Hengelo/Enschede
zondag 5 juni 2011 om 13:38
Eten: Sprakel in Lonneker(ligt bij Enschede), heel landelijk op een pleintje gelegen eetcafé, je kan er lekker op het terras zitten, en heerlijk tapas of iets anders eten.
Winkelen: de markt in Enschede op zaterdag is heel uitgebreid, op het van Heekplein.
Verder ook leuke winkels in de stad
Veel plezier!
Winkelen: de markt in Enschede op zaterdag is heel uitgebreid, op het van Heekplein.
Verder ook leuke winkels in de stad
Veel plezier!
zondag 5 juni 2011 om 13:46
eten: de mexicaan in hengelo. het restaurant heet ook de mexicaan. lekker eten, niet te duur en vriendelijk personeel.
winkelen:enschede is leuker dan hengelo, gezellig druk en veel winkels.
de duitse dorpjes Gronau en Nordhorn zijn ook erg gezellig om te winkelen ( Nordhorn heeft voorkeur dan).
in Gronau is ook een mooi stadspark, hier kun je mooi wandelen en er zijn allerlei dieren te zien ( soort kleine dierentuin).
als je meer wilt doen dan alleen winkelen is Bentheim ook erg mooi, hier staat een mooie ruïne die de moiete waard is om te bezoeken.
veel plezier in ieder geval.
winkelen:enschede is leuker dan hengelo, gezellig druk en veel winkels.
de duitse dorpjes Gronau en Nordhorn zijn ook erg gezellig om te winkelen ( Nordhorn heeft voorkeur dan).
in Gronau is ook een mooi stadspark, hier kun je mooi wandelen en er zijn allerlei dieren te zien ( soort kleine dierentuin).
als je meer wilt doen dan alleen winkelen is Bentheim ook erg mooi, hier staat een mooie ruïne die de moiete waard is om te bezoeken.
veel plezier in ieder geval.
zondag 5 juni 2011 om 13:49
zondag 5 juni 2011 om 13:53
Eten- C'est ci bon, heerlijk eten!
En idd op zaterdag de markt, heerlijk rondstruinen.
Hengelo is lang niet zo gezellig als Enschede( dat is mijn mening)
Maar in Hengelo heb je tegenover het station wel een aantal hele goede restaurants, zoals als genoemd de mexicaan, en er naast zit ook een goede argetijn.
Veel plezier samen!
En idd op zaterdag de markt, heerlijk rondstruinen.
Hengelo is lang niet zo gezellig als Enschede( dat is mijn mening)
Maar in Hengelo heb je tegenover het station wel een aantal hele goede restaurants, zoals als genoemd de mexicaan, en er naast zit ook een goede argetijn.
Veel plezier samen!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
zondag 5 juni 2011 om 13:58
quote:kwarktaartje schreef op 05 juni 2011 @ 13:55:
persoonlijk vind ik cést ci bon helemaal niet lekker, maar das mijn mening.
en idd hengelo is lang niet zo gezellig als enschede, maar wel beter en lekkerder eten.
oftewel: voor winkelen gaat men naar enschede en als men honger heeft naar hengelo haha.
Ja, klopt helemaal, de Argetijn in hengelo is erg goed.
De keren dat ik bij cést ci bon heb gegeten vond ik het lekker.
Maar persoonlijk word ik helemaal blij van het Steak house.
persoonlijk vind ik cést ci bon helemaal niet lekker, maar das mijn mening.
en idd hengelo is lang niet zo gezellig als enschede, maar wel beter en lekkerder eten.
oftewel: voor winkelen gaat men naar enschede en als men honger heeft naar hengelo haha.
Ja, klopt helemaal, de Argetijn in hengelo is erg goed.
De keren dat ik bij cést ci bon heb gegeten vond ik het lekker.
Maar persoonlijk word ik helemaal blij van het Steak house.
zondag 5 juni 2011 om 14:03
Hoi Jennie,
ALs je een mexicaan zoekt dan is "Plaza latina"in Hengelo erg leuk!Rond een uur of acht is het gezellig vol meestal (vrij groot restaurant, heel leuk aangekleed).
Verder is eetcafe "Emma's eetcafe"en "De twee wezen"erg leuk.
Die laatste heeft ook een heel groot buitenterras (verwarmd) en ligt centraal in de stad.
Als je in Hengelo bent moet je zeker een ijsje bij "van der Poel"gaan halen, er zit er eentje in het centrum en iets daarbuiten. Zij hebben al verscheidene prijzen gewonnen !
Populaire cafe's zijn "De twee wezen", "De drie musketeers", "De blauwe engel", "Merlijn".(weet niet wat je leeftijd is?)
In Enschede kun je heel gezellig eten bij bistro "Het atrium", "Sam Sam"en tapas bij "Paddy's".
Daar heb je een supergezellig terrassenplein met allemaal leuke cafe's. In Hengelo is het meer verdeeld.
Een leuke Duitse plaats net over de grens is Bad Bentheim. Je hebt hier ook een leuk kasteel wat zo heet en wat je kunt bezoeken. Overal bij bakkerijtjes kun je lekker fruhstucken (ontbijten), ook op zondag.
Nordhorn is ook een gezellige stad net over de grens.
Groetjes en veel plezier!
ALs je een mexicaan zoekt dan is "Plaza latina"in Hengelo erg leuk!Rond een uur of acht is het gezellig vol meestal (vrij groot restaurant, heel leuk aangekleed).
Verder is eetcafe "Emma's eetcafe"en "De twee wezen"erg leuk.
Die laatste heeft ook een heel groot buitenterras (verwarmd) en ligt centraal in de stad.
Als je in Hengelo bent moet je zeker een ijsje bij "van der Poel"gaan halen, er zit er eentje in het centrum en iets daarbuiten. Zij hebben al verscheidene prijzen gewonnen !
Populaire cafe's zijn "De twee wezen", "De drie musketeers", "De blauwe engel", "Merlijn".(weet niet wat je leeftijd is?)
In Enschede kun je heel gezellig eten bij bistro "Het atrium", "Sam Sam"en tapas bij "Paddy's".
Daar heb je een supergezellig terrassenplein met allemaal leuke cafe's. In Hengelo is het meer verdeeld.
Een leuke Duitse plaats net over de grens is Bad Bentheim. Je hebt hier ook een leuk kasteel wat zo heet en wat je kunt bezoeken. Overal bij bakkerijtjes kun je lekker fruhstucken (ontbijten), ook op zondag.
Nordhorn is ook een gezellige stad net over de grens.
Groetjes en veel plezier!
zondag 5 juni 2011 om 14:06
zondag 5 juni 2011 om 14:07
zondag 5 juni 2011 om 14:09
Ja die in Boekelo had ik gezien, top! Ik wilde nl. eerst in Boekelo bij een bedbreakfast logeren en daar zat dit vlakbij. Ga weer even googelen.
Ik ga al die restaurantjes even opschrijven.
Als ik het zo lees, is shoppen in Hengelo niet echt de moeite dus. Dan denk ik dat we donderdag naar Enschede gaan, vrijdag naar Duitsland en zaterdag nog even naar Hengelo.
Alhoewel er is een markt in Enschede las ik bij een van jullie.
Als ik het zo lees, is shoppen in Hengelo niet echt de moeite dus. Dan denk ik dat we donderdag naar Enschede gaan, vrijdag naar Duitsland en zaterdag nog even naar Hengelo.
Alhoewel er is een markt in Enschede las ik bij een van jullie.
zondag 5 juni 2011 om 14:11
quote:nisas schreef op 05 juni 2011 @ 14:08:
Het steak house heet "Texas Ribhouse", ik ben ook gek op steaks nl. hahaha!:)
Oh is ook zo, wat dom, noem het altijd steakhouse hahahah.
Ja ben gek op steaks, ruikt zo lekker daarbinnen,gewoon lekker eten zonder al teveel poespas.
Het steak house heet "Texas Ribhouse", ik ben ook gek op steaks nl. hahaha!:)
Oh is ook zo, wat dom, noem het altijd steakhouse hahahah.
Ja ben gek op steaks, ruikt zo lekker daarbinnen,gewoon lekker eten zonder al teveel poespas.
zondag 5 juni 2011 om 14:11
quote:jennie2 schreef op 05 juni 2011 @ 14:09:
Ja die in Boekelo had ik gezien, top! Ik wilde nl. eerst in Boekelo bij een bedbreakfast logeren en daar zat dit vlakbij. Ga weer even googelen.
Alhoewel er is een markt in Enschede las ik bij een van jullie.Zaterdag is er markt in Enschede!
Alhoewel er is een markt in Enschede las ik bij een van jullie.Zaterdag is er markt in Enschede!
zondag 5 juni 2011 om 14:16
zondag 5 juni 2011 om 14:50
Wil je echter lekker eten of gewoon eetcafe eten? Blauwe engel SamSam etc is natuurlijk gewoon eetcafe. Niks mis mee. En steakhouse, mexicaan spreekt ook voor zich. Als je iets aparter of uitgebreider uit eten wil zou ik kiezen voor Intenzo (Hengelo) of het 't Kostershoes (Enschede) De Duitse plaatjes die genoemd worden ben ik zelf persoonlijk met een half uurtje uitgekeken. Gronau zou ik denk
ik overslaan. Stel je daar niet te veel van voor.
Wat betreft winkelen, Enschede heeft meer grote modeketens dan in Hengelo. Maar in Hengelo heb je weer wat zelfstandige modezaken en 2 mooie schoenenwinkels! Veel plezier.
ik overslaan. Stel je daar niet te veel van voor.
Wat betreft winkelen, Enschede heeft meer grote modeketens dan in Hengelo. Maar in Hengelo heb je weer wat zelfstandige modezaken en 2 mooie schoenenwinkels! Veel plezier.
zondag 5 juni 2011 om 14:55
Stad: Enschede is leuker dan Hengelo. Persoonlijk vind ik Oldenzaal weer leuker dan Enschede.
Eten; Paddy´s of SamSam, allebei Enschede. Of het Klokhoes in Oldenzaal, toptent bij uitstek. Kijk anders ook eens op www.iens.nl voor recensies van restaurants. Bij allen wel van te voren reserveren.
Leuke stadjes in de buurt: Oldenzaal, Bad Bentheim, Nordhorn. Natuurgebied het Lutterzand is ook echt een aanrader.
Eten; Paddy´s of SamSam, allebei Enschede. Of het Klokhoes in Oldenzaal, toptent bij uitstek. Kijk anders ook eens op www.iens.nl voor recensies van restaurants. Bij allen wel van te voren reserveren.
Leuke stadjes in de buurt: Oldenzaal, Bad Bentheim, Nordhorn. Natuurgebied het Lutterzand is ook echt een aanrader.
Ik krijg er een punthoofd van!