spss-bestanden openen?!
donderdag 26 mei 2011 om 20:57
Hello,
Al de hele dag struin ik het internet af op zoek naar een viewer die SPSS bestanden kan openen. Ik heb het programma zelf niet nodig, dus wil het eigenlijk niet kopen. Iemand tips? Heb ook al een trial-versie proberen te downloaden maar op de een of andere manier werkt die ook niet....
Hoop dat iemand me kan helpen!
Al de hele dag struin ik het internet af op zoek naar een viewer die SPSS bestanden kan openen. Ik heb het programma zelf niet nodig, dus wil het eigenlijk niet kopen. Iemand tips? Heb ook al een trial-versie proberen te downloaden maar op de een of andere manier werkt die ook niet....
Hoop dat iemand me kan helpen!
donderdag 26 mei 2011 om 20:59
donderdag 26 mei 2011 om 21:01
deze dus: 2 weken proberen gratis http://www14.software.ibm ... ams/W110742E06714B29.html
donderdag 26 mei 2011 om 21:14
Ja, .sav files inderdaad. Ik krijg elke keer een lege datafile als ik iets open, dus dacht even dat het misschien aan de bestanden lag, maar bij een willekeurige van internet geplukte .sav-file krijg ik ook een lege datafile en een output waarin staat dat mijn proef-versie binnen 30 dagen zal verlopen..
Snap er niks van, alvast bedankt voor de tips tot nu toe, ga bovenstaand even proberen!
Snap er niks van, alvast bedankt voor de tips tot nu toe, ga bovenstaand even proberen!
donderdag 26 mei 2011 om 21:55
Het kan ook zijn dat je eerst het spss programma moet openen en dan via het menu het desbetreffende bestand moet openen. Die van mij heeft ook wel eens de neiging om een lege file te openen als ik een .sav bestand open terwijl ik spss zelf nog niet open heb staan. Dus eerst spss opstarten en dan het bestand openen.