Interieur met Eiken vloer
woensdag 1 juni 2011 om 14:54
Beste forummers,
Zou graag mijn huis wat moderner willen inrichten. Wij mogen er vanaf juli in.
Heb een eiken vloer (met zo'n echte bruin/gele kleur) die we er niet uit willen slopen omdat deze erg duur was. We hebben gekeken naar het verven ervan maar dit is best prijzig en de kleur is tijdelijk.
Ik dacht aan grijstinten op een muur of in de meubels?Hebben jullie een idee wat voor kleuren hierbij passen?
Zou graag mijn huis wat moderner willen inrichten. Wij mogen er vanaf juli in.
Heb een eiken vloer (met zo'n echte bruin/gele kleur) die we er niet uit willen slopen omdat deze erg duur was. We hebben gekeken naar het verven ervan maar dit is best prijzig en de kleur is tijdelijk.
Ik dacht aan grijstinten op een muur of in de meubels?Hebben jullie een idee wat voor kleuren hierbij passen?
woensdag 1 juni 2011 om 15:13
Je kunt de vloer ook laten opschuren, daar wordt hij wel wat lichter van.
Wij hebben ook een eiken vloer en we hadden al veel houten meubels, het werd qua sfeer toen wel erg houtig. We hebben nu witte en taupe muren en wat strakkere meubels in grijs, creme en zwart, en voor kleuraccenten gebruik ik kussens en accessoires.
Wij hebben ook een eiken vloer en we hadden al veel houten meubels, het werd qua sfeer toen wel erg houtig. We hebben nu witte en taupe muren en wat strakkere meubels in grijs, creme en zwart, en voor kleuraccenten gebruik ik kussens en accessoires.
woensdag 1 juni 2011 om 16:53
In onze nieuwbouwwijk is in meer dan de helft van de huizen een eiken vloer gelegd, lijkt me dat dat niet heel erg ouderwets is toch?
Schuren en een nieuwe lak of olielaag, eventueel met een whitewash erin lijkt me de makkelijkste optie. En dan zoals gezegd veel strak wit gebruiken voor muren, meubels en gordijnen. Staat prachtig bij elkaar.
Schuren en een nieuwe lak of olielaag, eventueel met een whitewash erin lijkt me de makkelijkste optie. En dan zoals gezegd veel strak wit gebruiken voor muren, meubels en gordijnen. Staat prachtig bij elkaar.
woensdag 1 juni 2011 om 17:09
Wij hebben ook net een nieuwe woning gekocht. We kwamen regelmatig woningen tegen met een vloer die we minder mooi vonden. Ook al was de vloer nog zo duur, als we hem niet mooi vonden ging hij er sowieso uit. Ik ga niet tegen een lelijke vloer aan kijken.
Laten schuren en lakken is bijna net zo duur als een nieuwe vloer.
In de woning die we gekocht hebben ligt een houten vloer, deze gaat er uit. Hij is ook helemaal op en we vinden hem niet mooi.
Laten schuren en lakken is bijna net zo duur als een nieuwe vloer.
In de woning die we gekocht hebben ligt een houten vloer, deze gaat er uit. Hij is ook helemaal op en we vinden hem niet mooi.
woensdag 1 juni 2011 om 21:02
quote:Tinkeldel schreef op 01 juni 2011 @ 17:09:
De vloer die er nu in zit is van duur materiaal, het is eigenlijk wel zonde om dit eruit te halen. We hadden daarnaast ook niet veel zin om voor verrassingen te staan. Schijnt dat ze parket gewoon op de betonvloer vastplakken en dit veel tijd vergt om de lijmlaag te verwijderen of je moet het opnieuw egaliseren.
Misschien dat we het laten schuren.
In ieder geval bedankt voor je tips!
De vloer die er nu in zit is van duur materiaal, het is eigenlijk wel zonde om dit eruit te halen. We hadden daarnaast ook niet veel zin om voor verrassingen te staan. Schijnt dat ze parket gewoon op de betonvloer vastplakken en dit veel tijd vergt om de lijmlaag te verwijderen of je moet het opnieuw egaliseren.
Misschien dat we het laten schuren.
In ieder geval bedankt voor je tips!
woensdag 1 juni 2011 om 23:38
woensdag 1 juni 2011 om 23:40
quote:SeptemberGirl schreef op woensdag 01 juni 2011 21:37 TO, je kan je eiken vvloer (als het nog een goede is) laten schuren en vergrijzen. Is altijd mooier dan zo'n bruinige kleur. Niet olieen, daar wordt ie zo geel van....Is dat niet een tijdelijke oplossing? Wil het heel graag maar is door andere ons weer afgeraden. Is er iets over te lezen op het net?
woensdag 1 juni 2011 om 23:47
quote:missninie schreef op 01 juni 2011 @ 23:40:
[...]
Is dat niet een tijdelijke oplossing? Wil het heel graag maar is door andere ons weer afgeraden. Is er iets over te lezen op het net?
Waarom zou dat tijdelijk zijn?? Je schuurt de bovenste laag eraf, het hout wordt dan kaal, en dan kan je hem laten vergrijzen.
Misschien dat je eens verder kan kijken dan internet, en gewoon eens een vloerboer kan bellen? Just a suggestion?
[...]
Is dat niet een tijdelijke oplossing? Wil het heel graag maar is door andere ons weer afgeraden. Is er iets over te lezen op het net?
Waarom zou dat tijdelijk zijn?? Je schuurt de bovenste laag eraf, het hout wordt dan kaal, en dan kan je hem laten vergrijzen.
Misschien dat je eens verder kan kijken dan internet, en gewoon eens een vloerboer kan bellen? Just a suggestion?