Nieuwe buren
maandag 23 mei 2011 om 21:54
Hai,
Ik heb vanaf aankomende zaterdag een nieuwe overbuurvrouw.
Er zit een huis tussen dat van haar en dat van mij.
Met de vorige bewoonster van dat huis had in een minder prettige relatie.
Ze belde om de haverklap de politie in verband met geluidsoverlast.
Nou klopt het dat ik soms wat luidruchtig ben en wat muziek luister maar de politie bellen zonder eerst je klacht met mij te bespreken gaat wat ver vind ik.
Ik woon nota bene naast de voorzitter van de woningbouwvereniging en direct wederzijdse buren hebben aan gegeven geen last van ons te hebben.
Nu komt het, ik heb geen zin in het zelfde verhaal.
Is het leuk als ik een bloemetje koop, mij netjes voorstel, kennis maak en beleefd vraag om naar mij toe te komen mochten er klachten zijn?
Of maak ik slapende honden wakker? Of is het sowieso overdreven om met een bos bloemen naar je overbuurvrouw te gaan?
Alvast dank voor de reacties!
Merel
Ik heb vanaf aankomende zaterdag een nieuwe overbuurvrouw.
Er zit een huis tussen dat van haar en dat van mij.
Met de vorige bewoonster van dat huis had in een minder prettige relatie.
Ze belde om de haverklap de politie in verband met geluidsoverlast.
Nou klopt het dat ik soms wat luidruchtig ben en wat muziek luister maar de politie bellen zonder eerst je klacht met mij te bespreken gaat wat ver vind ik.
Ik woon nota bene naast de voorzitter van de woningbouwvereniging en direct wederzijdse buren hebben aan gegeven geen last van ons te hebben.
Nu komt het, ik heb geen zin in het zelfde verhaal.
Is het leuk als ik een bloemetje koop, mij netjes voorstel, kennis maak en beleefd vraag om naar mij toe te komen mochten er klachten zijn?
Of maak ik slapende honden wakker? Of is het sowieso overdreven om met een bos bloemen naar je overbuurvrouw te gaan?
Alvast dank voor de reacties!
Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
maandag 23 mei 2011 om 21:58
maandag 23 mei 2011 om 22:04
maandag 23 mei 2011 om 22:04
quote:khemam schreef op 23 mei 2011 @ 22:02:
Zou denk ik een beetje schrikken van een overbuurvrouw met bloemen op de stoep. Zou bang zijn dat het zo'n bemoeierige buuf is die elke dag een bakkie wil doen.
En dat wil ik dus voorkomen!
Want zo zijn we juist helemaal niet.
Wil alleen geen 'gedoe' meer....
Zou denk ik een beetje schrikken van een overbuurvrouw met bloemen op de stoep. Zou bang zijn dat het zo'n bemoeierige buuf is die elke dag een bakkie wil doen.
En dat wil ik dus voorkomen!
Want zo zijn we juist helemaal niet.
Wil alleen geen 'gedoe' meer....
maandag 23 mei 2011 om 22:09
Ik vind het een egoistische opmerking, dat als de andere buren er geen last van hebben het dan niet juist is of zo? iedereen is toch anders? en wat doet het er toe dat hij van de woningbouw is? Je geeft zelf ook aan dat je lawaaierig bent. Nou, ik zou je bloemen niet willen, maar wel dat je rekening houdt met andere, is veel belangrijker! Vind het sowieso wel raar om met een bos bloemen naar onbekende te gaan, zeker in dit geval komt het over alsof je ze daarmee wilt bewerken, zodat ze soepel zijn. Wel kun je je eens voorstellen, maar geef ze even de tijd.
maandag 23 mei 2011 om 22:11
Tot nu wisselende reacties...
Overweeg nu even voor te gaan stellen, niks te zeggen over het verhaal met de vorige buurvrouw of te vragen of ze naar mij wil komen bij klachten. Bloemen wellich wat overdreven, maar met lege handen aankomen voelt ook zo raar....
Overweeg nu even voor te gaan stellen, niks te zeggen over het verhaal met de vorige buurvrouw of te vragen of ze naar mij wil komen bij klachten. Bloemen wellich wat overdreven, maar met lege handen aankomen voelt ook zo raar....
maandag 23 mei 2011 om 22:12
maandag 23 mei 2011 om 22:12
quote:Ksenija schreef op 23 mei 2011 @ 22:09:
Ik vind het een egoistische opmerking, dat als de andere buren er geen last van hebben het dan niet juist is of zo? iedereen is toch anders? en wat doet het er toe dat hij van de woningbouw is? Je geeft zelf ook aan dat je lawaaierig bent. Nou, ik zou je bloemen niet willen, maar wel dat je rekening houdt met andere, is veel belangrijker! Vind het sowieso wel raar om met een bos bloemen naar onbekende te gaan, zeker in dit geval komt het over alsof je ze daarmee wilt bewerken, zodat ze soepel zijn. Wel kun je je eens voorstellen, maar geef ze even de tijd. Whoehaha, ben JIJ misschien die nieuwe buurvrouw?
Ik vind het een egoistische opmerking, dat als de andere buren er geen last van hebben het dan niet juist is of zo? iedereen is toch anders? en wat doet het er toe dat hij van de woningbouw is? Je geeft zelf ook aan dat je lawaaierig bent. Nou, ik zou je bloemen niet willen, maar wel dat je rekening houdt met andere, is veel belangrijker! Vind het sowieso wel raar om met een bos bloemen naar onbekende te gaan, zeker in dit geval komt het over alsof je ze daarmee wilt bewerken, zodat ze soepel zijn. Wel kun je je eens voorstellen, maar geef ze even de tijd. Whoehaha, ben JIJ misschien die nieuwe buurvrouw?
maandag 23 mei 2011 om 22:13
Toen wij (na vele maanden klussen) eindelijk verhuisd waren stonden zowel de buren naast ons als die van de overkant met een (klein) bosje bloemen op de stoep. We hadden ze in die maanden daarvoor een paar keer gesproken, zonder dat het contact echt intensief was. Ik vond het een heel erg mooi gebaar, voelde me direct erg welkom in de straat!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
maandag 23 mei 2011 om 22:14
ik denk ook niet dat ik gelijk zou beginnen over dat ze naar je toe kan komen wanneer ze eventueel last van je heeft. Ik denk dat ik een welkomskaartje in de bus zou doen en de eerstvolgende keer dat je van jezelf weet dat je kabaal gemaakt hebt naar haar toe lopen om te vragen of ze last had van het geluid. Kan ze zelf zeggen of ze het gehoord heeft of niet en dan kun jij aangeven dat ze vooral naar je toe moet komen wanneer ze last heeft. Ik zou het dus niet bij een eerste kennismaking zeggen.
maandag 23 mei 2011 om 22:16
quote:krokusje schreef op 23 mei 2011 @ 22:14:
ik denk ook niet dat ik gelijk zou beginnen over dat ze naar je toe kan komen wanneer ze eventueel last van je heeft. Ik denk dat ik een welkomskaartje in de bus zou doen en de eerstvolgende keer dat je van jezelf weet dat je kabaal gemaakt hebt naar haar toe lopen om te vragen of ze last had van het geluid. Kan ze zelf zeggen of ze het gehoord heeft of niet en dan kun jij aangeven dat ze vooral naar je toe moet komen wanneer ze last heeft. Ik zou het dus niet bij een eerste kennismaking zeggen.Deze reactie vind ik prettig; goed advies! Thanks
ik denk ook niet dat ik gelijk zou beginnen over dat ze naar je toe kan komen wanneer ze eventueel last van je heeft. Ik denk dat ik een welkomskaartje in de bus zou doen en de eerstvolgende keer dat je van jezelf weet dat je kabaal gemaakt hebt naar haar toe lopen om te vragen of ze last had van het geluid. Kan ze zelf zeggen of ze het gehoord heeft of niet en dan kun jij aangeven dat ze vooral naar je toe moet komen wanneer ze last heeft. Ik zou het dus niet bij een eerste kennismaking zeggen.Deze reactie vind ik prettig; goed advies! Thanks
anoniem_69666 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 22:16
Reden: letter vergeten
Reden: letter vergeten
% gewijzigd
maandag 23 mei 2011 om 22:21