Lijf & Lijn alle pijlers

Vergroten spiermassa

29-05-2011 11:28 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of iemand hier een goede tip voor me heeft..

Sinds een paar jaar heb ik een zittend beroep, terwijl ik eerst een lichamelijk zware baan had. Ik ben niet gaan sporten ter compensatie (dom) en wel gaan lijnen.

Ik merk nu dat mijn spierkracht gigantisch is afgenomen. Ik ben begonnen met hardlopen, maar dat leverde een blessure op doordat mijn spieren niet sterk genoeg waren om mijn banden en gewrichten te ondersteunen.

Ook om mijn metabolisme aan te wakkeren wil weer wat spiermassa opbouwen, vóór ik me stort op cardio.

Ik wil dit graag thuis doen.

Kent iemand een website, dvd of boek met daarin goede, spierversterkende oefeningen, zodat ik zelf een beginnetje kan maken?

Bedankt!
Poweryoga. Kan thuis mbv een DVD, maar ik zou je aanraden vooraf een paar lessen op een sportschool te volgen, zodat je weet dat je oefeningen naar behoren uitvoert.
massa vergroten doe je door krachttraining, maar als beginner moet je niet thuis gaan klieren, ga naar een sportschool, een blessure ligt zo op de hoek.

Beginnende hardlopers gaan vaak op hun snufferd met blessures, oorzaak is vaak een heel slecht beginnersschema (teveel, te lang en te hard lopen) en verkeerd schoeisel.
quote:meds schreef op 29 mei 2011 @ 11:48:

massa vergroten doe je door krachttraining, maar als beginner moet je niet thuis gaan klieren, ga naar een sportschool, een blessure ligt zo op de hoek.

Beginnende hardlopers gaan vaak op hun snufferd met blessures, oorzaak is vaak een heel slecht beginnersschema (teveel, te lang en te hard lopen) en verkeerd schoeisel.

Ja, ik ben me ervan bewust dat het het beste zou zijn om in een sportschool (onder begeleiding) te starten.

Een sportschool is hier wel, maar begeleiding niet.. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een sportschool met 'echte ijzers' en begeleiding van mensen die me niet per se eerst aan de cardio willen hebben. Ik ben namelijk van mening dat cardio niet veel voor me zal doen nu, omdat ik dan alleen nog maar meer inteer op spierweefsel. (Wat denk jij daarvan meds?)

Hardlopen deed ik trouwens op goede schoenen, met 'start to run' op mijn Ipod. Werkte erg goed, conditie vloog vooruit, maar ja.. Toch iets teveel van het goede
http://www.pt-nijmegen.nl/training_fem.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
eens julus, cardio wordt ernstig overschat.
Jaaaa, bedankt BGB!

Dit bevestigt mijn vermoedens..
Op aan raden van mijn fysiotherapeut ben ik sinds een maand of 3 aan het pilatessen. Ik vind het leuk om te doen en ik ben echt een stuk sterker geworden zonder dag ik "bulky" ben.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om zichtbaar gespierd te zijn..

Ik weet dat veel vrouwen dat juist niet willen, maar ik geloof nooit dat je er zomaar ineens uit zal gaan zien als de avatar van Meds.

Ik vind zichtbaar gespierd zijn juist mooi. En dan heb ik het niet over een heel droog, geaderd lijf, maar gewoon een welgevorm, sterk, vrouwelijk lichaam waarbij je de spiercontouren kunt zien.

Ik weet alleen niet of dat echt haalbaar is voor mij, maar een mens moet érgens van dromen.. Toch?
Vrouwen hebben te weinig testosteron om zo gespierd te worden.

Als je niet aan de speciale poeders etc. gaat, dan word je nooit zoals Meds.
precies, poeders, strenge dieten en split schema's jaren achtereen, en vergis je niet dit zijn wedstrijdfoto's waarbij je tegen uitdroging aan zit om lekker droog te kunnen tonen. Heel ongezond, maar ja, er zijn wel meer mensen met een ongezonde hobby
je moet ook wel een beetje aanleg hebben hoor
Een vriendin van mij, die nog harder traint blijft veel peziger dan ik, dat zijn de genen, daar helpt geen poedertje tegen
http://www.leighpeele.com ... ng-females-the-definition
quote:meds schreef op 29 mei 2011 @ 14:20:

je moet ook wel een beetje aanleg hebben hoorKlopt.

Vrouwen met zichtbare spieren
Ja BGB, dat vind ik best mooi..

Ze zijn vrouwelijk en slank, maar ook gespierd.

Ik kan me herinneren dat ik me top voelde toen ik wat gespierder was. Veel meer zelfvertrouwen en energie.

Meds, ben jij dat zelf?!
Ik vind dat ook prachtig.
Wow, die laatste foto is mooi! (vrouw in blauwe top)
Maar....... dat ga je niet bereiken met haltertjes van 3 kilo en veel herhalingen. Dat wordt hard werken, hoor!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven