Is 19 echt te jong?

06-06-2011 19:42 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar poste ik hier het onderstaande berichtje. Nu zijn we inmiddels ruim een jaar verder en wil ik jullie een update geven over wat er in de tussentijd gebeurt is. op 1 maart dit jaar zijn wij getrouwd, en vanaf die dag zijn we gestopt met de pil en drie weken geleden hadden we een positieve test in handen! Alleen onze ouders en broers en zussen weten het nu nog, en ik wil het wel van de daken schreeuwen, vandaar dat ik dit ook even met jullie wil delen!

Ik zou graag jullie mening willen horen..

Ik ben 19 jaar en 3,5 jaar samen met mijn vriend van 26, we wonen een half jaar samen.

Sinds een jaar ongeveer hebben wij het steeds vaker over trouwen, en kinderen krijgen.

We willen allebei graag jong kinderen.(als het mogelijk is natuurlijk!)

Als ik dit door laat schemeren bij mensen in mijn omgeving krijg ik veel afkeurende reacties, Maar is 19 en 26 nou echt te jong om aan kinderen te beginnen? Wat vinden jullie?
anoniem_125246 wijzigde dit bericht op 19-08-2012 22:13
Reden: update
% gewijzigd
Ik vind het zelf wel jong ja.

Maar of het te jong is kun je alleen zelf bepalen.

Als ik jou was zou ik nog even lekker van je vrijheid en van elkaar genieten. Waarom die haast?
heb je al een goede opleiding op zak? Een baan en werkervaring? Nee? Dan is het te jong.
Heel simpel: dat moeten jullie lekker zelf weten. Laat je niet al te veel leiden door je omgeving. Bepaal zelf of je er klaar voor bent.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
als jullie geloven eraan toe te zijn en jullie kindje alles te kunnen bieden wat nodig is zou ik er gewoon voor gaan.
Tja ik ken jou niet, je vriend niet, jullie relatie niet, jullie situatie niet, jullie toekomst en omstandigheden niet.. Op basis van alleen een leeftijd kan ik geen mening geven. Tja het kan goed en het kan fout gaan.
Wat vinden jullie? Ik vind dat JIJ dat samen met vriend helemaal zelf kan bepalen..dat kan niemand anders voor jullie doen. Dus als jullie het gevoel hebben er klaar voor te zijn dan zou ik na nog eens heel goed nagedacht te hebben er gewoon voor gaan!!

Als jullie niet de wens hebben om samen nog lange reizen te maken, en er echt aan toe zijn dan doen die meningen van andere er gewoon niet toe.punt.

Veel succes!
Ik vind jou veel te jong en jullie als stel veel te onervaren. Jullie wonen net een half jaar samen. Dan is alles nog leuk en spannend. Wacht liever nog een paar jaar, word samen met hem volwassen, zorg voor een stabiele basis. Kinderen zijn een grote verantwoordelijkheid, vergis je daar niet in.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Als je nog twee jaar wacht ben je nog steeds een jonge moeder. Maar is je relatie en je carrière wel wat verder uitgediept.
Ik zou mezelf wel te jong vinden.. ik vind mezelf nu ook nog te jong, ben ruim 22, maar ik wil gewoon nog veel doen. Afstuderen zit er net op, nu fulltime aan het werk, sparen, op vakantie, eigen woning op den duur kopen met vriend. Financiele zekerheid is voor mij een groot goed in dit soort situaties. En toch heb ik ook die nesteldrang. Het lijkt me heerlijk, een kindje, maar dan over 5 jaar. Verstand zegt nu nog, doe maar niet..en vriend denkt er hetzelfde over.

Maar als jij samen met je vriend denkt er klaar voor te zijn.. waarom dan niet?
Ik vind het te jong. Ik zou eerst wat langer samenwonen, samen een leven opbouwen. Werkervaring opdoen en wat geld wegzetten. Ongeplande leuke dingen doen die je straks even niet meer kan met kleine kinderen.
quote:meds schreef op 06 juni 2011 @ 19:44:

heb je al een goede opleiding op zak? Een baan en werkervaring? Nee? Dan is het te jong.Eens. Je moet wel je eigen boontjes kunnen doppen, nu en later. Als je dat kan ben je volgens mij niet te jong hoor.
Ik vind het te jong. Dat wil niet zeggen dat jullie geen goede ouders zullen zijn mocht er wel een kindje komen. Op je 19e ligt alles nog voor je open. Ga een paar jaar samenwonen, reis (samen) de wereld over, studeer, zorg voor werkervaring, en vooral, zorg voor levenservaring en een stabiele basis voor een kindje.
Met 19 zijn je hersens nog niet eens uitgerijpt. En als dit pas je eerste serieuze relatie is dan is de kans groot dat je kind zal opgroeien in een gescheiden gezin
Er is niet zoiets als 'te jong'. Misschien wel een 'te oud' maar dat heeft met lichaam te maken, niet met geest.

Als jullie eraan toe zijn, die kinderen een stabiel thuis kunnen geven en het financieel en emotioneel verwachten te redden, dan is nu een prima moment.

Als jullie nu nog erg aan het samenwonen moeten wennen, nog in opleiding zijn of een klein inkomen hebben, dan kan het misschien beter zijn om toch nog een paar jaartjes te wachten.

Voor wat betreft de 'afkeurende reacties': snijden die hout? Wat voor argumenten worden er gebruikt?
Je bent er klaar voor als je, je er klaar voor voelt.

Heb je de financiën op orde? Dat vind ik dan weer een belangrijk punt.

Leeftijd is maar een nummer.. het verschilt per persoon.
Ah know`t, tha shunt
quote:meds schreef op 06 juni 2011 @ 19:44:

heb je al een goede opleiding op zak? Een baan en werkervaring? Nee? Dan is het te jong.Hier ben ik het zo ontzettend mee eens! Zorg dat jij ook zelfstandig voor jezelf kan zorgen! Dus als er iets gebeurd en je komt er alleen voor te staan dat je zelf geld kan verdienen en alleen kan wonen. Daarbij is 25 jaar ook nog best jong om kinderen te krijgen, maar dan heb jij al wel 6 jaar meer levenservaring. Denk er goed over na.
Ach ja vroeger kon je niet vroeg genoeg beginnen en tegenwoordig is het salonfahig dat pas na je 26ste te doen ofzo

Doe lekker waar je zin in hebt joh
aangezien je heel jong bent en dit je eerste serieuze duurzame relatie is moet je gewoon financieel onafhankelijk zijn van je partner, want de kans is heel groot dat je er alleen voor komt te staan
Ik vind je vriend niet te jong voor een kind maar jijzelf wel.

Jullie wonen ook nog maar een half jaar samen ik zou echt nog even wachten.
misschien heb ik gewoon andere ervaringen maar mijn zussen en ik zijn getrouwd met onze eerste liefde en hebben daar ook kinderen meegekregen (ok ik dan niet maar dat is bijzaak.) Ik ben nu 27 en heb geen man meer ik vind mezelf te oud om nog aan kinderen te beginnen met een ander iemand dus ik accepteer dat ik nooit kinderen zal krijgen. Misschien ben ik ouderwets ofzo zou goed kunnen hoor
Ik vind jou ook veel te jong,tenminste als ik puur naar je leeftijd kijk want ik ken je natuurlijk verder niet.En je vriend vind ik ook wel wat jong.
ja hoor IBI, je bent ouderwets, ik weet dat je hoofd er nu totaal niet naar staat, maar over 10 jaar ziet de wereld er anders uit en ook dan kan je nog kinderen krijgen
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 06 juni 2011 @ 19:56:

) Ik ben nu 27 en heb geen man meer ik vind mezelf te oud om nog aan kinderen te beginnen met een ander iemand dus ik accepteer dat ik nooit kinderen zal krijgen. Misschien ben ik ouderwets ofzo zou goed kunnen hoor

Hoezo vind je 27 te oud? Je bent nog in de bloei van je leven.

Je wil toch niet zeggen dat je nu al de conditie, geestelijke vermogens en interesses van een bejaarde hebt?
Ga je nu 'meeste stemmen gelden' doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven