:nijn: Topic 5! We kletsen gezellig door *2010* :nijn:

31-05-2011 14:45 2527 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder! Met ons 5e topic alweer!

En speciaal voor Raar een nieuwe mascotte; Het KONIJN! En voor Choc die nog druk is met konijnen om een beeb te maken en voor alle zwangeren die wel weer met een "normaal" lichaam flink willen konijnen

Het lijstje van de nog niet zwangeren onder ons krimpt aardig in, dus ben jij in 2010 gestopt met de pil en wil je met ons leuke clubje meeschrijven, stel je even voor en je bent meer dan welkom!

Vervolg van

Stoppen met anticonceptie in 2010 -

2010 - Stoppen met anticonceptie - DEEL 2

:duckie: *2010* Ongeduldoge ladies willen graag baby's

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's #2 :duckie:

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest word je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"Hopelijk is het onze Choc ook snel gegund!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieNODBijzonderhedenChocolat_Lover2706-201031-08Ronde 16

13-09-2011 Gyn

De tweede ronde!

NaamLeeftijdWann. voor 't echieNODBijzonderhedenAngie21xx2607-2010Angiebeeb

03-12-2010

[img]http://www.ab-dl-tb-club.nl/Smileys/default/c022.gif[/img]"De zwangeren onder ons!" [img]http://www.ab-dl-tb-club.nl/Smileys/default/c022.gif[/img]

NaamLeeftijdWann. voor 't echieZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenDrenthegirlIt's a SURPRISE16-08-2011_PinkLady_2601-2010It's a SURPRISE09-09-2011Marloes

[img]http://www.myemoticons.com/images/peopl ... smiley.gif[/img]"De reeds kersverse mamma's onder ons!" [img]http://www.myemoticons.com/images/peopl ... smiley.gif[/img]

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenAngie21xx2603-201022-12-2010

It was a SURPRISEAngiebeeb

03-12-2010 Teepje2901-201017-01-2011 It's a BOYTeepjezoon

16-01-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3003-201020-03-2011

It's a GIRLEmybeeb

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Zoon Sem3103-201008-04-2011

It's a BOY Dex

06-04-2011_discovery_2901-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852604-201026-05-2011 It's a GIRLJohannabeeb

18-04-2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

10-06-2011Juffertje222906-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl2902-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42703-201023-06-2011

It was a SURPRISENellezoon

01-07-201130-08 CB eerste inentingenFransoise3308-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112503-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011VERLOF!

goedemorgen!

Bedankt voor jullie lieve woorden! Gister heb ik er gelukkig heel goed met Joda-man over kunnen praten en de boel kunnen relativeren. Het blijft klote natuurlijk, maar we geven de moed nog niet op!

Helaas kunnen we niet meer doen dan we al doen. Naar een kinderarts heeft nog geen zin, ze moet groeien en sterker worden. Pas bij 5 of 6 maanden mogen we naar een kinderarts.

Joda-kindje ligt nog altijd in de zijligkussen, maar is nu zo sterk dat ze zich kan wurmen tot op haar rug. Zucht.........eigenwijs ding! Voor het grootste deel van de nacht ligt ze wel keurig op haar zij hoor. Dus ik beschouw het maar als de nodige afwisseling van houding

Moet rennen............werk roep! (echt balen dat ik op het werk niet op de site kan. Wanneer moet ik nu bijlezen? )
kan overigens nog steeds niet rondlopen in huis; spullen gaan pas morgen aan de kant als mijn ouders weer komen voor de tweede helft. hmm... moet schoonmoeder nog bellen voor een change of plans. zie ik een beetje tegenop... eerst maar even wat gaan eten.

oja en ik heb geen enkele doos aangevraagd. gewoon geen zin in evt reclamefolders, telefoontjes ed. witbier lust ik niet en een flesje zelf kopen, dat zijn de kosten ook niet
@raar: daar ben je! Gedanst! Petje af! Dat doe ik niet meer!

Ik had gisteren steken in mijn lies en dat was de eerste van zo'n gedachte... zijn dit weeen. Maar meteen daarna...neeeehhhh!!! Tuurlijk niet!
Een zoon!
nou juf... ik slaap eigenlijk niet zo lekker kan alleen maar op rechterzij liggen en word een beetje met doorligplekken wakker sinds ik verlof heb. tandenborstel gevonden?
ik heb ook sinds verlof van die steekjes dingen... ik denk dat we er nu veel meer op gespitst zijn. maar weeen zijn echt anders (toch ladies?) die houden langer aan en zijn als een soort golfbeweging. ofzo. weet ik het

serieus: ik heb letterlijk op een tafel staan headbangen... is niet goed niet... maar ik won wel de eerste prijs in de contest! (alles in het leven is een wedstrijd gne gne)
Ik vraag me ook al 2 dagen af of het misschien weeën kunnen zijn, ook ik heb pijnlijke harde buiken, zullen wel weer oefen weeën zijn net als de vorige keer (Al is dit pijnlijker) Kijk ook iedere keer in de wc pot of ik de slijmprop al verloren ben haha. We maken ons zelf een beetje gek meisjes. Vanaaf weer naar de verloskundige. Vanaf morgen mag ik thuis bevallen jeeeh!

In tegenstelling tot jou Raar; ik ben er echt super relaxed onder, ben er echt helemaal klaar voor, ben niet bang ofzo, het komt zoals het komt. Ik denk trouwens dat jij eerder bevalt dan Juf en juist jij Juf het langst doorloopt. Vraag me niet waarom maar dat gevoel heb ik.

Ow en die dikke pootjes, same here Juf!

Zow en dan ga ik nu proberen de stofzuiger erdoorheen te jekkeren en dan vanmiddag 2 uurtjes op mijn neefje passen.
ja gek he nel, tot gisteren was ik ook bijzonder relaxt (voor mijn doen zeker). maar nu ik met alle zenuwen op het juni-topic meelees en mijn collega's zeggen: over 3 dagen magtie al komen he? ben ik even in mijn zenuwenmodus gevallen dat komt en gaat bij mij met periodes, dus ik gok er op dat de rust ook weer terugkeert. zou het wel fijn vinden als het zonder twijfelen begint en dan meteen ook klopt volgens de boekjes zeg maar. en niet dat ik zometeen een week met voorweeen om de 5 minuten rondloop ofzo

ik heb dat gevoel van nel trouwens ook, vervelend he juf?

ps Nel: "word je uit de tabel gehaald' ipv wordt...
weet je waar ik trouwens nog het meest zenuwachtig van word? dat er staat dat je opladers en telefoons ed in je ziekenhuiskoffer moet hebben en dat het dus van rare man afhankelijk is of het werkelijk er in zit straks ik trek het echt niet dat dat op het laatste moment moet gebeuren haha!
joepie, vandaag weer een normale temperatuur, dus waarschijnlijk aan de beterende hand! Bedankt voor alle knuffels en tips, voorlopig stoom ik lekker door!

@bijvoeding: tja, dat van die zoete smaak snap ik nooit zo, heb je wel eens borstvoeding geproefd? superzoet!

@raar: goed dat je je even komt melden! en die zenuwen, tja, die horen er wel een beetje bij. Het klopt inderdaad dat deze tijd nooit meer terug komt en dat je er een beetje van moet proberen te genieten, maar dat is wel achteraf gepraat, ik kon er toen ook niet van genieten

@begin bevalling: ik was niet echt in paniek eigenlijk, ik was heel relaxed eigenlijk en had wel een beetje een blij gevoel van 'het gaat gebeuren', ik was alleen even in paniek bij het persen, want dat vond ik toch wel een heel abstract iets, waarheen, hoe moet dat dan? In het begin had ik trouwens nog niet zo door dat het echt al weeen waren, omdat ik al de hele week voorweeen had.

@babyboom: wat leuk dat er weer allemaal babytjes aankomen hier op het forum, leuk leuk leuk! Oja, en vanavond weer lekker naar het gelijknamige programme kijken.

@bv: ik zit hier een beetje met tranen in mijn ogen, maar ik ga het denk ik een beetje afbouwen langzamerhand. Ik snap niet dat ik het zo moeilijk vind allemaal, maar ik merk gewoon dat teepzoon er minder verzadigd van is. Hij komt 's nachts steeds eerder lijkt het en overdag is het ook steeds weer wat eerder. Best frustrerend eigenlijk, want eigenlijk wil je op dat vlak liever stapjes vooruit doen in plaats van achteruit. en aangezien ik over het algemeen gewoon nog supermoe ben lijkt het me toch wel fijn om langzaam weer helemaal mijn lijf terug te krijgen, zodat ik hopelijk ook weer wat meer fut overhou en lekker kan gaan sporten en lijnen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het ga doen, ik heb namelijk nog wel wat voorraad staan. Ik moet even uitzoeken of het handig is om die voorraad te mengen met flesvoeding als overgang of gewoon eerst mijn voorraad opmaken en af en toe een flesje poedermelk terwijl ik mijn productie al afbouw? Hier ervaring mee?
Ik lees zo nu en dan eens even op het juni topic mee, ze zijn daar indd een beetje hysterisch haha. Als jij daar van opgejut word, kan je dan beter even niet mee lezen daar?

Maak je je zelfs druk over een lader haha, ik heb nog geen tas klaar staan, wel wat spulletjes, maar wil ook ip thuis bevallen. De belangrijkste dingen staan voor mij klaar.

*Adem in... adem uit Raar*
@teep: fijn dat je je beter voelt. niet meteen weer te hard gaan doorrennen he, je moet echt goed de tijd nemen om weer helemaal ok te worden. ik heb natuurlijk geen verstand van bv en afbouwen enzo, maar is het niet mogelijk om het toch nog wat langer te rekken door te kolven en daar wat bloemspul bij te gooien? of praat ik nou echt gekke taal? snap je verdriet wel, al is er natuurlijk altijd een keer de tijd van stapjes achteruit doen. misschien moet je het ook meer zien als stapjes vooruit: stapjes richting de overgang naar een jongetje dat echt eten gaat leren eten. helpt dat?

@nelleke: ben te nieuwsgierig om niet meer mee te lezen, haha! ik moet in het ziekenhuis bevallen he, dus hier staat zometeen wel alles klaar. na mijn middagdutje ben ik ook vast weer kalmer o, niet vergeten: nog een broekje halen voor zijn eerste outfitje!
Zenuwen had ik eigenlijk helemaal niet. Ook niet toen de vk vertelde dat ik al 4cm ontsluiting had. Op de een of andere manier was nog niet tot me door gedrongen dat de bevalling was begonnen. Pas toen ik persdrang kreeg drong het tot me door . Toen ik mocht persen schoot ook door mijn hoofd, wauw over een half uur heb ik een kind, nooit gedacht dat het dan nog 2.5 uur ging duren.

Raar, camera al in de koffer doen! Als je hem tussendoor nodig hebt kan je hem altijd uit de koffer halen.

Teep, fijn dat het beter gaat, wel balen van de borstvoeding. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen en dat had ik van tevoren ook nooit gedacht dat ik het daar moeilijk mee zou kunnen krijgen.

Ik zou geen bv en poedermelk mengen, anders heeft hij nog een andere smaak waar hij aan moet wennen.

Afbouwen geen idee, volgens mij had angie een goed schema. Maar misschien kan je ook met het cb overleggen om deels af te bouwen en dat je bijvoorbeeld de ochtend en avondvoeding met de borst kan blijven geven?
rare man wil nog wel eens de camera weer uit de tas halen en dan niet meer netjes terugleggen.

(klink ik nou geirriteerd? )
Ohja mannen.......
Volgens mij zijn ze in maandtopics altijd een beetje hysterisch, was in het maarttopic ook.

Is natuurlijk een grote hormonenbom waar iedereen elkaar gek maakt. In dit topic houden we elkaar met beide benen op de grond, omdat niet iedereen helemaal stijf staat van de hormonen.

Tenminste dat is mijn theorie
nou, ik vind het best een goede theorie!

en toch... toch heb ik nu net mijn vluchtkoffertje klaargezet

1 probleem: koffertje is te klein voor de inhoud... grotere koffer ligt op een plek waar in niet goed bij kan. grmpf.

ook opvallend: mijn buik is een en al harde voetbal, op en af. gek.
Dag dames, voor mij zit er al een hele dag op in het ziekenhuis. Niet door mijn werk maar ivm menstruatiekrampen gisterenavond / vannacht.

Vanmorgen om 5u uiteindelijk ook harde buiken. Om 5.45 gaan douchen met het idee gaat zowel weer over, maar om 6.30 bleef men klachten aanwezig en de harde buiken (wisselend). Aangezien ik moest werken, me ziek gemeld nadat ik ijn schoonmoeder met veel ervaring gebeld had. Uiteindelijk VK gebeld en die was er rond 7u. Voor half 8 was ik al in het ziekenhuis, om dat contractie toch wel regelmatig kwamen en beginnende ontsluiting had (0,5cm). Kheb een poos aan de CTG gelegen en verschillende echo's gehad. Gelukkig mocht ik naar huis, oorzaak onbekend. Buik nu wat rustiger. Voor morgen ook ziek gemeld, werk klonk niet blij...tja beeb gaat voor werk!

We waren erg geschrokken, moesten hals over kop naar ziekenhuis. En dus ook nog je vluchtkoffertje pakken, eigenlijk ging alles heel relaxed. Wel camera vergeten maarja ik was dan ook nog niet van plan om te bevallen!!!! VK / vpk vd gyn bereidde mij al voor op weeenremmers / longrijpers, maar gelukkig hebben we die dans ontsprongen.

Ik ga nu ff slapen, erg moe door o.a emotie!!

@ raar: weeen?????
Drenthe! Jeetje! Je mag nog helemaal niet! Hoeveel weken ben je nu zwanger? Goed gezien dat je harde buiken overgingen in weeen zeg, dat is schrikken... hoe nu verder? Je kan toch niet zo maar weer gaan werken? Werk Schmerk hoor: baby gaat idd voor!

ps: geen weeen hier hoor, niets pijnlijks aan.
@thomassen: dat schiet lekker op nu!

@disc: wow doe mij jouw baby, haha, Johbeeb heeft de hele nacht liggen spoken en wil nu elke twee uur drinken, ik vermoed iets regeldagachtigs, heeft Discbeeb dat ook gehad?

@raar: lekker uitpuffen nu dan, heb je nog leuke dingen geplandom je een beetje af te leiden van buikpijn en slijmpropverhalen hihi

@juf: was het leuk op school?

vraagje, wat zouden jullie doen/doen jullie:

ik ga zaterdag op kraamvisite bij een collega/vriendin die stukje van huis woont, rij mee met andere collega/vriendin. Wat te doen met voeden, zal ik een flesje melk meenemen en zo een live-voeding overslaan (of is dat niet slim ivm productie in de war?) of daar voeden waar ze bij zijn, met een shawl om of in de draagzak (lijkt me zo'n gedoe,maar om daar met blote borst+tepelhoedje te zitten vind ik ook niet fijn). Wat denken jullie? en wat doen de BV-moeders in het openbaar (terras oid)?
och Drenthe, lees nu pas je stukje, mag je nog wel werken dan? Heeeeeel rustig aan doen he, niet je verplcht voelen te gaan werken,

Je zal nu 30 weken zijn denk ik he? Doe echt rustig aan!

Sterkte meid!!
Jeetje schrikken Drenth! Mooi dat ik ook niet zou gaan werken! Wat zegt de VK daarover?

@Joh; ik zou gewoon de borst geven, indd met een doek erover. Anders oefen je dat even van te voren.
@drenthe: jeetje dat is schrikken zeg! Moet je nu niet even een beetje rustig aan doen met die harde buiken? Het lijkt me dat rust nemen wel helpt bij vroege weeen! Heel begrijpelijk dat je geschrokken bent, kom maar even lekker bij!

@johanna: ik ben inmiddels wel makkelijk met voeden, maar kan me helemaal voorstellen dat je je misschien niet zo prettig voelt in gezelschap. Ik nam in dat soort gevallen ook wel eens een gekolfd flesje mee, maar dan moet je inderdaad eigenlijk ook wel kolven voor of na het bezoekje zodat je je productie niet verstoort (dat is misschien bij 1 keer nog niet meteen zo hoor). Andere optie is misschien daar ter plekke even een apart kamertje opzoeken ofzo om even in alle rust te voeden? Ben ik inmiddels ook gaan doen in gezelschap omdat teepzoon anders te slecht drinkt ivm afleiding. Werkt ook prima!
ik ga vrijdag met een goede vriendin naar het park, daar proberen te voeden met een hydrofiel die ik in bh-bandje vasgtzet, als dat werkt ga ik zaterdag ook zo voeden, dank @nel en @teep!
@joh: ik zou idd ook zeggen net als teep: gewoon even een apart kamertje opzoeken. en in het openbaar zou ik het met sjaal proberen indeed.

zo er is weer een juni baby geboren en er zijn er nu 3 bezig.

misschien zelfs 4. ongelooflijk he? de maand juni is 14 uur oud en ineens denkt iedereen ook maar meteen te moeten bevallen

dus wat doet raar?

die schrijft haar geboorteplan.

bestelt enveloppen

forceert beslissingen over kaartjes

ha!

en dan ga ik daarna lekker uitrusten

heb ik wel verdiend
haha Raar, je bent best een beetje hyper hè.

Ik zou ook oefenen met doek of sjaal Johanna.

Ooooh Drenthe, aps op meisje, dat is schrikken zeg. Je bent nu toch pas 29 weken ofzo?? Mijn 31e week gaat namelijk morgen pas in. Ik weet ook niet of het wel vestandig is nog te gaan werken hoor, ik neem aan dat jij net als ik een verkorte moedermond hebt, wat betekent 'rust, rust en nog eens rust'.

Ik was vannochtend weer 'turnen', deze keer op de bal, dat was wel leuk op zich, en daarna ben ik even metd emetro de stad in gegaan. Heb een tasje en stola gevonden voor mijn bruiloft en daarna weer met metro en laatste stukje auto naar huis. Ik was bekaf terwijl ik niet eens zo veel gelopen heb. Pff, mijn energie is echt op het nulpunt. Dat wordt nog leuk op mijn huwelijksdag :-)

Teep, balen van de bv zeg. Kun je niet sochtens en savonds BV geven, en overdag fles en zo langzaam afbouwen??

Snap dat je verdrietig bent, zou ik ook zijn.

raar, headbangen op de tafel?? je bent echt niet wijs

zo meiden, ik ga even met mn pootjes omhoog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven