Hengelo/Enschede

05-06-2011 13:33 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort samen (zonder kinderen) een paar nachtjes naar Hengelo.

We willen in Hengelo en Enschede gaan winkelen.

Wie heeft er nog leuke winkel- en eettips daar?

En zijn er nog leuke Duitse stadjes/dorpjes de moeite waard?

Bedankt.
Broekhuis is een boekhandel

Ikzelf vind Enschede dus niet leuk, veel te groot en druk. En vol met duitsers.

Ik winkel zelf graag in Oldenzaal, als je van miss etam houd, in de Vijfhoek (winkelcentrum in het centrum van oldenzaal) zit een outlet ervan. Lekker voordelig.

Veel plezier in onze stad! Zwaai je even als je me ziet?
Oldenzaal is inderdaad een heel leuk stadje. Leuker om te winkelen dan hengelo.. Hotel is ook vlak bij Borne, hier zijn ook een aantal leuke en goede restaurants, waaronder een mexicaan ( ff op iens kijken)

Veel plezier!
Enschede is inderdaad een goede keuze als je wilt winkelen. Veel aanbod en erg mooi opgeknapt. Ook de oude markt is erg gezellig (terras).

Als jullie bij Van der Valk logeren kom je ook langs plein westermaat in Hengelo (langs de A1). Hier zitten de megastores van oa Ikea, media markt, intersport, prenetal en bouwmarkten. Niet op zaterdag gaan (veeel te druk).

Oldenzaal is kleiner maar ook gezellig. Er is een groot terras en er zijn veel restaurants (allen aan of rond dit plein). Oa mexicaan, tapas, pizzeria, griek en argentijn maar ook de wat hogere prijsklasse (bistro klokhuis). Breng ook een bezoekje aan cafe de Engel aan de markt (is beste cafe van NL geweest en komt altijd goed uit de testen).

Vanaf van der Valk ben je zo bij Van der Poel voor het kampioensijs.

Wil je naar Duitsland dan kan je ook met de grenslandexpress. Directe verbinding vanaf station Hengelo via Oldenzaal naar Bad Bentheim (ieder uur en erg goedkoop). Erg mooi om rond te wandelen (kasteel bekijken).
Volgens mij moet ik van jullie ijs eten bij Van der Poel haha, ga ik doen hoor.

Hier ook een Miss Etam outlet in de buurt, dus die sla ik maar over.

En Lola68, ik zwaai hoor. Je herkent me aan m'n avator, als ik die kids niet meesleep, ben ik het hahaha.
Nou...ik heb gezwaaid naar een stel met een ijsje die niet deze kinderen bij zich had....maar ze keken me vreemd aan!

haha, ik ga donderdag pas .

Geweldig...
Iemand toevallig weleens in Delden geweest? Hoorde dat je daar ook leuk kunt winkelen?

Ik heb al jullie (eet)tips gebundeld, maar dat wordt nog lastig kiezen haha.

Er staan nu ook 4 Mexicaans op (had nog even naar alle Mexicaanse restaurants gekeken...).

Delden is niet veel, klein dorpje, klein centrum en heel weinig winkels.

Ik zou het zonde van mijn tijd vinden. Alhoewel ze wel een zoutmuseum hebben, het is maar net wat je wil natuurlijk.

Landgoed Twickel ligt ook bij Delden, prachtig gebied om te wandelen.

Maar winkelen? Nee, dat zou ik daar niet doen.
Om te winkelen is Enschede op zaterdag altijd héél erg druk! De markt is wel heel groot en erg uitgebreid. Je hebt er inderdaad wel meer keus dan in Hengelo, maar in Hengelo kun je weer erg goedkoop op de markt kaas halen. Als jullie daar van houden althans ;)

Enschede:

Ik ga met een vriendin wel eens lunchen bij Sam Sam(Eetcafé). Erg lekker. De zelfgemaakte ijsthee daar is ook erg goed te drinken ;) De koffie is hopelijk wel wat verbeterd. Twee jaar geleden werd die lauw geserveerd en sindsdien bestel ik het niet meer.

Wat leuk is op zondagochtend is Punto Pasta. Italiaans brunchen (reserveren voor de zekerheid). Lopend buffet met broodjes en beleg, pizzapuntjes, pasta's, etc. Ook leuk voor kinderen en ze hebben er goede koffie.

Atrium is trouwens ook goed eten of anders Daniel's, waar alle hoofdgerechten 9,50 kosten. Toen ze net open waren ben ik daar geweest en het smaakte prima.

Thee drinken in Ootmarsum is ook erg leuk, maar daar moet je wel voor reserveren. Buurserzand is mooi wandelen, ook in de buurt. Het Rutbeek bij Enschede is prima voor recreatie (zwemmen, zonnen, strandjes, surfen), maar 2 weken geleden zat er nog blauw-alg in het water. Even checken dus als jullie daar naartoe willen.

Edit: En oja, Van der Poel in Enschede voor het overheerlijke ijs!
Dat ijs gaan we zeker eten!

We willen misschien ook naar de film in Enschede. Nu zag ik dat er twee bioscopen (Wolff bioscopen)zitten. Een grote aan de buitenkant met gratis parkeren en eentje in centrum. Allebei gezellig? Weten jullie dat?

Dreamlogic, ik laat m'n zwemkleding thuis, volgens mij wordt het minder weer.

Is het trouwens goed parkeren in Enschede?
De bioscoop buiten het centrum, Cinestar is echt fantastisch. Hele grote bioscoop en ik vind eht een van de mooie bioscopen in Nederland.

In Enschede zelf is alles betaald parkeren, 2 euro per uur op de 'normale' parkeerplaatsen en overdekt is het wat duurder. Wel genoeg ruimte. Van Heek is erg makkelijk te vinden en om te parkeren. Midden in het centrum, vlak naast het ziekenhuis. Gewoon de bordjes volgen en je komt bij iedere parkeergarage terecht.

Veel plezier!
Parkeerplek genoeg idd, hoewel ik niemand zou aanraden om zaterdagmiddag om twee uur met de auto het centrum in te gaan. Bij de invalswegen staan wel borden met hoeveel vrije parkeerplaatsen er nog zijn. Als het echt druk is kun je altijd nog de auto goedkoop parkeren aan de rand en met de bus het laatste stukje (5min) doen. Ik weet zeker dat dat kan langs de invalsweg van afslag enschede-zuid (a35), van afslag enschede-west weet ik het niet zeker.
Het was heel leuk en erg rustig (kwam door slechte weer denk ik).

Ons schema:

donderdag Enschede, lunch v&d, eten bij een Mexicaan (op een hoek to die grote boekenwinkel). Ijsje bij vd Poel . Heeeerlijk en grote bollen zeg.

vrijdag, in de ochtend naar Oldenzaal, even twee uur gewinkeld en toen naar Hengelo. Daar lunch bij uh weer v&d en diner bij de 2 Wezen.

Zaterdag naar Almelo, erg leuk vond ik het daar ook. Heerlijk cheesecake gegeten bij de thee. 's Avonds Texas Ribhouse in Boekelo (gaaaaaaaaaaaaaaf daar zeg).

Taaasssssen vol met spullen natuurlijk.

Vd Valk was ook prima, goed ontbijt, ruime kamers.

We vonden het erg leuk allemaal. Bedankt nog voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven