Exen op Facebook
dinsdag 24 mei 2011 om 23:47
Mijn vriend zei vandaag tegen mij dat hij zijn ex vriendinnen had gecheckt op Facebook, een aantal maanden geleden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid zei hij.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik was hier niet blij mee en hebben hier erge ruzie om gehad.
Het maakt me onzeker.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gewoon uit nieuwsgierigheid zei hij.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik was hier niet blij mee en hebben hier erge ruzie om gehad.
Het maakt me onzeker.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
dinsdag 24 mei 2011 om 23:54
Serieus?
Maak je daar heel erg ruzie om?
Waarom als ik vragen mag?
Ik doe het, vriend doet het, en soms doen we het samen.
Sterker nog, 1 ex van vriend komt nog gewoon bij hem over de vloer, trainen samen, gaan naar wedstrijden....
Maar het is toch uit?
Waarom zou je daar boos om worden?
Maak je daar heel erg ruzie om?
Waarom als ik vragen mag?
Ik doe het, vriend doet het, en soms doen we het samen.
Sterker nog, 1 ex van vriend komt nog gewoon bij hem over de vloer, trainen samen, gaan naar wedstrijden....
Maar het is toch uit?
Waarom zou je daar boos om worden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 24 mei 2011 om 23:56
Het is maar facebook........
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt.
Overigens heeft het geen zin om hier ruzie over te maken. Je kunt beter aan hem vragen waarom hij dat deed en hem uitleggen dat je er onzeker van wordt..
Al vind ik niet dat dat voor hem perse een reden moet zijn om nóóóit weer op de FB pagina's van zn exen te kijken..
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt.
Overigens heeft het geen zin om hier ruzie over te maken. Je kunt beter aan hem vragen waarom hij dat deed en hem uitleggen dat je er onzeker van wordt..
Al vind ik niet dat dat voor hem perse een reden moet zijn om nóóóit weer op de FB pagina's van zn exen te kijken..
woensdag 25 mei 2011 om 00:03
woensdag 25 mei 2011 om 00:06
Wat een overdreven reactie van jou.
Ik kijk ook wel eens om te kijken hoe het met ze gaat. Één ex staat nog in mijn hyves en zo nu en dan krabbelen we elkaar eens. Mijn vriend weet dat ook en heeft er geen problemen mee. Met het uitgaan komt vriend wel eens exen tegen en daar kan hij om mijn part ook gerust mee praten, mocht hij dat willen.
Ik kijk ook wel eens om te kijken hoe het met ze gaat. Één ex staat nog in mijn hyves en zo nu en dan krabbelen we elkaar eens. Mijn vriend weet dat ook en heeft er geen problemen mee. Met het uitgaan komt vriend wel eens exen tegen en daar kan hij om mijn part ook gerust mee praten, mocht hij dat willen.
woensdag 25 mei 2011 om 00:07
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 00:04:
Dus omdat JIJ onzeker bent moet HIJ dingen laten?
En je denkt dit gaat helpen?
Oprechte vraag hoor, want onzekerheid is iets wat je zelf moet aanpakken en niet bij een ander moet neerleggen.
Goed gezegd!!
Hoe oud ben je Mopje? Niet lullig bedoelt hoor, maar misschien speelt leeftijd/ervaring wel mee. Summerdance heeft helemaal gelijk... zo werkt het niet. Niet alleen in relaties, maar in het hele leven niet. Amen
Dus omdat JIJ onzeker bent moet HIJ dingen laten?
En je denkt dit gaat helpen?
Oprechte vraag hoor, want onzekerheid is iets wat je zelf moet aanpakken en niet bij een ander moet neerleggen.
Goed gezegd!!
Hoe oud ben je Mopje? Niet lullig bedoelt hoor, maar misschien speelt leeftijd/ervaring wel mee. Summerdance heeft helemaal gelijk... zo werkt het niet. Niet alleen in relaties, maar in het hele leven niet. Amen
woensdag 25 mei 2011 om 00:14
quote:Kate1980 schreef op 25 mei 2011 @ 00:11:
Niets mis lijkt me.
Ik check áltijd mensen op Google, Hyves, FB of ....
Gewoon vrienden, familie, kennissen, collega's en ja ook exen. Vind het leuk om te weten wat men tegenwoordig doet, niets mis mee lijkt me.
Ik zat me toevallig van de week af te vragen.....hoe deden mensen dat in het pre internet tijdperk?
Ik doe het ook hoor, van mijn eigen naam tot en met mijn allereerste vriendje (we waren 7)
Niets mis lijkt me.
Ik check áltijd mensen op Google, Hyves, FB of ....
Gewoon vrienden, familie, kennissen, collega's en ja ook exen. Vind het leuk om te weten wat men tegenwoordig doet, niets mis mee lijkt me.
Ik zat me toevallig van de week af te vragen.....hoe deden mensen dat in het pre internet tijdperk?
Ik doe het ook hoor, van mijn eigen naam tot en met mijn allereerste vriendje (we waren 7)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 25 mei 2011 om 00:15
Je kunt je gevoel niet wegstoppen.. Dat zit er nou eenmaal en is, hoe misplaatst of overdreven ook, realiteit..
Maar zoals de andere summer al zei.. Leg dat probleem niet bij je vent neer. Want daar krijg je idd grote ruzies van.
Probeer dat structureel aan te pakken... Bij jezelf..
Wat ik dus bedoel, is dat het eigenlijk alleen uit maakt wat je met die aanwezige gevoelens doet..
Relativeer je die jaloerse gevoelens? Probeer je ze te weerleggen? Of heb je de neiging om er een beetje in te zakken?
Maar zoals de andere summer al zei.. Leg dat probleem niet bij je vent neer. Want daar krijg je idd grote ruzies van.
Probeer dat structureel aan te pakken... Bij jezelf..
Wat ik dus bedoel, is dat het eigenlijk alleen uit maakt wat je met die aanwezige gevoelens doet..
Relativeer je die jaloerse gevoelens? Probeer je ze te weerleggen? Of heb je de neiging om er een beetje in te zakken?
woensdag 25 mei 2011 om 00:27
Ik heb een relatie achter de rug waarin ik ben bedrogen.
Dat heeft grote impact gehad op mijn vertrouwen in anderen.
En ik weet dat ik dat niet op hem moet projecteren.
Ik zal nooit meer zo naief zijn als toen, maar sla nu blijkbaar door in mijn gedachtenkronkels.
Zoek vaak ergens wat achter.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Ik weet niet hier mee om te gaan.
Is het echt nieuwsgierigheid?
Hij heeft het me uit zichzelf verteld inderdaad.
Maar....er is een lange tijd geweest waarin hij niet open was in bepaalde dingen en hij had van de week beloofd voortaan open en eerlijk te zijn.
En nu reageer ik zo....
Ik heb dit gevoel nu eenmaal en kan het niet 1-2-3 wegdrukken.
Weet gewoon niet hiermee om te gaan.
Dat heeft grote impact gehad op mijn vertrouwen in anderen.
En ik weet dat ik dat niet op hem moet projecteren.
Ik zal nooit meer zo naief zijn als toen, maar sla nu blijkbaar door in mijn gedachtenkronkels.
Zoek vaak ergens wat achter.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Ik weet niet hier mee om te gaan.
Is het echt nieuwsgierigheid?
Hij heeft het me uit zichzelf verteld inderdaad.
Maar....er is een lange tijd geweest waarin hij niet open was in bepaalde dingen en hij had van de week beloofd voortaan open en eerlijk te zijn.
En nu reageer ik zo....
Ik heb dit gevoel nu eenmaal en kan het niet 1-2-3 wegdrukken.
Weet gewoon niet hiermee om te gaan.
woensdag 25 mei 2011 om 00:40
quote:mopje schreef op 25 mei 2011 @ 00:32:
Hi Sweet summer,
Zoals je merkt aan mij zak ik er echt in weg.
Ik heb mijn gevoelens niet onder controle op zo'n moment en sla er in door.
De emoties zijn dan zo heftig.
Om dan op zo'n moment te relativeren lukt me dan gewoon niet meer.
Ik herken wat je voelt mopje.. Zelfde situatie hier..
Bedrogen worden in een relatie kan je enorm veranderen.. En ik snap dat je gevoelens zo heftig zijn. Maar je zult tóch een manier moeten vinden om te relativeren..
Probeer op een rustig moment effe een lijstje voor jezelf te maken..
1. Je hebt een bepaald gevoel..
2. Hoe komt dat?
3. Heb je daar reden toe?
Waarschijnlijk roep je op vraag 3 heel hard: JAAAA!!
Maar ga voor jezelf eens na of je daar bewijs voor hebt.. Je gaat dus proberen je gedachte te tackelen..
1. Je bent jaloers..
2. Omdat je vriend op fb's van exen kijkt..
3. Ja, want waarom zou hij daar kijken als hij mij leuk genoeg vindt?
Is de reden onder 3 een gegronde reden?
Heb je er bewijs voor dat hij liever bij hun is dan bij jou?
Nee.. Hij heeft immers met jou een relatie..
Heb je bewijs dat hij meer van ze wil?
Nee..
Zou het pure nieuwschierigheid kunnen zijn?
Hier kun je eigenlijk geen nee op antwoorden..
Is deze jongen hetzelfde als je ex?
Nee.. Je kunt hem dus ook niet veroordelen op wat je ex deed..
Probeer jezelf dit aan te leren... Schrijf het desnoods op als je het op paniekmomentjes niet kunt onthouden..
Kom op meid, verpest je nieuwe rela niet met wonden uit de oude.. Dat zou zo zonde zijn..
Hi Sweet summer,
Zoals je merkt aan mij zak ik er echt in weg.
Ik heb mijn gevoelens niet onder controle op zo'n moment en sla er in door.
De emoties zijn dan zo heftig.
Om dan op zo'n moment te relativeren lukt me dan gewoon niet meer.
Ik herken wat je voelt mopje.. Zelfde situatie hier..
Bedrogen worden in een relatie kan je enorm veranderen.. En ik snap dat je gevoelens zo heftig zijn. Maar je zult tóch een manier moeten vinden om te relativeren..
Probeer op een rustig moment effe een lijstje voor jezelf te maken..
1. Je hebt een bepaald gevoel..
2. Hoe komt dat?
3. Heb je daar reden toe?
Waarschijnlijk roep je op vraag 3 heel hard: JAAAA!!
Maar ga voor jezelf eens na of je daar bewijs voor hebt.. Je gaat dus proberen je gedachte te tackelen..
1. Je bent jaloers..
2. Omdat je vriend op fb's van exen kijkt..
3. Ja, want waarom zou hij daar kijken als hij mij leuk genoeg vindt?
Is de reden onder 3 een gegronde reden?
Heb je er bewijs voor dat hij liever bij hun is dan bij jou?
Nee.. Hij heeft immers met jou een relatie..
Heb je bewijs dat hij meer van ze wil?
Nee..
Zou het pure nieuwschierigheid kunnen zijn?
Hier kun je eigenlijk geen nee op antwoorden..
Is deze jongen hetzelfde als je ex?
Nee.. Je kunt hem dus ook niet veroordelen op wat je ex deed..
Probeer jezelf dit aan te leren... Schrijf het desnoods op als je het op paniekmomentjes niet kunt onthouden..
Kom op meid, verpest je nieuwe rela niet met wonden uit de oude.. Dat zou zo zonde zijn..