Muizen in de garage!
maandag 23 mei 2011 om 12:49
Het moet nu echt gebeuren, ik durf al maanden niet meer in de garage, ik heb er muizenkeutels gezien en urine geroken. Ik moet nu echt de boel daar gaan opruimen en schoonmaken. Ik hoor overal geritsel en ben bang dat ik zo een muis tegenkom. Ik doe straks dichte schoenen aan en elastiekjes om mijn broekspijpen. Ik ben bang voor muizen, help!! Vallen muizen wel eens mensen aan als je hun nest met jonkies ontdekt??? Wat zal ik doen als ik een nest met jonkies tegenkom?? Ik kan ze echt niet doodmaken, dat is toch zielig????? Aan de andere kant durf ik echt de garage niet in met de wetenschap dat er muizen zijn. Muizenvallen en gif, dat is wel heel zielig toch???
maandag 23 mei 2011 om 12:57
Ik vind wel dat je je een beetje aanstelt hoor Kom op, opruimen die hap, en op de een of andere manier zal je ze moeten weg krijgen. Of door gif, of door een val. Of wil je ze als huisdieren gaan houden. Nee toch?
Verman jezelf, ze zijn banger voor jou dan jij voor hen, en nee, ze zullen je niet aanvallen. Weet je wel hoe klein een muis is?
Verman jezelf, ze zijn banger voor jou dan jij voor hen, en nee, ze zullen je niet aanvallen. Weet je wel hoe klein een muis is?
maandag 23 mei 2011 om 12:57
quote:Ouwe schreef op 23 mei 2011 @ 12:49:
Het moet nu echt gebeuren, ik durf al maanden niet meer in de garage, ik heb er muizenkeutels gezien en urine geroken. Ik moet nu echt de boel daar gaan opruimen en schoonmaken. Ik hoor overal geritsel en ben bang dat ik zo een muis tegenkom. Ik doe straks dichte schoenen aan en elastiekjes om mijn broekspijpen. Ik ben bang voor muizen, help!! Vallen muizen wel eens mensen aan als je hun nest met jonkies ontdekt???
ja, dat doen ze. Dan worden ze 300 x zo groot, krijgen hele grote slagtanden, en hun vacht wordt bruin geel gestreept.
Aanvallende muizen worden ook wel eens tijgers genoemd.
quote:Wat zal ik doen als ik een nest met jonkies tegenkom??doodslaan met een ferme klap van een klomp? Ik gebruik een stalen blik, (van stoffer en blik), werkt als een tierelier.quote:Ik kan ze echt niet doodmaken, dat is toch zielig?????Nee hoor, is niet zielig. één goede klap en ze zijn dood. Merken ze niets van.quote:Aan de andere kant durf ik echt de garage niet in met de wetenschap dat er muizen zijn. Muizenvallen en gif, dat is wel heel zielig toch???
Muizenvallen vind ik niet zielig, gif wel. Maar als het moet, dan gebruik ik het wel.
Nadat ik 17 muizen in de voorraadkast gevangen en gedood had, was ik nog niet van de muizen af. Hierna gif gebruikt. Tot nu toe geen muizen meer...
Dus nee, ik vind het niet zielig.
Het moet nu echt gebeuren, ik durf al maanden niet meer in de garage, ik heb er muizenkeutels gezien en urine geroken. Ik moet nu echt de boel daar gaan opruimen en schoonmaken. Ik hoor overal geritsel en ben bang dat ik zo een muis tegenkom. Ik doe straks dichte schoenen aan en elastiekjes om mijn broekspijpen. Ik ben bang voor muizen, help!! Vallen muizen wel eens mensen aan als je hun nest met jonkies ontdekt???
ja, dat doen ze. Dan worden ze 300 x zo groot, krijgen hele grote slagtanden, en hun vacht wordt bruin geel gestreept.
Aanvallende muizen worden ook wel eens tijgers genoemd.
quote:Wat zal ik doen als ik een nest met jonkies tegenkom??doodslaan met een ferme klap van een klomp? Ik gebruik een stalen blik, (van stoffer en blik), werkt als een tierelier.quote:Ik kan ze echt niet doodmaken, dat is toch zielig?????Nee hoor, is niet zielig. één goede klap en ze zijn dood. Merken ze niets van.quote:Aan de andere kant durf ik echt de garage niet in met de wetenschap dat er muizen zijn. Muizenvallen en gif, dat is wel heel zielig toch???
Muizenvallen vind ik niet zielig, gif wel. Maar als het moet, dan gebruik ik het wel.
Nadat ik 17 muizen in de voorraadkast gevangen en gedood had, was ik nog niet van de muizen af. Hierna gif gebruikt. Tot nu toe geen muizen meer...
Dus nee, ik vind het niet zielig.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
maandag 23 mei 2011 om 13:35
Buitenkat van de buren (met toestemming van de buren uiteraard) zonder brokjes een nacht in je garage opsluiten. Misschien eet hij/zij een paar muizen, maar in ieder geval zullen de muizen door zijn/haar aanwezigheid vaak (tijdelijk) naar buiten gaan. Dag later met veel lawaai in de garage aan het werk gaan. Misschien eerst met een bezem een paar klappen in het rond op dozen, etc geven, zodat de laatste grote muizen hopelijk voor je vluchten. Om de eventuele nestjes weg te halen zou ik op zoek gaan naar een buurman/buurvrouw/vriend/vriendin die niet bang voor muizen is.
Maar, zonder muizengif/muizenvallen verhuizen de geschrokken muizen wel binnen een week weer terug naar je garage
Maar, zonder muizengif/muizenvallen verhuizen de geschrokken muizen wel binnen een week weer terug naar je garage
maandag 23 mei 2011 om 14:06
Jorina, ik ben zelf ook bang voor muizen en zo simpel als je het misschien brengt zo zou het moeten zijn maar niet uitvoerbaar als iemand echt bang voor muizen is. Ik heb zelf vorig jaar muizen gehad en ik durfde mijn woning niet in, erg triest en ik heb zelfs een aantal weken bij iemand anders geslapen.
TO, vraag of iemand je helpt, ik merk aan mijzelf dat ik minder bang ben als er iemand bij me is dan als ik alleen ben.
TO, vraag of iemand je helpt, ik merk aan mijzelf dat ik minder bang ben als er iemand bij me is dan als ik alleen ben.
maandag 23 mei 2011 om 14:11
ik heb al 2x deze maand een muis in mn huis gevonden
althans mn poes haha
de eerste muis heeft poes eerst acrobatische toeren mee uitgehaald in de huiskamer snachts
terwijl ik boven in bed lag en dacht ach gosiie wat lief poezekind heeft nieuwe speeltjes en is er helemaal verzot op..
Ik kijken een bloedbad een uit elkaar getrokken muis en een tevreden kijkende kat..
van de week weer het llek wel of poes het huis afbrak
en jawel onder de tafel lag een aangeslagen muis half verlamt bibbert
ik he een wc papiertje gepakt muis aan de staart na buiten gekiperd...brrrrrrrrrr
ik snap niet hoe ik aan muizen kom ben heel heel schoon
woon wel in een jaar 50 huurhuis
Hoop dat de muizen het doorgeven aan elkaar dat we een poes hebben hahaha
althans mn poes haha
de eerste muis heeft poes eerst acrobatische toeren mee uitgehaald in de huiskamer snachts
terwijl ik boven in bed lag en dacht ach gosiie wat lief poezekind heeft nieuwe speeltjes en is er helemaal verzot op..
Ik kijken een bloedbad een uit elkaar getrokken muis en een tevreden kijkende kat..
van de week weer het llek wel of poes het huis afbrak
en jawel onder de tafel lag een aangeslagen muis half verlamt bibbert
ik he een wc papiertje gepakt muis aan de staart na buiten gekiperd...brrrrrrrrrr
ik snap niet hoe ik aan muizen kom ben heel heel schoon
woon wel in een jaar 50 huurhuis
Hoop dat de muizen het doorgeven aan elkaar dat we een poes hebben hahaha