Mode & Beauty alle pijlers

Leuke korte kapsels?

30-05-2011 12:37 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me eraan wagen, mijn haar gaat er af! Maar wat nou het beste zou passen?

Ik heb een ovaalvormig gezicht, bruin haar met een beetje krul en nu tot over mijn schouders. Ik vind piekerige kapsels vaak leuk maar omdat ik veel en dik haar heb denk ik dat dit bij mij lastig is.

Hebben jullie leuke plaatjes?
BabyErnie: persoonlijk vind ik de door jou geplakte kapsels van 'gewone mevrouwen' nu juist van die voorbeelden van korte kapsel die niet mooi vind. Het illustreert precies wat ik bedoel als ik in mijn eerste post zeg dat ik kort haar bij Nederlandse vrouwen net niet uit de verf vind komen. Ik zeg niet dat het lelijk is, of dat ik het lelijk vind, maar ik vind dergelijke kapsels dus gewoon veel minder mooi dan middellang of lang haar.
Lang haar altijd mooier ?

"Haalt je lekker op" ?

Vind ik niet !

Maakt soms zelfs lelijker.

Dit vind ik trouwens ook een erg leuk kapsel!

quote:hgjb schreef op 30 mei 2011 @ 12:40:

Leuke korte kapsels voor een vrouw zijn er niet.

Nee, je hebt gelijk. Kort haar is voor potten. En een staartje flatteert elke vrouw... Zucht... Wat een vooroordeel! Ik vind vrouwen met kort haar krachtig, stoer en hun gezicht en ogen komen mooi uit. Ook verzorgen vrouwen hun korte haar vaak beter dan hun lange. Uitzonderingen daar gelaten!

Mijn man is trouwens dol op kort haar! Hij haat die lange haren en helemaal als het niet gestyled en maar (in een staartje) hangt! Maar hij houdt dan ook van krachtige vrouwen. Lang leve de echte man!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Tomatensoep schreef op 30 mei 2011 @ 13:33:

[...]

Je doet niet toevallig de pabo? eh, nee
Voor TO: stoer besluit. Kies en overleg met je kapper. Je kapper kan je altijd van advies dienen. Hij /zij kent je haar. Ik ga vanmiddag ook. Komt goed uit al die inspiratieplaatjes! Bedankt voor je topic!
Volg je hart. Dat klopt.

Leuke korte kapsels voor een vrouw zijn er niet.Wat een klinkklare onzin!
quote:Tomatensoep schreef op 30 mei 2011 @ 12:37:

.... Ik vind piekerige kapsels vaak leuk maar omdat ik veel en dik haar heb denk ik dat dit bij mij lastig is.

Het haar uit laten dunnen helpt hierbij prima. Hier ook dik en veel haar, en ik vind het altijd heerlijk als de effileerschaar er weer eens doorheen is gehaald.

Als ze dat meteen boven de hoofdhuid doen, heeft het overigens een piekeriger effect dan wanneer ze dat hoger in het haar doen.
quote:Pink2510 schreef op 30 mei 2011 @ 13:37:

Voor TO: stoer besluit. Kies en overleg met je kapper. Je kapper kan je altijd van advies dienen. Hij /zij kent je haar. Ik ga vanmiddag ook. Komt goed uit al die inspiratieplaatjes! Bedankt voor je topic!Inderdaad, mijn kaptser kent mij en weet precies wat er bij me past. Ik heb nu een heel kort kapsel wat lijkt op dat van Anita Witzier en heel blond en ik krijg van alle kanten complimenten..

Ik vind korte kapsels bij sommige vrouwen erg mooi staan. Ik vind wel dat je een fijn en vrouwelijk gezicht moet hebben. Bij Hally staat een kort kapsel fantastisch! Ik denk dat het bij mij niet zou staan.

Onlangs wilde ik ook wat anders. Ik was mijn lange haren meer dan zat! Ik durfde niet kort maar ik koos voor een veilig kapsel.

Inmiddels heb ik het nu een half jaar en ik ben er nog steeds erg blij mee Ik krijg veel complimentjes dat ik er pittiger en frisser uit zie met dit kapsel!
Die kapsels van Baby_ernie vind ik erg verkeerde voorbeelden. Zo is kort haar lelijk. Misschien komt dat door de niet zo knappe vrouwen die het kapsel hebben.

Wil kort haar je staan, dan moet je vaak een erg mooi, sprekend gezicht hebben. Denk aan Sylvie v/d Vaart.

Met een doorsnee hoofd, wordt een kort koppie niet zo bijzonder.
Google maar eens op afbeeldingen van Anita Witzier...ik vind bij haar elk kort kapsel erg leuk staan.

Bij mij op sport zit een vrouw met lang haar: lang grijs haar wel te verstaan...behalve dat lange haar is ze erg mannelijk....

Dus onzin dat kort haar poteerig is en lang haar vrouwelijk. Ik ken zoveel vrouwen die onverzorgd lang haar hebben en het altijd in een staart dragen...dan kun je het net zo goed afknippen!
En gelukkig mag hier alles. En laten we elkaar in de waarde laten. Wederom. Want waar je je goed bij voelt, dat staat je ook beter!
Volg je hart. Dat klopt.
Ben het helemaal met je eens Nammma! Liever een korte coup wat lekker fris staat dan een druilerige staart!!!
Ik zie werkelijk waar niet in wat er niet mooi is aan de "niet bekende vrouwen" die ik hier heb neergezet. Maar goed, maakt niet uit. Ieder z'n mening.
quote:bommi schreef op 30 mei 2011 @ 13:42:

Die kapsels van Baby_ernie vind ik erg verkeerde voorbeelden. Zo is kort haar lelijk. Misschien komt dat door de niet zo knappe vrouwen die het kapsel hebben.

Wil kort haar je staan, dan moet je vaak een erg mooi, sprekend gezicht hebben. Denk aan Sylvie v/d Vaart.

Met een doorsnee hoofd, wordt een kort koppie niet zo bijzonder.He-le-maal mee eens!
Met een doorsnee hoofd, is een saai lang kapsel ook niet bijzonder.

Juist met een goedknipte korte coupe kun je de goede punten in je gezicht accentueren.

Ik snap werkelijk niet wat er zo mooi is aan van dat extra steilgemaakte saaie lange hanghaar.
quote:amarna schreef op 30 mei 2011 @ 13:50:

Met een doorsnee hoofd, is een saai lang kapsel ook niet bijzonder.
Met een doorsnee hoofd kan je beter thuis blijven?

Trouwens de vrouwen op de foto's van Baby_ernie zien er hartstikke leuk uit! De blonde vrouw is beeldschoon!

Leuke korte kapsels voor een vrouw zijn er niet.Onzin!
quote:Avaeyebrow schreef op 30 mei 2011 @ 13:53:

De blonde vrouw is beeldschoon!Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind dus van niet. Integendeel zelfs. En dan zeg ik niet dat ik zo'n beauty ben. Integendeel zelfs.
Nou, ik ga, wish me luck!
toi toi toi!

@ zo zie je maar decatur iedereen heeft een andere optiek van schoonheid. Gelukkig maar!
Mijn vriend is gek op kort haar bij vrouwen... staat veel stoerder dan lang.

En waarom willen vrouwen het altijd opgestoken hebben naar feestjes? Dan lijkt het toch ook kort?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven