Watje.

30-05-2011 01:57 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien wordt het tijd voor je vrouw om 'ns te gaan werken. Ze is zelf thuis maar zit op de kostwinner te vitten dat ie wat in 't huishouden moet doen? Klinkt niet echt terecht. Hoog tijd dat ze 'n betere tijdsbesteding gaat zoeken ipv thuis te blijven hangen.
Klinkt als een vrouw die zich niet gehoord, niet gezien en niet gewaardeerd voelt. Dat staat los van de vraag of dat terecht is.

Wij kunnen hier van alles verzinnen maar feit is en blijft dat ze jou zelf zal moeten vertellen wat er mis is. In dit geval lijkt relatie therapie mij wel op zijn plaats.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:elninjoo schreef op 30 mei 2011 @ 08:04:

Misschien wordt het tijd voor je vrouw om 'ns te gaan werken. Ze is zelf thuis maar zit op de kostwinner te vitten dat ie wat in 't huishouden moet doen? Klinkt niet echt terecht. Hoog tijd dat ze 'n betere tijdsbesteding gaat zoeken ipv thuis te blijven hangen.

Inderdaad. Je wereld kan heel klein worden als je alleen maar thuis zit met je kids, hoe mooi het huis en de auto ook zijn.

Werken geeft meer zelfwaardering en zelfontplooiing, je leert nieuwe mensen kennen enz.
Vind je geen watje hoor papa 48, integendeel, lees juist iemand die heel gedisciplineerd is.

Mist jouw vrouw mogelijk 'gevoel' bij jou?

En gaat ze daarom beppen over die onderbroek etc.
Ik had ook nooit gedacht dat mijn vent een andere vrouw zou hebben, maar ondanks zijn baan van 40 uur en drukke hobby is het hem toch gelukt.

Mijn eerste gedachten gaan ook uit naar een andere man. Maar misschien is mijn mening wel ernstig gekleurd door de situatie waar ik nu zelf middenin zit
quote:Beauke schreef op 30 mei 2011 @ 08:11:

[...]

Inderdaad. Je wereld kan heel klein worden als je alleen maar thuis zit met je kids, hoe mooi het huis en de auto ook zijn.

Werken geeft meer zelfwaardering en zelfontplooiing, je leert nieuwe mensen kennen enz.

Hier ben ik het zo mee eens. Hoewel de klassieke verdeling een tijd voor jullie heeft gewerkt, werkt het nu blijkbaar niet meer.

Nu de kinderen ouder zijn merkt zij waarschijnlijk dat ze niet meer zo nodig is. Ze krijgt niet zoveel waardering meer als vroeger. De kinderen zijn er immers niet meer de hele dag om haar heen, maar hebben inmiddels steeds meer hun eigen wereld. Jouw vrouw is in die rol minder nodig en dat kan veel pijn doen. De enige van wie ze waardering zou kunnen krijgen is van jou. Maar jij ziet het als vanzelfsprekend, want jullie hebben die afspraken ooit gemaakt.

Het kan helpen als ze zich op een andere manier gewaardeerd voelt. Door een baan of vrijwilligers werk. Het huishouden biedt immers niets. Jij ziet het blijkbaar niet eens als het af is. Want jij ziet het ook niet als er iets moet gebeuren. Zien de meeste mensen niet, dus dat is geen verwijt. Neem dus een huishoudster. En help haar om iets te vinden waar ze haar hart in kwijt kan. Een baan of vrijwilligers werk.
Een situatie kan dusdanig wijzigen dat gemaakte afspraken niet meer werken en eerder een nadeel dan een voordeel zijn.

Het is tijd dan, om ze opnieuw te bekijken en desnoods te veranderen, samen met je partner.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 30 mei 2011 @ 08:53:

Een situatie kan dusdanig wijzigen dat gemaakte afspraken niet meer werken en eerder een nadeel dan een voordeel zijn.

Het is tijd dan, om ze opnieuw te bekijken en desnoods te veranderen, samen met je partner.

Precies, blijven praten en gebeurt dat hier nu wel of niet en wiens aandeel is dat?

Moeilijk te bepalen omdat je niet weet wat bij de een wel en bij de ander niet, binnenkomt.

Hans, pikte jouw reaktie er zomaar even tussenuit hoor.
quote:BWitched schreef op 30 mei 2011 @ 08:08:

Klinkt als een vrouw die zich niet gehoord, niet gezien en niet gewaardeerd voelt. Dat staat los van de vraag of dat terecht is.

Wij kunnen hier van alles verzinnen maar feit is en blijft dat ze jou zelf zal moeten vertellen wat er mis is. In dit geval lijkt relatie therapie mij wel op zijn plaats.

Helemaal eens met de post van BWitched. Je vrouw is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag en emoties en zal dus zelf uit de kast moeten komen, dat kun jij niet voor haar doen.

Ik heb zelf ook zo'n periode gehad (zat wel in een andere situatie: geen kinderen, beide fulltime baan) ik was zelf toen ook ontzettend ontevreden, gaf hem daarvan de schuld maar kon eigenlijk niet benoemen wat er nou precies mis was. Toen ben ik eerst zelf met iemand gaan praten om er achter te komen wat er niet goed ging, ik liep namelijk buiten mijn huwelijk ook wel tegen bepaalde zaken aan.

Daarna heb ik mijn man wakker geschud (niet op een heel erg aardige manier) en is hij met iemand gaan praten over zijn rol. Daarna zijn we samen in relatietherapie gegaan. Nu zijn we gelukkiger dan ooit samen.

Er zijn dus wel mogelijkheden om eruit te komen, voorwaarde is dat je er allebei 200% voor moet gaan. Zou je dat kunnen afspreken met je vrouw?
Campari,

Ik bedenk me ook dat ik sneller door heb dat een bepaalde afspraak niet meer werkt, als de situatie snel en drastisch verandert, dan als het heel langzaam gaat. Dan heb ik dat niet in de gaten. Dat bedacht ik me, toen ik het bericht van Liselotte doorlas.
Eens met Elninjo, laat haar maar een baan gaan zoeken.

Ik denk dat je jouw vrouw veel te veel in de watten hebt gelegd. Verwend gedrag vind ik het.
Wat klinkt dit allemaal liefdeloos en kil

Ik hoor eigenlijk iemand die puur zakelijk over zijn vrouw praat, goed met kinderen, goed in huishouden (ik zou echt gillend gek worden zonder werk) maar verder lees ik nergen waarom je vrouw een leuk persoon is. Alles klinkt akelig gepland, materialistisch geen gebrek, maar ik lees nergens iets van samen ergens over nadenken of plannen voor de toekomst maken. Lijkt me erg ongezellig.

Als ik een beetje de dingen op een rijtje zet: om 8 uur naar bed, jouw verwijten maken enz, zou mijn gok zijn dat ze depressief is. (IOm er viva-achtig maar eens een diagnose op te plakken) Of in ieder geval ontevreden over zichzelf en het leven. Was haar ambitie altijd om "alleen maar moeder" te zijn?

Hoe dan ook: het is duidelijk dat er gepraat MOET worden. Zo gaan jullie uit elkaar op een zeer onprettige manier en dat wil jij niet, willen je kinderen niet en wil je vrouw waarschijnlijk ook niet. Dus stel therapie voor, desnoods ga je eerst in je eentje en hopelijk later samen, maar er moet wel iets gaan veranderen in jullie relatie...
Als een situatie snel en drastisch verandert dan is/was er een grote trigger aanwezig, dat is ofwel een bepaald voorval of een ander persoon (hoeft geen minnaar te zijn hoor, iedereen is in staat te stoken in een goed huwelijk).
quote:hans66 schreef op 30 mei 2011 @ 09:21:

Campari,

Ik bedenk me ook dat ik sneller door heb dat een bepaalde afspraak niet meer werkt, als de situatie snel en drastisch verandert, dan als het heel langzaam gaat. Dan heb ik dat niet in de gaten. Dat bedacht ik me, toen ik het bericht van Liselotte doorlas.Herken jij verder nog iets...
Papa48, ik vind dat je de situatie goed kunt vertellen maar mis daar toch enig gevoel bij.

Ben je murw geworden of is dit iets wat jij niet zo goed kunt plaatsen...?
quote:campari schreef op 30 mei 2011 @ 09:42:

Papa48, ik vind dat je de situatie goed kunt vertellen maar mis daar toch enig gevoel bij.

Ben je murw geworden of is dit iets wat jij niet zo goed kunt plaatsen...?Ik vind dat ook, je klinkt erg methodisch. Zo van: ik stop er een goed salaris, koophuis en me aan afspraken houden in, dan moet er wel een gelukkige vrouw en kinderen uitkomen.... Hoewel het logisch klinkt en meer mannen zo denken, ligt het bij vele vrouwen toch echt niet zo simpel.
Aangenomen dat dit verhaal echt waar is, kan ik je wat vertellen.

Thuisblijfmoeder zijn is heel zwaar. Mannen hebben soms de neiging om voor de vrouw te denken. Je doet alles voor haar, maar is het bij jou opgekomen dat dat niet is wat ze wilt? Misschien wil ze dat je minder werkt en meer tijd met je gezin doorbrengt, dat je een deel van de verantwoordelijkheid van het huishouden op je neemt. Ik kan niet in haar hoofd kijken, en jij ook niet. Ik zou een gesprek met haar aangaan en vragen wat ze van je verwacht, dat je jullie relatie wil redden. En misschien is een onafhankelijke derde partij wel nodig. Als een van jullie boos begin te worden, stop direct het gesprek en hervat het later, als de emoties niet zo hoog zijn.
quote:lies_lies schreef op 30 mei 2011 @ 09:47:

[...]

Ik vind dat ook, je klinkt erg methodisch. Zo van: ik stop er een goed salaris, koophuis en me aan afspraken houden in, dan moet er wel een gelukkige vrouw en kinderen uitkomen.... Hoewel het logisch klinkt en meer mannen zo denken, ligt het bij vele vrouwen toch echt niet zo simpel.Zou kunnen dat wij maar 1 kant van het verhaal horen, maar hij wil wel graag leuke dingen met zijn vrouw doen. Zoals uit eten enz, maar dat wilt zij niet.
quote:papa48 schreef op 30 mei 2011 @ 01:57:

Altijd gedacht dat we een (bijna) perfecte relatie en leventje hadden. Tot een jaar geleden ongeveer. Opeens komen er verwijten, wordt ik genegeerd en regelmatig doodgezwegen.

Grote kans, dat je vrouw je al jaren hints heeft lopen geven. In haar optiek heeft ze vast geprobeerd je te laten zien, dat ze het graag anders zag. Meeste mannen hebben pas als de scheiding bijna rond is, pas door dat hun vrouw al lange tijd ongelukkig was.

Er zijn nog steeds vrouwen, die denken dat mannen hints snappen...
quote:campari schreef op 30 mei 2011 @ 09:32:

Herken jij verder nog iets...

Ik wil van dit soort dingen ook wat opsteken. Minny stelde m.i. nogal essentiële vragen:

quote:_minny schreef op 30 mei 2011 @ 03:13:

...ze is ook nog gewoon een persoon los van jou en de kinderen. Wie is ze, waar droomt ze over, welk land wil ze nog eens zien, gaat ze graag stappen met vriendinnen, wat voor boeken leest ze graag, praat ze in dr slaap, heeft ze een hekel aan iemand, welk dier vindt ze eng, peutert ze in dr neus, draagt ze sokken met gaten, heeft ze wel eens een snoepje gejat, huilt ze bij bepaalde films....? Kortom, wie is zij als mens, niet als moeder of vrouw van.Was benieuwd naar Papas antwoorden op deze vragen. Waarschijnlijk zal hij die nog beantwoorden. Of het zijn in elk geval dingen waar hij bij stil kan staan. Hij heeft meer aan die antwoorden dan wij.
quote:papa48 schreef op 30 mei 2011 @ 01:57:

Ik rook niet, drink niet, gok niet, ga niet vreemd, geef voor mezelf bijna geen geld uit, gebruik geen drugs, ga nooit alleen de deur uit, heb niet een en andere discutabele hobby, heb haar nooit geslagen of iets dergelijks en heb haar zelfs nog nooit uitgescholden of iets toegeschreeuwd.

het zou ook raar zijn, als je dat allemaal wel deed...
quote:papa48 schreef op 30 mei 2011 @ 02:54:

Waar het om gaat is dat ik echt van alles wil doen maar als ik dan vraag of ze mij wil vragen om iets te doen dan weigert ze dat en wordt ze boos. Ook als ik zelf vraag of ik iets kan doen dan zegt ze altijd nee.

Dit stukje in een eerdere post viel me op. Door van haar te verwachten dat zij jou vraagt dingen te doen, of door te vragen wat je kunt doen, laat je de verantwoordelijkheid nog steeds volledig bij haar liggen. Ze heeft al kinderen waarvoor ze die verantwoordelijkheid draagt, van een partner mag je - vind ik - een meer meewerkende en proactieve houding verwachten.

Besef je verder dat het werk van een huismoeder 7 dagen per week van 7 (?) uur 's ochtends tot 8 (?) uur 's avonds doorgaat (plus standby diensten in de nachtelijke uurtjes).

Verder is er al veel stof tot nadenken gegeven. Ik denk dat het zinnig is om eens met iemand te praten, want dat lukt jullie samen blijkbaar niet meer. Je vrouw heeft het gevoel niet tot jou door te dringen en vice versa. Beetje hulp om de boel weer op de rit te brengen kan dan waardevol zijn.
quote:Beauke schreef op 30 mei 2011 @ 09:58:

[...]

Zou kunnen dat wij maar 1 kant van het verhaal horen, maar hij wil wel graag leuke dingen met zijn vrouw doen. Zoals uit eten enz, maar dat wilt zij niet.

Ik vind niet dat hij wat fout doet hiermee en lees ook dat hij probeert samen wat leuks te doen. Maar het hele verhaal komt zo koud en passieloos op me over, ook voordat zijn vrouw hem begon te negeren en verwijten te maken. En ja, papa48 komt ook een beetje over als een sulletje, een jaar afwachten terwijl je vrouw zich zo gedraagt? Zonder er maar een keer boos over te worden of te schreeuwen? Ben je koud-bloedig ofzo?

Ik lees nergens iets van zijn gevoel voor zijn vrouw, iets van liefde of nu iets van haat door haar ontevredenheid. Dat bevreemd me en laat me denken dat het vrij kil is in hun relatie. Op het oog doet hij het goed , maar een partnerrelatie is geen zakenrelatie zeg maar.
Het lijkt me dat de spanning eruit is. Een rustig voortkabbelende relatie is misschien aangenaam maar tegelijkertijd dodelijk. Je noemt je Papa48, als je vrouw in dezelfde leeftijdscategorie zit kan ze ook last hebben of krijgen van overgangsverschijnselen of misschien van het lege nest syndroom, je schrijft niet hoe oud je kinderen zijn. Spring eens uit de band, breng je spruiten naar opa en oma of een oom en tante, boek een weekeindje Parijs of huur een hutje op de Mookerheide, ruk een fles champagne open en zie wat ervan komt.
verba volant, scripta manent.
Zijn jullie ooit verliefd geweest? Of zocht jij een partner en zij een man om kinderen mee te krijgen en die genoeg verdiende?

Je laat het klinken alsof je alles doet om je gezin het beste te geven. Vergeet niet dat mensen die zichzelf wegcijferen ook heel vervelend kunnen zijn. Mensen die nooit eens zeggen wat ze vinden of wat ze willen. Of mensen die zichzelf zo geweldig vinden omdat ze zoveel voor anderen doen.

Volgens mij kom je sowieso niet verder als je vrouw niet vertelt wat ze nou daadwerkelijk op haar lever heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven