Rotgevoel

23-05-2011 23:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Kan me voorstellen dat je je ongelooflijk rot voelt.

Ik zou me denk ik proberen vast te houden aan de gedachte dat het in elk geval toch nog lukt om na een ontzettende rotrelatie nog bij iemand jezelf te kunnen zijn, ongegeneerd te kunnen lachen en ouwehoeren en je diepste geheimen delen. Je bent het dus nog niet verleerd om te genieten van het leven en je open te stellen voor anderen.

Wel zou ik ook eens proberen te kijken waarom je twee keer achter elkaar op een lul van een vent valt, kennelijk. Zoek iemand waarmee je daarover kan sparren, je beste vriendin, of een psychologe bijvoorbeeld. Want het zou zonde zijn om misschien met open ogen nóg een keer met de verkeerde in zee te gaan.

Sterkte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
In een paar weken zó close dat je zelfs je intiemste geheimen deelde? Bijzonder.

Helaas, meer dan een scharrel was het niey. Ga op stap met je groep en lach erom. Maak het niet groter dan het was.
Hm dat is echt niet leuk nee! Ik denk dat het meest verotte is dat je hem in vetrouwen hebt genomen en dat je er meer in zag, en dat nu blijkt dat hij niet eerlijk is geweest over het feit dat hij ondertussen met meerdere vrouwen bezig was.

Als je het nu nog te heftig vind om met jullie gemeenschappelijke vrienden (en met hem erbij) iets samen te ondernemen, stel het dan voorlopig even uit voor jezelf? Eerst even je wonden likken, weer op krachten komen, misschien kijk je er een paar dagen heel anders tegenaan.

En dan kun je je wellicht weer met n goed gezicht mengen in de vriendenkring. Bovendien, ik weet verder niet hoe hecht de band is tussen die vrienden en jij - zijn het mensen waar je veel om geeft, of gaat het er meer om dat je met hen samen vaak iets leuks onderneemt. Want als het goede vrienden zijn van jou, dan zou ik die vriendschappen zéker niet laten verpesten door die eikel!

Sterkte, liefs,

panter
Het was (iets meer dan) een scharrel, niet je partner begrijp ik..dus hij had het volste recht om met anderen te gaan toch?
quote:Dana schreef op 23 mei 2011 @ 23:37:

....Wel zou ik ook eens proberen te kijken waarom je twee keer achter elkaar op een lul van een vent valt, kennelijk. Zoek iemand waarmee je daarover kan sparren, je beste vriendin, of een psychologe bijvoorbeeld. Want het zou zonde zijn om misschien met open ogen nóg een keer met de verkeerde in zee te gaan..

Goede tip!

Richt je energie op jezelf en de belangrijke mensen om je heen.
In een paar weken? Jee dit is het tegenovergestelde van bindingsangst, bindingsdrang
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het gaat om vrienden en familiebanden die tussen ons in staan, geen broer van een goede vriendin o.i.d. maar het is heel dichtbij.

We kennen elkaar natuurlijk al een hele poos, niet zo intiem als de laatste weken, maar enig vertrouwen was er natuurlijk al. Daarnaast kennen we veel dezelfde mensen en ondernemen we soortgelijke dingen waardoor die band steeds intiemer werd en je dus al snel veel samen deelt.

Het gaat inderdaad om wat panter zegt: je openstellen en blootgeven aan iemand waarvan je denkt die te kunnen vertrouwen door de gezamelijke vriendschappen. Zelf eerlijk zijn over wat er speelt in je leven en dan gewoon heel hard onderuit geschopt worden omdat meneer blijkbaar heel andere bedoelingen had.

Ik ben niet kwaad omdat hij ook anderen zag, dat is zijn volste recht aangezien we absoluut geen relatie hadden. Het gaat me er om dat ik wel eerlijk was over hoe en wat en dat hij daar glashard over loog.
Terwijl ik mijn enkele slippertje in de weken dat we elkaar zagen heb opgebiecht heeft hij er al die tijd over gelogen.

Jij zag er meer relatie in maar had toch een slippertje in die paar weken?
Hoeveel weken heeft het geduurd, want eerst staat er enkele geleden, en daarna lijkt het al een tijd aan de gang te zijn...
Ik ben niet kwaad omdat hij ook anderen zag, dat is zijn volste recht aangezien we absoluut geen relatie hadden. Het gaat me er om dat ik wel eerlijk was over hoe en wat en dat hij daar glashard over loog.

Als je geen relatie hebt hoef je toch ook je avontuurtjes te verantwoorden? Of ben ik nou raar wat dat betreft?
@batwom Toen we begonnen met 'daten' (@annemarie een maand of twee geleden) was het van beide kanten niet heel serieus. In verband met het leeftijdsverschil en omdat we beiden een rotrelatiebreuk achter de rug hadden. In het begin werd ik er zelfs een beetje benauwd van hoeveel aandacht hij me gaf. Hoe meer we elkaar gingen zien hoe leuker het werd. We hebben ook gesprekken gehad over waar 'wij' nu stonden waaruit bleek dat we elkaar graag zagen en wilden blijven zien.

En nee, dat gescharrel hoeft hij niet te verantwoorden. Maar als hij zichtbaar aangeslagen reageert op het feit dat ik een slippertje maakte en vervolgens doodleuk beweert dat hij 'dat ene meisje waar hij al een poosje mee scharrelde' niet meer zag en op stap links liet liggen vind ik het wel vervelend als achteraf blijkt dat hij haar nog geregeld heeft gezien.

Maar goed, ik besef weldegelijk dat het niet raar is dat mensen in de eerste weken niet exclusief zijn.Dat is ook niet waar ik een punt over maak. Het gaat er om dat hij, die ik wel vertrouwde, waar ik geweldige gesprekken mee had (ook over zijn ex en ziekte in zijn familie, gesprekken waarin we samen nog hebben gehuild) me gewoon over deze zaken voorloog. Wat voor mij gelijk staat als een huichelaarachtige hufterstreek.

Mijn vraag is hoe ik hier het beste mee om kan gaan, niet waarom hij niets met me wil
quote:unknownwriter schreef op 24 mei 2011 @ 00:02:

waaruit bleek dat we elkaar graag zagen en wilden blijven zien.

Maar goed, ik besef weldegelijk dat het niet raar is dat mensen in de eerste weken niet exclusief zijn.

Dan ben ik zeker wel heel raar als ik in de eerste weken van daten wel exclusief ben (daarna ook trouwens)

En eigenlijk verwacht ik dat ook van mijn dates.

Had mijn (nu) vriend me verteld dat hij tijdens onze dating periode nog met anderen naar bed was geweest dan had ik hem dat niet in dank afgenomen

Sterker nog....er was dan echt geen relatie uit gekomen.

Want wat ik van jou nu begrijp is dat jullie beide met anderen neukten en dat dat allemaal geen probleem was?

Dan snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je nu zo verdrietig bent.

Jullie waren neukertjes van elkaar.

Goed er zaten serieuze gesprekken bij, maar na zijn geiligheid is er voor hem verder niets meer bijgekomen

Dat kan en dat mag toch?

Of zie ik nou iets heel verkeerd?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het gaat er dus vooral om dat TO hem in vertrouwen heeft genomen, er evt. een potentiele relatie zag, en dat hij over die andere bedpartners heeft gelogen (terwijl ze zelf eerlijk was over haar slippertjes en hem ook over andere zaken in vertrouwen heeft genomen). En dat doet pijn.

Verder gaat het haar niet om wat zijn 'rechten' betreft.

Misschien is een optie, gezien het een hechte groep is naar ik bergijp: laat het dus een tijdje bezinken, en als jij er klaar voor bent om je gezicht weer te laten zien, dan komt alles vanzelf goed. Misschien kun je dan ook met hem een rustig gesprek aangaan, om alles even uit te spreken en recht te zetten.

Verder zou ik me niet richten op de vraag waarom hij tegen je loog. Hij is niet eerlijk geweest, daar kan van alles achter zitten. Maar dat zegt iets over hem, hoe hij handelt. Dus: dat is voor jou niet belangrijk meer, gezien het nu duidelijk is dat hij geen relatie-materiaal is voor je. Zet je daar dus aub overheen.
Ik denk dat je gewoon je schouders moet ophalen en verder leuke dingen moet gaan doen. Het is jammer, maar geen drama.
In de eerste instantie was het iets spannend en aftastends en verwachtten we beiden eigenlijk niet dat er meer bij zou komen kijken. Ik had voor hem een poosje contact met een andere man. Omdat D. in de eerste instantie een scharrel leek heb ik nog eens met die andere man afgesproken. Ik besefte dat ik D. veel leuker vond en heb hem dit 'slippertje' opgebiecht.

Vervolgens hebben we gesprekken gehad over onze verwachtingen en bleek dat we het beiden wel zagen zitten en wilden zien waar het schip zou stranden. Ik zag die andere man niet meer; D. zei zijn scharrel niet meer te zien.
quote:panter308 schreef op 24 mei 2011 @ 00:11:

Het gaat er dus vooral om dat TO hem in vertrouwen heeft genomen, er evt. een potentiele relatie zag, en dat hij over die andere bedpartners heeft gelogen (terwijl ze zelf eerlijk was over haar slippertjes en hem ook over andere zaken in vertrouwen heeft genomen). En dat doet pijn.

Verder gaat het haar niet om wat zijn 'rechten' betreft.

Maar eigenlijk neemt ze hem dus iets kwalijk wat is gebaseerd op aannames van haarzelf?

Ze heeft hem in vertrouwen genomen omdat ze er een potentiële relatie in zag.

Misschien zeg ik iets geks hoor, maar is het niet verstandig om EERST uit te vogelen of er iets meer in zit dan seks voordat je je diepste zielenroerselen blootlegt?
[quote]Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:13:

[...]

Maar eigenlijk neemt ze hem dus iets kwalijk wat is gebaseerd op aannames van haarzelf?[quote]

Nou, ik lees nergens dat ze het hem kwalijk neemt.
TO, je zegt dat je er niet boos over bent. Dat het pijnlijk is dat je hem in vertrouwen hebt genomen en er meer in begon te zien, en dat je je nu min/meer 'genaaid' voelt dat begrijp ik.

Daarom zou ik het dus netjes afhandelen en jezelf niet laten kennen. Dan komt het vanzelf goed met de vriendenkring.
Bedankt Panter, ik neem hem inderdaad niets kwalijk wat betreft dát hij andere vrouwen zag. Wél neem ik hem kwalijk dat hij doet voorkomen dat hij de contacten met anderen heeft verbroken en mij in de waan laat dat we samen zien waar we uitkomen.

Er was dus geen sprake van verliefdheid, een relatie of monogamie. Maar wel van dates, vertrouwen, vriendschap en uiteindelijk dus: liegen.

Als ik had geweten dat hij daadwerkelijk nog anderen zag (wat overigens heel vreemd zou zijn is aangezien hij uit zichzelf opmerkt deze niet meer te spreken en zegt met mij samen te willen bekijken hoe het loopt) had ik het eerder zelf afgekapt. Want mijn verwachting was dus wel een ontluikende relatie. Dan was er sprake geweest van 'jammer dat we er niet hetzelfde over denken, maar helaas'
quote:Summerdance schreef op 24 mei 2011 @ 00:13:

Misschien zeg ik iets geks hoor, maar is het niet verstandig om EERST uit te vogelen of er iets meer in zit dan seks voordat je je diepste zielenroerselen blootlegt?

Dat is inderdaad iets om aan te werken lijkt me. Zorgen dat je jezelf wat minder kwetsbaar maakt.

Is ook in het verlengde van de tip van Dana.
Hoe je hier het snelste overheen komt zou ik ook echt niet weten... ik denk dat je gewoon je aandacht moet verzetten en afleiding moet zoeken zodat je niet meer te veel met hem bezig bent. Ook in gezelschap gewoon met elkaar omgaan is het beste.

Jij hebt in principe ook een slippertje gemaakt... dat wel direct verteld maar voor een exclusieve relatie was de kans dan al niet erg groot. Net als Summerdance blijf ik en verwacht ik ook exclusiviteit in het begin van het daten (en scharrels liever ook) tenzij anders afgesproken.
Ik word ook gewoon te oud voor dit soort gedoe.

En dat bedoel ik niet denigrerend hoor TO.

Ik snap zelfs dat neuken zonder bijbedoelingen nog wel.

Maar om dat nou binnen een vriendengroep te doen, das misschien achteraf niet zo handig.

Wat ik alleen niet helemaal duidelijk heb is of je verdrietig bent dat het niets geworden is, of dat je het alleen lastig vind omdat jullie beide dezelfde vriendengroep hebben?

Want als jullie alleen leuk voor de neuk waren is zou dat toch geen probleem moeten zijn?

Want dat is wel een beetje een risico wat je moet incalculeren als je binnen de vriendengroep de lakens gaat delen

Wat als het niet werkt, of wat doen we als de interesse weg is.
Het punt is dus dat hij een vals gevoel van veiligheid heeft gewekt. Tja, da's lullig.
quote:unknownwriter schreef op 24 mei 2011 @ 00:21:

......Wél neem ik hem kwalijk dat hij doet voorkomen dat hij de contacten met anderen heeft verbroken en mij in de waan laat dat we samen zien waar we uitkomen.

Dit, plus zijn verbijsterde blik toen je jouw slippertjes wel op biechtte, plus de hoeveelheid aandacht en affectie hij toonde, plus de rest, betekent dat hij gewoon een eikel blijft in mijn ogen. Hij is denk ik een hele slimme jongen die heel goed kan liegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven