Interieur met Eiken vloer

01-06-2011 14:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zou graag mijn huis wat moderner willen inrichten. Wij mogen er vanaf juli in.

Heb een eiken vloer (met zo'n echte bruin/gele kleur) die we er niet uit willen slopen omdat deze erg duur was. We hebben gekeken naar het verven ervan maar dit is best prijzig en de kleur is tijdelijk.

Ik dacht aan grijstinten op een muur of in de meubels?Hebben jullie een idee wat voor kleuren hierbij passen?
Wij hadden ook zo'n vloer...

We hebben de muren en het plafond wit geverfd, veel witte meubels neergezet en een aantal felle kleuren gebruikt voor de aankleding (vloerkleed, kussens, vazen, posters, dat soort dingen). Resultaat was een fris en modern ogend huis.
Witte muren, witte en/of donker houten meubels en een warm grijze bank.

Je kunt de vloer ook laten opschuren, daar wordt hij wel wat lichter van.

Wij hebben ook een eiken vloer en we hadden al veel houten meubels, het werd qua sfeer toen wel erg houtig. We hebben nu witte en taupe muren en wat strakkere meubels in grijs, creme en zwart, en voor kleuraccenten gebruik ik kussens en accessoires.
In onze nieuwbouwwijk is in meer dan de helft van de huizen een eiken vloer gelegd, lijkt me dat dat niet heel erg ouderwets is toch?

Schuren en een nieuwe lak of olielaag, eventueel met een whitewash erin lijkt me de makkelijkste optie. En dan zoals gezegd veel strak wit gebruiken voor muren, meubels en gordijnen. Staat prachtig bij elkaar. :-)
Oja, RVS details maken je inrichting ook strakker/moderner..
Wij hebben ook net een nieuwe woning gekocht. We kwamen regelmatig woningen tegen met een vloer die we minder mooi vonden. Ook al was de vloer nog zo duur, als we hem niet mooi vonden ging hij er sowieso uit. Ik ga niet tegen een lelijke vloer aan kijken.

Laten schuren en lakken is bijna net zo duur als een nieuwe vloer.

In de woning die we gekocht hebben ligt een houten vloer, deze gaat er uit. Hij is ook helemaal op en we vinden hem niet mooi.
[quote]babado schreef op 01 juni 2011 @ 15:10:

Witte muren, witte en/of donker houten meubels en een warm grijze bank.

Dank je. De eerste foto viel me gelijk op!
quote:Branca schreef op 01 juni 2011 @ 16:53:

Oja, RVS details maken je inrichting ook strakker/moderner..Ja de oude witte koelkast verruilen we voor een rvs model
quote:Tinkeldel schreef op 01 juni 2011 @ 17:09:

In de woning die we gekocht hebben ligt een houten vloer, deze gaat er uit. Hij is ook helemaal op en we vinden hem niet mooi.

De vloer die er nu in zit is van duur materiaal, het is eigenlijk wel zonde om dit eruit te halen. We hadden daarnaast ook niet veel zin om voor verrassingen te staan. Schijnt dat ze parket gewoon op de betonvloer vastplakken en dit veel tijd vergt om de lijmlaag te verwijderen of je moet het opnieuw egaliseren.

Misschien dat we het laten schuren.

In ieder geval bedankt voor je tips!
Ik heb een laminaat eiken vloer en heb een muur donkergrijs geschilderd met witte plint staat dat mooi. Heb ook veel wit en zwarte meubels en zilveren accessoires.
TO, je kan je eiken vvloer (als het nog een goede is) laten schuren en vergrijzen. Is altijd mooier dan zo'n bruinige kleur. Niet olieen, daar wordt ie zo geel van....
quote:Zunny schreef op woensdag 01 juni 2011 21:33 Ik heb een laminaat eiken vloer en heb een muur donkergrijs geschilderd met witte plint staat dat mooi. Heb ook veel wit en zwarte meubels en zilveren accessoires.Ik zat daar ook al aan te denken :-)
quote:SeptemberGirl schreef op woensdag 01 juni 2011 21:37 TO, je kan je eiken vvloer (als het nog een goede is) laten schuren en vergrijzen. Is altijd mooier dan zo'n bruinige kleur. Niet olieen, daar wordt ie zo geel van....Is dat niet een tijdelijke oplossing? Wil het heel graag maar is door andere ons weer afgeraden. Is er iets over te lezen op het net?
quote:missninie schreef op 01 juni 2011 @ 23:40:

[...]

Is dat niet een tijdelijke oplossing? Wil het heel graag maar is door andere ons weer afgeraden. Is er iets over te lezen op het net?

Waarom zou dat tijdelijk zijn?? Je schuurt de bovenste laag eraf, het hout wordt dan kaal, en dan kan je hem laten vergrijzen.

Misschien dat je eens verder kan kijken dan internet, en gewoon eens een vloerboer kan bellen? Just a suggestion?
Bedankt iedereen voor de interieurtips! Ga straks ff meubelshoppen :-)
een oud eiken vloer matcht juist heel mooi met een modern interieur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven