Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
quote:SexNJaZz schreef op 26 mei 2011 @ 22:22:

dat je je een middelbare school klasgenoot niet herinnert... hoeveel drugs heb je dan op in je leven?????Precies, mijn god zeg, nu al geheugenverlies
quote:_yellowlove_ schreef op 26 mei 2011 @ 22:21:

[...]

Ik geloof ook wel dat het in het midden kan liggen, maar iedereen ziet toch dat die Barbara enorm gekwetst is? Dan kun je toch begrip tonen ipv gaan lachen?Eens, maar als je bij binnenkomst al voor aso wordt uitgemaakt, tja... Zou mijn goede wil toch wel wat afremmen.
quote:Jaye schreef op 26 mei 2011 @ 22:23:

Volgens mij hebben die 3 met z'n allen van te voren afgesproken "zich niets te herinneren" tijdens dat gezellige reunietje van zeJa, dat denk ik ook.. Een voorbespreking is er zeker geweest!
Wel dapper hoor, zo tegenover het kliekje. Ze kijkt ze wel echt aan, goed hoor
ik weet elke naam van elk persoon uit mijn klas van toen...dan heb ik een fotografisch geheugen, maar toch...dit is gewoon heel ernstig..
Bij een reunie laatst van de lagere school kende iedereen elkaar nog dat was leuk dus dat zei elkaar niet kende vind ik vreemd.
Ze geeft zelf toe dat ze aso was.

Dat deed ze meteen al
quote:Jaye schreef op 26 mei 2011 @ 22:21:

[...]

Het feit dat die ene niet op TV wil zegt genoeg denk ikInderdaad een grote lafbek is het.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Och ja, dat is dan erg .. dat zij haar aso noemt ... nou én ?!
straatschoffie, jaja, Echt van één of ander kamp.

Barbara is te aardig voor hun.
Go Peter, haal die wijven onderuit!!!!
Sandra geeft het ook toe dat ze een schoffie is.
quote:SummerDee schreef op 26 mei 2011 @ 22:24:

Och ja, dat is dan erg .. dat zij haar aso noemt ... nou én ?!dat zijn ze toch?????

Och ja, dat is dan erg .. dat zij haar aso noemt ... nou én ?!idd, het is de waarheid en mw. aso is er zo te zien nog trots op ook.
Oh ja, jurk!

Dit vind ik ook te makkelijk: " supergaaf dat jullie er zijn..."
quote:coolpack2 schreef op 26 mei 2011 @ 22:22:

[...]

Ik vraag het me ook af hoor. Al heb ik zelf niet echt een pestvrij verleden zeg maar..Oké, dus ik ben niet helemaal gek. Vind het nog maar een apart verhaal. Waren de andere afleveringen ook zo vaag?

Och ja, dat is dan erg .. dat zij haar aso noemt ... nou én ?!Idd, ze hadden hun oordeel zelf ook klaarstaan
Arme Barbara, kom maar bij mij langs hoor, ik knuffel je wel
geen sorry want dan zeg ik iets wat ik niet meen...zegt genoeg..
is die ene een omgebouwde vent?
de hele gezichtstaal van OpperZeug schreeuwt: Ik lieg!!!!
Die in dat roze shirt is in het verkeerde lichaam geboren..........net een vent.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat een zielig, lelijk en ordinair wijf die rechter!
quote:Confiture schreef op 26 mei 2011 @ 22:26:

[...]

Oké, dus ik ben niet helemaal gek. Vind het nog maar een apart verhaal. Waren de andere afleveringen ook zo vaag?Het was idd elke keer zo dat de pesters het zich niet konden herinneren.
Schandalig dat ze nu geen sorry wil zeggen. Echt verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven