Waar een goede boxspring kopen en welk merk?

14-05-2011 22:09 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:50
Reden: Ander topic
% gewijzigd
Sommige merken bieden ook boxen met bijv een traagschuim matras. Maar dan nog zullen er in de box waarschijnlijk wel metalen onderdelen zitten. Als je helemaal geen metaal wilt, dan is een futon waarschijnlijk meer wat voor jou.
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:54
Reden: ander topic
% gewijzigd
Ik lees sowieso mee!

En heb meteen een vraagje: die Ikea combinatie (bijvoorbeeld) kent voor de 220 cm lengte afmetingen alleen 90 breed. We moeten sowieso een 220cm (lengte); betekent dat dan dat wanneer we zouden kiezen voor Ikea (deze combinatie) we 2 tweepersoons boxsprings naast elkaar moeten zetten? Klopt dit? Of is de boxspring van 90*220 bedoelt voor 1 persoon?
quote:Silky schreef op 20 mei 2011 @ 10:01:

Ik lees sowieso mee!

En heb meteen een vraagje: die Ikea combinatie (bijvoorbeeld) kent voor de 220 cm lengte afmetingen alleen 90 breed. We moeten sowieso een 220cm (lengte); betekent dat dan dat wanneer we zouden kiezen voor Ikea (deze combinatie) we 2 tweepersoons boxsprings naast elkaar moeten zetten? Klopt dit? Of is de boxspring van 90*220 bedoelt voor 1 persoon?Dat probleem hadden wij ook hier! Wij kwamen uit op twee 1 persoons naast elkaar (220*90 = 1persoons). Nadeel daarvan is weer die enorme spleet in het midden... Daar heb je dan wel weer een topper voor, maar ik ben zo bang dat dat het effect van het matras weer teniet doet. Al maanden aan het dubben en nog steeds niks aangeschaft...
Wij hebben ook twee losse boxsprings met 1 grote topper eroverheen. Slaapt als een trein. Kies dan wel voor een fatsoenlijke kwaliteit topper.

(moet er niet sowieso een topper over een boxspring heen?)
Auping is als beste uit de test gekomen bij de Consumentenbond.

Wij hebben ook een Auping (maar dan met spiraalbodem) en die is iedere cent waard geweest, wat een fijn bed!
quote:Silky schreef op 20 mei 2011 @ 10:01:

Ik lees sowieso mee!

En heb meteen een vraagje: die Ikea combinatie (bijvoorbeeld) kent voor de 220 cm lengte afmetingen alleen 90 breed. We moeten sowieso een 220cm (lengte); betekent dat dan dat wanneer we zouden kiezen voor Ikea (deze combinatie) we 2 tweepersoons boxsprings naast elkaar moeten zetten? Klopt dit? Of is de boxspring van 90*220 bedoelt voor 1 persoon?Tis heel knus met zijn 2en iig.. 90 cm breed. Als je verliefd ben moet het geen probleem zijn :-)
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:54
% gewijzigd
@Manon

Wij zijn geen experts, slechts mensen die al eens een bed hebben aangeschaft en zich toen hebben laten informeren. Het kan dus goed zijn dat jouw vragen niet beantwoord worden omdat men gewoon het antwoord niet weet.

Daarnaast is dit een openbaar forum. Een topic opener krijgt meestal reacties, maar er wordt ook op elkaar gereageerd. Dat is heel normaal.

Dat gezegd hebbende, zal ik proberen op jouw vragen te reageren voor zover ik denk daar iets zinnigs over te kunnen zeggen:

- het impregneren van stoffen bekleding zorgt voor een beschermlaagje. Daardoor zal er minder snel vuil intrekken en kun je het makkelijker schoonmaken. Of dat zinnig is hangt vooral af van het soort bekleding dat je kiest en de kleur. Ik zoy er zelf bij een fijnere lichtere stof wel voor kiezen en bij een grovere donkere stof niet.

Een antislipmat kan handig zijn, afhankelijk van hoe het bed is gemaakt. Het weerhoudt de matrassen van schuiven. Kies je een model met een hoofd- en voetbord en een topper, dan zal er minder snel geschoven worden en is dat minder nodig. Kies je voor een model zonder hoofd- en voetbord, en neem je geen topper, dan is het waarschijnlijk geen overbodige luxe.

- of je beddengoed aan moet schaffen zal afhangen van de afmetingen van je huidige bed en je nieuwe bed. Komt dat overeen en is je oude spul nog goed, dan kun je dat nog gebruiken. Is dat niet het geval dan kan het nodig zijn om nieuw aan te schaffen.
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:55
Reden: andere topic
% gewijzigd
Zoek anders eens op 'scotch guard', dat is een merk van impregneerspul en dan kun je wat meer uitleg vinden over wat het doet (of niet doet).

Een hoofdbord is vooral voor de mooi en heeft verder weinig functie. Ik heb een bed zonder en dat gaat ook prima.
Tempur schijnt in de winter heel hard te zijn. Dan moet je wel een behoorlijk warme slaapkamer hebben om daar fijn op te kunnen liggen.

Ik heb al jaren een fijne boxspring van Ikea met een dunne topmatras erop.
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:56
% gewijzigd
Of een topmatras nodig is, hangt geheel af van hoe de box en het matras zijn samengesteld. Soms voegt het comfort toe, maar het kan ook juist afbreuk daar aan doen. Toch kiezen veel mensen voor een topper omdat je dan voor je gevoel in 1 bed ligt ipv op 2 bedden. En ook kunnen 2 losse bedden zonder topper nog wel eens gaan schuiven tijdens de intiemere (of wilde) momenten.
hoi Manon

Ik verkoop bedden en dus ook boxsprings. Een boxspring moet je zien als een soort van houten box van 90x200 bij 25 cm. hoog. In dat boxje zitten op regelmatige afstand 'springveren'. Hieroverheen zit een afdeklaag van bv poyether en bovenop de box leg je een matras.

As je bang bent voor die straling (ik heb er nog nooit iets over gelezen trouwens) kun je dus sowieso niet op een boxpring slapen, omdat daar altijd springveren inzitten.

Boxsprings worden bij mijn weten altijd gemaakt als 1persoons maat. Doordat ze gekoppeld kunnen worden, maak je er een tweepersoonsbed van.

Uit die consumentenbond test kwamen een aantal boxsprings heel goed naar voren: Ikea, Norma en Auping. Ik denk dat een Ikea boxspring best waar voor zijn geld biedt, en er zullen genoeg mensen zijn die daar heerlijk of goed, op slapen. De consumentenbond test niet het ligcomfort en ik denk dat Auping en Norma daar wel degelijk beter op scoren.

Norma maakt de timeless boxspring voor 1795 euro. Een Auping boxspring heb je vanaf zo'n 2400 euro.

Je vragen over het impregneren en het anti-slipmatje vind ik eerlijk gezegd detailvragen die niet zoveel invloed moeten hebben op wat je zult kiezen. As je een lichte stof kiest, is een impregneerbehandeling wellicht zinvol.

Bij een goede boxspringcombinatie, dus box, matras en evt. topmatras moet zo'n antislipmatje niet nodig zijn. En als dat wel nodig is, dan kost dat 20 euro pp.

De meeste boxspringcombinaties die te koop zijn bestaan uit een box en een pocketveermatras. Daarop evt. een polyether of koudschuim of andere soort topper.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:56
Reden: andere topic
% gewijzigd
Inpregneren doe je om de stof anti-statisch te maken, zodat vuil niet in de vezels dringt. Bij een zwarte stof is dat dus inderdaad onzin. Zo'n setje impregneer koop je voor 25 euro. Dus 150 euro daarvoor betalen lijkt mij onzin.

Ik denk dat de Timeless van Norma absoluut waar voor zijn geld biedt. Als je het vergelijkt met andere serieuze merken dan heeft de Tmeless een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Je krijgt erg veel waar voor je geld.

Ken je niet iemand die lid is van de consumentenbond? Die kan dan wel de tekst van die test inzien. Ik denk dat je ook een beetje moet kijken naar je portemonnee. Wil je echt super de luxe en goed getest dan kies je Auping, wil je een goede middenklasser, dan kies je Norma, wil je er niet te veel geld aan uit geven, dan kies je Ikea.

Heel veel van die hyper super de luxe merken als Hastens en Swiss Sense is vooral gebakken lucht, heeft de consumentenbond geconstateerd.
Ik wil niet spammen, maar wij hebben nu anderhalf jaar de Timeless van Norma en het is echt een superbed.

Wij wilden niet de duurste maar ook niet de goedkoopste. (heb hiervoor een Ikea matras gehad, prima ding, maar na 6 jaar zaten er zoveel kuilen in dat ik iedere nacht wegrolde)

Hebben het niet laten impregneren (ook niet eens over gehad) en op de boxsprings ligt een latex topper.

Heel soms schuiven de matrassen een beetje, maar dat is echt minimaal.

Iedere avond als ik in bed stap ben ik weer gelukkig met de aanschaf van dit bed, zo super vind ik het!
Wij hebben een boxspring van Swiss Sense (geen idee eigenlijk meer welke soort precies....) en ben er superblij mee! Is een bed van 180x220 en hebben een elektrisch bed. En zo'n topper met een split erop.

Bijpassende molton, matrashoezen enzo meteen erbij gekocht, maar die heb ik inmiddels veel goedkoper op internet gevonden.
ok bedankt! Ja want de moltons en matrashoezen schrijven ze altijd op de offerte automatisch bij, maar ik vroeg me inderdaad af of je niet ook gewoon een ander merk daarvoor kan gebruiken.

Viennas: hoeveel heb je ongeveer besteed aan het bed van Norma?

De boxsprings van Ikea zijn niet bekleed, dus je ziet gewoon twee witte matrassen (de box en het matras) op elkaar liggen en een topper is niet nodig. Qua hoofdboorden is er weinig keus. De boxsprings zien er naar mijn mening dus niet zo 'strak' uit als bij andere merken. Heeft iemand van jullie weleens een boxspring bij Goossens gekocht?
Ja, tuurlijk kun je een ander merk nemen! Als je de juiste afmetingen weet is dat geen enkel probleem. Voor een topper moet je wel even opletten dat deze veel dunner is dan een gewoon matras en daar gaat dus een ander maat hoes omheen.

En ik heb een topper met een split (vanwege 2 elektrische bedden) en die zijn wat lastig te vinden. Maar als ik eerder had geweten dat ik ze voor minder dan de helft op internet kon vinden had ik ze zeker niet in de winkel erbij gekocht!
Wij hebben een Auping, heerlijk!!

Volgens de CB komt Ikea als beste uit de test.
Manon, op 160x200, een standaardmaat is de Timeless van Norma vanaf ¤1795,-.
Voor beddengoed voor topper matrassen kan je het beste kijken op Bedsupply. Daar heb ik laatst voor een molton en topper hoeslaken voor mijn topper matras van 180 x 200 ongeveer ongeveer ¤50 betaald.
Hier nog een promo-praatje voor de Norma Timeless: wij hebben 'm nu twee jaar en hij is z'n geld dubbel en dwars waard. Over impregneren en anti-slipmatjes hebben we het nooit gehad, we hebben voor donkergrijs gekozen, en als ik stofzuig neem ik het hoofdeinde meestal even mee, helemaal geen last van vlekken ofzo (maar goed, ik eet of drink ook niet in bed...). Daarnaast hadden we mazzel dat we een molton en twee topper-hoezen kado kregen bij de aanschaf van het bed. We hebben voor 180x220 gekozen, kostte ongeveer 2300 euro, en werd netjes thuis afgeleverd en in elkaar gezet.

En het allerbelangrijkste natuurlijk: het slaapt heerlijk!

Owja, we hebben 'combispring', waardoor we twee losse boxsprings hebben, en daarop één matras en één topper. Je kunt ze dubbelvouwen, dus het is nog te verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven