Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Op zaterdag? 23.00 uur dacht ik.

Maar zou er vanaf allereerste begin zijn, het is zo leuk om met elkaar aan rond die bar te staan met elkaar en elkaar te scannen, je zal je in die menigde prettig voelen opgaan in de drukte en lekker om je heen kijken.

erna gaat iedereen eten, bubbelen en de ruimtes in, zoek dus dat moment dat iedereen beneden is, voor de dresscode dus/
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
@doddie uur of negen dus gewoon. Oké dan kan ik daar in mijn voorbereiding rekening mee houden.....uur of 4 nodig denk ik (nee hoor)
Heb de tijden trouwens gevonden, stonden bij kosten http://www.fun4two.nl/nl/kost.html
Zooo, mailtje verstuurd naar speeddate mensen binnen sdc, spannend!!!!!
Nou ben heel benieuwd, over drie kwartier vertrekken we naar de Fun. Ben eigenlijk niet echt zenuwachtig.In sexy kleding, in lingerie of bloot met andere mensen maakt me sowieso niets uit, voel me super in mijn outfit en wat er verder gebeurt bepalen we toch gewoon zelf. Dus.....ik heb er eigenlijk gewoon heel veel zin in.

Verslagje van deze beginner volgt zeker!
veel plezier ecogirl. we horen het wel van je
de speeddate feestjes waren al "vol" en de tijd werd ook wel erg kort om nog verder te zoeken. We zijn dus ook naar de fun geweest en hebben een heerlijke avond gehad.

Ecogirl, heb jij het net zo leuk gehad?
Mela; stom dat mensen dan de speeddate niet weghalen... Zo zou ik bijna het gevoel krijgen dat het een smoes is....

Jullie zullen elkaar wel gezien hebben, hahaha!!
Soms mis je daar de tijd voor zijenhij, dan ben je al zo druk bezig stellen te informeren, weet je nog niet zeker of een stel nu wel of niet komt maar hebben ze wel belangstelling getoond en dan blijft zo iets wel eens staan.

\

Meestal is men wel eerlijk over een gemiste klik en waarom dan een smoes, ik denk dat zeggen dat het vol zit ook kan betekenen dat je een stel wel leuk vind maar echt al vol zit. Om zo niet een volgende keer benadering te ontmoedigen/ (want bij afwijzig zal je niet nog eens reageren op een stel)

Je kan ook bij het regelen simpel vergeten dat die speeddate er nog staat,
nb bij benaderingen van stellen heb je soms ook wel twijfels bij een stel, dan kan je vol zitten als die zouden komen maar wacht je af of er een stel aanmeld wat nog beter in de groep kan passen, dan sta je nog open voor voorstellen maar wel voor 1 waar je je zekerder bij voelt. voor soortgelijke zit je dan vol want de gok wil je evt al nemen bij dat ene stel dat in de "wacht" staat.

het klink niet leuk dat men zo met aanmeldingen om gaat, maar het is echt heel lastig om een goed thuisfeestje te geven en de juiste stellen bij elkaar te krijgen, daar valt en staat een geslaagd feest bij,
Ah, bedankt Doddie, zo had ik het nog niet bekeken.....
Ik heb geen idee waarom die speeddates er nog bijstonden. Ik kan me ook best voorstellen dat je dat in de spanning een beetje vergeet. Een schreef erbij dat ze een soort vast clubje hebben en dat ze het daar graag bij willen houden en de andere mensen hadden dus al genoeg mensen maar ze wilden zeker wel kijken of het de volgende keer wel past.

Uiteindelijk hebben we dus een superspannende avond gehad. We hebben met twee paar contact gehad. We gingen meestal dansen en dan kijken of er stellen waren die we leuk vonden en dan met die mensen naar boven maar nu gingen we samen naar boven en gingen samen aan de slag. Beide keren kwam er een stel meedoen en we hebben dus seks gehad met mensen die we niet eerder gezien hadden en waarvan we niet wisten hoe ze heetten. Een hele nieuwe ervaring die leuk was.

Bij beide stellen was het prima dat ik vooral contact had met de andere man want dat vind ik echt leuker dan met een vrouw. De andere vrouwen hadden veel aandacht voor mijn man en dat was ook heel leuk om te zien. hmmm
Lang verslag komt echt, maar ben helemaal kapot hihi dus ga nu slapen.

Kort: in het begin erg onwennig en uiteindelijk samen aan de slag gegaan in de tantra ruimte waarbij er twee stellen met ons mee gingen doen. Met z'n zessen heel leuk bezig geweest en voor mij de 1e keer met een meisje (en meteen met twee dus). Was dus super geslaagd.

@Mela ik zal je vast gezien hebben Ik had een zwarte jurk aan met een open voorkant (van hals tot navel en van navel tot onder en blond lang haar (maar dat waren er heel veel ;)) en ik keek vast nerveus
.
@Doddie: ik wil even inhaken op het organiseren van thuisfeestjes. Lief is bezig met het maken van een relaxruimte, waar max. 5 stellen op een feestje aanwezig kunnen zijn.

Jij gaf hierboven aan dat je er op moet letten well de goede stellen bij elkaar te krijgen, dat lijkt mij idd lastig.

Inmiddels kennen we natuurlijk wel wat mensen, maar waar op te letten bij het uitzoeken van die stellen?

Pff, dat wordt toch wel avonturen!!

Over de inrichting en wat te halen, hebben we niet zo heel moeite, daar al zo veel over gelezen dat we daarvoor wel onze eigen invulling aan kunnen geven.

Ik kijk er nu al naar uit om een verslag van ons eerste thuisfeest te kunnen geven!
Wij zijn weer eens op zondag naar Fata geweest, het was niet heel erg druk, maar er was een heerlijk relaxte sfeer. Jammer dat het weer zo omgeslagen was, we hadden gehoopt op een middagje in de tuin.

Het was meer een avondje chillen en kletsen dan harde actie, veel mensen die het bij elkaar hielden, maar ondanks dat we niet eens seks hebben gehad (haha, en dat in een pc!) kijk ik toch uit op een lekkere avond. Die seks hebben lief en ik later thuis weer goedgemaakt!

Het weerzien van een aantal oude bekenden was in ieder geval erg leuk en gezellig!!
je let erop door het prorfiel te lezen hoe de mensen er in staan, zijn ze aktief, sociaal, knuffelig? Hoe ziet hun ideale avond er uit en past dat bij de sfeer die je wil bereiken, wappen ze of juist niet? Hebben ze er moeite mee dat anderen dat wel of niet doen?

Jammer genoeg haal je dat niet altijd uit een profiel en dat zijn dan ook de gokjes.

Wij mengen vaak bekende stellen met nieuw stellen die we gaan leren kennen, we nodigen dan mensen uit die zich makkelijk aanpassen en onze sfeer goed neer zetten mensen die sociaal zijn en ander op hun gemak kunnen stellen, zij vormen een basis waar je andere bij uitnodigd.

Maar het kan ook zijn dat je juist een aktiever feestje wil of een feestje met gevoelsmensen, dan zoek je daar idem dito stellen bij uit. Ik lees vaak ook de validaties en vind het dan ook een gemis als die verborgen staan, ze zeggen vaak veel over een stel, hoe wordt die door andere beleefd? Staat er dat ze van geen ophouden weten en wordt dat door meerdere zo aangegeven dan heb je zo te zien met doeners te maken die prima op een aktief feestje passen,.Verwoorden mensen vooral hoe ze zijn, warme sociale lieverds en zie je dat ook vaker terug kun je daar uit halen dat het mensen zijn die voor meer intieme warme sfeer gaan.

Soms vertellen mensen dat zelf ook wel in hun profiel maar als dat niet zo is heb je aan de validaties een goede hulp om daar een indruk uit te halen.

Maar ook of ze van gelijke aantrekkelijkheid zijn, hun marktwaarde gelijk ligt. Soms zie je wel aan hun vrienden of validaties of ze voor heel aantrekkelijke stellen gaan of dat het heel divers is, je kunt dan inschatten of de stellen die bij je komen daarbij passen en andersom. Of er een kans is dat ze elkaar aantrekkelijk gaan vinden.

Aan de hand hiervan selecteren we mensen die bij de sfeer en stellen van die avond passen, we zorgen voor wat bekende stellen die ons helpen die sfeer die je wil hebben in te zetten, met veel nieuwkomers heb je dat niet altijd in de hand en loopt het meer zoals het loopt, wat ook leuk kan zijn overigens. Ik vind het ook een voordeel dat je je meer op de paar nieuwkomers kan richten, zijn er allemaal nieuwe stellen dan is het wel eens lastig, zeker als gastheer en vrouw om iedereen de aandacht te geven die je ook wil geven.

Vervolgens bel je met de stellen en kun je wat dingen die niet duidelijk zijn nog even vragen, je hoort de stem en schat in of je een klik hebt met elkaar.

|Als we er nog niet uit zijn dan wachten we nog wel eens met toezeggen dat iemand kan komen,uiteraard niet te lang, maar dan wacht je nog even andere reacties af, zijn we gelijk overtuigd dat iemand er bij past of juist niet dan geven we wel gelijk antwoord dat iemand welkom is (mits je het feestje rondkrijgt) of dat er geen erotische klik is.

Zitten we al vol maar komen er erna nog leuke reacties dan geven we wel aan dat we een stel graag eens een volgende keer uitnodigen.

tja ik weet verder niet zo goed wat ik er nog meer over moet zeggen, het liefst kennen we mensen al van ontmoetingen bij het uitgaan en nodig je ze erna uit voor een feestje,. willen we de gok nemen dan letten we dus al op wie er is uitgenodigd en of stellen daar bij passen, ook lekker aktief, ook spirtiueel, ook gezelligheidsmensen, ook go with the flow types enz.
.
Voor de gebruikers van SDC wil ik op het verhaal van doddie nog wel iets toevoegen. Wij kijken idd ook naar de soort vrienden die ze hebben, uit hun profielen kun je ook behoorlijk wat halen, daarnaast naar de datum waarop ze lid zijn geworden en het aantal vrienden. De verhouding validaties en vrienden kan ook aardig wat zeggen over een stel. Hebben ze weinig validaties en veel vrienden kun je daar op zijn minst ook wel wat bij bedenken.

Heeft men bv validaties staan die niet meer in de vrienden lijst staan, kun je daar ook je bedenkingen bij plaatsen.Natuurlijk gaat iedereen weer anders om met vrienden toevoegingen en het zichtbaar maken van validaties, maar toch haal je uit die twee erg veel info. Is ook een beetje een kwestie door je heel goed proberen in te leven in de andere personen.

Wat ook een leuk idee is om aan bekende stellen van je te vragen om 1 ander stel te laten mee nemen die hun weer kennen. Mocht je een feestje organiseren met bv 1 of 2 andere stellen die je goed kent, laat hun ook eens kijken naar profielen.

Wat doddie ook stelt, als je een thuisfeestje organiseerd met meerdere stellen, dan bedenk heel goed of deze mensen bij elkaar passen. Wat een feestje ook enorm kan opleuken is nieuwe stellen met bekende stellen te mengen (zonder dat de bekende stellen van elkaar bij elkaar gaan klitten). Wij persoonlijk vinden juist de combi van humor, sociaal, kletsen, knuffelen en seks helemaal heerlijk. Waar de seks het sluitstuk vormt van een hele avond teasen en flirten.

Geen enkele avond is hetzelfde, geen enkel stel is het zelfde, dat maakt dat soort thuisfeestjes ook zo leuk.
Iets anders wat hier nog niet belicht is de situatie dat een stel op een thuisfeestje komt waarbij je merkt dat dat stel niet goed in de groep valt. Wij hebben dat gelukkig maar 2 keer mee gemaakt. Maar we weten hoe moeilijk het is om dat ter sprake te brengen.

Wat wij altijd vooraf afspreken is (met name als er nieuwe stellen komen) dat er het 1e uur geen drugs gebruikt wordt. Na dat uur, als wij merken dat een stel niet goed in de groep ligt vragen wij hun (face tot face) hoe ze zelf de klik ervaren. Meestal merken ze zelf ook wel dat er geen klik is. Mocht het niet zo zijn dat ze het zelf niet goed in de gaten hebben zullen wij aangeven dat er onvoldoende klik is met de groep.

Het heeft geen zin om er om heen te draaien of er niets van te zeggen. Het bederft namelijk totaal een avond voor iedereen als 1 stel niet in de groep ligt.
Hallo, reageer hier niet veel maar lees wel vaak mee. Nu wilde ik even reageren op al die fungangers hier van zaterdag. Wij waren ook in de fun na een jaar afwezigheid en het is ons weer erg goed bevallen. Veel leuke stellen, gezelligheid en weer eens lekker gedanst. Ook een erg leuk stel ontmoet en ons boven goed mee vermaakt.

Ecogirl, jouw jurk kan ik mij nog wel herinneren, al weet ik even niet meer wie erin zat.:)

Het enige wat ik vaak jammer vind, is dat zo weinig mensen initiatief tonen om een gesprekje te beginnen. Terwijl bijna iedereen het leuk vind om aangesproken te worden volgens mij. Wij zijn daar nu wel een beetje aan gewend en beginnen meestal zelf een gesprek, want anders gebeurt er helemaal niks.
ik denk dat je met die conclusie van vriendenlijstjes moet uitkijken sweatsugar, het kan wel als het jullie helpt maar ik denk dat veel stellen zo helemaal niet met vriendenlijstjes omgaan

Ik heb mensen staan bij mijn vriendenlijstjes waar ik nooit iets mee gedaan heb, ik ken ze van internet of van het uitgaan, we vinden ze bv symhatiek maar zouden er nooit mee sexen enz.

daarbij zijn we langer lid dan het vriendenlijstje bestaat een nieuwkomer die niet beter weet kan daar dan hele verkeerde conclusies uit trekken (zo lang lid en zo weinig vrienden?) zo veel validaties (waarbij ze even vergeten dat je al 10 jaar swingt en 60 validaties dan helemaal niet meer zo veel is als je wat feestjes hebt bezocht)

Bij validaties is het zo dat we ze in ieder geval ontmoet hebben en daar staan bv mensen bij die we nog zien maar waar we ook wel eens een leuke date mee gehad hebben.

Er is bij ons in ieder geval totaal geen verband tussen de validatie en het vriendenlijstje en eerlijk gezegt vervoei ik het laatste ook, echte vrienden weten wel dat ze in ons hart zitten maar nu krijg je na 1 date of zelfs al email wisseling een verzoek om vrienden te worden. bedank je daarvoor moet je vaan uitleggen waarom niet, waarom de 1 wel en de ander niet enz. omdat ik dat niet wilde heb ik een tijd geen vriendenlijst gehad, maar legde je dat uit vond men weer dat je kapsones had, ik werd er zo moe van dat ik nu maar iedereen er op zet waar ik geen bezwaar tegen heb, die ik ken, op welke wijze dan ook, 1 uitzondering we hebben onze heel echte vrienden toonbaar op ons profiel de rest is meer of minder bevriend met ons maar daar beleven we het minder intens en puur mee. (en dit is ook al weer link om te vermelden want ik weet zeker dat ik hier weer mensen mee kan teleurstellen) maar je hebt vrienden waar je dagelijks wat mee deelt en die je echt gaat missen als je ze te lang niet ziet en vrienden bij wie het altijd leuk is dat je ze weer ziet of tegen komt maar waar het contact minder frequent en veelvuldig is.

Ik haat dat vriendenlijsjte dus en was er liever vanaf.

de validaties daar haal ik alleen uit hoe een stel is, niet of ze veel of weinig daten, vrienden van ons geven veel feestjes dan heb je na 1 weekeind al 6 validaties omdat alle gasten wat sturen, als dank voor de gastvrijheid, maar het hoeft niet te betekenen dat je met iedereen hebt liggen sexen, aantallen zeggen dus niet veel ook als ze in korte tijd zijn verzameld.

het kan helpen maar kijk uit dat je er ook niet te veel waarde aan geeft, kijk naar wat men schrijft, niet naar aantallen, tijdsduur enz, het is nl zo verschillend hoe men daar mee omgaat, en niet iedere validaie hoef je te plaatsen.

onderstaande geeft ook aan waarom veel er voor kiezen ze te verbergen vanwege de conclusies die men eraan verbind.

verder heel goede tip van het eerst even aanzien voor je wat drinkt of in neemt en kan ik me bij jullie sfeer heel veel voorstellen. we hadden je zo uitgenodigd sweatsugasr aan de hand van de beschrijving van de avond
Doddie klopt wat je zegt,wij hebben onze validaties bv ook niet allemaal openbaar staan. Daar hebben we onze reden voor. Maar als leidraad wat ik schrijf blijf ik wel achter staan. De info die je daar voor jezelf uit haalt kun je natuurlijk wel gebruiken om er vragen over te stellen. Zo zagen we laatst een profiel uit 2008 met "maar"2 vrienden, zonder validaties. Uiteindelijk bleek de verklaring heel logisch te zijn. Ze hadden een oud profiel van iemand anders over gekocht.

Zo hebben we al veel voorbeelden van profielen meegemaakt en dat je op basis van die info gewoon er naar kunt vragen.

Wat de vrienden aan gaat die wij toevoegen. Wij kennen ze persoonlijk. Maar we kennen ook stellen die echt iedereen toe voegen, geen of nagenoeg geen validaties hebben en die het gewoon heerlijk vinden om het contact alleen via internet te laten lopen, maar eigenlijk nooit tot actieve dates komen of het alleen doen voor de webcamseks.

We hebben ook stellen meegemaakt die idd veel validaties hadden en in verhouding weinig vrienden. Daar bleek weer achteraf dat het een probleemstel was, die vaak ruzie kregen of onderling op feestjes of met anderen. De eerste date liep dan eigenlijk wel goed, maar ontstonden de problemen op latere dates, waarop anderen hun uit de vrienden lijst gooiden.

Natuurlijk moet je met die info heel voorzichtig om gaan, maar het geeft je wel extra bagage tot het stellen van vragen.

En ow doddie, misschien komt het er nog wel van hahahhahaha XXX
Ik denk dat iedereen er dan zo over moest denken om het zo te kunnen bekijken sweatsugar, hoe zie jij dan bv je vriendenlijst wie zet je daarop en waarom en wat kan ik daar uit halen?

Heb je echt zoveel vrienden? en wat haal ik dan uit de validaties bij je?

Ik laat bv vooral staan die gene waar mensen echt hun best hebben gedaan ons te beschrijven.

de sociaal vriendelijke haal ik wel eens weg het zijn dan de beleefdheidsvalidaties, die mensen kwam je tegen op een feestje maar je hebt er weinig contact mee gehad.

Die gene waarin ik bv ons herken en de leukste laat ik staan, ook niet allemaal want dan was ik vast in ander hun ogen al weer een doorgewinterde swinger geweest, ik hou het aantal op zo rond de 50 en dan schoon ik hier en daar weer wat op wat wel weg kan. de echt mooie en veelzeggede laat ik staan.

vriendelijstje heb ik al uitgelegd, ik plaats nu iedereen die ik ken en waar ik geen bezwaar tegen heb.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2011 20:39
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven