Vriendschap over..terecht?!

05-06-2011 14:08 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik en een vriendin van mij hebben een verleden waarin ik vaak afspraken niet nakwam. Dat heb ik inmiddels gebeterd en wij zouden komende week een nachtje weg, dat is al 2 maand geleden afgesproken.

Nu is er met de APK en een verkeersboete en daarnaast een bruiloft van ons over 6 weekjes minder geld dan gehoopt en kan ik eigenlijk niet een nachtje weg.

Ik heb dat aangegeven en daarbij verteld dat als we wel de hele dag en avond op pad zijn dat dat wel kan, scheelt toch een 100euro vergeleken met een nacht erbij en nog een dag.

Zij ziet dat mede vanwege het verleden als een reden om afscheid te nemen van onze vriendschap.

Ben ik dan zo erg?

Ik heb alle begrip getoond dat zij terecht teleurgesteld mag zijn maar ik krijg geen enkel begrip van haar kant.

Moet ik dan maar mijn bruidschoenen of trouwkapsel niet doen zodat ik met haar weg kan? Voor mij geen optie.
Misschien was het voor haar de bekende druppel? Kan ik mij wel iets bij indenken eerlijk gezegd.
2 mnd'en geleden wist je toch ook al dat je ging trouwen? Ik denk idd dat dit de druppel voor haar is geweest..
je wist al 2 maanden dat jullie een nachtje weg zouden gaan, daar had je dus rekening mee kunnen houden. Als je al vaker je afspraken niet nakwam, kan ik haar goed begrijpen
Je APK en je bruiloft wist je al heel lang van tevoren toch? En die twee dingen zijn nooit gratis. Daar had je dus rekening mee kunnen (en moeten) houden toen je een afspraak maakte die ook geld kost. Dit bovenop een (blijkbaar) geschiedenis van niet nagekomen afspraken.... ja, dat kan inderdaad net iets teveel worden dan.
Ik snap haar teleurstelling wel. Zo te lezen is het ook niet de eerste keer dat je je afspraak niet na kwam. En dat terwijl je dit al 2 maanden geleden had afgesproken. Waarschijnlijk heb je haar weer teleurgesteld en is dit de welbekende druppel.
Ik denk ook dat het de welbekende druppel is.

Die bruidsschoenen en het kapsel noemen vind ik trouwens een beetje flauw, je weet vast al veel langer dat je gaat trouwen.
Tja, dat is aan jou om prioriteiten te stellen.

Als jij in het verleden onbetrouwbaar bent geweest en je komt nu weer je afspraken niet na...moet je inderdaad maar gaan kiezen wat je belangrijker vindt.

Het is je goed recht om dan toch gaan voor hetgeen jij wilt, maar zij mag dan net zo goed jou aan de kant zetten en er "geen zin meer in hebben".
Eens met bovenstaande reacties: de bekende druppel. Je kan toch ook kijken naar goedkope alternatieven om wél dat nachtje erbij te kunnen doen. Kan op veel plekken al vanaf 40 euro.
Trouwens, ik vind dat je ten allen tijde van elkaar afscheid mag nemen. Daar hoeft helemaal geen onbetrowubare vriendin aan ten grondslag te liggen. Je bent niet met elkaar getrouwd en hebt elkaar geen eeuwige trouw beloofd...het gewoon niet meer leuk hebben met elkaar is reden genoeg.
Het zal de bekende druppel zijn geweest. Het zijn geen onvoorziene kosten die je nu opnoemt, muv boete.
hoelang weet je dat je gaat trouwen? die vriendin heeft gelijk, op jou kan je niet bouwen. Dat is niet erg, moet je zelf weten, maar mijn vriendin zal je om deze reden ook niet zijn
Ik zou extreem teleurgesteld zijn, alweer. Ik geef haar groot gelijk, op basis van jouw eigen verhaal. Je kunt niet iemand keer op keer laten zitten en begrip voor de situatie verwachten. Zij verdient een vriendin die er voor haar is, en geen smoesjes verzint voor niet kunnen gaan. Want kom op: de redenen die je aangeeft die kun je incalculeren hoor. APK en trouwerij die komen niet uit de lucht vallen, neem ik aan. Trouwens, als je een zo'n beperkte buffer heb, waarom ga je dan überhaupt een weekendje weg net voordat je gaat trouwens?
Eens met Meds.
Het gaat niet zo zeer om het afzeggen van afspraken, het gaat om het gevoel wat jij je vriendin geeft; dat ze (elke keer) niet belangrijk genoeg is. Dat ze elke keer moet wijken voor iets/iemand anders wat jij belangrijker vindt.En dat doet zeer.
Ik geef haar eerlijk gezegd groot gelijk. De kosten die je noemt, behalve de boete, daarvan wist je het bestaan 2 maanden geleden ook al. In mijn ogen dus een flut excuus om af te zeggen. In samenspraak met je verleden zal dit inderdaad wel de druppel zijn.
Eens met iedereen hierboven. Vrees dat je inderdaad 'zo erg' bent en vriendin er nu genoeg van heeft.
Sorry ik snap haar ook, zou zelf ook zoiets hebben van 'weet je wat, laaaat maar'. Hoe je er 'voor mij geen optie' achter zet geeft voor mij aan dat je ook nog gepikeerd bent..?
En het gata niet eens om de kosten, echt niet.

Had gewoon van te voren een dag afgesproken ipv een weekend, dan had er niemand getreurd.
quote:chianti1280 schreef op 05 juni 2011 @ 14:22:

Sorry ik snap haar ook, zou zelf ook zoiets hebben van 'weet je wat, laaaat maar'. Hoe je er 'voor mij geen optie' achter zet geeft voor mij aan dat je ook nog gepikeerd bent..?Ja, dat viel me ook al op. Ze neemt eigenlijk haar vriendin kwalijk dat ze geen begrip heeft voor haar 'situatie'. Beetje bijzonder, want die situatie heeft TO zelf veroorzaakt. Ja, ook die verkeersboete: dan had je maar niet zo hard moeten rijden/fout moeten parkeren/parkeergeld moeten betalen, of wat dan ook. Daarvoor hoeft haar vriendin niet de prijs (opnieuw) te betalen vind ik.
Hmmmm...TO reageert niet, hoe lang zou de OP nog blijven staan nu ze niet de antwoorden krijgt waarop ze had gehoopt?
quote:nak schreef op 05 juni 2011 @ 14:26:

Hmmmm...TO reageert niet, hoe lang zou de OP nog blijven staan nu ze niet de antwoorden krijgt waarop ze had gehoopt?Ook dat viel me al op.. Kom op TO, wat vind je van de reacties?
Mijn advies: zoek alsnog een (betaalbaar) hotel/hostel/b&b/stay-okay. Bespaar even op andere zaken in je leven en nodig vriendin nogmaals uit.
Moet wel een beetje lachen om alle reacties hier. Ze zijn allemaal hetzelfde.
Antwoord op je topic titel: Ja, inderdaad terecht, om bovenstaande redenen. Schaam je!

Edit: waarom staat dit eigenlijk bij Kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven