Wat eet je bij tabouleh?

04-06-2011 17:21 26 berichten
Wat is lekker bij tabouleh? Ik heb tabouleh gemaakt, en wil het nu eten als avondeten. Wat kan ik er bij doen? Iets van lamsvlees? Verkopen ze dat bij AH? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
*mompelt wat is tabouleh?*
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Geen idee, lam klinkt lekker. Receptje? :-)
Ga in therapie!
Wat is tabouleh in godsnaam?

Een bijgerecht dat je er vlees bij wilt doen?

Ik heb 't eens opgezocht op google maar ken 't helemaal niet. Er stond wel bij dat het 't lekkerst zou zijn bij vlees/yoghurt gerechten?
Een groenteprutje? Misschien lekker met seafood en gebakken krieltjes?
Humus, kip en pita brood
Merguez, lamsworstjes, zelf gemaakt hamburgertjes(eventueel van lam). Zoiets? (Wij vinden dat erg lekker )
Ik zou er lamskoteletjes bij doen. En een

tzatziki maken. Griekse yoghurt met daardoor geraspte komkommer, veel knoflook, beetje olijfolie, azijn, zout en veel peper.

Eet smakelijk!
Tabouleh is een salade van couscous met veel koriander' verse munt, peterselie, komkommer, tomaat, ingemaakte paprika, feta etc erdoor. Zijn ook andere versies van maar de basis is couscous
Taboule lekker! ik zou het idd met kip/ rosbief / lamscoteletjes ofzo eten. Misschien nog wat stokbrood erbij.
Niet helemaal Neele. Tabouleh wordt gemaakt met bulgur. Dit is anders dan couscous. Er moet ook wat ui bij. Maar recept kan denk ik ook per land verschillen
quote:pakjezakdoekjes schreef op 04 juni 2011 @ 17:28:

Merguez, lamsworstjes, zelf gemaakt hamburgertjes(eventueel van lam). Zoiets? (Wij vinden dat erg lekker )

Ja he! Dat ga ik zoeken bij AH.

Voor degenen die 't niet kennen, tabouleh is een recept met couscous (eigenlijk met bulgur), tomaten, rode ui, basilicum, munt, citroensap, peper zout olijfolie. Ik gooi er ook nog kikkererwten bij, lekker! Wij hebben regelmatig een grote bak in de koelkast staan voor de zwakke snackmomentjes, echt een aanrader! En met die warme weer heb ik zin in makkelijk, dus het wordt tabouleh met iets van bovenstaande.

Link met recept.
Tabouleh is lekker. Zowel met couscous als met bulgur.

@SG, heb je een receptje? Ik heb het nog nooit zelf gemaakt nl.

Voor wat je erbij kunt eten heb ik verder geen tips, ik eet geen vlees.

Bij mij zou het stokbrood worden denk ik
Ah crosspost, het receptje staat er al
quote:Neele01 schreef op 04 juni 2011 @ 17:31:

Tabouleh is een salade van couscous met veel koriander' verse munt, peterselie, komkommer, tomaat, ingemaakte paprika, feta etc erdoor. Zijn ook andere versies van maar de basis is couscousAi, dat klinkt (voor mij) niet lekker. Couscous al niet, verse koriander ook niet. De noord Afrikaanse keuken is niet aan mij besteed.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2011 @ 17:34:

[...]

Ja he! Dat ga ik zoeken bij AH.

Voor degenen die 't niet kennen, tabouleh is een recept met couscous (eigenlijk met bulgur), tomaten, rode ui, basilicum, munt, citroensap, peper zout olijfolie. Ik gooi er ook nog kikkererwten bij, lekker! Wij hebben regelmatig een grote bak in de koelkast staan voor de zwakke snackmomentjes, echt een aanrader! En met die warme weer heb ik zin in makkelijk, dus het wordt tabouleh met iets van bovenstaande.

Link met recept.Smakelijk!
Oeeeh lekker!! Daar heb ik zin in! Jammer, zit echt midden in het gebied waar je geen rauwe groentes kunt eten op dit moment :(
EN, er hoeft geen koriander in, doe ik ook niet. Je kan ook bulgur nemen (hebben ze van Lassie) i.p.v. couscous, maar het blijft dan toch gewoon zoals pasta: je moet er iets bij doen (bij pasta saus, bij couscous kruiden en tomaten etc), want op zichzelf smaakt het naar niks.

Soleil, appie heeft ook lekkere vegaburgers voor erbij hoor, met geitenkaas o.a.! Dus je kan er gewoon een vega schijf bij doen. Of gegrilde aubergine, met feta, of pitabroodje met houmous.

Siroop, woon je in Japan?

Het zijn lamskebabspiesjes geworden, ben benieuwd!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 juni 2011 @ 18:19:

EN, er hoeft geen koriander in, doe ik ook niet. Je kan ook bulgur nemen (hebben ze van Lassie) i.p.v. couscous, maar het blijft dan toch gewoon zoals pasta: je moet er iets bij doen (bij pasta saus, bij couscous kruiden en tomaten etc), want op zichzelf smaakt het naar niks.

Ja, dat bedoel ik, iets als pasta en rijst, maak je mijn smaakpapillen ook niet blij mee.

Ik eet liever stokbrood of 'n aardappelgerecht bij m'n vlees/seafood.

Op die foto zag 't er echter meer als 'n soort salade uit dan als 'n deegwaar.
Nee, daar waar iedereen ineens ziek wordt (ehec)...
Heerlijk, tabouleh! Word voornamelijk gegeten met gegrild vlees, of kabab, lamssspiesen enz.

Officieel (waar ik vandaan kom dan) word de tabouleh in een blad sla geschept en gebruik je dat blad sla dus als 'lepel'.
Bij tabouleh maak ik ook wel eens een groente tajine met zoete aardappel, courgette, aubergine, wortel en gedrooge abrikoos.
Lekker! Ik eet er vaak gegrilde zalm bij.
Gegrilde zalm, gekruide kipfiletspiesjes, gehaktballetjes mediteraan gekruid, merguez worsten, lamsvlees.

Ik maak het vaak als salade bij de barbeque, lekker fris en zomers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven