Gezondheid alle pijlers

Kan dit?! (koortslip)

30-05-2011 12:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk, een koortsblaar heb ik wel eens vaker.

Nou heb ik van het weekend ook echt koorts gehad, wat bij mij resulteert in een hele mond (en onderkant neus) vol blaren. (Joy!)

Pleisters erop, en nu maar wachten. (Vandaag is dag 3, de ergste.)

Maar nu komt het: Ik voelde een pijnlijke plek op mijn tong, alsof ik hem gebrand heb.

Maar dat heb ik niet, dus ik kijk in de spiegel en zie een rood dik plekje op mijn tong zitten.

Heb ik nou een koortsblaar op mijn tong?!

Kan dat?!
Volgens mij wel, maar als je twijfelt kun je beter de HA bellen
Kinderen die voor het eerst herpes simplex krijgen, hebben wel vaak blaren in hun mond ipv rond hun lippen.

Wat jij nu hebt kan een koortsblaar op je tong zijn, zeker als je verder ook onder zit. Maar het kan ook een aft zijn. Da's een vervelende plek op je tong of tandvlees of binnenkant van je wangen. Rode zendium tandpasta erop smeren helpt tegen de pijn. maar ze gaan normaal gesproken in een paar dagen tot een week weer weg.

Je hoeft er dus niets aan te doen, net zoals aan je koortslip.
Zolang het zo blijft als dit, vind ik het best, eten lukt toch al bijna niet, kan een blaar op mijn tong er ook nog wel bij.

Maar moet er nog even niet aan denken dat hij open gaat...
http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1020970398

Dat kan, dat ze ook op je tong zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aft ken ik, die heb ik wel eens gehad op mijn tandvlees.

Maar het kan dus wel... Weer wat geleerd vandaag!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 mei 2011 @ 12:49:

http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1020970398

Dat kan, dat ze ook op je tong zitten.Ben ik alweer blij dat ik (nog net) niet uit zie als op dat plaatje...
Wel enorm balen zeg. Een gewone koortslip met en blaasje rond je lippen is al zo irritant... Sterkte ermee.
Ook zere handen???

Mond & Klauwzeer!
quote:lilalinda schreef op 30 mei 2011 @ 12:55:

Ook zere handen???

Mond & Klauwzeer! Je hebt een vorusziekte bij mensen die daarop lijkt: Hand-foot-mouth disease (HFMD) maar ook dat gaat gewoon binnen een weekje over http://www.huidinfo.nl/hand-voet-en-mondziekte.html
Corsodyl of perio- aid tandpasta wil nog wel eens helpen.

Zit chloorhexidine in en ontsmet de boel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier geen verstand er van, maar het klinkt wel heftig.

Sterkte ermee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank Tickel, een pleister plakken op mijn tong leek me al geen goed idee!

En nee, geen pijnlijke handen, haha!
quote:Eindeloos schreef op 30 mei 2011 @ 13:15:

Hier geen verstand er van, maar het klinkt wel heftig.

Sterkte ermee.

Dank je, op zich is het wel te doen, het brandt alleen zo erg op dag 3-4.

En juist deze week realiseerde ik me net vol vreugde dat ik er meer dan een half jaar geen eentje had gehad...

Was alleen vergeten af te kloppen...
En een week lang je kindjes niet stevig kunnen knuffelen/kussen, dat is het rottigste... Ook erg uitkijken met bestek delen, nooit aan mama's lepel/vork komen!
Ja dit kan. Herpes kan ook in je mond zitten. Kan er zelfs heeeeel heftig uitzien dan. (tip zoek niet op google)

Mijn eerste keer was namelijk een besmetting via waarschijnlijk een koortslip van een ander. Een week lang hoge koorts en blazen op mijn tandvlees en tong waren het gevolg. Afvallen lukte goed, maar heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.

Herpes kan iig op ieder huidgebied van de mens voorkomen, maar op bepaalde plaatsen komt het vaker voor en is het bekender.
quote:zoeter schreef op 30 mei 2011 @ 14:00:

Ja dit kan. Herpes kan ook in je mond zitten. Kan er zelfs heeeeel heftig uitzien dan. (tip zoek niet op google)

Mijn eerste keer was namelijk een besmetting via waarschijnlijk een koortslip van een ander. Een week lang hoge koorts en blazen op mijn tandvlees en tong waren het gevolg. Afvallen lukte goed, maar heb me nog nooit zo beroerd gevoeld.

Herpes kan iig op ieder huidgebied van de mens voorkomen, maar op bepaalde plaatsen komt het vaker voor en is het bekender.Herpes kan alleen voor komen op al je slijmvliezen/rond om je slijmvliezen, dus mond ogen neus vagina en penis.
Don\'t dream your life, but live your dreams
oja sterkte

xx
Don\'t dream your life, but live your dreams
Herpesinfecties (koortslip) kunnen ongemakkelijk, langdurig en pijnlijk zijn. Meer dan 70% van de bevolking is drager van een herpesvirus. Het virus blijft altijd in het zenuwstelsel aanwezig.

Als de weerstand vermindert, zoals door stress, verkoudheid, koorts of zonnebrand, kan het virus geactiveerd worden. Onderzoek heeft aangetoond dat het aminozuur lysine een remmende werking heeft op de groei van de virussen.

Herpesvirussen gebruiken het aminozuur arginine als voedingsbodem om zich te vermenigvuldigen.

Een voeding die dus rijk is aan lysine (zoals vlees, melk, kaas, vis, gierst en avocado) en arm aan arginine (dus voeding met arginine vermijden zoals noten en zaden, pinda's, gelatine, chocolade, carob, uien en champignons), gecombineerd met een lysinesupplement, kan zowel het ontstaan van herpesinfecties voorkomen, als, in acute gevallen, de groei van de virussen remmen.

Dus ook door je voedingspatroon aan te passen en door inname van een lysine-supplement kunnen klachten worden voorkomen!

Succes!
Dank voor alle tips.

Het goede nieuws is, dat mijn tong er na 1,5 dag niet erger aan toe is, het blijft een roze verdikking, wat nog steeds voelt alsof je je tong een keer gebrand hebt.

Dus geen echte blaar die open gaat springen. (halleluja!)

De rest van de blaren is ook over de top heen, dus nog een dag of 2 er uit zien alsof ik zwaar mishandeld ben en dan gaat het een stuk beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven