Nieuwe bijbaan
vrijdag 3 juni 2011 om 22:22
Hallo Viva-forummers,
Heb een poos geleden al een post geplaatst over aanmelden bij Randstad, de ja of de nee.
Omdat ik toch graag een vast aantal uren per maand heb, en een beetje vastigheid, ben ik ondanks het plan B, Randstad, verder gegaan met het zoeken naar een vaste parttime baan (voor circa 30u per week).
Het toeval wil, dat ik een vacature heb gezien bij de Steps (de kledingwinkel). Ik vroeg mij alleen af hoeveel dat verdient! Zijn er mensen met ervaring die mij hier een antwoord op kunnen geven? Ik vind het zo knullig om bij je sollicitatiegesprek te vragen naar je uurloon...
Op het moment ben ik 20 jaar en verdien ik ongeveer 5,36 per uur.
Graag een advies. Ook welkom: andere aanraders voor (iets) beter betaalde banen waar je geen vooropleiding voor nodig hebt? (ik ben momenteel student, pabo).
Alvast bedankt voor alle reacties!
Heb een poos geleden al een post geplaatst over aanmelden bij Randstad, de ja of de nee.
Omdat ik toch graag een vast aantal uren per maand heb, en een beetje vastigheid, ben ik ondanks het plan B, Randstad, verder gegaan met het zoeken naar een vaste parttime baan (voor circa 30u per week).
Het toeval wil, dat ik een vacature heb gezien bij de Steps (de kledingwinkel). Ik vroeg mij alleen af hoeveel dat verdient! Zijn er mensen met ervaring die mij hier een antwoord op kunnen geven? Ik vind het zo knullig om bij je sollicitatiegesprek te vragen naar je uurloon...
Op het moment ben ik 20 jaar en verdien ik ongeveer 5,36 per uur.
Graag een advies. Ook welkom: andere aanraders voor (iets) beter betaalde banen waar je geen vooropleiding voor nodig hebt? (ik ben momenteel student, pabo).
Alvast bedankt voor alle reacties!
vrijdag 3 juni 2011 om 22:27
Het is absoluut niet knullig om te vragen naar je salaris! Hoewel het belangrijk is dat werk leuk is, werken de meeste mensen toch ook voor het geld en daar mag je dan ook best naar vragen. Zou het niet als eerste vraag stellen maar het is een normale vraag. Zou het gewoon proberen als het je leuk lijkt! Vast succes met je solicitatie
vrijdag 3 juni 2011 om 22:29
Ik kreeg in de detailhandel het minimumjeugdloon, bij iedereen die ik ken die in een winkel werkt(e) is dat eigenlijk zo. Minimumjeugdloon voor een 20-jarige staat op 5.32, dus dan zou je ongeveer net zoveel verdienen als nu. Maar ik vind dat je dat ook wel kunt vragen hoor!
Succes met solliciteren!
Succes met solliciteren!
vrijdag 3 juni 2011 om 22:34
Ja, ik studeer bijna af (in december).
Het punt is dat ik nu bijna 4 jaar werk bij een bedrijf die ik op zich wel leuk vind, maar eigenlijk ben ik er gewoon op uitgekeken.
Vind het enorm moeilijk om werk te vinden, vooral omdat ik het liefst wel meer verdien dan nu (nogal een open deur) en wel het werk echt leuk wil vinden.
Het punt is dat ik nu bijna 4 jaar werk bij een bedrijf die ik op zich wel leuk vind, maar eigenlijk ben ik er gewoon op uitgekeken.
Vind het enorm moeilijk om werk te vinden, vooral omdat ik het liefst wel meer verdien dan nu (nogal een open deur) en wel het werk echt leuk wil vinden.
vrijdag 3 juni 2011 om 22:41
Lampje, mail me maar ff op ruzaviva@gmail.com
vrijdag 3 juni 2011 om 22:43
vrijdag 3 juni 2011 om 22:45
vrijdag 3 juni 2011 om 22:51
Ik werk als demonstateur via Boost Group. Alles is super geregeld, en het verdient lekker. Ik verdien 10 nog wat per uur. Ik zit nu momenteel betaald in de trein a 4,50 per uur. Vandaag heb ik vijf uur reistijd;)
Je kan ook dichter bij huis werken, maar ik heb aangegeven dat ze mij overal en nergens kunnen inzettten, dan leer (of forum:-) ) ik wel in de trein.
Je kan ook dichter bij huis werken, maar ik heb aangegeven dat ze mij overal en nergens kunnen inzettten, dan leer (of forum:-) ) ik wel in de trein.
vrijdag 3 juni 2011 om 22:55
Als je graag wat meer wilt verdienen is de detailhandel niet de plaats om te zoeken denk ik... Uiteindelijk is dat bij mij ook de reden dat ik iets anders ben gaan doen. Ik kreeg naar mijn mening teveel verantwoordelijkheid (voor een bijbaan) en mijn salaris was daar absoluut niet naar.
Nu werk ik bij een stichting voor ouderenzorg, in het facilitaire gedeelte. Verdient een stuk beter (ging er ruim 3euro per uur op vooruit) en ik hoef minder hard te werken (alhoewel dat ook niet altijd super is).
Nu werk ik bij een stichting voor ouderenzorg, in het facilitaire gedeelte. Verdient een stuk beter (ging er ruim 3euro per uur op vooruit) en ik hoef minder hard te werken (alhoewel dat ook niet altijd super is).