Werk & Studie alle pijlers

Afstudeerstress

16-05-2011 10:53 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week moet mijn scriptie klaar zijn, ik moet nog super veel doen, ben er al heel lang mee bezig en ik zie het even niet meer....

Overal liggen aantekeningen, ik ben lijstjes aan het maken, tijdsplanningen en een overzicht maar het is zo veel en mijn motivatie is kwijt.

Als ik het maandagochtend niet af heb, kan mijn bedrijfsbegeleider het niet meer lezen voor de inleverdatum en kan ik niet meer op tijd afstuderen

sorry voor het klaagverhaal, moest het even kwijt
a docter a day keeps the apple away
Hallo allemaal!

Marmul, fijn dat je mail de deur uit is en lekker om even een dagje wat anders te doen he? (vind ik tenminste).

Ik moet eind juni klaar zijn, want ik begin 1 juli met mijn baan. Wel een vrij harde deadline dus.. Maar er moet nog veel gebeuren!

Gister kwam ik toevallig m'n begeleider tegen (wel typisch, normaal is hij onvindbaar). Maar hij wilde dus even praten om te zeggen dat men boos op mij was omdat ik nu versneld af wilde studeren en ineens dingen gedaan wilde krijgen bij verschillende mensen (ik was te assertief ofzo). Ik heb hem er op gewezen dat mijn project (dat ik voor HEM doe) al 2 jaar duurt ipv de 4 maanden die er voor staan, dus dat ik inderdaad wel verwacht dat (nu ik een baan heb) ik wat hulp zou kunnen krijgen om alles af te ronden. Tja, daar kon hij me dan ook niet ongelijk in geven.

Ik heb wel het idee dat hij me een beetje begreep, dus dat is fijn. Nu kijken of dat ook uit z'n acties blijkt.

Succes weer verder vandaag Tadashi! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is jou deadline?
Ja het is een fijn gevoel. Ik kwam er alleen achter dat de samenvatting ook in het engels moet, nu proberen alle woorden goed te vertalen, maar ik heb niet echt zin.

Sonnestraaltje, fijn dat je gepraat hebt met je begeleider. Vooral dat je hebt aangegeven waarom je verder wil. Twee jaar is best lang voor een onderzoek, ik kan mij zo voorstellen dat je het wel zat bent.

Wat een fijn dat je ook al een baan hebt. Daar moet ik nog achter aan straks.

Tadashi, is het gister nog allemaal gelukt? En inderdaad wanneer wil je klaar zijn?

na aanleiding van alle topics over enquêtes kreeg ik zin om een grappige onzin enquête te maken maar ik heb mij ingehouden
Mijn (keiharde) deadline is 1 september, wil gewoon niet nog een nieuw collegejaar ingaan En dat betekent dat ik ongeveer half juli een volledige concepversie wil inleveren. Dan kan ik daarna een weekje ontspannen op vakantie en heb ik augustus voor wijzigingen etc. Krijg mijn begeleider op dit moment helaas niet te pakken want daar wilde ik mijn planning ook nog even aan voorleggen (wel zo handig )

Sonnestraaltje heel goed dat je duidelijk hebt gemaakt dat het wel van twee kanten moet komen uiteindelijk, en dat je echt niet aan het zeuren bent of zo. En kennelijk is de boodschap wel overgekomen, nu nog wachten op de daadwerkelijke acties idd. Wel erbovenop blijven zitten nu

Marmul, een samenvatting in het Engels, oh boy... lijkt me ook geen fijn klusje. Welke studie je ook doet je hebt altijd wel te maken met een bepaald jargon, kan best lastig zijn.

Ja die enquêtes, hoe verzinnen die mensen ook dat ze hier wel even in een dagje hun onderzoek kunnen houden. Wel grappig om te zien wat ze zich uiteindelijk op de hals halen

Dames, succes weer. Ik ga ff een broodje happen en dan weer aan de slag. Heb me voor vandaag ten doel gesteld om 4 pagina's tekst te produceren. Zit inmiddels op anderhalf.
Hallo,

hoe is het bij jullie?

ik ben aan het wachten op reactie van mijn bedrijfsbegeleider. Het moet vandaag geprint en op CD bij de opleiding zijn maar het schiet nog niet echt op hier
En inmiddels al reactie gehad van je begeleider?

Vervelend als het tijdschema zo krap zit..

Was het nog gelukt met de samenvatting? Dat is inderdaad vervelend als je ineens naar een andere taal moet overschakelen. Mijn verslag is helemaal in het engels, maar ineens een Nederlandse samenvatting schrijven lijkt me nu ook lastig..

En zijn het er 4 geworden Tadashi ? Werkt dat voor jou zulke deadlines?

Zo nu weer snel verder aan het werk! Ik heb vanavond weer wat gezelligs op de agenda staan, wel leuk maar dat maakt je dag wel ineens heel kort (meestal schrijf ik ook de hele avond).

Succes weer!
Marmul jij had met recht afstudeerstress dus vandaag, brrrrrr!! Is het allemaal nog goedgekomen? Betekent dat dat je nu ook echt klaar bent?

Nee het waren er geen 4 meer geworden, dus nee het werkt kennelijk niet voor mij Moet er wel bij zeggen dat mijn zin tot onder het nulpunt was gedaald toen ik erachter kwam dat ik vergeten ben om mijn boeken op tijd te verlengen, herinneringsmails gemist doordat de forward van mijn universiteitsmail niet goed werkte. Flinke financiële tegenvaller, bah.

Afgelopen twee dagen heb ik gewerkt, morgen wordt weer een dagje bieb.

Sonnestraaltje betekent dat dat je de hele dag, dus van ochtend tot en met avond bezig kan zijn? Petje af, dat is mij tot nu toe nog niet gelukt

Fijne avond dames!
het is allemaal gelukt vanmiddag, bij de herkansing moet ik nog wel wat veranderen maar dat is pas over twee weken.

Woensdag moet ik een artikel over het onderzoek afhebben en moet ik een reflectieverslag geschreven hebben. Daarna alleen nog de presentatie dus het schiet nu wel echt op!

Sonnestraaltje, dat is wel knap hoor, dat je savonds door schrijft. Hopelijk schiet het nu dan ook echt op

Tadashi, wat vervelend van de biedboeken, ik kan daar ook heel boos over worden.

Ik had regelmatig tijdens het schrijven dat ik heel boos werd om iets kleins en daardoor geen zin meer had om verder te gaan. Meestal ging ik dan even op t forum en facebook kijken, wat drinken of even naar buiten en dan gaat het wel weer. Ook wisselde ik de leuke stukken en de niet leuke stukken met elkaar af. Door elkaar hoofdstukken maken houdt mij meer gefocust.
Hoi marmul, Je hebt nog wel een behoorlijk todo-lijstje zo te horen, maar is het een opluchting dat de 1e stap af is?

Ik werk inderdaad van 's'ochtends' tot s avonds. Maar s ochtends ben ik pas rond 11 uur opgestart, daarvoor kan ik me niet echt tot iets zetten. Daar baal ik wel van, maar heb ik me maar bij neergelegd. Dan maar s' avonds compenseren .

Weer succes verder vandaag!
normaal gesproken ben ik wel een redelijk vroege starter, maar vandaag wil het maar niet lukken. Dus doe ik de Sonnestraaltjes-tactiek: vanavond compenseren

Heb je trouwens je gesprek met de beste man al gehad Sonnestraaltje?

Marmul fijn dat het allemaal nog goed gekomen is, nu is het dus nog een kwest van afronden en dan ben je KLAAR. Wauw... wat een heerlijk gevoel moet dát geven.. Alhoewel je ook daarna nog wel het nodige moet doen begreep ik. Ach ja het houdt ons van de straat

Cicin ben jij ook nog ergens??

En nu... schop!! (voor mezelf dan he )
Trouwens wel een goede tip, om aan twee dingen tegelijk te werken. Als je dan met het één vastloopt kan je met het andere toch nog verder. Even de zinnen verzetten eigenlijk, terwijl je toch nog productief bent. Eens kijken of ik daar ook wat mee kan, bedankt!
Tip: Op een computer met 2 beeldschermen werken, dan kan je op het ene beeldscherm typen en op het andere dingen opzoeken (of facebooken of forummen, oke misschien toch niet zo'n goede tip )
2x
Hai allemaal,

Ik meld me ook even!! Bij ons geen kans voor een concept. Inleverdatum is de definitieve inleverdatum. Gelukkig had ik mijn scriptie een soort van af 2 weken van te voren dus mijn begeleider heeft er toen naar gekeken en mij laatste tips gegeven, deze heb ik meegenomen in mijn eindversie. Mijn engelse schrijven was een FAIL dit had ik wel verwacht en mag gewoon verbeterd worden (kwestie van komma's verplaatsen en wat zinnen anders formuleren) .. inhoud een PASS dus dit betekend dat ik mag verdedigen. Alleen ik ben er niet eens blij mee want weet je wat er bij stond?: Gefeliciteerd je mag verdedigen ik moet er nog wel bij zeggen dat het een "beetje kantje boord" was, je stuk mist in grote mate objectiviteit en dit verwachten wij wel in zo'n stuk" ........... Zucht dit een beetje kantje boord?!?! dit is dus een 5.45 ofzo? Wat moet ik hiermee.. ik ga nu lekker onzeker de verdediging in.. Het stomme is dat in al deze jaren op school ik heel wat werk heb ingeleverd waar ik weinig moeite voor heb gedaan, ik kreeg daar dikke voldoendes voor (anders ging ik nu niet bijna afstuderen) en nu na zoveel bloed, zweet en tranen krijg ik: een beetje kantje boord een PASS

Moest het even kwijt succes allemaal!
Hey Pinkeltje,

Wat vervelend dat ze zo'n opmerking er nog achteraan moesten maken en dan ook zo lekker ongenuanceerd.

Wanneer moet je verdedigen? gewoon goed voorbereiden en meer kun je niet doen! Meestal weet jij er toch meer vanaf dan 99% van de mensen die luisteren.

Succes!

Ik heb weer even een dipje vandaag, naar de mediamarkt geweest, bij wat andere winkels wezen plakken, dat helpt niet! Nu vanavond nog maar even typen, maar ik vrees dat het niet veel soeps wordt..
shit, ik moet morgen iets inleveren en ben ziek

Zo maar even bellen naar mijn begeleider....

Pinkeltje, wat een nare opmerking als je er zoveel tijd en moeite in stopt.

Sonnetraaltje is het nog gelukt gister?
Oh, dat is vervelend Marmul, maar daar moet hij toch begrip voor hebben. Hopelijk ben je snel weer beter, dat soort dingen zijn echt rot als je zo'n krappe planning hebt.

Ik heb gister uiteindelijk niet zo veel meer gedaan nee.. Wat figuren bewerkt en toen maar vroeg gaan slapen, dat helpt ook wel, ben ik vandaag weer wat helderder.

Ziek maar rustig uit en sterkte.
Ik heb uitstel tot maandagochtend dat scheelt een kilo of wat aan stress!

Hoe gaat het nu bij jullie?
Hey!

Sorry, beetje verlate reactie. Ik merk dat mn grootste frustratie en stress zich heeft omgezet in een soort van berusting. Zo van; ik doe elke dag wat ik kan en ik zie wel waar ik het eind van de maand ben uitgekomen, meer kan ik toch niet doen.

Dus ik heb eigenlijk niet zo veel te melden, mijn dagen zijn erg saai en gevuld met achter de computer zitten...

Hoe gaat het nu bij jou marmul?
Zo ik heb een heftige week achter de rug.

Er is onduidelijkheid over een tentamen, ik moet nog een hoop verbeteren, presentatie aanpassen enzovoorts.

Druk druk druk druk

Maandag presentatie, ik hoop donderdag verslag verbeterd te hebben en dan maar zien wat er van komt

Succes allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven