Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe bijbaan

03-06-2011 22:22 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva-forummers,

Heb een poos geleden al een post geplaatst over aanmelden bij Randstad, de ja of de nee.

Omdat ik toch graag een vast aantal uren per maand heb, en een beetje vastigheid, ben ik ondanks het plan B, Randstad, verder gegaan met het zoeken naar een vaste parttime baan (voor circa 30u per week).

Het toeval wil, dat ik een vacature heb gezien bij de Steps (de kledingwinkel). Ik vroeg mij alleen af hoeveel dat verdient! Zijn er mensen met ervaring die mij hier een antwoord op kunnen geven? Ik vind het zo knullig om bij je sollicitatiegesprek te vragen naar je uurloon...

Op het moment ben ik 20 jaar en verdien ik ongeveer 5,36 per uur.

Graag een advies. Ook welkom: andere aanraders voor (iets) beter betaalde banen waar je geen vooropleiding voor nodig hebt? (ik ben momenteel student, pabo).

Alvast bedankt voor alle reacties!
Helemaal niet raar hoor, om tijdens een sollicitatiegesprek te vragen naar het uurloon!
The time is now
Het is absoluut niet knullig om te vragen naar je salaris! Hoewel het belangrijk is dat werk leuk is, werken de meeste mensen toch ook voor het geld en daar mag je dan ook best naar vragen. Zou het niet als eerste vraag stellen maar het is een normale vraag. Zou het gewoon proberen als het je leuk lijkt! Vast succes met je solicitatie ;)
Ik voorspel: minimumloon.
Ik kreeg in de detailhandel het minimumjeugdloon, bij iedereen die ik ken die in een winkel werkt(e) is dat eigenlijk zo. Minimumjeugdloon voor een 20-jarige staat op 5.32, dus dan zou je ongeveer net zoveel verdienen als nu. Maar ik vind dat je dat ook wel kunt vragen hoor!

Succes met solliciteren!
Ik ben 21 en verdien op dit moment(ook in een kledingzaak) 6.60 bruto geloof ik(pin me er niet op vast hoor). Gelukkig ben ik volgende maand weg. Jammer dat je HBO doet anders had ik nog wel een tip voor je.
Ja, ik studeer bijna af (in december).

Het punt is dat ik nu bijna 4 jaar werk bij een bedrijf die ik op zich wel leuk vind, maar eigenlijk ben ik er gewoon op uitgekeken.

Vind het enorm moeilijk om werk te vinden, vooral omdat ik het liefst wel meer verdien dan nu (nogal een open deur) en wel het werk echt leuk wil vinden.
Krijg je daar ook korting als werknemer?
Welk aspect van het werk vind je het leukst?
@Ruza: Ben jij 21? Ik dacht dat je veel ouder was
The time is now
Banba, hoor ik vaker hier
Promotiewerk......je kan zelf je dagen in delen en verdient meestal 10 eu per uur
quote:Ruza schreef op 03 juni 2011 @ 22:38:

Banba, hoor ik vaker hier Vandaar ook je motto?
The time is now
Ha Ruza ik ben 22 en WO student, kom maar op met de tip :D

(mijn bijbaan maakt me steeds chagrijniger omdat ze (de hoge piefen) mijn collega's (en mij) heel akelig behandelen)
Nee, haha. Mijn motto is vaak gewoon grappig als je hem leest na de post die ik erbij heb geschreven
Lampje, mail me maar ff op ruzaviva@gmail.com
Het aspect van werk wat ik het leukst vind nu, is dat ik eigenlijk altijd wat te doen heb en werk met eten.

Ik vind het leukst toch wel altijd iets doen, maar zou het ook wel fijn om een baan te hebben waarbij het wat rustiger aan gaat ;)

Kortom; eisen zijn er niet echt.
Waarom wil je dan in de detailhandel blijven? Als je je in deze winkel verveelt, dan zal dat in een andere net zo zijn. Misschien is het daar drukker..maar het blijft hetzelfde soort werk. Voor een belachelijk loon. Als je al 4e jaars bent...kun je dan niet iets gerelateerd aan je studie vinden?
Zoals Ruza zegt probeer iets te vinden dat bij je opleiding past. Wat altijd lekker verdiend is werken in een callcenter. Maar dit moet je wel liggen natuurlijk.
Ik werk als demonstateur via Boost Group. Alles is super geregeld, en het verdient lekker. Ik verdien 10 nog wat per uur. Ik zit nu momenteel betaald in de trein a 4,50 per uur. Vandaag heb ik vijf uur reistijd;)

Je kan ook dichter bij huis werken, maar ik heb aangegeven dat ze mij overal en nergens kunnen inzettten, dan leer (of forum:-) ) ik wel in de trein.
Ben trouwens ook vierdejaars, dit is mijn bijbaan op vrijdag en zaterdag. Ik weet dat ze voor Jillz nog mensen zoeken.
gemaild!
Als je graag wat meer wilt verdienen is de detailhandel niet de plaats om te zoeken denk ik... Uiteindelijk is dat bij mij ook de reden dat ik iets anders ben gaan doen. Ik kreeg naar mijn mening teveel verantwoordelijkheid (voor een bijbaan) en mijn salaris was daar absoluut niet naar.

Nu werk ik bij een stichting voor ouderenzorg, in het facilitaire gedeelte. Verdient een stuk beter (ging er ruim 3euro per uur op vooruit) en ik hoef minder hard te werken (alhoewel dat ook niet altijd super is).
Nou precies...ik moest hele dagen in mijn eentje werken zonder leidinggevende. Dus alle verantwoordelijkheid bij mij...maar wel voor minimumloon.
Ja, na wat speurwerk zag ik ook dat ze mensen voor Heineken zochten ja.

Best leuk denk ik? Is dat elk weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven