Kun je seks verleren?

03-06-2011 21:06 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat laatst met een vriendin te praten, lang verhaal van scheiding en andere narigheid. Ze beweerde dat als ze ooit weer iemand vindt, ze dan alles opnieuw moet leren. Mij lijkt het sterk. Nu ben ik niet echt de aangewezen persoon om haar tegen te spreken, dus daarom maar hier de vraag:

Kun je seks - en alles wat daarbij hoort - verleren?

VeRleren dus...

Kun je seks verleren?

Totaal aantal stemmen: 42

Ja, vaardigheden moet je bijhouden. (7%)
Nee, het is net als fietsen. (81%)
Ander antwoord (12%)
Misschien ben ik wel heel simpel hoor....maar wat zou je dan precies moeten verleren?

Vrijen doe je toch gewoon vanzelf? Seks heeft toch veel meer met luisteren te maken dan met techniek. En ik neem aan dat als je niemand hebt, je met regelmaat zult masturberen?

Of is sex dan iets wat totaal uit je leven verdwijnt als je lang alleen bent?
quote:himalaya schreef op 03 juni 2011 @ 21:50:

Mijn maagdenvlies is volgens mij weer dichtgegroeid...

Daar geloof ik dan weer niet in.

Bij mij in ieder geval niet, na 3 kinderen.
wel fijn dat ik eindelijk bij een groepje hoor
quote:himalaya schreef op 03 juni 2011 @ 21:50:

Mijn maagdenvlies is volgens mij weer dichtgegroeid... Hoe lang al niet, dan?
mss kunnen jullie dan als groepje naar seksles?
@london, het verlangen, het gevoel is echt niet uit mijn leven hoor.

En feitelijk gezien ben ik niet eens zo lang zonder seks.

Het is meer dat ik er een soort van ongerust over ben. Of het allemaal nog wel goed komt. Of ik nog iemand tegen kom die ik leuk genoeg vind. En niet geheel onbelangrijk. Hij mij.

De vraag, waar en hoe ik iemand tegen kom.

Het mijzelf weer "blootgeven" letterlijk en figuurlijk. etc

Ik vind het maar lastig.
seksles: Hmm, dat klinkt wel heel jaren70 ontdek je plekje!
quote:spuka schreef op 03 juni 2011 @ 21:56:

mss kunnen jullie dan als groepje naar seksles?Mijn moeder heeft geleerd dat ik het altijd eerst zelf moet proberen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:egelviva schreef op 03 juni 2011 @ 21:32:

[...]

Eindelijk een medestander

Ik heb echt het gevoel dat ik niet alleen het vrijen (weer) moet leren, maar ook het daten, kennismaken en verleidingsspel.

Mag ik ook bij de club?

Ben nu een paar jaar single, SV-gebeuren was niks voor mij en ik heb nu zelfs helemaal geen zin meer. Gewoon 0,0 zin in seks. Dus ik lees mee!
Huts!
Sure, kom erbij, join the club!
quote:egelviva schreef op 03 juni 2011 @ 21:57:

Het is meer dat ik er een soort van ongerust over ben. Of het allemaal nog wel goed komt. Of ik nog iemand tegen kom die ik leuk genoeg vind. En niet geheel onbelangrijk. Hij mij.

Ik vind het maar lastig.Daar denk ik ook weleens over na. Maar seksuele handelingen die je voorheen kent en dan verleert? Dat lijkt me merkwaardig. Ik sluit me aan bij de 90 % die meent dat je dat niet verleert.
World of Warcraft: Legion
Egel: ik denk dat als je een leuke kerel tegenkomt, je je vanzelf weer bloot wil geven.

Doe dingen die jij graag doet, als je daarbij iemand tegenkomt heb je alvast 1 gemeenschappelijke intresse.

En wees jezelf, alleen jij bent leuk genoeg om een man te vinden voor jouw
quote:egelviva schreef op 03 juni 2011 @ 21:57:

@london, het verlangen, het gevoel is echt niet uit mijn leven hoor.

En feitelijk gezien ben ik niet eens zo lang zonder seks.

Ik vind het maar lastig.

Ah, dat kan ik me best voorstellen dat het allemaal nieuw spannend en onbekend terrein voor je is. Je komt in iedergeval lief over en ik hoop dat je weer iemand zal vinden.

Ik denk dat als ik ooit nog eens alleen kom te staan, ik diezelfde bibbers zou hebben. Ik heb tenslotte mijn hele leven maar één sexpartner gehad en dat is mijn man, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
@perel, wat een geweldig plaatje!
quote:xxxlondon schreef op 03 juni 2011 @ 22:29:

[...]

Je komt in iedergeval lief over en ik hoop dat je weer iemand zal vinden.

Daar sluit ik me bij aan. Egel is een tof wijf.
quote:spuka schreef op 03 juni 2011 @ 22:39:

[...]

Daar sluit ik me bij aan. Egel is een tof wijf.

Eens!

En jij ook Spookje.
quote:egelviva schreef op 03 juni 2011 @ 21:59:

seksles: Hmm, dat klinkt wel heel jaren70 ontdek je plekje!

Mijn oma zegt altijd: "Het komt allemaal terug."

Dat zal vast ook voor seksles gelden.

(Daarbij, zolang mensen nog denken dat een flesje het beste anti-conceptiemiddel ever is, geloof ik er niet in dat seksles overdreven is... al heet het dan anders, dan heet het voorlichting)
@Pop, je bent een schat!

@london, klopt, het zijn de bibbers. De angst om in het koude diepe water te springen. Zoals vroeger met zwemles.

@Bellatrix, iedereen is welkom hoor.

Ik hoop gewoon echt op tips weet je dat.

Heb soms het gevoel dat mijn leven (wat dat betreft dan) al "op" is.

Terwijl ik dus een heel leuk leven heb!
Egel, hoe zit t met de kunst-hormonen? En hoe zit het met de kunsthormonen en de invloed op de feromonen?

Eneh, weet je, als je zelf denkt dat het niks meer wordt, dan wordt het ook niks meer. Nergens voor nodig, kan nu al twee namen bedenken, wat zeg ik drie, van mannen die best met je het bed in willen.
Ja, Hallo dames.

Dat kunnen jullie nou wel zeggen, dat ik tof ben en lief enzow.

Wat heb ik eran?

Die man, waar ik ooit, eventueel, misschien, over een tijdje, weer, mee ga vrijen die weet dat niet!
quote:egelviva schreef op 03 juni 2011 @ 22:46:

Ja, Hallo dames.

Wat heb ik eran?

Die man, waar ik ooit, eventueel, misschien, over een tijdje, weer, mee ga vrijen die weet dat niet!Geef z'n nummer maar dan vertel ik het hem
Och, ik lees regelmatig op het weblog http://zondares.blogspot.com/ , en in haar meest recente post schrijft ze juist een heel technisch verhaal over neuken. Ik kan niet beoordelen of het allemaal klopt wat zij schrijft, maar ik vind het wel een nuchter verhaal dat er wel degelijk wat techniek aan te pas komt, en dat seks leuker wordt als je dat een beetje onder de knie hebt.

Eerlijk is eerlijk: sommige mensen zoenen/neuken/strelen lekkerder dan anderen. Als je denkt dat het een aangeboren vaardigheid is waar niks aan te verbeteren valt, mis je misschien een hoop plezier.

Edit: dit gaat dus niet zozeer over verleren, maar over de kwestie of je seks uberhaupt moet leren of dat het allemaal vanzelf gaat.

Ja, Hallo dames.

Wat heb ik eran?

Die man, waar ik ooit, eventueel, misschien, over een tijdje, weer, mee ga vrijen die weet dat niet!Ow jawel, want dat heb ik 'm dan allang verteld
Egel wees me er net op dat ik zelfs vier namen ken...

Ja, Hallo dames.

Wat heb ik eran?

Die man, waar ik ooit, eventueel, misschien, over een tijdje, weer, mee ga vrijen die weet dat niet!

Die weet dat echt wel, anders zou jij niet met hem vrijen!

Je gevoelens zitten nu even verstopt maar die komen echt wel weer vrij zodra je een leuke vent ontmoet waar jij toekomst in ziet.

Verliefdheid laat je stralen, maar laat je ook ontdekken, ineens wil je zoenen, en verrek! dat lukt nog ook! en lekker dat het is! en dan voel je lust, wil je meer, van hem, maar hij ook van jou.

Voor je het weet scheuren jullie de kleren van elkaars lijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven