Advies gevraagd

zaterdag 4 juni 2011 om 16:53
Goedemiddag dames en heren,
Graag zou ik mijn dubio met jullie willen delen.
In het kort: Ik, midden 20, nog thuiswonend, een parttime baan en een parttime onderneming.
Beide gaan heel goed.
Nu ben ik gevraagd om meer uren te gaan werken bij de werkgever.
Dat betekent 1 dag minder voor de onderneming.
Het salaris bij de werkgever is vrij laag helaas en heeft geen cao, wordt geen persioen gespaard en geen extra toeslag in het weekend en op feestdagen.
De arbeidvoorwaarden zijn dus niet heel goed.
De baan is wel heel leerzaam, afwisselend, leuke collega's etc.
Leuke werkgever, allemaal zeer ontspannen.
Ik ben er op mijn plaats, heb altijd zin om te werken.
Mijn toekomstperspectief is toch wel om binnen nu en 2 jaar het ouderlijk huis te verlaten.
Op papier heb ik niet veel uren dus een hypotheek wordt lastig.
Dan wordt dan toch huren.
De kans om meer uren te krijgen is nu aanwezig.
Ik krijg alleen niet meer salaris (dat wil ik wel graag) omdat er een ander staat te trappelen deze uren te nemen, maar wacht op mijn antwoord.
Het salaris is netto bijna 1100 voor 4 dagen.
Met de inkomsten van de eigen onderneming erbij heb ik een leuk salaris.
Ik twijfel alleen wat ik moet doen:
Meer uren gaan werken bij de werkgever (1100 per maand) of
me juist meer storten op mijn onderneming die steeds beter gaat en dat zoals nu 3 dagen blijven doen.
Het voordeel is dat ik met de onderneming meer verdien.
Het nadeel is dat het soms heel druk is en ik 1 dag minder werken eigenlijk niet kan missen maar soms ook geen inkomsten heb vanwege geen klandizie die dag dan.
Iemand een advies.
Kom er even niet uit.
Graag zou ik mijn dubio met jullie willen delen.
In het kort: Ik, midden 20, nog thuiswonend, een parttime baan en een parttime onderneming.
Beide gaan heel goed.
Nu ben ik gevraagd om meer uren te gaan werken bij de werkgever.
Dat betekent 1 dag minder voor de onderneming.
Het salaris bij de werkgever is vrij laag helaas en heeft geen cao, wordt geen persioen gespaard en geen extra toeslag in het weekend en op feestdagen.
De arbeidvoorwaarden zijn dus niet heel goed.
De baan is wel heel leerzaam, afwisselend, leuke collega's etc.
Leuke werkgever, allemaal zeer ontspannen.
Ik ben er op mijn plaats, heb altijd zin om te werken.
Mijn toekomstperspectief is toch wel om binnen nu en 2 jaar het ouderlijk huis te verlaten.
Op papier heb ik niet veel uren dus een hypotheek wordt lastig.
Dan wordt dan toch huren.
De kans om meer uren te krijgen is nu aanwezig.
Ik krijg alleen niet meer salaris (dat wil ik wel graag) omdat er een ander staat te trappelen deze uren te nemen, maar wacht op mijn antwoord.
Het salaris is netto bijna 1100 voor 4 dagen.
Met de inkomsten van de eigen onderneming erbij heb ik een leuk salaris.
Ik twijfel alleen wat ik moet doen:
Meer uren gaan werken bij de werkgever (1100 per maand) of
me juist meer storten op mijn onderneming die steeds beter gaat en dat zoals nu 3 dagen blijven doen.
Het voordeel is dat ik met de onderneming meer verdien.
Het nadeel is dat het soms heel druk is en ik 1 dag minder werken eigenlijk niet kan missen maar soms ook geen inkomsten heb vanwege geen klandizie die dag dan.
Iemand een advies.
Kom er even niet uit.
zaterdag 4 juni 2011 om 17:03
Even voor de duidelijkheid, je moet meer werken maar je krijgt niet meer betaald? Dan zou ik het absoluut niet doen en je tijd en energie in je eigen onderneming steken.
Ik snap dat je graag meer uren voor een hypotheek wil maar ik denk niet at dit de manier is waarop je dat moet bereiken. Ga ook een met iemand die er verstand van heeft praten over hoe je een hypotheek met het inkomen van je eigen onderneming kan krijgen.
Ik snap dat je graag meer uren voor een hypotheek wil maar ik denk niet at dit de manier is waarop je dat moet bereiken. Ga ook een met iemand die er verstand van heeft praten over hoe je een hypotheek met het inkomen van je eigen onderneming kan krijgen.

zaterdag 4 juni 2011 om 17:29
Sorry hoor, het is warm en ik moet eigenlijk aan mijn eten beginnen. Maar bedoel je dat je niet meer per uur betaald krijgt en dus wel extra gaat verdienen door de extra uren?
Ik heb ooit voor zo een beetje de zelfde keuze gestaan. Ik heb gekozen om extra te gaan werken. Toen het eenmaal zo ver was voor die hypotheek verdiende we allebei genoeg om het op een inkomen te regelen. Nu vraag ik me vaak af of ik niet toch met mijn eigen toko verder had moeten gaan. Het liep heel goed en nu zit ik werkloos thuis. Je weet nooit hoe het gaat lopen maar vertrouw niet op de goede bedoelingen van je baas.
Ik heb ooit voor zo een beetje de zelfde keuze gestaan. Ik heb gekozen om extra te gaan werken. Toen het eenmaal zo ver was voor die hypotheek verdiende we allebei genoeg om het op een inkomen te regelen. Nu vraag ik me vaak af of ik niet toch met mijn eigen toko verder had moeten gaan. Het liep heel goed en nu zit ik werkloos thuis. Je weet nooit hoe het gaat lopen maar vertrouw niet op de goede bedoelingen van je baas.
zaterdag 4 juni 2011 om 17:31
zaterdag 4 juni 2011 om 18:04