie? Zo te lezen nog drukke tijden voor jullie bepakt en bezakt in het vliegtuig zitten!

BMS jij al lekker op kraamvisite geweest bij je vriendinnetje?

En LB heerlijk aan het zweven op je roze wolk? Hoe vinden de mannen hun zusje/dochtertje? Nieuwe kraamhulp ook ok?

En hoe is het met de andere zwangeren en zwangeren-to-be? Kom maar weer eens door met de leuke berichten hoor, volgens mij zijn er inmiddels genoeg dames met een wens voor een tweede, dus wie weet....
We doen eigenlijk alleen maar familiebezoek Balpen, alhoewel we wel een eigen appartement en auto hebben dus vrijheid genoeg om op stap te gaan.

Samzoen: Spanje dus. Gaan bij mijn vader op bezoek.

Rustig hier zeg. Het mooie weer kan het toch niet geweest zijn..... Net nog even heerlijk nat geregend. Heb samen met zoon een wandeling gemaakt met onze toekomstige nieuwe huisgenoot: een labrador van 5 maanden oud. Hij blijft vannacht een nachtje logeren en dan halen we hem na de vakantie defintief op. Hij is nu al dikke vrienden met zoon, dochter is nog wat angstig maar dat zal ook wel goed komen.
Wat een leuke gezinsuitbreiding Pada! Leuk vooruitzicht voor na de vakantie!

En voor dochter: liever iets angstig dan overmoedig en ruw denk ik toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven