Kipnuggets maken

27-05-2011 16:39 18 berichten
Ik heb wat kipfilet over en het leek me wel lekker om daar zelf nuggets van te maken.

Ik heb een recept opgezocht, maar daarin staat dat je ze moet paneren met fijngemaakte cornflakes. En dat heb ik nou net niet in huis. Verder heb ik alles dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om speciaal nog naar de winkel te gaan voor cornflakes.

Ik heb wel gewoon paneermeel, zou dat ook volstaan?

paneermeel ipv cornflakes

Totaal aantal stemmen: 4

Ja (75%)
Nee Geen stemmen
Anders, nl: (25%)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is nog lekkerder ook, vind ik. Heb je parmezaanse kaas? Is ook heerlijk door t paneermeel.
.
Damn, mag ik komen proeven? Aah ah toe?
hmm, misschien toch nog naar de winkel dan voor kaas
Moet je ze niet door een beslag halen (met paneermeel) en dan frituren?
hier staat het recept

http://www.mijnreceptenbo ... cks/kipnuggets-16241.html
Je kunt ook wat brood roosteren en dan verkruimelen en dan kruiden erdoorheen en een geklutst eitje.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Echte nuggets van de Mac hebben idd geen paneermeel maar beslag. Maar paneermeel is ook heerlijk hoor. Ik zou de stukjes dan iets groter laten.
.
Is jullie ooit opgevallen dat de vorm van de kipnuggets van de mac, een beetje op nederland lijkt?
nou, dan ga ik het zo doen. Lekker patatjes erbij maken en wat sla. Hmmm
Mmmm lekker hoor, krijg er trek van. Sweet chilisaus doet het ook heel goed bij gepaneerde nuggets maar mayo en/of ketchup is natuurlijk ook ok.
.
Mijn moeder maakte dit vroeger wel eens, voordat de M zelfs maar ergens in Nederland te vinden was.

Stukjes kipfilet met zout en peper, door een geklutst eitje, door de paneermeel, in de koekepan.

Stukjes op een groot plat bord met een cocktailprikkertje erin, een bakje pindasaus ernaast en een schaal gesneden stokbrood erbij.
Beslagje maken van beetje bloem met ijskoud( bubbeltjes dit zorgt voor luchtiger beslag) water. Daarin de kipstukjes doen, dan nog eventjes door droge bloem en je hebt heerlijke kipstukjes. Let erop dat het vet?olie goed warm is min 180 max 190 graden zodat ze snel dichtschroeien en weinig vet opnemen. Na afloop uit laten lekken op keukenrol.

Hier zijn we dol op de twisters van KFC, maar niet echt in de buurt en toch wel prijzig. Uit 2 stukjes kipfilet haal ik heel kipreepjes en kan daar heel wat wraps meevullen, en het is ook nogeens lekkerder.

Succes!
Eventueel kan je die kipstukjes in plastic zakje doen daarin de kruiden zodat je ze beter kan husselen, ook door de droge bloem kan je kruiden doen, zo krijgen ze een uniek korstje
Ik lees hier frituren of bakken in de olie maar ik leg ze meestal op een bakplaat of in een ovenschaal,20 minuten ongeveer en ze zijn klaar.
ben ik weer

Ik heb het recept zoals het op internet staat gewoon gevolgd, maar dna met paneermeel en paprikapoeder, want de kerrie was toch op bij nader inzien.

Was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar.
quote:Perel schreef op 27 mei 2011 @ 17:06:

Mijn moeder maakte dit vroeger wel eens, voordat de M zelfs maar ergens in Nederland te vinden was.

Stukjes kipfilet met zout en peper, door een geklutst eitje, door de paneermeel, in de koekepan.

Stukjes op een groot plat bord met een cocktailprikkertje erin, een bakje pindasaus ernaast en een schaal gesneden stokbrood erbij.

Yep, en dan door het geklutste ei nog een kippensoepbouillonblokje verkruimelen en meeklutsen.

Als paneermeel gebruikte ik verkruimelde beschuit.
Ja, in de oven worden ze ook prima. Met paneermeel dan he, natuurlijk niet in beslag. Scheelt toch weer ;) Fijn dat ze lekker waren en die kerrie is vlgns mij geen gemis.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven