November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Wat leuk Scuba!! Misschien dat wij het dan binnenkort ook maar eens gaan proberen
Alle reacties Link kopieren
Ja O gewoon doen want voor Mama is het ook super leuk. Lekker alleen met Neeltje en dan gewoon genieten van dat heerlijk gezichtje en de super blijde lach erop. Veel leuker dan Winnie
Dank allemaal voor de lieve berichtjes! Het is idioot snel gegaan, een week na de diagnose konden we Hond alweer in laten slapen. Bintje reageerde er redelijk laconiek op. Ze mocht afscheid nemen (tijdens het inslapen was ze bij de buren), aaide en kuste de hond, en zei toen "ik vind haar zo lief, zullen we haar toch maar houden??" Ze hoefde zelfs geen poesje meer. Na het inslapen was haar enige commentaar "aaach, wat schattig..." en vond ze het tijd voor toch maar wel een poesje.

Vriend en ik zijn uiteindelijk toch naar Gent gegaan dit weekend, stond al in de planning en de afleiding was welkom. Bintje was bij opa en oma en had een heerlijk weekend gehad.

Vandaag zijn we teruggekomen, en het is wel erg confronterend en leeg in huis, maar daar gaan we uiteindelijk ook weer aan wennen....

Scuba, ik zit er ook aan te denken met Bintje naar Winnie te gaan! Ben laatste met haar naar Piet Piraat geweest, en haar gezichtje was zo mooi, al die uitdrukkingen, ik heb zo ontzettend van haar genoten, dat kunnen we best nog eens doen maar dan bij de film.
Binti, dikke knuffel voor jou . Wat verdrietig .

Wij hebben afgelopen week in de survivalstand gestaan. Tessje waterpokken, echt verschrikkelijk. Ik wist niet dat dat zo erg kon zijn. Ze zat helemaal onder, zelfs op haar ogen, op haar tong, bij haar plassertje... Van vrijdag op zaterdag had ze zoveel pijn en jeuk dat ze pas om 4 uur 's nachts in slaap viel. Ondertussen had Stan ook steeds hoge koorts, gisteren vlekjes dus we denken dat die de zesde ziekte heeft. Ik ben er wel weer even klaar mee. Aanstaande donderdag gaan we gaan we kamperen in Zeeland, ik heb er erg veel zin in en vind het ook heel spannend. Stan is sinds afgelopen week weer van de nachtvoedingen en die wil hij dan ook gelijk, en op de camping duurt dat nou eenmaal wat langer...
Tess, wat een drukke week zeg!! En wat een pech dat de waterpokken zo heftig toesloegen. En nu maar duimen dat Tessje niet de zesde ziekte oploopt...... Het wordt wel mooi weer aankomend weekend, dus dat zal zeker meewerken aan een leuke tijd. Ik hoop het voor jullie zeg!

Binti, hopelijk kun je snel wennen aan de leegte, want het is niet niks zomaar opeens. En dan dat kleine bintje met haar wijze woordjes, tjonge!

Ik zit op het moment ook weer in een mindere periode. Gisteren stond ik op en kon mijn kindjes nog niet optillen. Waarom? geen idee. Ik ben van 8.30 tot 10.30 wakker geweest, ben toen weer gaan slapen tot 16.30 en lag om 2100 weer in mijn bed..... Vandaag ben ik iets beter, maar nog niet echt fit. Gek hoor, dat dat zo kan wisselen. Gelukkig ben ik nog niet aan het werk Vandaag even zonder kindjes, dus alleen even boodschappen doen en wat wasjes draaien. Dan moet het morgen toch weer te doen zijn, lijkt me.
Wij zijn vandaag heerlijk naar de Efteling geweest. Het weer was alleen niet echt lekker (In de vroege ochtend regen en in de late middag, daartussen was het wel aardig) maar verder was het helemaal leuk. We waren ook met opa en oma en twee tantes en neefje en nichtje. Ze hebben allemaal optimaal genoten. Ben wel helemaal kapot nu haha. hard werken zon pretpark.

TessTan: jeetje dat is nogal wat allemaal in één keer. Arme allemaal want dat is voor iedereen erg zwaar natuurlijk. Het camperen zal best wel goed gaan. Voor de nachtvoedingen zet je dan toch gewoon een thermoskan met heet water een flesje met koud water en alvast de poeder naast je bed? Dat kan best snel gaan toch? Komt vast allemaal goed. dus geniet.

O: wat raar joh dat je ineens zo moe was. Heb je iets onder de leden of was het de laatste tijd toch allemaal weer iets teveel?
O, het kan natuurlijk ook 'gewoon' een griepje of verkoudheid zijn toch? Hopelijk gaat het vandaag weer beter!

Scuba, de efteling is leuk! Zelfs met minder weer!

Ik zit op mijn werk, er moeten vandaag echt een aantal dingen af, daarna naar huis, eten, naar de bruiloft van mijn nicht en dan morgen kamperen. Wanneer ik ga inpakken weet ik nog niet . Nu dus even stress, maar als we er eenmaal zijn (en de tent staat ) is het vast heerlijk! Het wordt ook heerlijk weer. Jullie ook allemaal hele fijne dagen!
Het zou inderdaad zomaar een verkoudheid kunnen zijn, de hele familie is 2 weken tot een week geleden ziek geweest. Maar dan zet het nog niet echt door. Tjonge zeg, ik heb 3 bekers koffie in mijn lijf, maar kan zo slapen. En dan gedragen de kinders zich juist voorbeeldig. Ze hebben vanochtend zelfs tot 7.30 (!!!!) geslapen

De Efteling is inderdaad helemaal leuk! Nelis heeft het 2 maanden na dato nog steeds over de verhalenvertellende trol, de dansende schoentjes, de vele draaimolens waar hij onbeperkt in mocht en natuurlijk de elfjes
Haha...ja, de efteling is altijd super!

O; klinkt niet fijn. Hopelijk idd een griepje of verkoudheidje, hopelijk voel je je snel beter.

Vrienden van ons hebben vorige week een kinde gekregen. Zooooo leuk! Moelijke start gehad (apgar 1) maar nu helemaal goed en thuis (en de rest laat ik maar achterwege voor Binti). Zijn al gaan kijken en heel gek, ik dacht dat ik met klepperende eierstokken daar vandaan zou komen. Maar helemaal niet, ik kon alleen maar bedenken hoe fijn het is dat ik uit die fase ben. Misschien kan ik het dan toch wel af gaan sluiten voor mezelf.

Verder nog een berichtje voor de ak. Wat nare dingen gebeurd hier in de omgeving.
Lala, lekker toch, dat je geen last hebt van klepperende eierstokken!

Wij hebben dit weekend besloten vanaf 1 januari 2012 voor een derde te gaan. En dat terwijl we maar 1,5 uur slaap hadden gehad de nacht ervoor .
quote:TessTan schreef op 01 juni 2011 @ 13:10:

Wij hebben dit weekend besloten vanaf 1 januari 2012 voor een derde te gaan. En dat terwijl we maar 1,5 uur slaap hadden gehad de nacht ervoor . Whaaaaaaaaaaaa. Top, Leuk en vooral doen
Whahhahahahhhaaaaaaaa...cool . ben benieuwd naar jullie 3e :-). Als je dat kunt bedenken na 1,5 uur slaap, dan wil je het wel echt heel graag. Fijne vakantie trouwens!

Leuk Tess!!

En Lala, dank voor je fijngevoeligheid, maar qua bevallingsverhalen en horror-babyverhalen geloof ik dat ik aardig hard ben, dat scheelt

Zondag ga ik weer lekker baby snuiven bij het verse kindje van vriendin (gek idee, kindje zou vorige week donderdag geboren worden, en is nu al 4 weken oud), daar heb ik zo'n zin in! Dan wordt dat hele abstracte van die buik enzo ineens weer eventjes tastbaar en dan kan ik me weer even verheugen! (van mij mag dat kind er morgen wel uitkomen trouwens, maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn..)

Ik voel me vandaag een stukje beter. Het weer helpt wel mee,en er is ook meer berusting over de dood van Hond. Gister een enorme huilbui, en nu langzaam vooruit,is het plan. Eens zien hoe dat gaat.
Leuke voornemens Tess, kan je nog wel zo lang wachten

Binti, zeker snel gegaan. Sterkte. En wat kunnen ze dan al wijs zijn voor die leeftijd.

Vandaag naar sprookjeswonderland geweest, druk!!!!! Maar wel erg leuk, vorig jaar moest ze niets hebben van de kabouters en was alles eng. En nu stond vooraan om overal door de raampjes te loeren.

Naar de efteling gaan we over een paar weken, en dan in zo'n huisje dus dan hebben we alle tijd. Hopelijk ook mooi weer.

Hebben die van jullie allemaal al kinderziektes gehad? Hier nog steeds niets. Zou het wel prettig vinden om dat maar gehad te hebben.

Winnie the pooh, vond het ook erg leuk. Binti als je gaat kijk dan nog ff op AK.

In november hebben ze hier de theatershow van jip en janneke, lijkt me ook erg leuk om heen te gaan.
Qua kinderziektes zijn wij een heel eind klaar, waterpokken bij beide al gehad, vijfde ziekte bij Alissa. Dus we zijn op de helft :-).

Leuk al die parken, de kids zijn wat dat betreft op een leuke leeftijd nu. Al moest ik vanavond de Heks en de Fakir weer uit haar kamer jagen
Lieve Binti, een dikke knuffel voor het verlies van je hond...

Cat, dat vind ik best een leuke afkorting, die houden we er in

Tess, wat een leuk idee!

Qua kinderziektes hebben wij tot nu toe alleen de waterpokken gehad een week of zes geleden. Gelukkig een niet al te erge vorm van vlekken en eigenlijk geen jeuk. Sneu dat je meisje er zo'n last van heeft Tess.

O, vervelend dat je even een inzinkinkje had

Deze week gezellig mijn verjaardag gevierd met mijn klas, echt enorm in het zonnetje gezet door mijn klas en mijn collega's.

Wat voelt het heerlijk om zo gewaardeerd te worden. Grappig genoeg kwamen er ook nog allemaal leerlingen uit mijn (moeilijke!) klas van vorig jaar feliciteren.

Morgen gezellig met een collega, haar dochtertje (ook november 2007 ) Leon en een neefje naar het strand. Lekker een beetje rommelen met zand en water.

Verder zijn we bezig met een vakantie uit te zoeken, waarschijnlijk naar Italië. De definitieve bestemming staat nog niet helemaal vast. Wel heel veel zin in.
Binti . Lijkt me zo confronterend om in een leeg huis thuis te komen, of wakker te worden zonder hond in huis. Wel fijn dat Bintje er zo laconiek mee omgaat, is dat nog steeds zo?

Oh Efteling, superleuk! Jammer dat het voor ons best ver weg is. Maar gelukkig sprookjeswonderland om de hoek, ook leuk! Wel jammer dat we geen dierentuinen in de buurt hebben, vind ik zelf ook erg leuk.

O; hopelijk gaat het snel weer beter. Misschien toch weer iets te veel hooi op je vork genomen?

We hebben nu lekker vrij tot en met pinksteren. Weersvoorspellingen voor volgende weer zijn niet zo heel denderend geloof ik, maar hopelijk valt het mee en kunnen we leuke dingen doen. Julianatoren, Duinrell en Dolfinarium hebben we in gedachten, dus we zien wel wat het wordt. Gelukkig de komende dagen in elk geval lekker weer!

Waterpokken en 5e ziekte hebben we gehad bij Suzy. Waterpokken bij Suzoon in milde vorm toen hij nog heel klein was, dus dat komt vast nog een keer terug.

Whaha Tess, een derde?! Jij liever dan ik, haha! Leuk besluit hoor!
hier nog geen enkele kinderziekte gehad. Zucht. Een keer een lichte verdenking van 5e ziekte, maar dat zette niet echt door, dus nu weten we niet zeker of ze dat wel of niet heeft gehad. Waterpokken hebben al minimaal 6 x geheerst op het KDV, maar ze fietst er steeds tussendoor en heeft nergens last van. Van mij mag ze het wel krijgen onderhand, zou het zo sneu vinden als ze het pas op latere leeftijd krijgt, dan heb je er veel meer last van. Maar goed, als ik hier lees zijn er meer die het pas na hun 3e hebben gekregen, komt vanzelf wel een keer.

O: doe je wel een beetje voorzichtig met jezelf? Niet teveel in een keer willen doen enzo?

Efteling/sprookjeswonderland: stond hier ook wel op de planning, maar zie het er niet meer van komen, ook omdat ik het denk ik niet zo zie zitten om in de hitte in augustus met mijn ruim 8 maandenbuik daar rond te gaan lopen, en voor die tijd lukt het niet meer. We zitten echt bomvol met afspraken. Wel allemaal leuke, dat scheelt.

Tess: ik zag de foto's van Tessje op je Hyves, die zit echt helemaal onder zeg!! Arm popje. Ik hoop dat ze er gauw geen last meer van heeft!!

Misty: J&J theatershow staat hier in de planning voor december. Is een week na Bintje's verjaardag, dus kan ze mooi de kaartjes cadeau krijgen :-)

Vond Bintje het eerst nog niet zo bijzonder allemaal, zo'n Hond die dood is, nu begint het onherroepelijke van de dood tot haar door te dringen. Zo begon ze eergister druk te zoeken in haar speelgoedmanden, en kwam toen triomfantelijk met haar toverstokje tevoorschijn. Ze liep naar de hoek waar Hond's mand altijd stond en begon druk mompelend met haar stokje te zwaaien. Na 3 keer "hokuspokuspilatuspas!" kwam ze enigszins beteuterd melden dat het niet lukte om Hond weer terug te toveren. Ook heeft ze al een paar keer gevraagd of we Hond toch weer levend kunnen maken, want dat vond ze leuker. Ze gaat ook af en toe in die hoek van de kamer staan en roept dan hard Hond's naam, om te zien of ze komt misschien. Ze mist haar echt en begint nu ook herinneringetjes op te halen. Het was ook zo'n leuk stel samen. Aan de ene kant breekt mijn hart ervan, aan de andere kant heeft het wel iets moois zoals zij ermee omgaat.

Overigens is het geen tranendal voor haar, ze kan er ook zeer blijmoedig over praten. Ze vind het ook heel stoer om erover te praten met haar vriendinnetjes. Zo speelde ze gister met ons buurmeisje van 10, die graag over haar moedert. Buurmeisje kwam ineens licht geschokt bij haar moeder, want Bintje had geroepen "Mijn hond is dood! En ik heb een korte broek aan!" Beiden zeer feitelijke mededelingen, maar Buurmeisje wist even niet wat ze ermee aan moest.

Ook verzint ze vaak zelf liedjes, gisteravond waren we uit eten geweest, ze is dol op eten in restaurantjes, en op de terugweg zong ze "het is feest, ik heb feest, mama, papa, Bintje en Hond hebben feeeeeeeeeeest met lekker eten in een restaurantje!" Waarna het even stil was, want ze wist wel dat er iets niet klopte aan dit lied, dus volgde "maar Hond niet, want die is dood, en dan kun je niet eeeeeeeeten..."
Tess, goed plan En nu eerst slapen

Kinderziekte: alleen allebei de waterpokken, maar heel lichtjes. Ik had van dat spul gekocht, maar dat heb ik weggegeven, want dat was helemaal niet nodig.

Het valt mij ook steeds weer op dat kinderen gewoon dingen nemen zoals ze zijn. Dat zie je bij jouw meisje ook weer, Binti. Je kan het heel mooi verwoorden, ik denk dat ze het inderdaad ook zo voelt.

Cat, volgens Hyves werd je 1 jaar Wel nog gefeliciteerd!!

Ik weet niet wat me overkomt, ik ben nog steeds een wrak. Ik moest wel woensdag ongesteld worden, dus misschien is het een hormonale kwestie. Ik hoop het wel, anders is er weer eens iets geks aan de hand. Ik heb niets aparts gedaan, goed op mezelf gepast, het ging juist heel erg goed. Dat vond mijn behandelaarster ook, dus tja, wat dit nou weer is? Voorlopig hou ik het dus maar bij de pms die op een rare manier opspeelt. Of zou ik in de overgang raken? Krijg je dat er ook nog bij......................
Binti; wat mooi hoe Bintje met het gemis van Hond omgaat. Zielig hoor dat ze haar maatje moet missen.

O; balen dat je nog net uit je dip bent. Zou het de overgang kunnen zijn? Geen idee vanaf wanneer dat normaal gesproken begint...40? 50?

Wat een heerlijk weer is het toch. Hier is weer volop met water en modder gespeelt :-D.
Lache dat liedjes verzinnen. Hier de meeste inspiratie op de schommel of in de winkel. Dan word alles wat ze ziet erbij betrokken. In een soort zingend/zeggend liedje.

O, sterkte, schiet niet op zo, ging toch wel weer de goede kant op.

Suzaa, in tuitjehorn? ligt park blanckendael. Ook een leuk dierenpark, klein maar wel mooi opgezet. En leuk voor deze leeftijd.

Morgen heeft man een toertocht met de motor, zit nog ff te bedenken of ik nog wat leuks kan doen met meisje.
Vandaag heerlijk aangerommeld op het strand met Leon en al zijn neefjes en nichtje, plus het dochtertje van mijn collega die mee was. Ondanks de harde wind was het best lekker aan het water!

Wat hebben die kinderen van ons lekker met elkaar gespeeld!

We hebben ze lekker laten spetteren en natuurlijk ging Leon volledig te water... brrr (al vond hij het helemaal niet erg).

Hebben jullie ook al zo'n tijd een "zomer" gevoel?

Morgen lekker een dagje alleen thuis, mijn "mannen" gaan met zwager en neefje vliegtuigen kijken bij Schiphol. Ben er nog niet uit hoe ik die vrije tijd ga besteden... wel lekker!
Blankendaell zijn we inderdaad geweest. Leuk park inderdaad! Maar evengoed ook nog 45 minuten rijden (op b-wegen), dus niet echt naast de deur helaas.

Liedjes; check! Suzy heeft het over Ol me fakie had a fam (Old mcDonald had a farm), dat hoor ik nu zo de hele dag af en toe voorbij komen. En de waarom? fase is hier nu ook aangebroken (en de "omdat ik het zeg" fase is bij mij dus ook aangebroken, haha).

Gisteren met de boot, museumtrein en trein de zogenaamde gouden driehoek gedaan (enkhuizen, medemblik, hoorn) inclusief bakkersmuseum. Echt superleuk, voor ons leuk en de kinderen vonden het ook geweldig. Suzy mocht verkleed in de museumtrein met ouderwets jurkje, heel grappig. De dag ervoor naar volendam en met de boot naar Marken geweest, was ook een leuke trip. Kids waren ook zo superlief, wat kun je dan trots zijn op je kroost.

Vandaag maar even een dagje rust . Het geeft inderdaad wel een enorm zomergevoel zo. Heb laatst een waterspeeltafel gekocht, dat is nu al de hit van het jaar, vooral voor Suzoon. Lekker kledderen met water.

Ach, die Bintje; het geeft wel afleiding om te zien hoe ze met het verlies van de hond omgaat. Schattig eigenlijk.

Overgang, vroeg ik me laatst ook al af wanneer dat begint. Ik loop tenslotte ook al tegen de 40, hehe. Ben ook nog aan het zoeken naar de ideale anticonceptie vorm. Pil bevalt op zich prima, maar sinds ik kinderen heb gigantische hoofdpijn in de stopweek. Dus ik slik 'm nu maar zo lang mogelijk door.
Suzaa, wat leuk dat jij ook de gouden driehoek hebt gedaan!

Wij 2 maanden geleden ook en wij vonden het enorm leuk. Leon en zijn neefje kregen beide een oude koffer mee die ze op het volgende station moesten afleveren, liepen ze daar trots te sjouwen! Omdat de bollen in bloei stonden was het extra mooi die rit. Echt een aanrader voor iedereen!

Leon zingt niet veel, 's avonds bij het naar bed gaan zingen we altijd samen, maar uit zichzelf: zelden. Wel heeft hij vaak muziekverzoekjes: Pink, of Bon Jovi

Merkte gisteravond bij het douchen dat ik toch best verbrand was gisteren, ik blijf vandaag maar uit de zon...
Even een snelle vraag. Ik vermoed dat Puk waterwratjes op haar buik heeft. Zijn er hier moeders die dit kennen? En weten jullie een goed produkt te koop bij de drogist wat hier tegen kan werken???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven