baarmoederverwijdering
maandag 27 juli 2009 om 20:00
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
zondag 5 juni 2011 om 16:54
hoi,
bij mij zijn baarmoeder en eierstokken er vorige week uitgehaald, alles ging prima, ik mocht de vierde dag al naar huis,
ook thuis kan ik alles weer aan , ik doe het niet omdat de hele familie op mijn huid zit,'het enige waar ik last van heb is pijnlijke darmen, veel lucht die niet wegkan, iemand tips?
bij mij zijn baarmoeder en eierstokken er vorige week uitgehaald, alles ging prima, ik mocht de vierde dag al naar huis,
ook thuis kan ik alles weer aan , ik doe het niet omdat de hele familie op mijn huid zit,'het enige waar ik last van heb is pijnlijke darmen, veel lucht die niet wegkan, iemand tips?
vrijdag 24 juni 2011 om 09:53
Goedemorgen dames. Na de geboorte van mijn kinderen heb ik zo'n drie weken per maand last van ongesteldheidsperikelen. Het is nu zo drastisch dat de huisarts opperde dat het misschien een idee zou zijn om de baarmoeder te verwijderen. We hebben ook naar andere opties gekeken maar door ervaringen bij zussen leken die geen oplossing. Mijn vraag is, wie heeft deze operatie gedaan met twee kleine kinderen (3 en 5)? Want ik weet van mezelf dat ik door moet, heb nu twee keer per maand zware migraine en sleep mezelf dan ook door de dagen want kan ze moeilijk voor zichzelf laten zorgen. Zou misschien wel een beetje hulp kunnen krijgen van familie en man zou ook wel een beetje tijd vrij kunnen krijgen maar daar houdt het bij op.
maandag 24 oktober 2011 om 17:46
quote:kaasfondue schreef op 24 oktober 2011 @ 17:04:
Even een vraagje die ik vergeten ben te stellen aan de arts. Als het loeder er uit is kom je dan op een afdeling waar ook vrouwen liggen die net bevallen zijn?
Mag hopen van niet! Je zit niet te wachten op die jankblagen in je naaste omgeving als je je toch al ziek zwak en misselijk voelt.
In november heb ik afspraak bij gyn om baarmoederverwijdering te bespreken. Ik wil er graag vanaf!
Even een vraagje die ik vergeten ben te stellen aan de arts. Als het loeder er uit is kom je dan op een afdeling waar ook vrouwen liggen die net bevallen zijn?
Mag hopen van niet! Je zit niet te wachten op die jankblagen in je naaste omgeving als je je toch al ziek zwak en misselijk voelt.
In november heb ik afspraak bij gyn om baarmoederverwijdering te bespreken. Ik wil er graag vanaf!
maandag 24 oktober 2011 om 18:05
maandag 9 april 2012 om 18:17
Ff uppen.
Mijn operatie is over 2 dagen en begin toch wel een beetje de zenuwen te krijgen. Met een beetje pech (of mazzel) ben ik net ongesteld. De methode wordt bekeken tijdens de operatie dus ik ben benieuwd waar ik mee wakker word.
Gelukkig wel een lang weekend er voor gehad zo met de pasen dus lekker uit kunnen rusten.
Iemand nog positieve ervaringen?
Mijn operatie is over 2 dagen en begin toch wel een beetje de zenuwen te krijgen. Met een beetje pech (of mazzel) ben ik net ongesteld. De methode wordt bekeken tijdens de operatie dus ik ben benieuwd waar ik mee wakker word.
Gelukkig wel een lang weekend er voor gehad zo met de pasen dus lekker uit kunnen rusten.
Iemand nog positieve ervaringen?
Zie QR
vrijdag 29 maart 2013 om 12:42
Hoi, ik ben twee-en-een-halve week geleden geopereerd. Een complete baarmoederverwijdering via mijn buik. Had zes myomen en daardoor was mijn baarmoeder erg vergroot met bijbehorende klachten. Heb een mooie dwarssnede van 16 centimeter. Het is me allemaal enorm meegevallen. Heb vier vrouwen op de zaal meegemaakt en die herstelde allemaal op dezelfde manier. Eerste dag operatie, tweede dag hangen, slapen en sommige (ik niet) overgeven, derde dag verwijdering van het infuus met de morfinepomp en het catheter en uit bed, lopen, haha als een oud wijffie. En de vierde dag weer naar huis.
Was echt heel anders dan ik verwacht had...
Ik heb helaas wel een blaasontsteking opgelopen van het catheter en mijn darmen zaten ontzettend verstopt, maar na antibiotica en twee clisma's plus poeders, mag ik niet klagen. Ik loop alweer aardig rond en deed al snel na thuiskomst weer kleine huishoudelijke klusjes. Natuurlijk doet de wond nog wel wat pijn, zeker bij onverwachte bewegingen en zijn mijn darmen nog heel gevoelig. Ook ben ik nog soms wat duizelig. Maar ik voel me echt niet ziek ofzo. Ga vanmiddag voor het eerst weer even een stukje met mijn hond lopen, samen met een vriend. Nog even over die darmen trouwens. Als je maar steeds op bed blijft liggen, zullen je darmen juist meer problemen gaan geven. Bewegen (met mate) is echt belangrijk. Ik merkte het al in het ziekenhuis, toen ik mijn bed uitmocht.
Was echt heel anders dan ik verwacht had...
Ik heb helaas wel een blaasontsteking opgelopen van het catheter en mijn darmen zaten ontzettend verstopt, maar na antibiotica en twee clisma's plus poeders, mag ik niet klagen. Ik loop alweer aardig rond en deed al snel na thuiskomst weer kleine huishoudelijke klusjes. Natuurlijk doet de wond nog wel wat pijn, zeker bij onverwachte bewegingen en zijn mijn darmen nog heel gevoelig. Ook ben ik nog soms wat duizelig. Maar ik voel me echt niet ziek ofzo. Ga vanmiddag voor het eerst weer even een stukje met mijn hond lopen, samen met een vriend. Nog even over die darmen trouwens. Als je maar steeds op bed blijft liggen, zullen je darmen juist meer problemen gaan geven. Bewegen (met mate) is echt belangrijk. Ik merkte het al in het ziekenhuis, toen ik mijn bed uitmocht.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 20 mei 2015 om 23:30
ik zag maar weinig reacties staan uit eind 2014 of 2015
Zijn er nog dingen veranderd.
Morgen naar de anesthesist. En hoop volgende week operatie
Word vaginaal gedaan. Toch zie ik er wel tegen op
Hoop op algehele narcose. Van het idee ruggeprik. Krijg ik spontaan de zenuwe. Dus erg benieuwd wat hij morgen zegt.
Zijn er nog dingen veranderd.
Morgen naar de anesthesist. En hoop volgende week operatie
Word vaginaal gedaan. Toch zie ik er wel tegen op
Hoop op algehele narcose. Van het idee ruggeprik. Krijg ik spontaan de zenuwe. Dus erg benieuwd wat hij morgen zegt.
zaterdag 6 juni 2015 om 10:43
Nu operatie achter de rug.
Ik hoop hier iets neer te zetten waar meer vrouwen iets aan hebben.
Want het is toch wel veel veranderd sinds 2009. Nu anno 2015
Dag van opname komen.
En meteen opereren
Hierna had ik een Cateter en een infuse wat er allebei de volgende dag uit mocht.
En even plassen en naar huis.
Nu was het bij mij zo dat ik heel veel pijn had op de verkoeverkamer
En had verschillende pijnstilling gekregen
Waar onder 17 Mg morfine. En nog een morfine pomp tot aan de volgende dag.
Dus het opstaan en aan lopen liep niet geheel volgens plan.
Ik kon dan ook nog niet echt lopen. En toch wilde ze me naar huis sturen.
Tenminste de verpleging.
Uiteindelijk is de gynaecoloog gekomen en heeft besloten me nog een dag langer te laten blijven.
Dit heeft goed uitgepakt met de nodige pijnstilling kon ik steeds beter lopen en de volgende ochtend ging het dan ook veel beter.
En ben naar huis gemogen.
Nu thuis merk je natuurlijk wel veel hinder.
Tis me best tegen gevallen van de pijn.
Maar of ik ben zo een watje
Want de andere vrouwen schenen nergens last van te hebben.
Mijn ervaring in het ziekenhuis vond ik niet zo geweldig maar dat komt eigenlijk maar door 1 verpleegster. Omdat die op het moment dat het nodig was niet naar me luisterde.
Dat ik veel pijn had en niet kon zitten en niet kon lopen omdat ik bang was er neer te vallen van duizeligheid.
Nu 3 daten later is het allemaal wel te hebben.
Ik had wel een vaginale baarmoeder verwijdering.
En heb last van 1 been Een stuk daarvan voelt dood.
Waarschijnlijk heeft er een zenuw klem gezeten Gr Muppet
Ik hoop hier iets neer te zetten waar meer vrouwen iets aan hebben.
Want het is toch wel veel veranderd sinds 2009. Nu anno 2015
Dag van opname komen.
En meteen opereren
Hierna had ik een Cateter en een infuse wat er allebei de volgende dag uit mocht.
En even plassen en naar huis.
Nu was het bij mij zo dat ik heel veel pijn had op de verkoeverkamer
En had verschillende pijnstilling gekregen
Waar onder 17 Mg morfine. En nog een morfine pomp tot aan de volgende dag.
Dus het opstaan en aan lopen liep niet geheel volgens plan.
Ik kon dan ook nog niet echt lopen. En toch wilde ze me naar huis sturen.
Tenminste de verpleging.
Uiteindelijk is de gynaecoloog gekomen en heeft besloten me nog een dag langer te laten blijven.
Dit heeft goed uitgepakt met de nodige pijnstilling kon ik steeds beter lopen en de volgende ochtend ging het dan ook veel beter.
En ben naar huis gemogen.
Nu thuis merk je natuurlijk wel veel hinder.
Tis me best tegen gevallen van de pijn.
Maar of ik ben zo een watje
Want de andere vrouwen schenen nergens last van te hebben.
Mijn ervaring in het ziekenhuis vond ik niet zo geweldig maar dat komt eigenlijk maar door 1 verpleegster. Omdat die op het moment dat het nodig was niet naar me luisterde.
Dat ik veel pijn had en niet kon zitten en niet kon lopen omdat ik bang was er neer te vallen van duizeligheid.
Nu 3 daten later is het allemaal wel te hebben.
Ik had wel een vaginale baarmoeder verwijdering.
En heb last van 1 been Een stuk daarvan voelt dood.
Waarschijnlijk heeft er een zenuw klem gezeten Gr Muppet
maandag 1 februari 2016 om 22:42