En straks..

23-05-2011 09:21 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
dan heb ik eindelijk een plek voor mezelf....

Na 3 jaar samenwonen/4 jaar relatie heb ik eindelijk iets gevonden wat ik kan betalen en dicht bij mijn werk in de buurt is.

En nu hebben we besloten de relatie op ' pauze ' te zetten. Eigenlijk wilde ik het uitmaken, voor hem omdat hij zoveel van me pikt. Voor mezelf, omdat ik het ook allemaal niet weet.

Ik heb voor de 2e keer met iemand anders gezoend, iemand die ik al heel lang ken, waar ik goed mee kan praten en waar bij ik eindelijk de ruimte krijg om mijn gevoelens te uiten.

En dan voel ik me zo eenzaam, omdat mijn vriend niet zijn emoties kan uiten, niet sociaal is, laks is in zijn eigen huis onderhouden, niet ziet dat het vies wordt, niet kookt voor zichzelf. Ik krijg de ruimte om alles voor hem in te vullen, en dat doe ik, en uiteindelijk kom ik er achter dat ik de hele kar trek, en dat hij dat wel best vind. En daar ben ik gewoon zo moe van...

Hij wilt me niet kwijt, en hij wilt nog proberen in relatietherapie het op te lossen.

Over een paar weken dan ga ik verhuizen. Ik moet al mijn spullen pakken en ik moet spullen kopen, ik laat mijn huisdieren hier achter, ik laat 3 jaar samenwonen achter, ik laat mijn toekomstplannen samen met hem achter...

Maar dit is wat ik wilde. Een plek van mij alleen, waar ik voor werk, waar niemand iets van me kan eisen.
nou, gefeliciteerd dan maar...
Ja, wat moeten we nou? Zeggen Ach gossie, wat sneu, sterkte of Van Harte?

Wat wil je hiermee? Ik snap t niet...
Nou prima dan toch?
pfoe, weet het ook niet, even van me afschrijven.

Het is gewoon raar dat ik nu dan eindelijk op eigen benen ga staan, iets waar ik echt heel blij mee ben en m'n relatie op instorten staat, iets waar ik om kan janken.

Dus inderdaad sterkte en van harte ofzo ...
Doe jezelf en je vriend en lol en maak het uit.

Relatietherapie is bedoeld voor mensen die allebei 150% inzet willen tonen om samen te blijven en hun problemen op te lossen. Niet voor mensen die halfbakken gaan zitten zoenen met anderen terwijl ze nog verkering hebben en die het dus al hebben opgegeven, hun relatie. Relatietherapie is geen wondermiddel en je moet stevig in je schoenen staan, samen, om het aan te kunnen.

Ga lekker op jezelf en maak het uit met je vriend. Kan hij ook weer verder met z'n leven in plaats van zinloos te gaan zitten hopen op een wonder.
@eleonora.

Dat was mijn idee ook, maar hij wilde nog perse proberen.

En als het na 4 jaar al gewoon zo vast loopt, waarom zou het dan wel goed gaan in de komende 20 jaar?
Volgens mij heb jij de beslissing al lang gemaakt. Nu nog het hoge woord eruit tegen je vriend.

Goed dat je een plek voor jezelf hebt gevonden.

(Ligt het trouwens aan mij of gaat iedereen tegenwoordig uit elkaar?)
Het is net of ik enige twijfel bespeur in je beslissing?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Eigenlijk wel he.

Ben alleen ook zo bang, want behalve hem raak ik ook mijn enorm lieve schoonfamilie kwijt, mijn huisdieren, want die kunnen niet mee. Hij wil geen contact meer als ik het uitmaak, dus pff....
quote:aluminiumfolie schreef op 23 mei 2011 @ 09:43:

@eleonora.

Dat was mijn idee ook, maar hij wilde nog perse proberen.

En als het na 4 jaar al gewoon zo vast loopt, waarom zou het dan wel goed gaan in de komende 20 jaar?

Niet dus.

Verlos jezelf en verlos hem, wees ferm en hak de knoop door.

Hij kan van alles willen, als jij niet meedoet houdt het op.
Die angst is heel normaal. Je hebt toch jarenlang met iemand geleefd. Het is ook een groot deel gewenning, en dat gaat na een tijdje alleen sowieso over. En je hebt geen relatie met je schoonfamilie, hoe leuk ze ook zijn.
quote:aluminiumfolie schreef op 23 mei 2011 @ 09:50:

Eigenlijk wel he.

Ben alleen ook zo bang, want behalve hem raak ik ook mijn enorm lieve schoonfamilie kwijt, mijn huisdieren, want die kunnen niet mee. Hij wil geen contact meer als ik het uitmaak, dus pff....

Maar je bent niet gelukkig, je bent niet blij en je ziet jezelf niet meer happy met hem over twintig jaar.

Soms is van iemand houden niet genoeg helaas.
Hee meid, ik keur het niet goed dat je met iemand anders bent gaan zoenen. Maar ik begrijp je wel, het is ook een hele stap, maar wel verstandig dat je eerst op jezelf gaat wonen. En van je vriend vind ik het nogal kortzichtig dat hij geen contact meer wil als je het uitmaakt. ( weggaat). Prik daar maar doorheen, als hij echt om je geeft houd hij wel contact met je.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
@niccifrench.

Voor hem is het te pijnlijk om me te blijven zien, en dan wil hij dus verder niets van me weten. Wordt sowieso lastig want we hebben vooral gezamenlijke vrienden..

Als ik het nu uitmaak, moet ik nu ook gelijk weg uit zijn huis, naar mijn ouders toe.
@elastiekje.

Nee, ik heb geen relatie met mijn schoonouders, maar ze betekenen wel heel veel voor me. Mijn ouders komen daar ook elke maand over de vloer, buiten ons dus, en ik kom daar ook zonder vriend. Ik beschouw ze echt als mij tweede ouders.
Jah dat kan ik me voorstellen dat dat heel erg lastig is. Ik heb nu ook schatten van schoonouders, maar als mijn relatie niet blijkt te werken tja.. dan zou ik wel kiezen voor mijn eigen geluk. En als alles op een respectvolle manier 'afgehandeld' wordt, wie zegt dat je daar dan geen contact meer mee kunt hebben? Misschien niet zo intensief, maargoed. Ik heb ook nog steeds contact met mijn vorige schoonmoeder, en daar had ik niet eens een super goede band mee, gewoon normaal.
@eleonora.

Helaas niet nee, ik hou inderdaad heel veel van hem, maar er blijft altijd eem gevoel in mijn acherhoofd knagen, en dat komt naar boven als het kut gaat.

En het rare is, ik zie/zag ons op de een of andere manier nog wel van alles doen, samen huis verbouwen, verhuizen, reizen, kinderen krijgen.

Maar als ik realistisch ben, in de afgelopen jaren zijn die dingen ook niet gebeurd, want vriend had het te druk, met werk en opleiding.

En hij bleef maar zeggen, als mijn opleiding klaar is ' dan heb ik tijd '.

Maar als je nu al niet eens de tijd maakt om de auto op te ruimen, waarom zou je dan wel opeens als je meer tijd hebt het hele huis verbouwen..
@ elastiekje

Ik zou het ook niet daarom door laten sudderen, maar het is weer een stukje van mijn huidige leven dat ik los moet laten, en dat is gewoon pijnlijk. Net zoals dat ik mijn lieve katten enorm ga missen.
quote:aluminiumfolie schreef op 23 mei 2011 @ 09:58:

@niccifrench.

Voor hem is het te pijnlijk om me te blijven zien, en dan wil hij dus verder niets van me weten. Wordt sowieso lastig want we hebben vooral gezamenlijke vrienden..

Als ik het nu uitmaak, moet ik nu ook gelijk weg uit zijn huis, naar mijn ouders toe.Okay, ik kan je vriend wel begrijpen, hij wil nog een relatie en jij bent er klaar mee, maar zou hem nog wel als vriend willen houden, tja dat werkt meestal niet. Het belangrijkste is dat je eruit bent dat je niet met hem verder wilt. Dan kan je weer een leven opbouwen en niet zo bang zijn voor wat je gaat verliezen, er komen weer andere mensen voor in de plaats, en je kan wellicht zelf weer een huisdier nemen.
@niccifrench.

Huisdier kan echt absoluut niet, deel een huis met iemand anders en mag niet van woningcooperatie...
its over, accept it and leave.
@mefunny.

i know...
quote:eleonora schreef op 23 mei 2011 @ 09:41:

Doe jezelf en je vriend en lol en maak het uit.

Relatietherapie is bedoeld voor mensen die allebei 150% inzet willen tonen om samen te blijven en hun problemen op te lossen. Niet voor mensen die halfbakken gaan zitten zoenen met anderen terwijl ze nog verkering hebben en die het dus al hebben opgegeven, hun relatie. Relatietherapie is geen wondermiddel en je moet stevig in je schoenen staan, samen, om het aan te kunnen.

Ga lekker op jezelf en maak het uit met je vriend. Kan hij ook weer verder met z'n leven in plaats van zinloos te gaan zitten hopen op een wonder.Geheel mee eens. Gezien je verhaal is er geen weg terug. In ieder geval niet vanuit jouw kant. Geniet van je vrijheid, de rest wat je nu mist kun je later altijd nog vinden.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Als je het nog lang laat doorsudderen loop je de kans dat je je vriend alleen maar meer gaat kwetsen. Doordat jouw gevoel op een laag pitje staat, is het risico op het vreemdgaan aan jouw kant alleen maar groter. Doe hem dat niet aan en maak het uit.

Of wil je wachten tot je de toekomstige breuk al helemaal verwerkt hebt om het vervolgens uit te maken? Zodat je vriend de enige is met pijn over de verbroken relatie?

Of ga je eraan werken. Volle inzet, met het oog op oplossingen voor jullie beide?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven