rommelmarkt - hoe prijzen bepalen?
vrijdag 27 mei 2011 om 20:28
aanstaande donderdag ga ik met mijn zusje op een rommelmarkt staan voor het eerst.
Nu heb ik veel boeken ( in goede staat ) die ik wil verkopen en kleren ( nieuw nooit gedragen ,te groot of te klein gekocht en lui met ruilen ). dus die wil ik gaan verkopen. Maar welke prijs kan ik erop zetten?
Boeken dacht ik zelf zo rond de 2 euro.
kleren 1/10 van de nieuwprijs.
Maar wat is normaal?
Nu heb ik veel boeken ( in goede staat ) die ik wil verkopen en kleren ( nieuw nooit gedragen ,te groot of te klein gekocht en lui met ruilen ). dus die wil ik gaan verkopen. Maar welke prijs kan ik erop zetten?
Boeken dacht ik zelf zo rond de 2 euro.
kleren 1/10 van de nieuwprijs.
Maar wat is normaal?
vrijdag 27 mei 2011 om 20:37
Met Koninginnedag had ik veel boeken te verkopen. Ik heb er toen 2,50 per stuk voor gevraagd en 5 voor 10 euro. Daar heb ik zeker de helft voor verkocht.Later nog wel verlaagd naar 1 euro per stuk, maar daar werd het restant ook niet voor verkocht.
Bij dat soort dingen heb ik vaak het idee dat het niet zo veel uit maakt wat het kost. Als je het graag wilt hebben koop je het wel. Als ik een boek zie wat ik wil hebben maakt het me echt niet uit of het 1 euro kost of 4 euro.
Bij dat soort dingen heb ik vaak het idee dat het niet zo veel uit maakt wat het kost. Als je het graag wilt hebben koop je het wel. Als ik een boek zie wat ik wil hebben maakt het me echt niet uit of het 1 euro kost of 4 euro.
vrijdag 27 mei 2011 om 20:39
De meeste mensen hebben er geen prijzen opstaan, maar ik vond het zelf wel makkelijk om wel te doen. Dan hoef ik niet ineens a la minuut te bedenken wat ik voor iets wil hebben en kon ik daar thuis eerst even rustig over nadenken.
Ik heb 1 keer op een rommelmarkt gestaan. Is heel gezellig, maar voor mij nooit meer. Mensen willen echt alles voor niks meenemen en dingen overal op af. Ik werd daar zo moe van. Op Marktplaats krijg ik veel meer voor spullen die daar voor een paar cent weggingen.
Prijs voor je boeken klinkt iig goed!
Ik heb 1 keer op een rommelmarkt gestaan. Is heel gezellig, maar voor mij nooit meer. Mensen willen echt alles voor niks meenemen en dingen overal op af. Ik werd daar zo moe van. Op Marktplaats krijg ik veel meer voor spullen die daar voor een paar cent weggingen.
Prijs voor je boeken klinkt iig goed!
vrijdag 27 mei 2011 om 20:46
Ik was laatst op een rommelmarkt en daar had iemand boeken gelabeld op de rug met zo'n klein rond stickertje. Dat stickertje correspondeerde dan met een prijs. ( dat hing dan op een A4-tje erbij) werkte prima. Je kon lekker snuffelen zonder iedere keer de prijs te moeten vragen.
Veel plezier en succes!
Veel plezier en succes!
Ik wil ook een motto
vrijdag 27 mei 2011 om 20:50
ligt denk ik heel erg aan wat voor soort boeken het zijn. Mijn schoonmoeder had veel relatief nieuwe boeken met koninginnedag. Ze verkocht ze voor 5 euro per stuk en 3 voor 10 euro. Ze verkocht veel.
Qua kleding. Wanneer het geen merkkleding is, wordt het bijna niet verkocht, zeker niet voor 10% van de nieuwprijs.
Qua kleding. Wanneer het geen merkkleding is, wordt het bijna niet verkocht, zeker niet voor 10% van de nieuwprijs.