Mode & Beauty alle pijlers

Jetske Ultee

15-02-2011 14:12 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met haar producten?
Dag dames,

ik ben net terug uit het ziekenhuis, heb een contactallergie test gehad. Morgen de uitslag!

Anyway, ik ga mijn tubetje LW opmaken (zo veel zit er niet in)

En hij beschermt goed, Mandy (factor 30!)

Zonder parfum is moeilijk te vinden; collistar, lancaster e.d. is allemaal flink geparfumeerd.

Behalve Clinique, maar die gebruiken oxybenzone en dat wil ik niet.

Vision wordt wel door dermatologen aangeraden, maar is erg "droog" voor mij. En dit verzorgd ook nog eens goed! (google op matrixyl 300)
spannend Ksenija! had je klachten dan dat je zo'n test hebt laten doen?

Hoor het graag van je Mandy! ik had volgens mij ook na een maand gebeld om te vragen of ik het kon retourneren. Je kan het altijd proberen.
Ik zag net in Kruidvat (eigen merk) zonnebrand zonder parfum en conserveermiddel (of kleurstof) ook in een klein flesje voor 2 euro en nu 25% korting. Misschien iets voor jullie?

Leyla, niet specifiek.

De verwachting is ook niet dat er wat uitkomt, maar meer om het 100% uit te sluiten voor de zekerheid.

Vandaag was bij het aflezen de test negatief, maar dat kan veranderen tot morgen. Toch fijn gevoel om dat een keer te mogen vaststellen! (bof toch met mijn derma
dat is wel goed idd, heb je ook wel is een allergietest laten doen? dan kijken ze of je allergisch bent voor bepaalde stoffen, zoals parfum etc. Is ook wel handig. En misschien die voedselallergietest in veldhoven, alhoewel je nooit weet of het echt waar is, aangezien het niet wetenschappelijk bewezen is.

maar zo'n contactallergie is toch voor nikkel enzo? welke stoffen of spullen (?) worden er nog meer getest?

thanks voor de tip, ik zal eens kijken!

ik kan vrijdag de LW zonnecreme ophalen! hoop dat ze 'm iig zonder parfum hebben besteld....
Dat is een allergietest, parfum en nikkel hoort er ook bij.

Er zijn 38 stofjes getest, o.a. wolvet en andere conserveermiddelen.

Voedselallergie is niet nodig, omdat je daarbij andere symptomen krijgt die niks met de huid te maken hebben.

Heb je de LW voor je gezicht besteld?

Ik geniet al dagen heerlijk onbeschermd van de zon
wat raar zeg, want toen ik zo'n allergietest liet doen, mocht ik 2 dagen niet douchen, er werd zo'n grote pleister op mijn rug geplakt; 2 dagen niet douchen, 3e dag kijken of er een reactie kwam... hoe ging jouw test dan?

maar misschien is dit een ander soort allergietest, ik weet het niet.

yep de LW voor gezicht, de zonnemelk, die vond ik niet zo heel erg vet, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Klopt, zo is het bij mij ook.

Is er bij jou iets uit die test gekomen?

Ah, je hebt gewone melk, welke F?
aha oke! ik dacht even dat je het vanochtend had laten doen en morgen al de uitslag kreeg. Zoo 38 stofjes is veel zeg! ik wist niet dat er zoveel werd getest, mijn dermatoloog had het niet zo uitgebreid uitgelegd. Bij mij was er niks uitgekomen, altijd fijn om te weten.

ik wil ook nog de komende tijd even een gewone allergietest laten doen, want had vroeger huisstofmijtallergie en m'n moeder stofzuigde haast elke dag. Ben sindskort verhuisd en heb nu tapijt, dus ben daar wel heel benieuwd naar. Was echt de hele middag druk bezig met het zoeken van een krachtige stofzuiger!! uiteindelijk 1tje gevonden met een hele hoge zuigkracht, m'n vader lachte me een beetje uit haaha! voor zo'n kleine ruimte (16-18m2) heb je niet zoveel watt nodig zei die. Maar goed, dan weet ik iig dat alle stof goed uit het tapijt gaat!!

De zonnemelk spf 30 heb ik, staat in het duits sonnenmilch op de verpakking, raar genoeg alleen op die maar die andere niet. Ben heel benieuwd want de geparfumeerde versie smeerde wel lekker uit.
Ik heb een ekstra reeks gekregen voor cosmetica, anders zijn het 30 stoffen.

Wat was jouw reden voor de test en was het op eigen verzoek?

Tsja, als je weet dat je huismijtallergie hebt (bij mij als kind ook geconstateerd) wat moet je dan nu weer testen?

Ik ben er overheen gegroeid, net als de hooikoorts grotendeels.

Stofzuigen helpt ook weing en juist daarvan kan je last krijgen. Neem aan dat je niet asmatische lasten hebt?

Gewoon eens kijken hoe, zonder al die preventieve boel.

(huimijt is wat anders dan stof, die krijg je nooit weggezogen en zitten in je BED!)

Bij mij staat de naam ook in het Duits (het is ook Zwitsers) en Frans en Engels.
ik raakte aan de praat met een verkoopster bij de ici paris over acne en producten enzo, zij vertelde me dat ze zo'n test had laten doen en dat er titaniumdioxide was uitgekomen bij haar en dat dat in heelveel producten zat. Daarna had ik het gevraagd aan m'n dermatoloog en die vond het ook een goed idee, omdat ik eerder gevoelig reageerde op bepaalde cremes, waaronder vit a zuur en een paar zonnecremes (la roche posay bijv.). Dus zodoende laten doen.

nou ik ben gewoon benieuwd of ik het nog heb, altijd goed om te weten, maar heb verder eigenlijk geen astmatische klachten oid. hmm ik d8 dat stofzuigen juist wel hielp, maar bed is idd nr 1!!!
Ksenija, sorry dat ik even inbreek op je topic (no pun intended) maar zou je even willen kijken naar mijn vraag aan jou op het topic over wonen in een benedenwoning?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Vitamine A zuur is erg irriterend, dus dat kan wel kloppen.

Nou, straks ga ik naar het ziekenhuis.

Ben benieuwd.

Overigens nog steeds blij met mijn reiniger

De dermatoloog zei dat ik die wel 2 x per week mocht gebruiken.
waarschijnlijk heb je de uitslag al? Laat je het even weten, ben benieuwd!

Welke reiniger heb je dan? kan het me niet meer herinneren.
In principe geen echte allergie, wel wat uitslag van 2 stofjes.

Maar is een vraagteken en zwak; kobalt chloride en propylgallaat.

Clinique qua reiniger, maar had er vandaag wel ineens last van bij mijn neus/onder mijn ogen.

Had het even in laten werken, doe dat nooit meer!!
dat valt dan best mee toch zal ook wel niet in veel spullen zitten lijkt me.

na een lange zoektocht en rondbellen eindleijk aan LW sunmilk spf 30 gekomen! ik ga er morgen mee beginnen, ben benieuwd hoe die bevalt. HIj gaat helaas uit het assortiment :( maar... echt heel sneaky van LW, de zonnecreme spf 50 met precies dzelfde ingredienten (iig de zonnefilters) alleen veeeeeeeeel dikker van structuur blijft wel... bij deze spf 30 krijg je dubbele hoeveelheid voor dezelffde prijs!! lekker sneaky hoor...

zo irritant ook altijd die verkoopsters; ja spf 30 is wel het minimum, spf 15 beschermt niet voldoende. Ook al zeg je uit onderzoek blijkt dat blabla.. zij weten het altijd beter....

Ik ga nooit meer een gesprek met dat soort dames aanknopen!!!

ik laat van de week even weten hoe het is bevallen! Heb inmiddels geen hoge verwachtingen meer van zonnebrandcreme's...
Ik koop die producten gewoon bij de DA drogist en er is nog een drogist die het ook verkoopt. Bij mijn huidtherapeute kan ik het ook kopen. Maar waarom ga je uberhaupt een discussie aan met die verkoopsters? Want je zocht eigenlijk 15??

Zodra dit tubetje bij mij op is (factor 30) ga ik de "gel" (is eigenlijk een melk) kopen in factor 15 en ook voor mijn gezicht gebruiken.
ik heb 'm ook bij de da gehaald, maar deze gaat op een gegeven moment uit het assortiment en was moeilijk te verkrijgen. je hebt tegenwoordig alleen maar die lipsomale all day 30 of zo.

soms kan ik echt niet tegen wat die verkoopsters vertellen hoor!!! moet er dan wel echt iets van zeggen.

vanochtend gebruikt: rulde niet (!!) maar voelde wel vet/dik aan. Dus da's wel weer jammer. maar ik ga het even een week aankijken.
Ik dacht gelezen te hebben dat je Clinique creme hebt gebruikt, antioxidant (tube) klopt dat?
klopt, versie normaal tot droge huid. Was er wel tevreden mee.
Daar heb ik nu een testertje van.
leuk! ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Wil je die voor overdag of 's nachts gebruiken?
Gewoon wanneer mijn huid wat voeding nodig heeft, maar als het zonnig is zal ik hem overdag niet gebruiken.

Heb jij dit lang gebruikt of 1 tube?

Bevat overigens wel erg veel ingredienten, vind ik wel een minpunt.

(wordt ook op de site van Jetske genoemd)

Jij gebruikte het zeker voor het slapen gaan?
ik gebruikte 'm alleen overdag en niet 's nachts. Bevat wel veel ingredienten idd, vond ik ook wel een minpunt en de concentratie actieve stoffen is volgens mij niet erg hoog.

ik weet niet meer precies hoe lang ik dit heb gebruikt maar 1 tube is niet helemaal opgegaan en toen heb ik het nog als oogcreme gebruikt en uiteindelijk aan m'n moeder gegeven maar die heeft het ook maar 2 dagen gebruikt haha!
ik ben overigens nog steeds erg tevreden met de creme van Jetske!! in de zomermaanden wel iets te veel idd, maar voor normaal weer, echt helemaal geweldig. je hebt er ook maar een heel klein beetje van nodig.

trouwens, ik ben helemaal vergeten dat emailadres aan te maken, zal ik dat nog doen?
Je moeder vond het niks, haha!

Ik geef mijn moeder ook wel een testertjes of zo, maar moet ze verder niet hebben.

Schijnt verder wel wat goeie stofjes te hebben (hetzij aan de lage kant) en volgens PB is het niet geschikt op plekken die gevoelig voor acne zijn.

Ja, doe maar.

Dacht er toevallig zelf ook net aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven