Exen op Facebook

24-05-2011 23:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zei vandaag tegen mij dat hij zijn ex vriendinnen had gecheckt op Facebook, een aantal maanden geleden.

Gewoon uit nieuwsgierigheid zei hij.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik was hier niet blij mee en hebben hier erge ruzie om gehad.

Het maakt me onzeker.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
quote:Holgadepolga schreef op 25 mei 2011 @ 13:40:

[...]

Dat is ook wat ik bedoel :-) ik zou het misschien ook vervelend vinden, maar vooral omdat ik het raar zou vinden omdat iemand het zo out of the blue zegt!het was niet out of the blue: To schrijft ergens dat hij eerder iets verborgen had en ze hadden afgesproken dat ze voortaan "open en eerlijk" tegen elkaar zouden zijn. Dus Vrienlief voldoet aan de wens van TO en geeft öpen en eerlijk"toe dat ie eenex heeft opgezocht, en vervolgens wordt zijn öpen en eerlijkheid" afgestraft met drama en ruzie. Ik denk dus dat vriend de volgende keer wel weer even nadenkt voordat ie toeggeeft aan haar dat ie een ex heeft bekeken op internet, wat volgens mij iedereen wel eens doet.
quote:mopje schreef op 25 mei 2011 @ 13:44:

Franck en Ruza: hoe oud zijn jullie?

Ik kom hier niet om ruzie te maken!

Ik leg hier een serieus probleem voor!Mop, als je dat na alle reacties hier nog altijd een 'serieus probleem' vindt, dan geef ik het op en vraag me af wat er zal gebeuren als je eens een echt probleem zult hebben
quote:return_of_kreng schreef op 25 mei 2011 @ 14:33:

[...]

het was niet out of the blue: To schrijft ergens dat hij eerder iets verborgen had en ze hadden afgesproken dat ze voortaan "open en eerlijk" tegen elkaar zouden zijn. Dus Vrienlief voldoet aan de wens van TO en geeft öpen en eerlijk"toe dat ie eenex heeft opgezocht, en vervolgens wordt zijn öpen en eerlijkheid" afgestraft met drama en ruzie. Ik denk dus dat vriend de volgende keer wel weer even nadenkt voordat ie toeggeeft aan haar dat ie een ex heeft bekeken op internet, wat volgens mij iedereen wel eens doet.Helemaal mee eens.
@Mopje: en ik geef serieus antwoord, want ik meen het ook, verwoord het misschien wat scherp, maar dan snap je het wel meteen! En dit is toch ook waar je bang voor bent?
quote:Summerdance schreef op 25 mei 2011 @ 00:14:

[...]

Ik zat me toevallig van de week af te vragen.....hoe deden mensen dat in het pre internet tijdperk?Ik heb exen die blijkbaar in een pre-internet tijdperk leven, zijn niet te vinden! de rotzakken!
Ierse wijsheid:

When mistrust comes in, love goes out
Het is MIJN gevoel!

Wat jullie er ook van denken of zegen, ik voel dat zo.

Er zijn in het verleden meerdere dingen verzwegen, waarvan ik vond dat ze essentieel waren om te vertellen.

Mijn vertrouwen is al beschadigd door mijn vorige relatie! ( vreemdganger )

Mijn zelfvertrouwen is erg laag mede hierdoor.

Het is een vreselijk moeilijke strijd om te veranderen!

Wat is dat toch tegenwoordig, dat iedereen maar alles van elkaar wil weten?!

Ik word er echt doodziek van.

Ik heb geeneens tijd om mijn hele verleden op Facebook of waar dan ook te gaan nachecken!
Wat een gedoe om Facebook en Hyves weer! Er valt prima te leven zonder sociale media hoor!!!!!!
quote:mopje schreef op 25 mei 2011 @ 16:20:

Het is MIJN gevoel!

Er zijn in het verleden meerdere dingen verzwegen, waarvan ik vond dat ze essentieel waren om te vertellen.

Door wie, door je ex(en) of door je huidige vriend?

Heb je dit verleden wel goed verwerkt?

Ga in therapie, als je dat nog niet bent. Zoja, bespreek het met je peut.

Ik heb geeneens tijd om mijn hele verleden op Facebook of waar dan ook te gaan nachecken!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Ik heb geeneens tijd om mijn hele verleden op Facebook of waar dan ook te gaan nachecken!Mopje, waarom wil jij dan alles van je vriend weten??

Het is MIJN gevoel!

1) Je gevoel zit goed, dan moet je je vriend dumpen

2) Maar je gevoel kan ook fout zitten. Dan heb jij dus een probleem, dan ben jij nog niet klaar voor een relatie, heb je eerst veel te verwerken! Laat dan je vriend los
Dus Mopje,eigenlijk projecteer je jouw onverwerkte verleden met je vreemdgaande ex op je huidige relatie?

Ik hoef je toch niet te gaan vertellen dat dit nou niet echt de slimste manier is om je relatie leuk te houden

Eigenlijk is dit namelijk de snelste manier om je relatie te laten klappen,want echt hoor niemand gaat accepteren dat jij boos wordt op iets wat je eigenlijk zelf moet oplossen

JOUW probleem,JOUW oplossing, en de oplossing is niet de hele zwik bij een ander neerleggen

Nee,daar zal je zelf heel hard voor moeten werken.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:return_of_kreng schreef op 25 mei 2011 @ 14:33:

[...]

het was niet out of the blue: To schrijft ergens dat hij eerder iets verborgen had en ze hadden afgesproken dat ze voortaan "open en eerlijk" tegen elkaar zouden zijn. Dus Vrienlief voldoet aan de wens van TO en geeft öpen en eerlijk"toe dat ie eenex heeft opgezocht, en vervolgens wordt zijn öpen en eerlijkheid" afgestraft met drama en ruzie. Ik denk dus dat vriend de volgende keer wel weer even nadenkt voordat ie toeggeeft aan haar dat ie een ex heeft bekeken op internet, wat volgens mij iedereen wel eens doet.

Ik snap dat 'open en eerlijk' tegen elkaar zijn heel belangrijk is, zeker als je dat hebt afgesproken. Dat vind ik in mijn relatie ook. Maar ik vraag me af of de relatie gebaad is bij open zijn over iets als dit, dat eigenlijk maar een heel klein dingetje is maar haar wel een rotgevoel geeft.

Met je ex bellen, afspreken, gevoelens hebben: oké. Maar even je exen bekijken op het internet.. Wat voegt het toe?
Dat jij geen tijd hebt voor het nachecken van je exen betekent niet dat je partner er net zo over denkt. Kennelijk heeft hij wel de behoefte om af en toe te kijken naar zijn verleden.

Kun je ermee leven dat je vriend dat af en toe doet. En moet ie dat dan echt iedere keer laten weten?

Als je echt wilt dat je vriend eerlijk hier over blijft, zul je moeten leren om er gee drama van te maken. Je kunt ook besluiten dat je helemaal niet hoeft te weten dat hij dit af en toe doet, zolang ie geen uren met exen aan het chatten is.

Blijf je drama maken, dan komt er een moment waarop je ex daar genoeg van heeft. En ik vrees dat je resultaat dan niet gaat zijn dat ie stopt met af en toe een hyvespagina bekijken, maar dat ie stopt met een relatie te hebben met jou.

Dus ookal is het jouw gevoel, als je vanuit dat gevoel ruzie blijft maken met je vriend, dan raak je m vanzelf een keer kwijt. Dus of je stopt met zeuren over zijn internetgedrag, of je stopt met deze relatie en zoekt een vriend die net als jij geen tijd heeft om eens op hyves en FB van exen te kijken.
Meen je dit echt?????

Zo ja, dan is er echt iets niet goed bij je, hoor!

En dat je bedonderd bent in je vorige relatie heeft hier hij geen zak mee te maken.

Het is MIJN gevoel!

Het is heel naar voor je dat je vertrouwen zo beschaamd is én dat je zelfvertrouwen hierdoor laag is. Dat begrijp ik hartstikke goed.

Maar wil je juist in zo'n geval die dingen weten over je vriend? Hij zal, sorry als je je hierdoor rot voelt, ook wel eens denken aan een vakantie waar hij ooit met zijn ex is geweest. Omdat het een mooi land was, of gewoon omdat het leuk was. Zou je ook willen dat hij dat soort dingen verteld?
quote:BWitched schreef op 25 mei 2011 @ 07:58:

Ik zal hier wel te oud voor zijn maar ik snap het probleem niet en het drama daarover nog veel minder.

De tranen rollen over je wangen en je kan niet meer helder denken omdat je vriend op het facebook profiel van zijn ex heeft gekeken???? Hoe reageer jij als er iets ergs gebeurt?

Onzekerheid hoort bij het leven, garanties zijn er niet, ook niet als jij je vriend dwingt om mee te gaan in jouw onredelijkheid.
.
Vertrouwen is niet controleerbaar....het is een gevoel wat in jezelf zit...

En dat bedoel ik minder zweverig dan dat het er staat
Snappen jullie dan serieus niet dat dit dingen bij mij triggert uit het verleden?!

En nee, ik projecteer niet mijn verleden op hem!

Maar het TRIGGERT enorm veel bij mij.

Is dat zo ontzettend raar?!

Op een gegeven moment gisteren tijdens onze ruzie, wat enorm uit de hand liep, gaf hij mij een enorm harde klap in mn nek/gezicht.

Waarna ik een minuut lang naar adem kon happen.

Maar aan jullie reacties te merken, is dit vast mn eigen schuld.

Echt ongelooflijk dit!!!
Blijkbaar zit er achter dit verhaal nog veel meer Mopje...

er gaat ineens een beerput open.

Maar moeilijk voor te stellen dat jij je druk maakt om facebook terwijl hij je slaat notabene!
quote:mopje schreef op 25 mei 2011 @ 18:21:

Snappen jullie dan serieus niet dat dit dingen bij mij triggert uit het verleden?!

En nee, ik projecteer niet mijn verleden op hem!

Maar het TRIGGERT enorm veel bij mij.

Is dat zo ontzettend raar?!

Dat snappen we best, maar snap JIJ dat je je verleden niet op je vriend moet projecteren?

Op een gegeven moment gisteren tijdens onze ruzie, wat enorm uit de hand liep, gaf hij mij een enorm harde klap in mn nek/gezicht.

Waarna ik een minuut lang naar adem kon happen.

Maar aan jullie reacties te merken, is dit vast mn eigen schuld.

Echt ongelooflijk dit!!!Dat zeggen we niet, maar mag ik wel zeggen dat ik het niet bijster slim van je vind dat je niet per omgaande je spullen hebt gepakt en bedankt hebt voor de eer de relatie heet?
quote:DeKenau schreef op 25 mei 2011 @ 18:24:

Maar moeilijk voor te stellen dat jij je druk maakt om facebook terwijl hij je slaat notabene!

Ik vermoed, nogmaals ik vermoed dat de een behoorlijk stuk van de relatie van Mopje nou niet echt gebouwd is op respect en vertrouwen (al dan niet terecht)

En zoals ik al eerder schreef....zonder respect en vertrouwen is er geen relatie

Tel daar losse handjes bij op en dan heb je de relatie from hell wel te pakken dacht ik zo
Maar waarom nu pas dat gedeelte over slaan? Ben ik heel raar om te denken dat nu er geen meestanders zijn, je dit alsnog erbij haalt?
Overigens dat je dingen nou eenmaal zo voelt herken ik. Ik weet wel dat met hard werken je je verstand boven het gevoel kan verkiezen.

Maar ws zal het nu alleen nog maar over het slaan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven